روزی جورج برنارد شاو( نمایشنامه نویس ایرلندی) می گفت : «فشن و مد چیزی به جز القای همه گیر نیست.» اما مسلما زمانی که مد را با بیماری مقایسه  کرد، نمی دانست که روزی تا این اندازه حرف هایش درست از آب درمی آیند. او می گفت که پوشیدن لباس های مد روز، سلامت انسان ها را به خطر می اندازد. استفاده از لباس زیرهای زنانه تنگ از قرون گذشته تا امروز، یعنی در قرن 21ام، بیشتر شده است که این لباس ها خود علت بسیاری از بیماری ها به حساب می آیند.

افرادی که در پوشیدن این لباس ها زیاده روی کرده، نمی دانند که با سلامت خود چه می کنند. در این قسمت از دکترچک به لباس هایی که به سلامتی ضرر می رسانند اشاره کرده ایم ، با ما همراه باشید…

1. شلوار جین های تنگ

پوشیدن یک جفت شلوار جین مناسب در دسته بهترین پوشاک دنیا قرار می گیرد. بسیاری از زنان و خانم ها به پوشیدن این شلوارها علاقه دارند؛ آن ها می خواهند تا پا و ران های زیبای شان را با پوشیدن این شلوارها بهتر نمایان کنند. اما متاسفانه باید به معایب پوشیدن این شلوارها هم اشاره کنیم؛ شلوار جین در گردش خون بدن اختلال ایجاد کرده و در نهایت سلولیت و رگ های واریسی در بدن فرد به وجود می آید. از آن جایی که پارچه فاصله بسیار کمی با پوست فرد دارد، پوست به خوبی نمی تواند به اصطلاح «نفس بکشد» و حتی ممکن است موهای ران ها و زاید به شدت زیاد شود.

2. کفش پاشنه بلند

با پوشیدن کفش های پاشنه بلند همه چیز در اندام بانوان تغییر می کند؛ آن‌ها شدیدا احساس زنانگی کرده و به این نتیجه می رسند که بسیار خوش هیکل شده اند. اما نباید هر روز این کفش ها را پوشید. این کفش های متناسب با مد روز، عواقب بسیاری برای فرد در پی دارند؛ کمر درد، درد در قسمت پاها، و حتی تورم ، فتق (بیرون زدن استخوان پا) و خم شدن ستون فقرات از دیگر عواقب خطرناک پوشیدن کفش با پاشنه های بلند است.

3. کفش های تخت

اینطور به نظر می رسد که کفش های تخت جزو بدترین کفش ها به شمار می‌رود. اما بیشتر پزشکان ادعا کرده اند که این کفش ها آن قدرها هم که برای بدن ضرر ندارد ،زیرا بار روی پاهای تان به صورت ناهموار خواهد بود. اما چون در هنگام راه رفتن هیچ جذابه ای وجود نخواهد داشت همین باعث می شود که رگ های پا بزرگ شوند، حالت ارتجایی خود را از دست داده و  انگشتان پا تخت شوند. کمر درد و پا درد از جمله عواقب پوشیدن این کفش ها است. یکی دیگر از عواقب ناخوشایند پوشیدن بیش از حد این کفش ها این است که زمانی که انگشت به سمت داخل برود، فرم زانوها و ران ها تغییر می کند.

4. سوتین های تنگ

این نوع از سوتین ها در میان مردم بسیار محبوب است و زنان بیشتر جذب این نوع از لباس ها می شوند. با بستن این سوتین ها ممکن است سینه ها به فرم دایره ای و خوش وزن به نظر برسند، اما در حقیقت، این نوع از سوتین باعث می شود که قسمت هایی از سینه تغییر شکل داده و فرم گیری سینه ها تنها به این لباس ها وابسته شود. پوشیدن این نوع سوتین باعث مسدود کردن رگ های خونی می شود و از آن جایی که همیشه فشار زیادی روی سینه ها قرار می گیرد، فرد از ابتلا به سرطان هم در امان نخواهد بود.

5. عینک آفتابی

عینک های آفتابی خود نشانه ای از مد و به روز بودن فرد است،  در روزهای آفتابی زمانی که نور خورشید بسیار چشم را اذیت می کند، عینک آفتابی به یک امر ضروری تبدیل می شود. با این وجود عصرها یا روزهایی که هوا آفتابی نباشد، افراد از عینک آفتابی استفاده نمی کنند؛ همین موضوع باعث می شود که چشم ها شدیدا تحت فشار قرار بگیرند و حتی خطر آب مروارید را هم روز به روز بیشتر می شود. علاوه بر این، هنگام استفاده از عینک باید به نکاتی توجه کنید: شیشه های عینک را به خوبی تمیز کنید و هرگز از عینک هایی که 100 درصد در برابر نور UV خورشید مقاوم هستند استفاده نکنید؛ زیرا با این کار سلامت چشمان خود را به خطر می اندازید.

عینک آفتابی

6. لباس زیرهای تنگ

پوشیدن لباس زیر برای همه زن ها به امری ضروری و حتی رایج تبدیل شده است. لباس های تنگ ما را زیباتر و کامل تر  و پاهایمان را بهتر و زیباتر نشان می دهند. اما متاسفانه باید به معایب پوشیدن بیش از حد این لباس ها دقت کنید؛ زیرا بسیار خطرناک خواهد بود. مواد اولیه غیرطبیعی که در تولید لباس های زیر به کار می رود، رطوبت را در خود نگه می دارند. درنتیجه فرد به انواع مختلفی از عفونت های واژنی مبتلا می شود. از معایب پوشیدن لباس های بیش از حد تنگ می توان به گردش خون ناکامل اشاره کرده که در نهایت باعث واریس و سلولیت می شود.

7. کیف های زنانه ای که روی یک شانه قرار می گیرند

در حقیقت تمام چیزهایی که یک زن به آن ها نیاز دارد، از وسایل آرایشی گرفته تا لپ تاپ، همه را در کیف اش گذاشته و همه جا با خود حمل می‌کند. این کیف ها گزینه بسیار خوبی به حساب می‌آیند اما بسیار برای سلامتی مضر هستند؛ از آن جایی که معمولا فقط یکی از شانه ها درگیر حمل کیف است، ستون فقرات و استخوان های شانه مجبور هستند تا وزن زیادی را تحمل کرده و درنتیجه به کج شدگی تیره پشت از پهلو منجر می شود. چون فشار برابری، روی شانه ها نیست و ممکن است دچار گرفتگی عضلات شود، رگ های خونی را مسدود کند و عصب ها را تحت فشار قرار دهد.

8. پیژامه

واقعا چطور افراد می توانند در روزهای سرد زمستان از پیژامه های گرم استفاده نکنند؟ حالا چطور این لباس ها سلامتی مان را به خطر می اندازند؟ حقیقت این است که پوشیدن پیژامه هایی که بیش از حد گشاد یا گرم هستند، باعث رشد و منتشر شدن انواع باکتری ها  می شوند و درنتیجه خارش پوست، تورم، یا عفونت به همراه دارند. به خانم هایی که عفونت های مزمن دارند، توصیه می شود که شب ها بدون پیژامه و حتی بدون لباس زیر بخوابند.

آیا شما هم جزو افرادی هستید که در استفاده از این لباس ها زیاده‌روی می کنید؟


مطالب مرتبط :

12 عادت غلط روزانه که به تدریج سلامت ما را از بین می برند
10 بیماری کودکان که باید جدی گرفته شوند
10 نکته تخصصی در مورد نحوه درمان خونریزی لثه ها

 

منبع : brightside