بخیه ها رشته‌های نازک و ظریفی هستند که برای اتصال دو یا چند قسمت از پوست استفاده می‌شوند. بخیه‌ها می‌توانند از مواد مختلفی مانند پنبه، نایلون، یا پلی‌پروپیلن ساخته شوند. بخیه‌ها در انواع مختلفی وجود دارند، از جمله بخیه‌های قابل جذب و بخیه‌های غیر قابل جذب.

بخیه‌های قابل جذب

بخیه های قابل جذب به مرور زمان در بدن تجزیه می‌شوند و ونیازی به کشیدن ندارند. این نوع بخیه‌ها معمولاً برای بخیه‌های پوستی استفاده می‌شوند.

بخیه‌های غیر قابل جذب

بخیه‌های غیر قابل جذب باید توسط یک متخصص پزشکی کشیده شوند. این نوع بخیه‌ها معمولاً برای بخیه‌های زیر پوستی یا بخیه‌هایی که در معرض فشار یا حرکت هستند استفاده می‌شوند.

در برخی موارد ممکن است نیاز باشد که خودتان بخیه‌های زخم خود را بکشید. این کار معمولاً در مواردی انجام می‌شود که بخیه‌ها قابل جذب هستند و زخم در مکانی قرار دارد که به راحتی قابل دسترسی باشد.قبل از کشیدن بخیه‌ها ، باید با پزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که زخم به طور کامل بهبود یافته است.اگر خودتان نمیتوانید این کار را بکنید یا نمیتوانید به مراکز درمانی مراجعه کنید ما در خدمت شما هستیم.

آیا به دنبال خدمات پزشکی آسان و حرفه‌ای در خود منزل هستید؟ با آنست درمان، تجربه‌ای دلنشین از کشیدن و زدن بخیه در منزل که محیطی آرام و صمیمی است، را تجربه کنید. خدمات پزشکی حاضر به ارائه مراقبت‌های حساس و با دقت در همراه با دلیل و مهارت خاص خود می‌باشد. ما در خدمت شما هستیم تا به شما احساس اطمینان و آرامش در این مرحله مهم از بهبودی کمک کنیم. با آنست درمان، خود را در دستان مراقبان ما باور کنید و زندگی بهتری را شروع کنید.

نکات مهم هنگام کشیدن بخیه ها

نکات مهم هنگام کشیدن بخیه ها

در هنگام کشیدن بخیه باید به مواردی توجه داشته باشید ما در اینجا به برخی از آنها اشاره می‌کنیم .

  • قبل از کشیدن بخیه ها، مطمئن شوید که زخم به طور کامل بهبود یافته است. اگر زخم هنوز قرمز، متورم، یا دردناک است، از کشیدن بخیه ها خودداری کنید.
  • هنگام کشیدن بخیه ها، مراقب باشید که به پوست آسیب نرسانید.
  • اگر در کشیدن بخیه ها مشکل دارید، از یک متخصص پزشکی کمک بگیرید.
  • بخیه ها در محلی قرار دارند که به راحتی قابل دسترسی نیستند، ممکن است نیاز باشد که برای کشیدن آنها به یک متخصص پزشکی مراجعه کنید.
  • اگر بخیه ها به طور تصادفی پاره شوند، زخم را با پانسمان استریل بپوشانید و به پزشک مراجعه کنید.

مراحل کشیدن بخیه‌ها

لوازمی که برای کشیدن بخیه به آن نیاز دارید عبارتند از :

قیچی استریل

موچین استریل

پانسمان استریل

مراحل کشیدن بخیه‌ها به صورت گام به گام

1 . محیط اطراف خود را آماده کنید. مطمئن شوید که محل انجام کار شما تمیز و روشن است. همچنین، مطمئن شوید که تمام تجهیزات مورد نیاز خود را در دسترس دارید.

۲. دست های خود را بشویید. این کار به جلوگیری از انتقال عفونت به زخم کمک می کند.

۳. محل زخم را با آب و صابون بشویید. این کار به تمیز کردن زخم و کاهش خطر عفونت کمک می کند.

4. محل زخم را با پانسمان استریل بپوشانید. این کار به جلوگیری از عفونت زخم کمک می کند.

۵.با قیچی استریل، گره انتهای بخیه را باز کنید. این کار را با دقت انجام دهید تا از کشیدن پوست زخم جلوگیری کنید.

۶.با موچین استریل، نخ بخیه را از زخم بیرون بکشید. این کار را به آرامی و با دقت انجام دهید تا از کشیدن پوست زخم جلوگیری کنید.

۷.پس از کشیدن هر بخیه، محل زخم را با پانسمان استریل بپوشانید.

۸.پس از کشیدن تمام بخیه ها، محل زخم را با پانسمان خشک بپوشانید.

توجه داشته باشید

• هنگام کشیدن بخیه‌ها ، مراقب باشید که به پوست آسیب نرسانید.

• اگر در کشیدن بخیه‌ها مشکل دارید، از یک متخصص پزشکی کمک بگیرید.

• محل زخم را تمیز و خشک نگه دارید.

• از قرار دادن زخم در معرض نور مستقیم خورشید خودداری کنید.

• از استفاده از صابون یا مواد شوینده خشن روی زخم خودداری کنید.

•اگر زخم قرمز، متورم، یا دردناک شد، به پزشک مراجعه کنید.

بعد از اینکه بخیه زده شد وقتی که میخواهید آن را بکشید و یا پانسمان را تعویض کنید باید زخم ویا جای بخیه را معاینه و بررسی کنید .شما باید اطمینان حاصل کنید که زخم یا بخیه عفونت نکرده باشد.علائم زیر نشان دهنده عفونت می‌باشد.

  • افزایش درد
  • تورم
  • قرمزی
  • تخلیه چرک
  • جدا شدن زخم

در صورت بروز هر یک از علائم سریعتر برای بررسی بیشتر با مجموعه خدمات پزشکی و درمانی در منزل آنست درمان تماس حاصل کرده تا در اسرع وقت مشکل شما را رفع کنیم. شما میتوانید خود را به آنست درمان و همکاران مجرب و متخصص ما بسپارید . اگر که علائم عفونت حاد نباشد، با استفاده از آنتی‌بیوتیک می‌توان درمان عفونت را شروع کرد؛ اما اگر که یک زخم عمیق عفونت کرده باشد، ممکن است که نیاز باشد به بیمارستان مراجعه کنید.

چه مدت پس از جراحی باید بخیه‌ها را کشید؟

این مدت زمان به نوع بخیه‌ها و محل زخم بستگی دارد. بخیه‌های قابل جذب معمولاً طی 7 تا 14 روز جذب می‌شوند. بخیه‌های غیر قابل جذب معمولاً طی 7 تا 10 روز کشیده می‌شوند.اگر بخیه‌ها خیلی زود کشیده شوند، ممکن است زخم باز شود. اگر بخیه‌ها خیلی دیر کشیده شوند، ممکن است زخم عفونت کند.

چندین نکته را درباره بخیه همواره در نظر داشته باشید:

  • در مورد کشیدن بخیه‌های زخم‌های دیگران، باید با پزشک خود مشورت کنید. برخی از زخم‌ها ممکن است نیاز به مراقبت‌های ویژه داشته باشند که خودتان قادر به انجام آن‌ها نباشید.
  • برای تسکین درد بخیه، می‌توانید از داروهای مسکن بدون نسخه مانند ایبوپروفن یا استامینوفن برای کاهش درد هنگام کشیدن بخیه‌ها استفاده کنید. اگر درد شدید است، می‌توانید از داروهای مسکن قوی‌تر مانند کدئین یا ترامادول استفاده کنید.

بازگشت به کارهای روزانه پس از کشیدن بخیه

زمان و نحوه انجام کارهای روزمره بستگی به نوع زخم و شدت آن دارد. اگر زخم کوچک و کم عمق است، می‌توانید پس از کشیدن بخیه‌ها به کارهای روزمره خود بازگردید. با این حال، اگر زخم بزرگ یا عمیق است، ممکن است نیاز باشد که چند روز استراحت کنید. اگر در مورد کشیدن بخیه‌های خود مطمئن نیستید، با پزشک خود مشورت کنید.

نکته : اگر بخیه ها از نوع قابل جذب هستند، ممکن است نیازی به کشیدن آنها نباشد. در این صورت، بخیه ها به مرور زمان در بدن جذب می شوند.

انواع روش‌های کشیدن بخیه

انواع روش‌های کشیدن بخیه

در بیشتر موارد، بخیه های قابل جذب را می توان خود کشید. این نوع بخیه ها به مرور زمان در بدن جذب می شوند و نیازی به کشیدن آنها نیست. با این حال، اگر بخیه ها از نوع غیر قابل جذب هستند، باید توسط خود یا یک متخصص پزشکی کشیده شوند. پزشک یا پرستار شما می تواند به شما بگوید که بخیه های شما قابل جذب هستند یا خیر. همچنین، می توانید با بررسی بسته بندی بخیه ها، نوع آنها را تشخیص دهید.

نکته: اگر در حین کشیدن بخیه ها مشکلی داشتید، یا اگر پس از کشیدن بخیه ها زخم شما قرمز، متورم، یا دردناک شد، به پزشک مراجعه کنید.

نکته : کشیدن بخیه ها می تواند کمی دردناک باشد. برای کاهش درد، می توانید از داروهای مسکن بدون نسخه مانند ایبوپروفن یا استامینوفن استفاده کنید.

کلام پایانی

اعتماد به آنست درمان به معنای اعتماد به تخصص، اهتمام و صمیمیت است. تیم ما از پرستاران مجرب و مهربان با تجربه برخوردار است که همواره در کنار شما هستند تا نگرانی‌های شما را به خاطر بگیرند. از خدمات کشیدن بخیه تا مراقبت‌های پیشرفته در خود منزل، همه در دسترس شماست.آنست درمان، جایی که مراقبت به شیوه انسانی ارائه می‌شود. با توجه به نیازهای شما، ما با برنامه‌های مخصوص و اختصاصی، هر لحظه را برای شفافیت و راحتی شما طراحی کرده‌ایم. به ما اعتماد کنید، تا همراه شما در راه بهبودی باشیم و هر روز را به یک گام جدید به سوی سلامتی تبدیل کنیم.