قهوه با عصاره ی کدو تنبل با تزیین خامه، از آن نوشیدنی هایی است که وقتی در فصل پاییز به کافی شاپ می روید حتما باید آن را امتحان کنید. به محض اینکه تابستان تمام می شود و  راهی فصل پاییز می شویم، مردم در کشور ، با شور و هیجان خاصی که دارند برای سفارش نوشیدنی مورد علاقه ی پاییزی خود، که قهوه با عصاره ی کدو تنبل است، به نزدیکترین کافی شاپ های شهر مراجعه می کنند و آن را برای خود سفارش می دهند.

این نوشیدنی داغ از ترکیب اسپرسو، شیر، عصاره ی کدو تنبل، شکر، پوره ی کدو تنبل و عطر دلپذیر خامه ی شیرین و فرم گرفته تهیه شده است. اگر بتوانید پودر کدو تنبل را در خانه تهیه کنید هم باعث صرفه جویی در وقتتان و هم در هزینه هایتان می شود. بیشتر کافه ها معمولاً ادویه هایی مانند دارچین ، وانیل یا جوز هندی را به نوشیدنی های مشتریان خود اضافه می کنند، اما شما می توانید براساس ذائقه ی خود ادویه ی دلخواهتان را اضافه کنید و در صورت تمایل می توانید این ادویه ها را برای خوش طعم تر شدن اضافه کنید. پس منتظر چه هستید؟ بیایید همراه دکتر چک این قهوه را با عصاره ی کدو تنبل با تزیین خامه را درست کنیم.

چگونه عصاره ی کدو تنبل را تهیه کنیم؟

با کمال تعجب، عصاره ی کدو تنبل در اکثر کافی شاپ ها یافت می شود ولی عطر و طعم کدو حلوایی را ندارد، شاید به این دلیل باشد که از اضافه کردن کدو تنبل به نوشیدنی هایشان خودداری می کنند. طعم تند عصاره ی کدو تنبل بستگی به برند و نشانی دارد که آن کارخانه تهیه می کند. اگر اهل ساخت منو هایی شبیه به کافی شاپی باشید حتما اسم عصاره ی کدو تنبل را شنیده اید. می توانید این عصاره را خودتان در خانه درست کنید. طبیعتا عصاره ی خانگی طعم بهتری نسبت به عصاره های بیرون دارد.

همچنین به جای شیر معمولی گاو می توانید از شیرهای غیر لبنی مانند شیر بادام، جوی دوسر یا شیر نارگیل استفاده کنید. می توانید با اضافه کردن شربت افرا یا عسل به جای شکر، از شیرین کننده های مصنوعی خود داری کنید. پس از آماده شدن پوره ی کدو تنبل، آن را با قهوه ی فوری ترکیب کنید و نوشیدنی پاییزی مورد علاقه ی شما آماده می شود! اما، همانطور که در اصلاح می گویند ، “کمال در جزئیات نهفته است” ، بنابراین اجازه دهید که دستور تهیه ی جامع زیر را خدمتتان بیان کنیم.

مواد لازم برای تهیه ی قهوه با عصاره ی کدو تنبل و تزیین خامه

2 قاشق غذاخوری پوره ی کدو تنبل خالص
1 فنجان شیر
1/4 قاشق غذاخوری عصاره ی کدو تنبل
1/4 قاشق غذاخوری عصاره ی وانیل خالص
1 قاشق غذا خوری شکر
1/4 فنجان اسپرسو یا قهوه ی فوری آماده ی داغ
خامه ی شیرین برای تزیین

دستور تهیه ی قهوه با عصاره ی کدو تنبل و تزیین خامه 

برای تهیه ی این قهوه، عصاره ی کدو تنبل، پوره ی کدو تنبل، شیر، عصاره ی وانیل و ادویه کدو تنبل را در یک کاسه ی محکم و نشکن با اندازه ی متوسط بریزید و به خوبی ​​ترکیب کنید. برای پوشاندن کاسه می توانید از یک دستمال استفاده کنید.
کاسه را داخل مایکروویو قرار دهید تا شیر خوب گرم شود. پس از اتمام زمان کار، این مخلوط را محکم و با سرعت بالا هم بزنید تا شیر کف کند. این کار در حالت ایده آل نباید بیش تر از 30 ثانیه تا یک دقیقه طول بکشد.
حالا در یک فنجان بزرگ مخلوط شیر و عصاره ی کدو تنبل و اسپرسو یا قهوه ی فوری را با هم  به خوبی ترکیب کنید. ابتدا خامه را خوب بزنید تا فرم بگیرد و مقداری عصاره ی کدو تنبل را به عنوان چاشنی بر روی خامه جهت تزیین بپاشید.

روش دوم

یک روش راحت تر دیگری برای تهیه ی این نوشیدنی وجود دارد، به این صورت که تمام مواد ذکر شده را داخل مخلوط کن یا بلندر بریزید و هر وقت مشاهده نمودید که قوام موادتان صاف و خامه ای شد ،می توانید دستگاه را خاموش کنید. پس از اتمام کار، چاشنی ها را می توانید جهت تزیین به قهوه ای که درست کردید اضافه کنید. حالا نوشیدنی قهوه با عصاره ی کدو تنبل شما آماده شده است. می توانید آن را درون لیوان بریزید. همچنین می توانید با اضافه کردن یخ های مکعبی شکل نوشیدنی را به صورت سرد میل کنید یا همچنین می توانید این نوشیدنی را روی اجاق گاز، با شعله ی کم گرم کنید و آن را به صورت داغ سرو کنید.
در صورت تمایل می توانید ادویه هایی مانند جوز هندی، پودر هل یا دارچین را به نوشیدنی قهوه اضافه کنید.

قهوه با عصاره ی کدو تنبل

 

نکته

وقتی که می خواهید این نوشیدنی را در خانه درست کنید، حتما به یاد داشته باشید که اگر نوشیدنی بلافاصله سرو نشود و در مدت زمان هم طولانی استفاده نشود، احتمالاً بافت آن کمی دانه ای شکل خواهد شد. اگر برایتان مهم است که نوشیدنی تان بدون کافئین باشد، می توانید قهوه را حذف کنید و به جای آن می توانید از شیر بادام یا شیر نارگیل در مقدار بیشتری استفاده کنید. شیرینی نوشیدنی و میزان عصاره هایی که می ریزید را می توانید به هر شکلی که ترجیح می دهید استفاده کنید. هم چنین به جای شکر می توانید ازشیرین کننده های طبیعی دیگری هم چون کف نیشکر نیز استفاده کنید.

عصاره ی کدو تنبل را می توانید از فروشگاه های زنجیره ای معتبر و یا فروشگاه های لوازم قنادی تهیه کنید و یا می توانید کدو را خرد کنید و خشک کنید و سپس آسیاب کنید تا عصاره ی طبیعی داشته باشید.

از عصاره ی کدو تنبل در کیک پزی و شیرینی پزی استفاده می شود و ماندگاری کیک و شیرینی را بیشتر می کند.

برای تهیه ی پوره ی کدو تنبل ، ابتدا باید کدو ها را پس از شستن خرد کرده و در آب جوش بپزید. وقتی که آبپز شد، می توانید با قاشق کدو را از پوستش جدا کنید و سپس با میکسر خوب له کنید تا به شکل پوره در آید. همچنین با پوره ی کدو تنبل می توانید یک سوپ کدو تنبل خوشمزه نیز درست کنید.


مطالب مرتبط :

چگونه میتوانیم در منزل میلک شیک درست کنیم ؟
طرز تهیه ی چای زرد چوبه ( مفید برای کاهش وزن )
طرز تهیه ی نوشیدنی لبو سرشار از آنتی اکسیدان

 

منبع