سویق جوی دو سر یک صبحانه ی عالی برای ورزشکاران، بدنسازان، گیاه خواران، و افرادیست که به سلامتی بدنشان اهمیت می دهند. اگر شما جزء این دسته اید و به آشپزی ملل و غذاهای خارجی علاقه دارید، پس معطل نکنید، این صبحانه را درست کنید و نوش جان بفرمایید. این رسپی، یکی از بهترین دستور پخت های جوی دو سر می باشد. دکتر چک حامی سلامتی شماست و بهترین ها را برای شما عزیزان ارائه می دهد.

مواد لازم برای سویق جوی دوسر

1 عدد تخم مرغ هم زده شده

1 و 3/4 لیوان شیر

1/2 فنجان شکر قهوه ای

1 فنجان جوی دوسر

2 قاشق غذاخوری کره ی نرم

مقداری گردوی خرد شده برای تزیین

دستور پخت سویق جوی دوسر

  تخم مرغ ، شیر و شکر قهوه ای را در قابلمه ای با شعله متوسط  بریزید و با هم به خوبی مخلوط کنید. پس از آنکه شکر و تخم مرغ خوب حل شدند ، جوی دوسر را  اضافه کنید. هنگامی که جوی دوسر شروع به غل زدن کرد، موادتان را خوب هم بزنید تا غلیظ شود. سویق را از روی حرارت بردارید و کره را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا کاملا ذوب شود ؛در صورت تمایل می توانید آن را پوره کرده و میل کنید. برای تزیین هم می توانید مقداری گردو را خرد کنید و بر روی سویق بریزید. نوش جان.

نکته ی قبل از پخت

جوی دوسر را قبل از مصرف 5 دقیقه در آب خیس کنید، و یا می توانید آن را جدا با آب بپزید و بعد مورد استفاده قرار دهید.( در رسپی اصلی، خام ذکر شده است).

جوی دوسر با جوی معمولی و جوی پرک تفاوت دارد. در هنگام خرید حتما به این موضوع دقت کنید.

در صورتی که شکر قهوه ای ندارید ،می توانید ازشکر سفید معمولی و یا کف نیشکر استفاده کنید.

ارزش غذایی سویق جوی دوسر

هر وعده سویق جوی دو سر حاوی: 357 کالری، 13.9 گرم چربی، 48.8 گرم کربوهیدرات، 10.5 گرم پروتئین، 94 میلی گرم کلسترول، 145 میلی گرم سدیم می باشد.


مطالب مرتبط :

تست فرانسوی برشته برای یک صبحانه ی خاص و منحصر به فرد
طرز تهیه ی سوپ کدو تنبل خوش طعم و مناسب برای روز های فصل پاییز
طرز تهیه ی کیک موز با روکش پنیر خامه ای

منبع