تو ایران تقریبا تو بیشتر دسر ها و کیک ها از موز به عنوان فیلینگ استفاده می شود. به خاطر طعم و بوی خوبی که موز داره، این جلسه می خواهم طرز تهیه ی کیک موز با روکش پنیر خامه ای، البته با رسپی آمریکایی رو خدمتتون آموزش بدم. اگه خدایی نکرده یکی ازدوستاتون مریض شد می تونید این کیک خوش مزه رو درست کنید و برای عیادت ببرید. کل فرآیند پخت کیک و آماده سازی نهایی، حدود 2 و نیم ساعت، وقتتان را می گیرد.

مواد لازم برای تهیه ی کیک موز

3/4 فنجان کره

2 و 1/8 فنجان شکر سفید معمولی

3 عدد تخم مرغ متوسط

2 قاشق چایخوری عصاره ی وانیل

3 فنجان آرد همه منظوره (می توانید از آرد قنادی یا آرد گندم استفاده کنید)

1 و 1/2 قاشق چایخوری جوش شیرین

1/4 قاشق چایخوری نمک

1 و 1/2 فنجان باترمیلک ( آموزش داده می شود )

دو قاشق چای خوری آبلیمو

1 و 1/2 فنجان موز پوره شده یا له شده

1/2 فنجان کره ، نرم شده

1  بسته پنیر خامه ای بزرگ، نرم شود

3 و 1/2 فنجان پودر قند

1 قاشق چای خوری عصاره ی وانیل

مقداری گردوی خرد شده برای تزیین (اختیاری)

موز حلقوی شده برای تزیین (اختیاری)

چند برگ نعناع تازه برای تزیین (اختیاری)

توجه: منظور از فنجان، معادل 16 قاشق غذا خوری از این مواد می باشد.

 

باترمیلک

مواد لازم و طرز تهیه ی باترمیلک برای پخت کیک موز

4 و نیم قاشق چای خوری آب لیمو ی فشرده شده ی شیرین تازه

1 فنجان شیر

سرکه ی سیب یا آبلیمو را در یک لیوان شیشه ای بریزید، و سپس شیر را به مواد اضافه کنید و با قاشق خوب هم بزنید تا کامل حل شود. پس از هم زدن بگذارید 10 الی 15 دقیقه بماند.
در صورت نیاز می توانید باتر میلک را استفاده کنید، در غیر این صورت، می توانید مواد را داخل یخچال بگذارید. برای دو فنجان باتر میلک مواد را دو برابر کنید.

 

کیک موز با روکش پنیر خامه ای

طرز تهیه ی کیک موز با رسپی آمریکایی

با دمای 275 درجه ی فارنهایت یا (135 درجه ی سانتی گراد) فر را از قبل گرم کنید. یک قالب کیک 9×13 اینچی را با روغن چرب کنید و سطح قالب را آرد پاشی کنید. در یک کاسه ی کوچک موزهای پوره شده را با آب لیمو خوب مخلوط کنید و کنار بگذارید. در یک کاسه ی متوسط، آرد، جوش شیرین و نمک را با هم دیگر خوب مخلوط کنید و کنار بگذارید.

در یک کاسه ی بزرگ دیگر، 3/4 فنجان کره، 2 و 1/8 فنجان شکر معمولی را تا زمانی که سبک و نرم شوند، خوب مخلوط کنید تا خامه ای شکل شوند. تخم مرغ ها را دانه دانه بشکنید و سپس 2 قاشق چای خوری وانیل را در مواد بریزید و خوب مخلوط کنید. در مرحله ی بعد مواد را داخل مخلوط آرد بریزید و سپس باترمیلک را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. حالا مخلوط موز را داخل مواد اضافه کنید و هم بزنید. خمیر کیک موز آماده شد. حالا خمیر را آرام آرام در قالب کیک بریزید تا پف کیک نخوابد.

حال قالب کیک را در فری که از قبل گرم کردید به مدت 1 ساعت قرار دهید تا به صورت کامل پخته شود. برای اینکه متوجه شوید که کیکتان مغذ پخت شده است یا نه، یک خلال دندان یا چنگال را داخل کیک فرو ببرید. اگر ماده ای به خلال دندان یا چنگال نچسبید کیکتان پخته است. حال کیک موز پخته شده را از فر خارج کنید 5 دقیقه صبر کنید و سپس کیک را به مدت 45 دقیقه درون فریزر قرار دهید. این کار باعث می شود کیکتان، تر و مرطوب تر به نظر برسد. پس از 45 دقیقه کیک را از فریزر در بیاورید و روکش پنیر خامه ای را بر روی آن بریزید. کیکتان آمادست. نوش جان.

تزیین کیک با موز و نعناع

تزیین کیک موز

تزیین این کیک با کاملا اختیاری است و بر طبق سلیقه ی شماست. می توانید مقداری گردوی خرد شده و یا موز خرد شده را بر روی کیک اضافه کنید. در صورتی که گردو ندارید می توانید همینطوری با روکش پنیر خامه ای سرو کنید. اگر نعناع در منزل دارید، با چند برگ نعناع کیکتان تزیین کنید. قبل از تزیین کیک را به صورت سه گوش ببرید. می توانید کیک را از بقل برش بزنید و لای کیک را با مواد روکش پنیر خامه ای پر کنید و سپس سطح رویی لایه ی بالاتر را نیز با روکش پنیر خامه ای صاف کنید.

 

 

روکش پنیر خامه ای

طرز تهیه ی روکش پنیر خامه ای برای کیک موز

در یک کاسه ی بزرگ ، 1/2 فنجان کره و 1 بسته پنیر خامه ای را بریزید و خوب هم بزنید تا یکدست شود و حالت خامه ای پیدا کند. سپس 1 قاشق چایخوری وانیل را به مواد اضافه کنید. می توانید با هم زن هم بزنید. پودر قند را به مواد اضافه کنید و سرعت هم زن را کم کنید تا مواد خوب با یکدیگر ترکیب شوند، سپس سرعت هم زن را تند کنید تا روکش کرمی شکلی بدست آید. حالا یکمی صبر کنید و سپس روکش پنیر خامه ای را بر روی سطح کیکتان که خنک شده است بریزید و با پشت قاشق یا کاردک خامه کشی روکش را خوب صاف کنید.

ارزش غذایی کیک موز

هر وعده کیک موز با رسپی گفته شده حاوی: 453 کالری، 18.4 گرم چربی، 68.6 گرم کربوهیدرات، 5.2 گرم پروتئین، 79 میلی گرم کلسترول، 299 میلی گرم سدیم می باشد.


مطالب مرتبط :

طرز تهیه ی پای کره بادام زمینی ، یک دسر مورد علاقه و محبوب
طرز تهیه ی کرم لیمو برای تزیین انواع کیک ها ، شیرینی ها و دسر ها

 

منبع