این دفعه قصد دارم طرز تهیه ی سس پستو ی خانگی با ریحان که سس خانگی با رسپی خارجی است ،خدمت شما در دکترچک آموزش بدهم.

من همیشه ریحان اضافی داخل خانه دارم، بنابراین به صورت هفتگی این سس را درست می کنم. این یکی از ساده ترین دستور العمل ها برای درست کردن سس پستو به کمک یک غذا ساز یا میکسر  و با کمی مواد همیشه در دسترس ،است. داشتن همیشگی یک شیشه سس پستو در یخچال، برای کسانی که شاغلند و اکثر اوقات غذاهای حاضری و فست فود و استیکی می خورند، به نوعی صرفه جویی در زندگی محسوب می شود.

سس پستو

کاربرد سس پستو

تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که کمی ماکارونی درست کنید و روی آن سس پستو بریزید و در آخر روی مواد، پنیر پارمزان بپاشید. تمام شد.به همین سادگی.

این یکی از کابردهای سس پستو است. سس پستو را می توانید با بیشتر غذاها میل کنید. کسایی که عاشق سس هستند، حتما این سس را درست کنند و سعی کنید از سس های صنعتی کمتر استفاده کنید.

چرا باید سس پستو درست کنیم؟

اگر قبلاً از فروشگاه های زنجیره ای و سوپرمارکت های معتبر سس پستو خریداری می کردید، باور کنید این سس خانگی، به قدری خوشمزه است که همیشه طعم آن برای شما ماندنی خواهد شد،اگر قبلاً از فروشگاه های زنجیره ای و سوپرمارکت های معتبر این سس را خریداری می کردید،  اگر خودتان این سس را درست کنید، طعمش برایتان ماندنی تر خواهد شد. این سس فاقد مواد پایدارکننده تر و تازه است، اگر می خواهید سس تان خیلی شل باشد، باید روغن زیتون بیشتری اضافه کنید. میزان قوام سس را میزان روغن زیتون تعیین می کند. تعیین میزان غلظت سس، به طور کامل توسط ذائقه و سلیقه ی شماست.

برای سس پستو از غذا ساز استفاده کنید

همچنین باید برای تهیه ی سس pesto به جای مخلوط کن از غذاساز یا آسیاب برقی استفاده کنید. من با استفاده از مخلوط کن هم  این سس را امتحان کردم ولی قوام سس، یکسان نبود.

و کاملا در جریانم که  تهیه دانه های کاج – که به آنها «پیگنولیاز» نیز گفته می شود- می توانند کمی گران قیمت باشد، اما برای این سس می توانید به اندازه ی 3 قاشق غذاخوری دانه ی کاج – همان کاج هایی که در خیابان ها بر روی زمین می افتند- را بردارید و به خوبی بشویید و دانه های آن را استخراج کنید.  این کار بهانه ای می شود تا برای دفعات بعدی، باز هم سس پستو درست کنید!

سس پستو

مواد لازم برای تهیه ی سس پستو

1 لیوان برگ ریحان تازه
3 حبه سیر، پوست کنده و خرد شده
3 قاشق غذاخوری دانه های کاج
1/3 فنجان پنیر پارمزان رنده شده
مقداری نمک و فلفل سیاه تازه ، جهت طعم دادن به سس
1/3 فنجان روغن زیتون

آماده سازی مواد و درست کردن سس کمتر از 10 دقیقه  زمان می برد.

دستور تهیه ی سس پستو

برای تهیه ی این سس ، ریحان، سیر، دانه های کاج و پنیر پارمزان را در کاسه ی غذاساز بریزید و دستگاه را روشن کنید. نمک و فلفل را برای طعم دادن به سس اضافه کنید. همچنان که دستگاه مشغول کار کردن است، روغن زیتون را آرام به مواد اضافه کنید تا به حالت امولسیون درآید. حالا مواد را از دستگاه خارج کنید و داخل شیشه بریزید. این مواد حداکثر به مدت یک هفته درون یخچال قابل نگهداری است.

نکته برای طرز تهیه ی سس پستوی خانگی

دانه های کاج را می توانید از مغازه های آجیل فروشی و خشکبار تهیه کنید.

این سس را می توانید با بال و سینه های مرغ سرخ شده، سیب زمینی سرخ کرده و تنوری، انواع ماکارانی ها، پاستا، کتلت، کوکوی سیب زمینی، استیک ها و دیگر غذاهای خشک و فست فودها میل کنید.


مطالب مرتبط :

طرز تهیه ی سوپ کدو تنبل خوش طعم و مناسب برای روز های فصل پاییز
طرز تهیه ی سوپ بادام زمینی آفریقایی