میلک شیک ها در ایران یکی از محبوب ترین نوشیدنی های کافی شاپ ها می باشند. من خودم هر وقت که به کافی شاپ می روم ، میلک شیک توت فرنگی سفارش می دهم. میلک شیک توت فرنگی یکی از خوشمزه ترین میلک شیک هاست. توت فرنگی؟ نعناع؟ موز؟ هر طعمی که دوست دارید را می توانید برای خودتان سفارش دهید! در بخش نوشیدنی های دکترچک می خواهیم، راهنمای گام به گام نحوه ی ساخت میلک شیک را از ابتدا به شما آموزش دهیم. اگر اهل کافی شاپ رفتن نیستید می توانید خودتان انواع میلک شیک ها را درست کنید و در کنار دوستان و عزیزانتان میل کنید.

چگونه می توانید بهترین میلک شیک ها را برای خود درست کنید؟

میلک شیک ها یکی از بهترین دسرهای نمادین در سراسر جهان محسوب می شوند. آنها بسیار خنک ، کم چرب و دارای طعم شیرینی هستند و تقریباً در همه طعم و مزه ها وجود دارند. فقط کافیست که یک جرعه از میلک شیک را بنوشید. جا دارد یادی کنیم از زمان هایی که پس از برگشت از مدرسه، آن را در خیابان می نوشیدیم و پس از خوردن ساندویچ در یک روز تابستانی شرجی، طعم آن میلک شیکی که نوشیدم را هنوز به یاد می آورم. خوردن یک میلک شیک شیرین، تداعی گر یک لحظه ی شیرین و ناب برای شماست.

برای لذت بردن از این دسر دلپذیر و شیرین، نیازی نیست که حتما به کافی شاپ بروید و جا رزرو کنید. تهیه ی میلک شیک و آماده سازی آن از ابتدای امر، کاری بسیار ساده می باشد. اگر یک ظرف بستنی در یخچالتان دارید، نصف راه رو طی کردید. در ادامه ی کار همراه ما باشید زیرا رسپی های ما در دکترچک به شما یاد می دهد تا چگونه شیرین ترین میلک شیک را داشته باشیم.

میلک شیک توت فرنگی

مواد لازم برای تهیه ی میلک شیک دلخواه

1/3 لیوان شیر ( می توانید از شیر 2٪ نیز استفاده کنید. و یا شیر محلی را می توانید چند بار بجوشانید و پس از خنک شدن مورد استفاده قرار دهید)

1 و نیم فنجان بستنی ( از بستنی وانیلی استفاده کنید، زیرا پایه ی خوبی برای درست کردن میلک شیک های مختلف است، همچنین می توانید از بستنی های طعم دار مانند بستنی شکلاتی و یا زعفرانی نیز استفاده کنید)

شکلات خرد شده، کره ی بادام زمینی ، یک موز خرد شده یا له شده یا سایر میوه ها ، توت فرنگی خرد شده، آناناس خرد شده ،مقداری پسته و گردو یا هر میوه ای که دوست دارید را می توانید استفاده کرده و میکس های خوشمزه بسازید!
از هر مخلوط کن یا بلندر  هم می توانید استفاده کنید. مخلوط کن های قدیمی و یا شیکر های کوچک برای این کار مناسبند. اگر مصرفتان بالاست حتما یک شیکر خانگی تهیه کنید.

میلک شیک وانیل

مرحله ی 1: مواد را با یک دیگر خوب ترکیب کنید

مواد خود را مستقیماً به داخل مخلوط کن بریزید. برای اینکه بهترین نتیجه ی ممکن را بگیرید، ابتدا شیر را داخل مخلوط کن بریزید. این کار باعث می شود تا مواد به سرعت با هم مخلوط شوند.  از بستنی هم می توانید استفاده کنید، فقط باید بگذارید بستنی در دمای اتاق نرم شود، (طوری که قاشق کامل در آن فرو رود). اگر بستنی خیلی سفت باشد، در حین کار مجبورید که شیر بیشتری به بستنی اضافه کنید، که این کار باعث لرزش مخلوط کن می شود.

می خواهیم میلک شیک توت فرنگی درست کنیم، بنابراین 1/2 فنجان توت فرنگی منجمد و 1 قاشق غذاخوری مربای توت فرنگی را به داخل مخلوط کن اضافه می کنیم.

یک نکته: اگر می خواهید میلک شیک شما کش بیاید، می توانید از خامه هاف اند هاف(  خامه ای که نصف شیر و نصف دیگر خامه سبک دارد) استفاده کنید. اگر خامه هاف اند هاف ندارید، از یک قاشق غذا خوری خامه ی کم چرب استفاده کنید ولی هرگز از خامه ی سنگین و پر چرب استفاده نکنید. اگر می خواهید میلک شیک را با بلندر یا گوشت کوب برقی درست کنید، می توانید برای بافت کش دار، از مقدار کمی کره استفاده کنید.

مرحله ی 2: حالا باید مخلوط کن یا بلندر را روشن کنید.

خب! حالا وقت این است که مواد با یک دیگر خوب ترکیب بشوند. اگر قوام و میزان کش دار بودن میلک شیک برایتان خیلی مهم است، این دستور العملی که ذکر کردیم یک قوام و بافت کش دار و سبک Goldilocks ( نه خیلی سفت است و نه خیلی نرم ).  ایجاد میکند؛ البته شما می توانید میلک شیک را به هر شکل و قوامی که شخصا آن را می پسندید، برای خود و خانواده‌تان درست کنید. می توانید با کم و زیاد کردن میزان شیر، قوام دلخواه  را به دست آورید. این دستوری که ذکر شد بافت نرمی دارد.

مرحله 3: حالا وقت آن است که میلک شیک را بنوشید و از آن لذت ببرید!

میلک شیکی که درست کردید را در یک لیوان سرد بریزید و آن را سرو کنید. این میلک شیک طعم بسیار خوشمزه ای دارد. می توانید مقداری خامه ی فرم گرفته ی قنادی را برای تزیین بر روی لیوان اضافه کنید.  و پودر پسته، شکلات خرد شده، اسمارتیز های رنگی، بیسکویت شکلاتی، عسل، گیلاس، توت فرنگی و یا یک شیرینی میکادو را برای تزیین قرار دهید. چه حسی دارید ؟

حالا یاد گرفتید که خودتان چگونه این نوشیدنی خانگی را درست کنید.

نکته :برای داشتن میلک شیک کم چرب نیز می توان ماست یخ زده یا لیموناد و یا آبمیوه و یا مقداری شیر را  به جای بستنی جایگزین کرد.

تزیین میلک شیک با بیسکویت

ارزش غذایی 

هر 100 گرم این نوشیدنی وانیل حدود 100 کالری دارد. البته برخی مجلات سلامتی مقدار کالری بشتری را با توجه به حجم مواد پیش بینی کردند. با توجه به« ژرنال FitDay» ، هر 1 لیوان بزرگ میلک شیک، بیش از 300 کالری را به بدن شما باز می گرداند و حاوی مقادیر چربی اشباع شده ی زیادی است. « مجله سلامت خانواده» اين مقدار را در حدود 509 کالري در هر وعده به اندازه ی 16 اونس نشان داده است. هر چه کالری غذاها بیشتر باشد به این معنا نیست که آن غذا برای بدنتان مناسب است، اما به شما توصیه می کنیم که میلک شیک را در دورهمی های دوستانه و به صورت تفننی نوش جان بفرمایید.


مطالب مرتبط :

14 خواص شگفت انگیز قهوه در مقابل 7 عوارض مصرف آن
طرز تهیه ی نوشیدنی لبو سرشار از آنتی اکسیدان
طرز تهیه ی چای زرد چوبه ( مفید برای کاهش وزن )

 

منبع