پای کره بادام زمینی ، چی بهتر از یک دسری که خودتان درست کنید. اگر از هر کسی شنیدید که پای میوه ها را دوست ندارند، طبیعتا از حرفی که می زند کاملا بی اطلاع است. پای های میوه ها از دسر های بسیار خوش طعم در سراسر دنیا محسوب می شوند، در بسیاری از کشور ها، از این نوع دسر برای مراسم های مختلفی همچون جشن شکر گزاری استفاده می شود. نه تنها صرفا برای جشن های شکر گزاری، بلکه می توانید پای کره بادام زمینی را برای روز های پنج شنبه و جمعه که تعطیل هستید درست کنید و در کنار خانواده ی خودتان نوش جان کنید.

7 برش از پای کره بادام زمینی

7 برش از پای کره بادام زمینی

پای های میوه ها که امروزه به اقسام و شکل های مختلفی در قنادی ها وحود دارد، تاریخچه اش به زمانی بر می گردد که آشپز های زمان قدیم تازه یاد گرفته بودند که خمیر درست کنند، بعد مشاهده کردند که خمیر خالی مزه ی چندان جالبی ندارد، پس تصمیم گرفتند که داخل خمیر را با هر چیزی پر کنند تا مزه ی بهتری برای خوردن داشته باشد. و این گونه بود که پای میوه ها به عنوان انواعی از دسر های خوشمزه شناخته شد. همه ی ما، پای های خوشمزه ای مانند پای سیب ، پای کدو تنبل ، پای هلو ، پای زغال اخته و پای شکلات می شناسیم و می توانید آن ها را از قنادی ها به صورت تک و کیلویی خریداری نمایید، در بخش آموزش شیرینی پزی و دسر های مان، این جلسه می خواهیم، طرز تهیه ی کره بادام زمینی را که رسپی آن بسیار کلاسیک است را خدمتتان آموزش دهیم. این دستور از قدیم بوده و همچنان نیز مورد استفاده ی مردم جهان قرا گرفته است.

چگونه می توانیم پای کره بادام زمینی درست کنیم ؟

 پای کره بادام زمینی خامه ای، یکی از خاص ترین و باور نکردنی ترین دسرهایی است که تا به حال خورده اید. با داشتن یک بافت کش دار و نرم و طعمی غنی، پای کره بادام زمینی می تواند یک پذیرایی عالی برای مهمانی های آخر هفته یا دورهمی های خانوادگی و دوستانه باشد. تهیه ی پای کره بادام زمینی بسیار ساده است و می توانید آن را از قبل تهیه کنید و در فریزر یا یخچال نگهداری کنید. در اینجا ما دستورالعمل تهیه ی پای کره بادام زمینی را خدمتتان آموزش می دهیم.

مواد لازم برای تهیه ی پای کره بادام زمینی

بیسکویت ساقه طلایی 16 عدد

کره ی آب شده حدود 56 گرم

پنیر خامه ای 240 گرم. له شده باشد.

کره بادام زمینی 250 گرم

وانیل 1 قاشق چای خوری

مقداری بادام زمینی و سس شکلاتی برای تزیین

خامه 225 گرم . از خامه های بسته ای فرادما استفاده کنید.

پودر قند 225 گرم. اگر نداشتید می توانید به همین میزان از شکر استفاده کنید.

دستور پخت

1) ابتدا بیسکویت ها را در یک کاسه ریخته و با گوشت کوب بکوبید و بعد آن ها را داخل غذاساز بریزید تا کاملا پودر شوند. پس از پودر شدن، کره ی آب شده را آرام آرام به مواد اضافه کنید. باهم دیگر خوب مخلوط کنید تا مواد سفت شوند.

2) حالا پنیر خامه ای و کره ی بادام زمینی را در یک ظرفی بریزد و با همدیگر خوب مخلوط کنید. بعد از این که خوب مخلوط شدند، شکر و وانیل را به مخلوط پنیر خامه ای و کره ی بادام زمینی اضافه کنید و خوب هم بزنید تا کاملا شکر در واد حل شود.

3) خامه را نیز با همزن دستی خوب هم بزنید تا کمی شل شود. پس از اینکه کمی شل شد آن را به مخلوط پنیر خامه ای و کره ی بادام زمینی و شکر و وانیل اضافه کنید. و خوب هم بزنید.

یک برش از پای کره بادام زمینییک قالب کیک قفل دار را بردارید و در آن کاغذ روغنی بگذارید. مخلوط بیسکویت  را داخل قالب بریزد و با دستتان مواد را به صورت کامل صاف کنید. تا کاملا سطح کل قالب را بپوشاند. در مرحله ی بعد مخلوط مرحله ی 3 را بر روی بیسکویت ها اضافه کنید. و با پشت قاشق صاف کنید تا کل سطح بیسکویت ها را بپوشاند. حالا قالب پای کره ی بادام زمینی را به مدت 3 ساعت درون یخچال قرار دهید. تا بافت مواد سفت شود.پس از اینکه 3 ساعت سپری شد قالب را از یخچال در بیاورید، و قفل قالب کیک را باز کنید و کاغذ روغنی را جدا کنید و پای بادام زمینی را در بشقابی گرد قرار دهید. حالا سس شکلاتی را به هر شکلی که تمایل دارید بر روی سطح موادتان بریزید و سپس بادام زمینی ها را بر روی سس شکلاتی بریزد. اگر چایتان آمادست می توانید با پای کره ی بادام زمینی که خودتان آن را درست کردید میل کنید. نوش جان.

طرز تهیه پای کره بادام زمینی

 

نکته جهت تزیین

برای تزیین می توانید از خامه ی قنادی فرم گرفته، موز، عسل، پودر کاکائو، شکلات رنده شده، شکلات چیپسی، اسمارتیز های رنگی، نسکافه، پودر قهوه، و هر موادی که برای تزیین و دیزاین پای کره ی بادام زمینی مد نظرتان است استفاده کنید. می توانید از عکس هایی که گذاشتم برای تزیین کمک بگیرید.

 


مطالب مرتبط :

طرز تهیه ی کرم لیمو برای تزیین انواع کیک ها ، شیرینی ها و دسر ها
طرز تهیه ی شیرینی شکری دارچینی بسیار خوش مزه
طرز تهیه ی شیرینی رنگارنگ و خوشمزه ماکارون فرانسوی

نکته ی حین آماده سازی

اگر قالب ندارید می توانید داخل لیوان نیز دسرتان را تهیه کنید.

 منبع