سس ورستر شایر یکی از خاص ترین سس هاست که سریع آماده می‌شود، بسیار خوشمزه است و شما می توانید آن را در خانه درست کنید. از سس ورستر شایر، می توانید برای چاشنی دادن و طعم دادن به انواع کباب ها و غذاهای گریل شده استفاده کنید. سس ها طعم دهنده های خوبی برای غذاهای خشک هستند. همچنین می توانید این سس را با مرغ سرخ شده و سیب زمینی سرخ شده و همبرگر های دست ساز خانگی میل کنید. با دکتر چک همراه باشید

مواد لازم برای درست کردن سس ورستر شایر

1/2 فنجان سرکه سیب (خانگی یا کارخانه ای)
2 قاشق غذا خوری آب
2 قاشق غذا خوری سس سویا
1 قاشق غذا خوری شکر قهوه ای (می توانید به جای شکر قهوه ای ازشکر سفید استفاده کنید)
1 قاشق چای خوری پودر خردل
1/4 قاشق چای خوری پودر پیاز
1/4 قاشق چای خوری پودر سیر
1/4 قاشق چای خوری دارچین
مقداری فلفل سیاه برای طعم دادن به غذا

آماده سازی این سس 15 دقیقه زمان می‌برد.

طرز تهیه ی سس ورسترشایر

سرکه ی سیب ، آب ، سس سویا ، شکر قهوه ای یا شکر سفید معمولی ، پودر خردل ، پودر پیاز ، پودر سیر ، دارچین  و فلفل سیاه را با هم دیگر، داخل یک کاسه ریخته و به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید. یک شیر داغ کن را بر روی حرارت بگذارید و مواد را داخل آن بریزید و بگذارید حدود 45 ثانیه، بر روی گاز جوش بخورد تا آماده شود. پس از این که از داغی آن کاسته شد ،می توانید آن را مورد استفاده قرار دهید. و همچنین در صورت عدم استفاده ی فوری، می توانید این سس را داخل یک ظرف در دار بریزید و داخل یخچال نگه داری کنید.

ارزش غذایی سس ورستر شایر

هر وعده سس ورسترشایر حاوی: 10 کالری، 0.1 گرم چربی، 1.6 گرم کربوهیدرات، 0.3 گرم پروتئین، 0 میلی گرم کلسترول، 151 میلی گرم سدیم است.


مطالب مرتبط :

طرز تهیه ی سس پستو خانگی با ریحان مناسب برای پاستا و فست فود ها
طرز تهیه ی بال مرغ بوفالو ، به سبک رستوران های زنجیره ای

 

منبع