در سال های اخیر با توجه به رشد فرهنگی و همچنین مشکلات اقتصادی اشتغال زنان بیشتر از پیش شده است و این امر برای مادران شاغل که قصد دارند در میان این همه کار و مشغله، برنامه‌های مدرسه و فعالیت‌های دیگر، وقت این را داشته باشند که هر شب برای خانواده‌ خود غذای سالم درست کنند را با مشکل مواجه کرده است . اگر شما جز این دسته از افراد هستید دکتر چک برای کار شما 3 راه حل دارد. پس با دکتر چک همراه باشید …

اول از همه باور کنید با به کار بستن چند روش ساده و کمی برنامه‌ریزی می‌توانید یک وعده غذایی مفید را بر سر میز بگذارید. «Otto Santiago »(متخصص تغذیه کودکان ) :

راه‌کارهای ساده‌ای را در این مورد به والدین پیشنهاد می‌کند

۱. مواد غذایی را از قبل آماده کنید!

بعد از خرید، بلافاصله مواد غذایی را آماده و بسته‌بندی کنید. این عادت باعث می‌شود در زمان آشپزی کردن، زمان زیادی وقت صرف نکنید. یکی از مادران شاغل می‌گوید: «به عنوان یک همسر و مادر در یک خانواده چهار نفره، اولین کاری که بعد از خرید کردن از سوپرمارکت انجام می‌دهم این است که سبزی‌ها را خرد می‌کنم و همه چیز را برای آشپزی کردن آماده می‌کنم. با این کار در زمان درست کردن غذا کار خود را کمتر می‌کنم». غذاهایی را که می‌خواهید در هفته آینده درست کنید را مشخص نمایید تا مواد مورد نیاز آنها را آماده ، بسته‌بندی و در طول هفته از آنها استفاده کنید.

۲. آرام و سریع غذا بپزید!

آرام‌پز شما دوست شما است. در ابتدای صبح، گوشت‌، گیاهان، چاشنی‌ها و سبزیجات را داخل آرام‌پز بریزید. زمانی که شما سر کار هستید و یا مشغول انجام مأموریت هستید، غذای‌تان به آرامی برای خودش می‌پزد. وقتی همه به خانه می‌آیند ،غذا آماده است. همچنین اگر می‌خواهید غذای‌تان خیلی زود آماده شود، آن را داخل زودپز درست کنید.

۳. هر یک بار در هفته و یا در ماه یک دستور غذایی جدید را امتحان کنید.

درست کردن غذا براساس یک دستور غذایی جدید ،زمان و انرژی زیادی را از شما می‌گیرد. اما در عوض، ارزشش را دارد. چون از خوردن آن لذت خواهید برد. یک دستور غذایی را انتخاب کنید که بیشتر ارزش‌های غذایی را در خود جای داده باشد. در ابتدا، یک نگاهی به یخچال خود بیندازید و یا اینکه مطمئن شوید که بیشتر مواد غذایی مورد نیاز را در خانه دارید. این کار باعث می‌شود پول زیادی خرج نکنید و وقت خود را با چرخیدن در سوپرمارکت از بین نبرید. البته شاید لازم باشد یک سری هم به سوپرمارکت بزنید!

۴. فکری به حال غذاهای اضافی بکنید.

دکتر سانتیاگو معتقد است که غذاهای اضافی در خانه حکم پادشاه را دارند.
زمانی که می‌خواهید غذا بپزید، کمی بیشتر درست کنید تا برای زمانی که عجله دارید غذای کافی برای گرم کردن داشته باشید. همچنین می‌توانید از غذاهای باقی‌مانده در سالادها و یا اسنک‌ها استفاده کنید. در برنامه هفتگی‌تان وقت کافی برای درست کردن غذا اختصاص دهید تا غذاهای سالم‌تری را بخورید و استرس کمتری داشته باشید.  از غذا خوردن در فست‌فودها و رستوران‌ها پرهیز کنید  و با این چند روش ساده خوراکی‌های سالم‌تری را در منزل نوش جان کنید.


مطالب مرتبط :

چهار روش برای منظم کردن خواب کودکان
دلایل درد لگن در دوران بارداری چیست ؟ علائم و راه های تسکین درد لگن
آیا کودک شبیه والدینش می شود ؟ تشخیص شکل ظاهری کودک قبل از تولد

 

منبع : childrens