بد نیست گاهی اوقات تنوعی به آشپزیمان بدهیم و به سراغ آشپزی ملل مختلف برویم و با سلایق غذایی آن ها آشنا شویم. به غذاهای آفریقایی کمتر اشاره می شود. این بار می خواهیم به سراغ رسپی آفریقایی برویم. اگر از غذاهای تکراری خسته شدید و دنبال غذای جدید هستید می توانید این سوپ خاص و خوشمزه را برای شام درست کنید. یک سوپ بادام زمینی مجلسی خوشمزه برای مهمانان جوان.

اگر یک غذای خوب و خاصی در رسپی های ملل وجود داشته باشد که از ترکیب گوجه فرنگی ، کره ی بادام زمینی و برگ گل کلم تهیه شده باشد ، آن غذا می تواند غذای خانگی بسیار مناسبی باشد، این غذای خاص سوپ بادام زمینی آفریقایی است . کاملاً خامه ای و بسیار مغذی ، سوپ بادام زمینی آفریقایی به زمان آماده سازی کمی نیاز دارد. فقط با تعداد کمی مواد اولیه ی در دسترس و یک سس خوشمزه و گرم و تند ( که به انتخاب شماست ) . این سوپ ، آماده سازی بی دردسری دارد . و برای یک شام آسان در یک روز از هفته ، عالی است . بنابراین اگر دفعات بعدی ، از سرکارتان دیر به خانه آمدید و نمی دانید چه غذایی را برای شام بپزید ، به سادگی می توانید ، دستورالعمل تهیه ی این غذای راحت و قدیمی را دنبال کنید !

چگونه سوپ بادام زمینی آفریقایی درست کنیم؟

یکی از بهترین مزیت های این سوپ این است که کاملا گیاهی و سالم است . دستور تهیه ی سوپ بادام زمینی آفریقایی ما آسان ، خوشمزه ، راحت و سالم است . بیشتر مردم دوست دارند شیر غلیظ را به آن اضافه کنند تا سوپ کمی غلیظ تر شود ، اما این کار باعث می شود کالری آن بیشتر شود ، این کار آن چیزی که ما می خواهیم ، نیست . اگر می خواهید قوام سوپ را غلیظ و کمی سفت نگه دارید ، و بدون اضافه کردن مواد دیگری ، طعم آن را آن طور که باید باشد نگه دارید ، می توانید به جای استفاده از شیر ، از سیب زمینی شیرین پوره شده استفاده کنید . این ماده به ضخیم تر شدن و غلیظ تر شدن سوپ کمک می کند و همچنین خواص بی نظیری برای بدن دارد . بنابراین ، بدون هیچ اذیت و آزاری ، شما را با دستور سوپ بادام زمینی آفریقایی آشنا می کنیم. معطل نکنید. بیایید با هم دیگه شروع کنیم.

زمان آماده سازی مواد فقط 10 دقیقه است . و زمان پخت سوپ 35 دقیقه می باشد . کلا این سوپ 45 دقیقه وقتتان را می گیرد. که نسبت به غذاهای ایرانی ، کم زمان تر است و سریع آماده می شود.

مواد زیر برای تهیه ی سوپ 4 نفره کافی است.

مواد لازم

3/4 فنجان کره بادام زمینی خامه ای شکل
1/2 فنجان رب گوجه فرنگی
1 عدد گل کلم کوچک ( گل ها را به صورت نوارهای ریز خرد کنید)
سس گوجه فرنگی تند ( مقدار آن سلیقه ای است) می توانید از هر سس داغ دیگری به دلخواه خود استفاده کنید.
1 عدد پیاز قرمز متوسط (خرد شده)
4 حبه سیر (له شده)
2 قاشق غذاخوری زنجبیل پودر شده
6-7 فنجان آب سبزیجات ( می توانید از عصاره ی سبزیجات استفاده کنید )
نمک (به مقدار لازم )
بادام زمینی خرد شده برای تزیین

دستورالعمل پخت

برای تهیه ی سوپ بادام زمینی آفریقایی ، یک قابلمه ی متوسط ​​تهیه کنید و آب سبزیجات را در آن بریزید. ( آب سبزیجات سلیقه ای است. می توانید از 3 عدد عصاره ی سبزیجات که مکعبی شکل اند را در آب بریزید )  تا مدتی صبر کنید تا آب سبزیجات جوش بیاید . در همین حین ، پیاز ، سیر و  زنجبیل را در یک ماهی تابه سرخ کنید تا به رنگ  قهوه ای روشن در آید . حتما حواستان باشد که مواد درون ماهی تابه نسوزند . پس از اتمام کار ، سس تند را به آب سبزیجات اضافه کنید و به مدت 20 دقیقه روی حرارت متوسط ، با شعله ی ​​کم بپزید. سس تند همان سس گوجه فرنگی تند است . که خودتان می توانید درست کنید. پخت این سس بسیار راحت است. ( می توانید 3 قاشق غذا خوری رب گوجه یا یک کاسه پوره ی گوجه فرنگی را با 2 عدد فلفل قرمز تند و سه حبه سیر و نمک را داخل غذا ساز بریزید و بپزید.) اگر وقت ندارید از سس های آماده استفاده کنید.

در مرحله ی بعد ، یک کاسه با اندازه ی متوسط را بردارید و رب گوجه فرنگی و کره ی بادام زمینی را به همان اندازه ای که در دستور ذکر شده است ، درون کاسه ریخته و با هم مخلوط کنید. 1-2 فنجان از آب سبزیجات گرم را بردارید و به مخلوط کره ی بادام زمینی و گوجه فرنگی منتقل کنید. همه مواد را به طور صحیح با هم دیگر مخلوط کنید تا یک ماده ی قوامی شکل صافی ، ایجاد شود و سپس مخلوط گوجه فرنگی و کره ی بادام زمینی را درون قابلمه ی  آب سبزیجات، بریزید و کل مواد را به خوبی مخلوط کنید.

سوپ بادام زمینی با برنج

در این مرحله ، برگ های گل کلم را به سوپ اضافه کنید (برگ های گل کلم باید به صورت ریز خرد شود ) . ترکیب این سوپ با سس گوجه فرنگی تند بسیار خوشمزه می باشد و تندی ملایمی دارد. حالا مخلوط پیاز و سیر و زنجبیل سرخ شده را به سوپ اضافه کنید. زنجبیل عطر خوبی به سوپ می دهد.

حالا بگذارید سوپ به مدت کمتر از 15 دقیقه روی شعله ی گاز متوسط ، با حرارت کم بجوشد. در حالی که مشغول جوشیدن است ، موادتان را هم بزنید. پس از اتمام پخت ، می توانید آن را به عنوان پیش غذا یا یک غذای کامل میل کنید یا آن را با برنج قهوه ای پخته شده مخلوط کنید و مثل یک پلو خورش سرو کنید. می توانید سوپتان را با بادام زمینی خرد شده ، هویج رنده شده و یا جعفری ریز شده تزیین کنید. این کار جلوه ی زیبایی به سوپ می دهد . خصوصا اگر برای مهمان تهیه شده باشد. همیشه سعی کنید غذا را با دیزاین و تزیین زیبایی میل کنید. می توانید سوپ را در کاسه ی سفیدی بریزید. از نظر روانشناسی ، رنگ سفید رنگ اشتهاست. و به همین دلیل است که در رستوران ها و تالار ها و هتل ها برای پذیرایی از مهمانان از رنگ سفید استفاده می کنند.

سوپ بادام زمینی آفریقایی

نکته ی پخت

اگر برای پخت عجله دارید و رب گوجه فرنگی در خانه ندارید و یا ترجیح نمی دهید که از رب استفاده کنید ، می توانید به جای رب از کنسرو گوجه فرنگی خرد شده استفاده کنید . بسیاری از افراد در آفریقا ترجیح می دهند ، سیب زمینی شیرین را به سوپشان اضافه کنند ، شما می توانید سیب زمینی پوره شده را به اندازه ی دو قاشق غذا خوری اضافه کنید . به همین ترتیب ، اگر داخل منزل گل کلم ندارید و یا فصل آن نیست ، می توانید از سایر سبزیجاتی که برگ سبز رنگ دارند ، استفاده کنید.

امیدواریم که این غذای خوشمزه را درست کنید و از آن لذت لازم و کافی را ببرید .

 

 

 

منبع