سوهان بادام زمینی با داشتن طعم دلپذیر و خوشایند کاراملی ، می تواند یکی از بهترین شیرینی ها برای پذیرایی از خانواده برای تعطیلات باشد. درست کردن سوهان بادام زمینی می تواند یک ایده ی عالی برای هدیه دادن به دوست و همسایه هایتان باشد. آماده سازی این نوع شیرینی زیاد وقتتان را نمی گیرد و دستور تهیه ی این شیرینی بسیار آسان است.

اگر در شیرینی پزی مبتدی هستید، می توانید سوهان بادام زمینی را درست کنید، سوهان بادام زمینی در مایکروویو درست می شود و باید از مایکروویو استفاده کنید، با انجام این کار، فرایند پخت مواد برایتان آسان تر و بی دردسرتر می شود. توجه داشته باشید که این سوهان با سوهان هایی که در ایران درست می شود کاملا فرق دارد و در حقیقت سوهان بادام زمینی یک نوع از شیرینی های کشور آمریکا می باشد. می خواهیم طرز تهیه ی سوهان بادام زمینی را با یک رسپی مناسب، خدمتتان آموزش دهیم!

سوهان بادام زمینی

چگونه بادام زمینی ها می توانند در مایکروویو حالت ترد و برشته داشته باشند؟

برای اینکه پوست بادام زمینی ها در مایکروویو برشته شود، لازم است که تمام موادی که ذکر خواهیم کرد را در یک ظرف شیشه ای یا کاسه ی مخلوط کن بریزید و بگذارید در مایکروویو پخته شود. اطمینان حاصل کنید که مواد قبل از قرار گرفتن در مایکروویو به خوبی مخلوط شده باشد. اگر می خواهید بادام زمینی ها ترد تر و برشته تر به نظر برسند، آن ها را در مرحله ی آخر آماده سازی، بر روی کاغذ روغنی بریزید و بر روی سینی مایکروویو یا هر سینی دیگری قرار دهید. تا جایی که امکان دارد در روی ورق پخش شوند تا بادام زمینی هایتان سبک و ترد و برشته به نظر برسند. در مرحله ی آخر لازم نیست که داخل مایکروویو قرار گیرد. فقط سرعت عمل بالا در مرحله  اخر بسیار مهم است. برای این که بهتر متوجه جزئیات شوید، لازم است به دستور تهیه ی زیر نگاهی بیندازید.

طرز تهیه ی سوهان بادام زمینی

این شیرینی می تواند یک آبنباتی دلپذیر ، شیرین و کاراملی ، طعم دار و ترد و برشته برای شما و خانواده و دوستانتان در روزهای تعطیل باشد. بیایید باهم شروع کنیم. تعداد سوهان بادام زمینی با توجه به مقدار مواد زیر، برای پذیرایی از 8 نفر کاملا مناسب می باشد.

طرز تهیه سوهان بادام زمینی

مواد لازم برای تهیه ی سوهان بادام زمینی

 
1 فنجان شکر سفید معمولی
1 و 1/4 فنجان بادام زمینی بو داده ی شور
2 قاشق غذاخوری شربت ذرت
1  قاشق چای خوری وانیل (سر پر نباشد )
1 و 1/2 قاشق غذاخوری کره
1 قاشق غذاخوری جوش شیرین

 

دستور پخت

برای اینکه پوست بادام زمینی ها در مایکروویو خوب برشته شود ، لازم است که شربت ذرت و شکر سفید را در یک ظرف شیشه ای یا کاسه ی مخلوط کن اضافه کنید و مواد را خوب هم بزنید.

پس از انجام این کار ، مخلوط شکر و شربت ذرت را به مدت 3 و نیم الی 4 دقیقه در مایکروویو قرار دهید تا خودش را خوب بگیرد.

لازم است که بادام زمینی شور بو داده شده و مخلوط شکر و شربت ذرت را خوب هم بزنید و آن را به مدت 3 دقیقه در مایکروویو قرار دهید. هنگامی که مشاهده کردید رنگ بادام زمین ها به قهوه ای روشن تبدیل شد، آن را از مایکروویو خارج کنید.

حالا باید به موادتان، وانیل و کره اضافه کنید و با سرعت زیاد هم بزنید تا به درستی مخلوط شود. پس از انجام این مرحله ، مواد را به مدت 1 و نیم دقیقه در مایکروویو قرار دهید.

در این حین باید سینی مایکروویو یا هر سینی معمولی که در خانه دارید را در بیاورید و کاغذ روغنی شیرینی پزی را روی آن پهن کنید.

پس از آماده شدن موادتان ، وقت زیادی را هدر ندهید و جوش شیرین را به موادتان اضافه کنید و خوب هم بزنید تا سبک شود و کف کند. پس از اتمام کار، سریع مواد را روی ورقه ی روغنی شیرینی پزی بریزید و مواد را بر کل سطح کاغذ روغنی پخش کنید تا خود مواد به شکل ورقه درآید.

شیرینی بادام زمینی

به جای استفاده از پشت قاشق برای انجام این کار ، می توانید مخلوط را به آرامی با چرخاندن آن بر روی کاغذ روغنی پخش کنید. این کار را ادامه دهید تا مواد سوهان بادام زمینی به درست ترین شکل در تمام سطح کاغذ روغنی پخش شود. در حالت ایده آل باید موادتان تا سطح کاغذ روغنی، حداقل 1/2 اینچ ضخامت داشته باشد. لازم است که مرحله ی ریختن مواد بر روی کاغذ را با سرعت تمام انجام دهید زیرا مخلوط، در این مرحله از زمان، شروع به سفت شدن می کند.

بگذارید بادام زمینی ترد شود و به مدت 30 دقیقه بر روی کاغذ روغنی خنک شود. پس از خنک شدن و سفت شدن و صاف شدن مواد، آب نباتتان را به قطعات کوچک، خرد کنید. پس از خرد کردن، سوهان بادام زمینی را داخل یک ظرف با درب محکمی نگهداری کنید.

 

اکنون، سوهان بادام زمینی مایکروویوی ترد و برشته ی شما آماده است! اگر چای دم کردید، یک فنجان چای برای خودتان بریزید و نوش جان کنید.

نکته 

کاغذ روغنی شیرینی پزی و شربت ذرت را می توانید از قنادی ها، سوپر مارکت های معتبر یا فروشگاه های لوازم قنادی تهیه کنید.

در صورت تمایل می توانید به موادتان کنجد اضافه کنید.

توصیه 

پس از میل کردن، لازم است که از نخ دندان استفاده کنید ودندان هایتان را مسواک بزنید تا مواد در لابه لای دندان ها نفوذ نکند. همان طور که می دانید شیرینی جات برای دندان مضرند، و حتما باید نکات لازم را بدانید.


مطالب مرتبط رو حتما مطالعه کنید :

طرز تهیه ی پای کره بادام زمینی ، یک دسر مورد علاقه و محبوب
آیا خوردن کره ی بادام زمینی از نظر تغذیه ای برای سلامتی شما توصیه می شود یا خیر ؟

 

منبع