پختن بال مرغ بوفالو در هر کشوری دارای رسپی مخصوص به خود می باشد. از کبابی گرفته تا پختن در آب جوش و بخار پز و گریل کردن و دیگر روش های پخت. همچنین چاشنی هایی که برای پخت و مزه گرفتن مرغ اضافه می شود نیز بنابر طعم و ذائقه ی مردم آن کشور اضافه می شود. علاوه بر بال مرغ، می توانید از این دستور برای پخت سینه و ران مرغ کمک بگیرید. همراه وب سایت دکتر چک باشید…

این سبک بال مرغ، در برخی رستوران های زنجیره ای سرو می شود. همچنین در فست فود ها نیز می توانید بال مرغ سوخاری را میل کنید. اگر طرفدار غذاهای فست فودی هستید، می توانید این غذای خوشمزه را برای خود و خانواده درست کنید. بدون هیچ مقدمه ای میریم سراغ نحوه ی پخت. پس با هم شروع می کنیم.

مواد لازم برای پخت بال مرغ بوفالو

½ فنجان آرد همه منظوره (می توانید از آرد گندم یا سوخاری استفاده کنید)

¼ قاشق چایخوری پودر پاپریکا

¼ قاشق چایخوری پودر فلفل کاین

¼  قاشق چایخوری نمک

10 تکه بال مرغ

روغن برای سرخ کردن

1 قاشق غذاخوری کره

¼ فنجان سس داغ

فلفل سیاه مقداری

مقداری پودر سیر برای چاشنی غذا

دستور پخت بال مرغ بوفالو

بال مرغ بوفالو

مرحله ی 1
در یک کاسه ی کوچک آرد همه منظوره یا سوخاری، پودر پاپریکا ، فلفل کاین و نمک را با هم مخلوط کنید. بال مرغ را در یک ظرف یا کاسه شیشه ای با اندازه ی متوسط قرار دهید و مخلوط آرد را روی بال ها بپاشید تا بصورت یکدست بال های مرغ آغشته به آردشود. سطح ظرف را با سلیفون بپوشانید و 60 الی 90 دقیقه ظرف را داخل یخچال قرار دهید.

مرحله ی 2
روغن را داخل قابلمه بریزید. دمای اجاق گاز باید تا 375 درجه ی فارنهایت یا (190 درجه ی سانتی گراد) باشد. می توانید از سرخ کن نیز استفاده کنید. که زمان پخت مرغ سوخاری بر روی دستگاه درج شده است. میزان روغن باید فقط به اندازه ای باشد که سطح بال های مرغ را بپوشاند. کره ، سس داغ ، فلفل سیاه و پودر سیر را در یک قابلمه ی کوچک روی حرارت کم ترکیب کنید. مواد را هم بزنید تا کامل گرم شوند و کره نیز ذوب شود و موادمان به خوبی مخلوط شود. پس از آن که سس طعم دارمان داغ شد، قابلمه را از روی حرارت بردارید و برای سرو بال های مرغ، نگه دارید.

مرحله  ی 3
بالهای آغشته شده به آرد را از داخل یخچال در بیاورید و به مدت 10 الی 15 دقیقه در روغن داغ، داخل قابلمه بر روی اجاق گاز یا می توانید داخل سرخ کن قرار داده و سرخ کنید. مرحله ی سرخ کردن را تا زمانی ادامه دهید که قسمت هایی از بال های مرغ ، رنگشان به قهوه ای تغییر کنند. پس از آنکه قهوه ای شدند، بال های مرغ را از روی حرارت یا سرخ کن بردارید، سپس آن ها را بر روی دستمال جذب روغن قرار دهید، تا روغن های اضافی گرفته شوند. بال های مرغ را داخل ظرف سرو زیبایی قرار دهید، مخلوط سس داغ را بر روی بال ها اضافه کنید. نوش جان.

https://drchek.ir/wp-content/uploads/2019/09/shutterstock_247452709.jpg

تزیین بال مرغ بوفالو

ترجیحا از بشقاب سفید برای سرو استفاده کنید. زیرا رنگ سفید اشتها آور است. می توانید با ساقه های کرفس، جعفری یا گشنیز و گوجه ی حلقه شده بال های مرغ را تزیین کنید. همچنین می توانید در صورت تمایل، مقداری زعفران، بر روی مرغ ها بریزید.

نکته 

می توانید بال های مرغ را با برنج، ماست موسیر و یا به همراه سیب زمینی سرخ شده میل کنید. برای تهیه ی سس می توانید از مخلوط رب گوجه فرنگی و آب استفاده کنید و بعد مواد ذکر شده در مرحله ی 2 را به سس اضافه کنید. در صورت تمایل می توانید از چند حبه سیر له شده در پخت سس کمک بگیرید.


با طرز تهیه خوراکی های زیر آشنا شوید :

طرز تهیه ی سوپ بادام زمینی آفریقایی
13 مورد از بهترین فست فود ها برای گیاهخواران
10 غذای زمستانی سالم

 

منبع