من عاشق درست کردن تخم مرغ برای صبحانه ، ناهار و شام هستم.  براتون پیش اومده که تخم مرغتون کمی آبکی بشه ؟ و یا زرده به یک طرف دیگه بره ؟ بیاین یاد بگیریم که چگونه اشتباهاتی که ممکن است با تخم مرغ ها انجام شود را تصحیح کنیم تا هر بار این اشتباهات رو تکرار نکنیم. با دکتر چک همراه شوید

تخم مرغ

 

 

شکستن تخم مرغ با استفاده از لبه ی کاسه
اولین چیزی که لازم است بگوییم این است که : تخم مرغ های خود را با استفاده از لبه ی کاسه نشکنید ، زیرا ممکن است تکه های پوست آن ، در غذایی که می خواهید درست کنید دیده شود. به آرامی به تخم مرغ روی ضربه بزنید ، می توانید از لبه ی میز کمک بگیرید ، سپس آن را درون کاسه باز کنید. اگر مقداری پوسته هنوز هم به صورت خیلی ریز داخل سفیده ها معلوم است ، آن را از داخل سفیده جدا کنید.

 

آموزش درست کردن نیمرو

 

تند هم زدن کافی نیست
برای نیمروهای اسکرامبل (نیمروی هم زده) و املت ، مخلوط تخم مرغ باید به رنگ زرد یکنواخت در آید ، بدون هیچ رشته ی سفید یا لایه ی اضافی. هیچ کدام نباید دیده شوند. برای درست کردن تخم مرغ هم زده یا اسکرامبل ، از یک چنگال یا هم زدن دستی استفاده کنید و به سرعت تمام مواد را هم بزنید و با هر، همی که می زنید به طرفین کاسه ضربه بزنید. حتی ساده ترین دستورالعمل های پخت تخم مرغ ساده به نظر می رسند و طعمشان طوریست که انگارآن را از یک رستوران فانتزی سفارش دادید !

 

تخم مرغ

پخت نیمرو اسکرامبل در مدت زمان خیلی سریع
وقتی عجله دارید و وقت غذا خوردن ندارید ، تخم مرغ اسکرامبل یا ( نیمروی هم زدنی ) غذای ساده ای برای وعده ی غذاییتان ، به نظر می رسند. اما این مسئله است که : وقتی دارید  تخم مرغ اسکرامبل یا نیمروی هم زدنی درست می کنید ، به هیچ وجه نباید عجله نکنید ، چون عجله تو هر کاری باعث خرابی اون کار میشه . هنگامی که شما در حال تهیه ی نیمرو اسکرامبل با سرعت بالا هستید و حرارت اجاق نیز زیاد است باعث می شود تخم مرغتان خشک شود . تخم مرغ ها  را باید به آرامی و روی حرارت کم طبخ کنید تا تبدیل به به یک نیمروی نرم لاکچری شوند و حالت دلمه ای و نرم به خود بگیرند . نگران نباشید ، این کار خیلی طول نمی کشد و وقتتان هدر نمی رود.

 

 

خوراکی تخم مرغ

 

اضافه کردن شیر به تخم مرغهای اسکرامبل ( نیمروی هم زدنی)

آیا شما در حین پخت به تخم مرغ اسکرامبل یا ( نیمروی هم زدنی ) شیر اضافه می کنید؟ آیا این کار به آنها بافت خامه ای  می دهد؟ خب نه . در واقع باعث می شود آن ها لاستیک مانند و بی مزه به نظر برسند. اگر تخم مرغهای اسکرامبل را به آرامی بپزید و آنها را در ماهیتابه نگه دارید و شعله ی گاز کم باشد ، تخم مرغهایتان خامه ای شکل می شوند.

 

 

طرز پخت تخم مرغ

 

چسبیده شدن تخم مرغ به ماهی تابه 
تخم مرغ ها همانند یک اسفنج ، نرم هستند که همه چیز را به خود جذب می کنند. می توانند به دیگ یا ماهی تابه بچسبند. حتما در هنگام پخت نیمرو از ماهی تابه ی نچسب استفاده کنید و اگر ماهی تابه ی نچسب ندارید اجازه دهید روغن کامل داغ شود بعد نیمرو را در روغن داغ بشکنید. چه برای صبحانه ، چه برای ناهار و چه برای شام .

 

 

 

پخت صحیح نیمرو

 

هنگام نیمرو کردن از هر گونه روغن به صورت زیاد استفاده نکنید و ماهی تابه را خیلی چرب نکنید
استفاده از یک ماهی تابه ی نچسب اولین قدم کار ماست ، اما باز هم شما به نوعی ماده ی چرب در ماهی تابه احتیاج دارید. و یادتان باشد با کم روغن ریختن هیچوقت به شما خسیس نمی گویند ! کره ، روغن زیتون یا حتی روغن نارگیل را می توانید برای نیمرو کردن ، به اندازه ی خیلی کم استفاده کنید ، بنابراین بدون این که اتفاقی بیفتد از تابه به بشقاب سر می خورند.

 

 

آموزش پخت تخم مرغ

 

پختن تخم مرغ بیش از حد پخته شده در آب جوش
هیچ چیز بدتر این نیست که تخم مرغ هنگام پخت و پز ، شکاف بردارد یا بترکد . سفیده در میان پوسته های تخم مرغ در حال ترکیدن است ، و اکنون بشقاب زیبای شما با تخم مرغ های ترکیده ، هرگز قشنگ و زیبا نخواهد بود. همیشه تخم های خود را در آب خنک شروع به طبخ کنید ، بنابراین به تدریج دمای آب ، کم کم بالا می رود و تخم مرغ ها به طور مساوی با دمای آب ، طبخ می شوند.

 

 

پختن تخم مرغ

 

آبپز کردن تخم مرغ هایی که خیلی تازه هستند

بعضی اوقات به نظر می رسد که نیمی از تخم مرغ ها با پوسته کنده می شوند.
تخم مرغهای بیش از حد آبپز شده ، وقتی که خیلی تازه نیستند ، به بهترین شکل ممکن به نتیجه ی مطلوب می رسند. سپس آنها را به طور صحیح بپزید ، و به راحتی پوست می شوند.

طرز تهیه :

پودینگ وانیل یک دسر خانگی خاص و بسیار خوشمزه
طرز تهیه ی کرم لیمو برای تزیین انواع کیک ها ، شیرینی ها و دسر ها

 

نیمرو

 

تخم مرغ ها را مستقیماً درون آب در حال جوش نشکنید
وقتی تخم مرغ را روی آب می ریزید و می گذارید که روی آب رها شود ، بافت تخم مرغ از یکدیگر جدا می شود و به تمام تابه می رود. این کار ممکن است برای درست کردن سوپ تخم مرغ یا اشکنه خوب باشد ، اما برای پخت به شکل رایجی که دارد این کار مناسب نیست. به جای این کار ، می توانید تخم مرغ را درون یک کاسه کوچک یا هر ظرف دیگری آرام بشکنید ، سپس آن را به آرامی درون آب بریزید . خوردن این سبک تخم مرغ برای افرادی که به سرخ کردنی حساسیت دارند ، توصیه می شود.

 

روش صحیح درست کردن تخم مرغ

پختن تخم مرغ های عسلی مانند در یک قابلمه یا ظرف کوچک
تخم مرغ های عسلی مانند برای پخت یکنواخت به کمی دمای اتاق نیاز دارند. از یک قابلمه ی بزرگ یا یک ماهیتابه ی بزرگ با حدود 3 اینچ آب استفاده کنید ، و ماهیتابه را بیش از حد شلوغ نکنید. نیازی به عجله نیست. تخم مرغ هایی که می خواهید عسلی شوند را در یک کاسه ی آب جوش نگه دارید در حالی که دارید میز را برای صبحانه آماده می کنید. اگر می خواهید تخم مرغی عسلی کمی سفتی داشته باشید ، می توانید آن را 3 دقیقه بجوشانید.

 

 

 

منبع