اگر دنبال پخت یک شیرینی ساده و بی دردسرید شیرینی شکری دارچینی خوش مزه و خوش طعم همیشه می توانند بخشی از ظرف شیرینی سال نو و مهمانی هایی که می گیرید ، باشند !

شیرینی شکری دارچینی

مواد لازم برای تهیه شیرینی شکری دارچینی

1 فنجان روغن مخصوص شیرینی پزی
1 و 3/4 لیوان فنجان شکر سفید معمولی
2 عدد تخم بزرگ
2 و 3/4 لیوان آرد همه منظوره (آرد قنادی)
2 قاشق غذا خوری کرم تارتار
1 قاشق غذاخوری جوش شیرین
نصف قاشق غذاخوری نمک
4 قاشق چای خوری دارچین
دمای اجاق گاز باید تا 400 درجه ی فارنهایت باشد.

این میزان مواد به شما 6 عدد شیرینی شکری دارچینی می دهد. زمان پخت کل این شیرینی ها 20 دقیقه است . زمان پخت هر شیرینی بین 8 الی 10 دقیقه می باشد.

طرز تهیه ی پخت شیرینی شکری دارچینی

در یک کاسه ی بزرگ ، روغن مخصوص شیرینی پزی را  و نصف لیوان شکر را بریزید. تاهنگامی که نرم و سبک شود.

در یک کاسه ی دیگر ، آرد ، کرم تارتار ، جوش شیرین و نمک را با یک دیگر خوب مخلوط کنید. تخم مرغ ها را خوب هم بزنید و اضافه کنید ، پس از هم زدن به تدریج مخلوط ما شبیه به خامه می شود.

در یک کاسه ی کوچک ، دارچین و باقیمانده شکر را بریزید و خوب مخلوط کنید. خمیر را به صورت یک توپ در آورده و با انگشت داخل آن را فشار دهید. توپ های خمیری را دانه دانه ؛ داخل مخلوط شکر و دارچین آغشته کنید.

سپس این توپ های خمیری شکل را دانه دانه در مخلوط شکر و روغن سرخ کنید. و پس از پخت ان ها را بر روی کاغذ جذب کننده ی روغن قرار دهید. هر یک عدد شیرینی به 8 الی 10 دقیقه زمان احتیاج دارد تا کاملا طلایی شود.

نکته : 2 دقیقه قبل از جدا کردن شیرینی ها آن ها را در یک آبکش فلزی قرار دهید تا به طور کامل خنک شوند.

کرم تارتار را نیز می توانید از فروشگاه های لوازم قنادی و یا مستقیما از قنادی ها تهیه کنید. دستور تهیه ی آن روی پاکت نوشته شده است.

ارزش غذایی

هر 1 عدد شیرینی شکری دارچینی دارای : 63 کالری ، 3 گرم چربی (1 گرم چربی اشباع) ، 5 میلی گرم کلسترول ، 36 میلی گرم سدیم ، 9 گرم کربوهیدرات ، 5 گرم قند ، 0 فیبر ، 1 گرم پروتئین می باشد.

این شیرینی را می توانید با خامه ی قنادی ، سس شکلاتی ، انواع ترافل های رنگی ، شکلات چیپسی ، انواع اسمارتیز های رنگی و پودر قند تزیین کنید.