در دستور امروز آموزش های شیرینی پزی دکتر چک می خواهیم طرز پخت شیرینی ماکارون فرانسوی را خدمتتان آموزش بدیم. شیرینی های ماکارون اصالتا متعلق به فرانسه می باشند، در حقیقت به نظر می رسد که این شیرینی ها از ایتالیا به فرانسه توسط سرآشپز کاترین دو مدیچی ، ملکه ی فرانسه در قرن شانزدهم منتقل شده اند.

شیرینی ماکارون

شیرینی ماکارون فرانسوی با رنگ های مختلف

عکس های زیبای این شیرینی در همه جا هست. از عکس نوشته های هنری گرفته تا عکس های تبلیغاتی برند ها. ظاهر زیبای این شیرینی ها باعث شد تا من تصمیم بگیرم دستور پختش را با شما دوستان خوبم به اشتراک بگذارم. این شیرینی را می توانید برای صمیمی ترین دوستتان درست کنید و کادو ببرید. به قدری زیباست که واقعا ارزش کادو دادن را دارد. جدی میگم!

آموزش درست کردن شیرینی ماکارون

شیرینی ماکارون فرانسوی شکلاتی

رنگ های زیبای این شیرینی ها به خاطر استفاده از رنگ های خوراکیست که جلوه ی زیبایی به آن ها داده است. البته اگر می خواهید کاملا از مواد طبیعی استفاده کنید، می توانید از پودر کاکائو، زعفران، آب لبو و دیگر مواد خوراکی برای رنگ دهی استفاده کنید. اگه تو خونه فرزند کوچیک دارین که بد غذاست ، می تونید این شیرینی ها رو برای کودکتون درست کنید. تا به غذا خوردن تشویق بشن. زمان آماده سازی مواد 15 دقیقه و زمان پخت این شیرینی ها 25 دقیقه می باشد ، در کل 40 دقیقه وقتتان را می گیرد. زمان زیادی نیست. پس مواد را آماده کنید و با من به صورت گام به گام شروع کنید.

طرز تهیه شیرینی ماکارون فرانسوی

موادلازم برای پخت شیرینی ماکارون فرانسوی

100 گرم تخم مرغ ، معادل 3 عدد تخم بزرگ (و به دمای اتاق رسیده باشد)
140 گرم آرد بادام معادل 1/5 فنجان
90 گرم شکر سفید معمولی به اندازه ی کمتر از 1/2 فنجان
130 گرم پودر قند معادل 1 فنجان
1 قاشق غذاخوری وانیل معادل 5 میلی لیتر
1/4 قاشق چایخوری کرم تارتار به اندازه ی 800 میلی گرم

انواع خوراکی ماکارون

شیرینی ماکارون شکلاتی

مواد لازم برای کرم لای شیرینی ماکارون فرانسوی
1 فنجان کره بدون نمک معادل 226 گرم
5 عدد زرده ی تخم مرغ
1/2 فنجان پودر قند معادل 100 گرم
1 قاشق غذاخوری وانیل
3 قاشق غذاخوری آب معادل 30 میلی لیتر
1 پینچ نمک (مقدار کم)

 

مقدار مواد بالا برای شما 30 عدد شیرینی ماکارون فرانسوی تهیه می کند.

 

آموزش تهیه ماکرون فرانسوی

مراحل تهیه شیرینی ماکارون فرانسوی

 طرز تهیه ی شیرینی ماکارون فرانسوی
پودر قند و آرد بادام را در یک کاسه بریزید. سفیده ی تخم مرغ ها، که به دمای اتاق رسیده است را درون یک کاسه ی بسیار تمیز دیگری اضافه کنید. با استفاده از هم زن برقی، سفیده ی تخم مرغ را خوب هم بزنید. پس آن که سفیده ی تخم مرغ ها شروع به کف کردن کردند، کرم تارتار را اضافه کنید و سپس به آرامی شکر سفید معمولی را اضافه کنید. اگر شیرینی های رنگارنگی میخواهید، مواد را تفکیک کنید و به تعداد رنگ های مدنظرتان، در کاسه های مختلف بریزید. حال رنگ های خوراکی را به هر کاسه به اندازه ی چند قطره اضافه کنید تا مواد رنگ بگیرد. به جای رنگ های خوراکی می توانید از پودر کاکائو، زعفران، آب لبو و غیره استفاده کنید. همچنان به هم زدن ادامه دهید تا مواد کامل سفت شود. حال همزن را خاموش کنید و با قاشق آرام آرام مواد سفت را هم بزنید. کاغذ روغنی را بر روی سینی فر پهن کنید. حال قیف ماسوره را بردارید و مواد با رنگ های مختلف را به صورت جداگانه در قیف ماسوره بریزید. و به شکل دایره و به حالت چرخشی بر روی کاغذ روغنی یک دایره ایجاد کنید. اندازه ی نوک ماسوره باید متوسط باشد. مراقب باشید هنگام دایره زدن، مواد شکسته نشود و به حالت هشتی در نیاید. همچنین می توانید مواد را بر روی کاغذ حلوا نیز بریزید. مراقب باشید دستتان نلرزد. اجازه دهید مواد به مدت 40 دقیقه روی کاغذ بمانند تا کامل تثبیت شوند. بعد می توانید آن ها را در فر بگذارید.

ماکارون فرانسویدمای فر باید 320 درجه ی فارنهایت باشد. با سانتی گراد اشتباه نکنید. مدت زمان پخت 12-15 دقیقه است. 7 دقیقه پس از گذشت زمان در فر، سینی را به سمت دیگر جا به جا کنید. و اجازه دهید تایم پخت کامل شود. پس از اتمام زمان، آن را از فر بیرون بیاورید. و بگذارید مواد روی سینی فر بمانند تا به طور کامل خنک شوند و بعد می توانید ان ها را جدا کنید.

برای پر کردن لای شیرینی ماکارون فرانسوی می توانید از این دستور استفاده کنید:

طرز تهیه ی فیلینگ خامه ای شکل 
شکر و آب را در قابلمه ی متوسط ​​مخلوط کنید. مواد را روی حرارت با شعله ی کم قرار دهید و آرام ارام هم بزنید تا شکر حل شود. دمای اجاق را کمی بیشتر کنید تا حدی که آب و شکر به جوش بیاید. زرده های تخم مرغ را با هم زن خوب بزنید تا کف کنند. شربت شکر و آب را تا زمانی که به 240 درجه ی فارنهایت برسد روی شعله نگه دارید. بلافاصله آن را از روی حرارت بردارید ، به آرامی شربت داغ را درون ظرف زرده های تخم مرغ بریزید و با استفاده از همزن برقی یا میکسر خوب هم بزنید. مراحل هم زدن را همینطور ادامه دهید تا کف کاسه سرد شود و مخلوط زرده در دمای اتاق سرد شود. قطعات کره را به آرامی در مواد بریزید و هم بزنید، هم زدن را تا جایی ادامه دهید که کره کامل آب شود. وانیل و نمک را اضافه کنید. مخلوط کردن مواد را تا زمانی که کره کاملا صاف و خامه ای شود ادامه دهید. (حدود 5-6 دقیقه.) در صورت تمایل می توانید رنگ های خوراکی مختلف را به موادتان اضافه کنید. تا رنگی رنگی و زیبا شود.

شیرینی های ماکرون صورتی

شیرینی ماکارون فرانسوی

نحوه ی پر کردن شیرینی ها با استفاده از فیلینگ خامه ای شکل

مواد را با استفاده از کاردک به یک طرف از شیرینی بمالید. و شیرینی دیگر را روی فیلینگ قرار دهید تا شبیه به ساندویچ شود. ساندویچ های شیرینی شکل را درست کنید و این روند را تا زمانی که تمام شوند تکرار کنید. برای گرفتن بهترین نتیجه ی ممکن، باید شیرینی های ماکارون فرانسوی به مدت 1 الی 3 روز در یخچال بمانند. این کار اجازه می دهد تا مواد داخل شیرینی ها کاملا نرم شوند. خب تمام شد. درست کنید و میل کنید. نوش جان

نحوه ی سرو

این شیرینی ها را می توانید باچای و شیرداغ و دیگر اسموتی ها میل کنید. همچنین می توانید آن هارا با پودر کاکائو، وانیل، اسمارتیز های رنگی، و ترافل های رنگی تزیین کنید.

  • ارزش غذایی
  •  این شیرینی چربی و کلسترول کمی دارد.
شیرینی ماکارون رنگارنگ

شیرینی ماکارون فرانسوی با رنگ خوراکی

نکته ی حین پخت شیریی ماکارون فرانسوی

  • آرد بادام را می توانید از قنادی ها تهیه کنید. اگر خودتان تمایل دارید آرد بگیرید، باید حتما آن را خوب غربال کنید. باید غربال گیری در چند مرحله انجام گیرد. تا اثری از دانه های بادام در آرد دیده نشود.
  • برای بهتر شدن مزه ی شیرینی ماکارون فرانسوی، می توانید پودر قند را الک کنید و بعد آن را با آرد بادام مخلوط کنید. پس از هم زدن دوبار دیگر مواد را الک کنید تا مواد به خوبی باز شوند.
  •  کرم تارتار را می توانید از قنادی ها و فروشگاه های لوازم قنادی تهیه کنید. نحوه ی آماده سازی این کرم بر روی جعبه درج شده است.

 

 


مطالب مرتبط :

طرز تهیه ی بسیار آسان شیرینی زنجبیلی
طرز تهیه ی سوپ بادام زمینی آفریقایی
13 مورد از بهترین فست فود ها برای گیاهخواران

 

منبع : preppykitchen