همیشه باید یاد بگیریم تا به غذاهایی که می خوریم تنوع بدهیم تا زندگی برایمان تکراری نشود. بعضی غذاها مختص فصل خاصی هستند؛ مثلا هیچ وقت نمیشود، آبگوشت و فسنجان را در یک روز گرم تابستانی خورد. چون این غذاها مخصوص فصل زمستانند. البته ممکن است بعضی این غذاها را در  تابستان بخورند ولی در کل برای تابستان توصیه نمیشود. امروز قصد داریم؛ دستور تهیه ی سوپ کدو تنبل را خدمت شما آموزش بدهیم. این غذا سرشار از آنتی اکسیدان های سالم و یک غذای عالی برای روز های سرد پاییزی است. حتما این سوپ رو برای خودتان درست کنید، میتواند کاملا شما را سیر کند. فرآیند پخت این سوپ از آماده سازی مواد تا پخت نهایی ۳۰ دقیقه وقتتان را می گیرد.

سوپ کدو تنبل

 
مواد لازم برای پخت سوپ کدو تنبل

2 قاشق غذاخوری روغن زیتون
1 عدد پیاز کوچک ریز شده
3 حبه سیر خام له شده
1 عدد سیب زمینی شیرین پوست کنده شده و ریز شده (از سیب زمینی معمولی هم می توانید استفاده کنید)
2 و نیم لیوان آب
1 کاسه پوره ی کدو تنبل
1 قاشق غذاخوری شکر قهوه ای ( ازشکر سفید هم می توانید استفاده کنید)
1 قاشق غذاخوری سر خالی نمک
3/4 قاشق غذاخوری فلفل سیاه آسیاب شده
1/2 قاشق غذاخوری مریم گلی
1 فنجان خامه ی غلیظ
2 قاشق غذاخوری پنیر پارمسان رنده شده
اندازه ی نوک قاشق چای خوری فلفل قرمز

این مواد ذکر شده برای دو نفر کافی می باشد.

مواد لازم جهت تهیه سوپ کدو تنبل

دستور تهیه ی سوپ کدو تنبل
گام 1

مقداری روغن زیتون را در یک قابلمه ی بزرگ بریزید و آن را روی شعله ای متوسط، با حرارت کم بگذارید. پیاز های ریز شده و سیر له شده را به قابلمه اضافه کنید و حدود 5 دقیقه مرتب هم بزنید، تا زمانی که پیازتان کاملا نرم  ، لطیف و عسلی شود. مراقب باشید که سیر نسوزد.

گام 2

سیب زمینی شیرین یا سیب زمینی معمولی ریز شده و 1 و نیم لیوان (حدود 375 میلی لیتر) آب را در قابلمه ی روی حرارت، اضافه کنید تا به جوش بیاید. حدود 10 دقیقه مواد را تفت دهید تا به طور کامل بپزد، و سیب زمینی ها نرم و پخته شوند.

گام 3 

یک کاسه پوره ی کدو تنبل، شکر قهوه ای، نمک، فلفل سیاه، مریم گلی، و 1 فنجان (250 میلی لیتر) آب را داخل قابلمه بریزید تا به جوش بیاید.

گام 4

حرارت را کم کنید تا سوپ جوش بیاید، درب قابلمه را بگذارید، تا چاشنی های که اضافه کردیم خوب با سوپ مخلوط شوند. حدود 5 دقیقه این کار زمان می برد. در صورت له نشدن مواد، می توانید سوپ را داخل غذا ساز بریزید یا با گوشت کوب برقی مواد را به خوبی له کنید.

گام 5

مواد پوره شده را مجدد به داخل قابلمه برگردانید و 3/4 فنجان (175 میلی لیتر) خامه ی غلیظ شده را داخل سوپ بریزید و هم بزنید. تا خامه به طور کامل با سوپ مخلوط شود، حدود 2 دقیقه این مرحله زمان می برد.

گام 6

سوپ رو داخل یک کاسه ی زیبا بریزید. در این مرحله یک قاشق را آرام داخل کاسه فرو ببرید. با قاشقی که در دست دارید، قطرات باقی مانده ی خامه ی غلیظ را هم بزنید. در حقیقت با این کار قصد داریم سوپمان را تزیین کنیم. می توانید از نوک چاقو استفاده کنید و با آن اشکالی  درست کنید.

گام 7

حالا می توانید روی سوپ خود پنیر پارمزان و فلفل چیلی یا فلفل سیاه بپاشید. این سوپ رو می توان با نان های مختلفی همچون نان باگت، نان تست، نان های ایتالیایی و یا نان لواش و بربری سرو کرد. همچنین می توانید این سوپ را با کباب مرغ شده و اسفناج بخارپز میل کنید. اگر این دفعه مهمان داشتید، حتما این ترکیب فوق العاده را درست کنید. همچنین می توانید این غذا را برای کودکتان درست کنید.

تزیین

تزیین این سوپ کاملا سلیقه ای است، می توانید سوپتان را با مقداری مغز تخم آفتاب گردان، جعفری خرد شده یا 2 قاشق کشک سرو کنید.

نکته 

پنیر پارمزان به تدریج داخل سوپ آب می شود.


مطالب مرتبط :

طرز تهیه ی سوپ بادام زمینی آفریقایی

طرز تهیه ی بال مرغ بوفالو ، به سبک رستوران های زنجیره ای

 

 

منبع