در بخش نوشیدنی های امروزمان قصد داریم کرم مخصوص قهوه ی وگان را خدمتتان معرفی کنیم. اگر قهوه خور حرفه ای هستید، احتمالا قهوه ی وگان را خورده اید. این کرم، قهوه را سبک می کند و طعم خوشایندی به آن می دهد. بافت خامه ای دارد و فاقد مواد افزودنی غیر مجاز است. در کشورهای اروپایی می توان کرم قهوه ی وگان را آماده خرید. ولی خودتان نیز می توانید این کرم را در خانه  درست کنید. رسپی این کرم خارجیست و اگر به رسپی ملل مختلف علاقه دارید، حتما دکتر چک را دنبال کنید. توصیه ی من به کافه من ها این است که حتما این دستور را دنبال کنند. این کرم را می توانید حداکثر به مدت یک هفته، در یخچال نگهداری کنید.

کرم مخصوص قهوه ی وگان

مواد لازم برای تهیه ی کرم مخصوص قهوه ی وگان

1 فنجان شیر نارگیل
1 فنجان شیر بادام شیرین نشده
2 قاشق غذاخوری شکر خام نیشکر ، یا کمی بیشتر برای طعم دادن
1 قاشق غذاخوری روغن نارگیل خوراکی (اختیاری)
1 قاشق غذاخوری شربت برنج قهوه ای، یا کمی بیشتر برای طعم دادن
نصف قاشق چایخوری عصاره ی وانیل

دستور تهیه ی کرم مخصوص قهوه ی وگان

یک کاسه ی بزرگ بردارید و شیر نارگیل ، شیر بادام شیرین نشده، شکر خام نیشکر، روغن نارگیل ، شربت برنج قهوه ای و عصاره ی وانیل را بریزید و با همزن دستی خوب مخلوط کنید و سپس مواد را در یک قابلمه یا شیر داغ کن اضافه کنید. مواد را روی شعله ی متوسط ​​با حرارت کم قرار دهید تا شکر کاملاً حل شود.

آرام آرام هم بزنید. پس از گذشت 3 الی 5 دقیقه کرم مخصوص قهوه ی وگان آمادست. کمی که خنک شد، مخلوط کرم مخصوص قهوه ی وگان را داخل مخلوط کن بریزد و دستگاه را روشن کنید. پس از اینکه  کرم صاف و خامه ای شد، کرم قهوه ی وگان را داخل یک ظرف در بسته بریزید و سپس آن را در یخچال نگهداری کنید. اگر کرم آمادست، می توانید آن را داخل قهوه بریزد و نوش جان کنید.

کرم مخصوص قهوه ی وگان
نکته

می توانید شربت ذرت یا شربت خرما را جایگزین شکر خام نیشکر کنید.

روغن نارگیل خوراکی به این کرم بافتی غنی می دهد اما اضافه کردن آن اختیاری است. من بافت کرمی تر را ترجیح می دهم، اما برروی طعم کرم تأثیر می گذارد.

اگر مواد غذایی گلوتن دار مصرف می کنید و رژیم فاقد گلوتن ندارید می توانید به جای استفاده از شربت برنج از یک شربت خامه ای (همانند کف نیشکر) استفاده کنید، زیرا این کار طعم خوبی به قهوه می بخشد.

شکر خام نیشکر و شربت برنج قهوه ای را می توانید از سوپر مارکت های معتبر خریداری نمایید.

ارزش غذایی

در هر وعده کرم مخصوص قهوه ی وگان : 23 کالری، 1.9 گرم چربی، 1.6 گرم کربوهیدرات، 0.2 گرم پروتئین، 0 میلی گرم کلسترول و       6 میلی گرم سدیم وجود دارد.


مطالب مرتبط :

طرز تهیه ی کرم لیمو برای تزیین انواع کیک ها ، شیرینی ها و دسر ها
طرز تهیه ی کیک موز با روکش پنیر خامه ای
طرز تهیه ی پای کره بادام زمینی ، یک دسر مورد علاقه و محبوب

 

منبع