حتی بهترین رابطه ها هم فراز و نشیب دارند. ممکن است عدم توافق ها و تنش ها در رابطه تان وجود داشته باشد یا گاهی وقت ها نیاز دارید تا از هم دورتر باشید. ولی ممکن است برای شما این سوال مطرح شود که این مشکلات نشانه ای از یک رابطه کاملا ناسالم است و این رابطه برای شما مناسب نیست.

در این مقاله از وب سایت دکتر چک به 7 مورد از این علائم که ممکن است نشان دهنده زمان مناسب برای قطع یک رابطه باشند، اشاره می کنیم:

7 علامت روابط ناسالم

زمانی که با هم هستید، احساس خوشحالی نمی کنید

انسان ها به طور معمول می خواهند که در رابطه هایشان احساس خوشحالی، عشق، امنیت، حمایت داشته و از نظر عاطفی، ایمن باشند. اگر شما هر کدام از این احساسات را ندارید یا کمبودهایی را حس می کنید، برای لذت بردن از رابطه ای که می خواهید داشته باشید، باید روی رابطه فعلی تان کار کنید یا آن را تمام کنید تا این امکان برای شما فراهم شود.

طرف مقابلتان شما را کنترل می کند یا با شما بدرفتار است و حس بدی در مورد خودتان به شما می دهد

در یک رابطه سالم شریک های احساسی نیازها، خواسته ها، و اولویت های یکدیگر را فراهم می کنند. البته، بعضی افراد سازگاری کمتری نسبت به سایر افراد دارند. به هر حال، اگر طرف شما برای شما ارزش قائل نیست یا اینکه نسبت به شما بی حرمتی می کند، به خاطر ماندن در این رابطه حس بدی نسبت به خود پیدا خواهید کرد.

حتی اگر خصوصیاتی در طرف مقابل شما وجود دارد که شما واقعا آنها را دوست دارید و این خصائص را تحسین می کنید، رابطه شما در دراز مدت نمی تواند رابطه شادی بخشی باشد.

حتما بخوانید: 4 حرفی که هرگز نباید به همسرتان بگویید

همچنین، اگر شریک احساسی یا زندگی شما با کنترل امور مالی، دور کردن شما از خانواده و دوستان و تهدید عاطفی یا جسمی بر شما اعمال قدرت می کند، به احتمال زیاد در رابطه ای قرار دارید که از شما سوءاستفاده می شود. از خانواده، دوستان یا اساتید این حرفه کمک بخواهید

احساس امنیت نمی کنید

بسیاری از افراد در روابطی هستند که به هیچ عنوان تحت سوء استفاده قرار نمی گیرند؛ ولی هنوز هم از نظر عاطفی احساس امنیت نمی کنند. آنها با آزار از طرف مقابل خود، احساس آسیب می کنند.

حتما بخوانید: 5 علامت که نشان می دهد شما آماده ی یک رابطه جدی نیستید

شریک زندگی شما ممکن است نخواهد در مورد افکار، احساسات یا تجربیاتتان چیزی بشنود یا ممکن است نسبت به بحث های شخصی بی تفاوت باشد. به هر دلیلی، اگر شما احساس می کنید که نیاز دارید در برابر آسیبی که طرفتان به شما وارد می کند از خود محافظت کنید، یک مشکل اساسی در رابطه شما وجود دارد.

از شما حمایت نمی شود و مانع پیشرفت شماست

روابط سالم حس شادابی به شرکا ی زندگی می دهند. هر کدام از طرفین رابطه برای کشف علایق و ارزش های خود احساس حمایت و تشویق می کنند.

رابطه به شما کمک می کند که از قبل، انسان شادتری باشید. به طور جدی به رابطه تان فکر کنید. اگر این رابطه مانع از رشد شخصی شما می شود یا شما را تشویق و حمایت نمی کند، بنابراین کاری انجام دهید که این کمبودها را برطرف کند.

تعهدات شما با شریک زندگی تان متفاوت است

برای موفقیت در یک رابطه، شرکای احساسی نیاز دارند که در ارتباط با آنچه که از یک رابطه می خواهند در یک خط فکری باشد. اگر شما یک رابطه منسجم و متعهد می خواهید و شریک زندگی شما در یک سبک زندگی چند وجهی قرار دارد، بنابراین نیازهای شما بسیار متفاوت خواهد بود و هیچ راهی برای ساختن پلی بین این نیازها وجود ندارد. گفتن حقیقت در این زمینه می تواند شما را از درد و غصه بسیاری نجات دهد.

ارتباط کلامی شما ضعیف است

این مشکل می تواند به شکل کشمکش، تنش و درک نادرست از یکدیگر، بروز پیدا کند. شما خیلی کم با یکدیگر صحبت می کنید یا فاصله ای را بین خود احساس می کنید. با توجه به اینکه گفتگو راه اصلی برای مدیریت وظایف طرفین رابطه است و از نظر عاطفی هم آنها را به یکدیگر مرتبط می کند، برای اینکه رابطه تان محکم باشد، نیاز دارید که این مشکل را حل کنید.

عدم صداقت قاتل رابطه است

خیانت و عدم صداقت در هر شکل و نوعی، می تواند اعتماد را در رابطه از بین ببرد. اگر هر دو طرف بخواهند که رابطه را از نو شروع کنند، بین آن ها حس عدم اعتماد ایجاد می شود که اغلب، این موضوع مهم به «تراپی درمانی» بسیاری نیاز دارد.

حتما بخوانید: رهایی از عشق یک طرفه ؛ چگونه جلوی احساسات خود را بگیریم؟

همه شرکاء زندگی می توانند از ارزیابی دوره ای سلامت رابطه خود بهره مند شوند. اگر شما احساس کردید که رابطه تان هیچ مشکلی ندارد، آن را در ذهن خود پر رنگ کنید، و احساستان را با شریک زندگی تان در میان بگذارید.

در صورتی که مشکلاتی را تشخیص دادید، باید خود را در موقعیتی قرار دهید که بتوانید رابطه تان را محکم نگه دارید. اما شاید تصمیم گرفتید که آن را به پایان برسانید. انتخاب با خود شماست!

 

منبع: webmd