صمیمیت عاطفی، ویژگی روابط نزدیک و عاشقانه است. صمیمیت عاطفی یعنی به اشتراک گذاری اطلاعات شخصی، از جمله حقایق است. اما همه چیز را نباید با شریک احساسی تان درمیان بگذارید!

از این گذشته، شما ممکن است ترجیح دهید که سوء استفاده هایی که از نظر جنسی شده اید را بیان نکنید یا در مورد خصوصی ترین مسائلتان حرفی نزدید. در ادامه با دکتر چک همراه باشید…

میزان حریم شخصی برای یک رابطه

با فکر کردن در مورد رابطه تان، ممکن است سوال شما این باشد که چه میزان اطلاعات باید با شریک احساسی خود به اشتراک بگذاریم؟

پاسخ این است که همه انسان ها با هم متفاوت هستند. برخی افراد تقریباً هر حرفی را که به ذهنشان می رسد، به زبان می آورند؛ در حالی که برخی دیگر اطلاعات شخصی خود را حفظ می کنند یا تمایل کمتری به اشتراک گذاری همه اطلاعات دارند.

اگر در مورد حفظ حریم خصوصی بین شما شریک احساسی تان برای رسیدن به آرامش، تفاوت وجود داشته باشد، می تواند مشکلاتی را ایجاد کند. احساس آرامش در کنار یک نفر، می تواند مانند نپذیرفتن یا عدم حمایت از سمت شخص دیگری باشد که حتی ممکن است شریک زندگی خود را به عنوان فردی پنهان کار خطاب کند.

حتما بخوانید: 7 علامتی که نشان می دهد شما در یک رابطه ناسالم قرار دارید

مهم تر از همه، بین حریم خصوصی و پنهان کاری تفاوت وجود دارد. وقتی افراد به حفظ حریم خصوصی تمایل دارند، به صورت کلی موضوعی را که ممکن است باعث ناراحتی شریک زندگی شان می شود، پنهان نمی کنند. با وجود این، پنهان کردن حقایق به افراد کمک می کند که مانع ناراحت شدن شریک زندگی شان شوند.

طبق گفته ها، فاصله ی بین حریم خصوصی و پنهان کاری می تواند مرز باریکی باشد. به عنوان مثال، کسی که از مورد انتقاد قرار گرفتن می ترسد، ممکن است برای جلوگیری از طرد شدن توسط فرد مقابل، حریم خصوصی خود را حفظ کند.

فرد ممکن است به شریک زندگی خود نگوید که پنهان کاری او باعث آزارش می شود؛ مخصوصا وقتی پنهان کاری هیچ فایده ای برای فرد ندارد. در چنین شرایطی فرد همچنان به پنهان کاری ادامه می دهد.

صمیمیت عاطفی

آنچه مهم تر است، این است که شریک های احساسی به یکدیگر احترام بگذارند و به هم محبت کنند. هنگامی که شما و شریک احساسی تان به حریم خصوصی هم احترام بگذارید، روابط تان بهتر خواهد شد. اگر از سکوت شریک احساسی خود ناراحت هستید و واقعاً می خواهید بدانید که به چه فکر می کند، از او زیاد سوال نپرسید!

حتما بخوانید: 4 حرفی که هرگز نباید به همسرتان بگویید

درعوض، به آنها بگویید که سکوتشان چه تاثیری روی شما می گذارد؛ مثلاً شما را نگران می کند یا باعث می شود تا احساس تنهایی کنید.

شریک احساسی تان ممکن است با به اشتراک گذاشتن اطلاعاتی در مورد نظرش نسبت به شما، واکنش نشان دهد؛ حتی اگر به فکر کردن بیشتر نیاز دارد. این نوع گفتگوها می تواند به دو طرف کمک کند، هر دو راهی را برای برقراری ارتباط پیدا کنند.

اگر هر یک از شما غیرقابل اعتماد یا انتقادناپذیر هستید، بحث درباره این مشکل اهمیت ویژه ای دارد. هنگامی که شریک احساسی تان نسبت به انتقاد حساس است، شما می توانید او را حمایت کنید که این کارتان، احساس غیرقابل اطمینان بودن را از شما می گیرد؛ حتی اگر هنوز مسائلی بینتان وجود دارد که باید ناگفته بماند.

با وجود این، باتوجه به اینکه از بی اعتمادی شریک احساسی تان ناراحت می شوید، ممکن است نیاز داشته باشید که با حساسیت بیشتری رابطه برقرار کنید؛ بنابراین هر دو می توانید با هم این مشکل را برطرف کنید.

حتما بخوانید: 5 علامت که نشان می دهد شما آماده ی یک رابطه جدی نیستید

درنهایت، روابط عاشقانه وقتی موثر هستند که دو طرف برای مدیریت مرزهای خود در مورد حریم خصوصی همکاری کنند. وقتی که روی امنیت، حمایت و پذیرش یکدیگر سرمایه گذاری کنید، روابطتان پیشرفت می کند؛ حتی اگر به میزان مختلفی صمیمیت و حفظ حریم خصوصی نیاز داشته باشید.

 

منبع: webmd