چگونه در رابطه خسته کننده نباشیم ؟ همین طور که زمان می گذرد، شدت صمیمیت در رابطه ها کم رنگ تر شده و به نظر می رسد که دیگر در رابطه تان به فرد خسته کننده تبدیل شده اید. خودتان را در حالت خودکار پیدا کرده، روتین و عادت روزانه تان با همسرتان یکنواخت شده و حسابی زندگ برای تان تکراری شده است.

روزهای اول رابطه هیجان و شور و شوق طرفین بیشتر است. کارهای زیادی را با همسرتان تجربه می کنید، همه چیز خوب است و حسابی به شما خوش می گذرد. هنگامی که رابطه قدیمی تر می شود، کاملا طبیعی است که در جنبه هایی از رابطه خود احساس خسته کننده بودن کنید. با دکتر چک همراه باشید…

ایده هایی برای این که در رابطه خسته کننده نباشیم

بدون شک، راه های بسیاری برای مقابله با این وضعیت در رابطه وجود دارد و الزاما نیازی به خرج کردن پول زیاد یا روی آوردن به کارهای بی ارزش نیست. در ادامه به راهکارهایی اشاره می کنیم که با به کار گیری آن ها دیگر در رابطه تان به فرد خسته کننده تبدیل نخواهید شد.

1. به این باور برسید که رابطه تان خسته کننده شده است

قبل از این که سعی کنید چیزی را درست کنید، باید این مسئله را بپذیرید که خستگی در تمام رابطه ها پدید می آید و بخشی طبیعی است. نباید این نکته را فراموش کنید که شما یا همسرتان مشکلی ندارید و فقط در یک مرحله گذرا در زندگی تان قرار دارید.

2. با طرف مقابل تان صحبت کنید

درباره احساس خود با همسرتان صحبت کنید. طرف مقابل تان باید بداند که شما او را دوست دارید و شاد هستید اما کمی رابطه خسته کننده شده است. ببینید که آیا او هم همین حس را دارد؟ حالا با یک دیگر به این فکر کنید که چگونه می توانید از این وضعیت عبور کنید.

فراموش نکنید که هر دو طرف باید خواهان پایان دادن به این وضعیت خسته کننده باشند.

3. سرگرمی های یک دیگر را امتحان کنید

سعی کنید که سرگرمی های یک دیگر را امتحان کنید؛ با این کار نشان می دهید که نه تنها می خواهید به رابطه خسته کننده تان پایان بدهید، بلکه در خوشی های یک دیگر نیز حضور دارید.

مثلا تصور کنید که عاشق کوهنوردی هستید اما همسرتان خیلی علاقه ای به بیرون رفتن از خانه ندارد. به او توصیه کنید که با شما بیرون آمده و کمی این لحظه را تجربه کنید.

4. فراموش کرده اید که چگونه باید عشق بازی کنید؟

ممکن است به محض ورود به یک رابطه همراه تعهد، عشق بازی کم شود. یک لاس زنی و عشق بازی کوچک می تواند تاثیر بزرگی در زندگی تان داشته باشد.

از لباس هایی که پوشیده است، سلیقه اش در دکوراسیون خانه یا نقاط قوت او تعریف کنید؛ اما به صورتی تحریک کننده!

5. بیشتر درباره همسر خود فکر کنید

برای این که خسته کننده نباشید لازم نیست حتما به گذاشتن قرار یا کارهایی که با ک دیگر می توانید انجام دهید، فکر کنید بلکه باید به این فکر کنید که چه کارهایی می توانید برای همسرتان انجام دهید.

6. کمی اوضاع را به هم بریزید

سعی کنید که تجربیات جدیدی به دست آورید؛ مثلا یک هنری را به یک دیگر یاد بدهید و با یک دیگر یک کار جدید یاد بگیرید. با انجام این کارها می توانید لذت و سرگرمی را به رابطه تان وارد کرده و دیگر فرد خسته کننده رابطه نباشید.

7. موارد جدید را تجربه کنید

تجربه موارد جدید به شما یادآوری می کند که چرا اینقدر به یک دیگر وابسته هستید. به خانه وحشت بروید، کارهای داوطلبانه انجام دهید یا حتی کارهایی که با ترشح آدرنالین زیاد همراه است را امتحان کنید مثل پرش از هواپیما.

8. زمانی را به خودتان اختصاص دهید

تعداد زیادی از زوج ها تصور می کنند که اگر زمانی را به خودشان اختصاص دهند، فاتحه رابطه شان خوانده شده است اما در اصل اینطور نیست. دوستان و سرگرمی های مخصوص به خودتان را داشته باشید. اگر عاشق کوهنوردی هستید اما همسرتان دوست ندارد از خانه بیرون برود، خب خودتان به تنهایی بروید.

9. به زندگی جنسی تان نگاهی بیاندازید

رابطه جنسی پراهمیت ترین فاکتور در رابطه نیست اما قطعا باعث نزدیک شدن طرفین به هم می شود. این صمیمیت و نزدیگی برای رابطه تان مهم است. پس خستگی را از رابطه جنسی تان بیرون کنید تا خستگی تا از رابطه تان بیرون برود.

روش های جدید و هیجان انگیز را امتحان کنید، درباره فانتزی های خود صحبت کنید زیرا این مسئله تا این اندازه خصوصی می تواند خستگی را از زندگی تان بیرون کند.

10. داستان های بامزه تان را برای یک دیگر تعریف کنید

این که مسئله ای پیدا کنید که هر دو به آن بخندید، گامی مهم برای فرار از خستگی در رابطه است. مثلا همسرتان را به چالش بکشانید و از او بخواهید که شما را بخنداند یا خاطرات بامزه اش را برای تان تعریف کند.

11. از خوشی های بی چون و چرا غافل نشوید

اول از همه باید بگوییم که این خوشی ها برای هر زوجی فرق می کند؛ مثلا یک زوجج تصمیم می گیرد به مسافرت برود، دسته ای دیگر بدون خرید بلیط به سینما می روند و الی آخر.

هر کاری که باعث هیجان شما و طرف مقابل تان شود و در عادت روزانه تان نباشد و از قبل برای آن برنامه ریزی نکرده باشید، جدید بوده و دیگر در رابطه این شما نخواهید بود که فرد خسته کننده هستید.

12. نقش بازی کنید

یکی دیگر از کارهایی که می توانید انجام دهید تا در رابطه خسته کننده نباشید، نقش بازی کردن است. مثلا همسرتان را در رستوران ملاقات کرده و وانمود کنید که برای بار اول است که او را می بینید. حتی اسم و لهجه تان را هم تغییر دهید.

13. با زوج های دیگر بیرون بروید

بیرون رفتن با زوج های دیگر لذت و هیجان خاص خودش را دارد. با این روش نه تنها می توانید جنبه های دیگر از یک دیگر را بررسی کنید، بلکه با افراد جدید آشنا شده و رابطه تان را به بیرون از خانه هم توسعه می دهید.

14. با یک دیگر از ناحیه امن تان خارج شوید

درست است که کار راحتی نیست اما اگر با یک دیگر از ناحیه امن تان خارج شوید، قطعا هیجان بیشتری را وارد رابطه می کنید.

خارج شدن از ناحیه امن تان خیلی راحت است؛ مثلا می توانید با یک فیلم جدید ببینید (به جای فیلم هایی که هزار بار آن ها را دیده اید) و با هم غذا درست کنید.

15. درباره رویاهایی که در کودکی داشته اید، با هم صحبت کنید

اگر می خواهید در رابطه خسته کننده نباشید، می توانید درباره رویاهای کودکی تان صحبت کنید. مثلا وقتی که بچه بوده اید، رفتن به المپیک آرزویتان بوده است یا این که می خواستید که یک بازیگر معروف کمدی شوید؟

16. یکی از ترس هایتان را با یک دیگر از بین ببرید

برای این که در رابطه خسته کننده نباشیم، یکی از ترس هایتان را شناسایی کرده و با هم آن را از بین ببرید. مثلا از ترن هوایی می ترسید؟ یک جمعه با همسرتان سوار ترن هوایی شوید و این ترس را با هم از بین ببرید. این که با یک دیگر تجربیات بی نظیری خلق کنید، تاثیر مثبت بسزایی دارد.