چگونه بفهمیم دوست پسرمان عاشقمان است؟ ویژگی های دوست پسر عاشق چیست؟ اگر مدتی است که با دوست پسرتان رابطه دارید، احتمالا می خواهید از جدی بودن نیت او اطمینان حاصل کنید. ممکن است او در حرف بگوید که دوست تان دارد اما شما از این بابت اطمینان ندارید. اگر او علاقه اش را به زبان نیاورد، با چندین راهکار می توانید متوجه شوید که واقعا دوست تان دارد یا نه.

در این مدت به دقت رفتارهای دوست پسرتان را زیر نظر داشته باشید و سپس حرف هایی که به زبان می آورد را بسنجید. با دکتر چک همراه باشید…

دوست پسر عاشق را چگونه شناسایی کنیم؟

روش اول: رفتارهای او را زیر نظر داشته باشید

1. از خودتان بپرسید که آیا نسبت به شما با احترام رفتار می کند؟

اگر دوست پسرتان واقعا به شما علاقه داشته باشد، شما برایش جذابیت خواهید داشت. از این رو حتی اگر با شما موافق نباشد هم به ایده ها و نظرهای شما احترام خواهد گذاشت. علاوه بر این، او به جزییات مربوط به موارد مورد علاقه و مواردی که به آن ها علاقه ای ندارید، توجه کرده و در حد توان خود سعی می کند تا نیازهای شما را برطرف کند.

2. ببینید که توانایی مصالحه کردن را دارد یا نه

اگر دوست پسرتان برای تان احترام قائل باشد، حتی اگر از او نخواهید هم نسبت به شما مصالحه می کند. مهم نیست که توافق و سازش او با شما بر سر مسائل کوچک مثل رفتن به سینما و دیدن یک فیلم باشد یا یک مسئله بزرگ؛ در هر صورت، توافق و سازش یک نشانه بسیار مهم دال بر این است که دوست پسرتان واقعا به شما علاقه دارد.

  • توافق و سازش واقعی به این معنا نیست که “اگر این کار را برایم انجام دهی، من هم این کار را برای تو انجام خواهم داد.” توافق مانند مذاکره نیست.
  • آیا دوست دارد همیشه حرف آخر را خودش بزند یا این که  شما حرف آخر را می زنید؟

3. دقت کنید که کدام قسمت از بدن تان را لمس می کند

مردم وقتی به فردی علاقمند می شوند، دوست دارند او را لمس کنند؛ حتی بدون داشتن هر گونه فعالیت جنسی. دوست دارد شما را لمس کند؟ آیا وقتی که شما را لمس می کند، جذب تان می شود؟

  • اگر مطمئن نیستید وقتی که شما را لمس می کند چه حسی به او دست می دهد، بهتر است به احساسات خودتان رجوع کنید. آیا احساس عاشقی می کنید؟ یا این که این حس به شما دست می دهد که با لمس کردن تان در جمع می خواهد مالکیت خودش بر شما را نشان دهد؟
  • اگر خجالتی است یا فرهنگی دارد که تماس بدنی در مراکز عمومی در آن پذیرفته نیست، احتمالا به شما علاقمند است و به ندرت شما را لمس می کند.
  • زمانی که یک مرد صورت یک زن را لمس می کند، اغلب نشان می دهد که دوست دارد به زن نزدیک تر شود.
  • در بیشتر فرهنگ ها، لمس کردن شانه یا دست ها الزاما به معنای لمس صمیمانه نیست. اما اگر دستش را به آرامی در قسمت پایین کمرتان قرار داد، نشان می دهد که جذب شما شده است.
  • اگر فقط در مکان های خصوصی شما را لمس کرد، نشانه اخطار است. اگر فقط در مکان های عمومی شما را لمس کرد و نه در مکان های خصوصی، این هم یک نشانه اخطار دیگر است.
  • اگر جوری که او شما را لمس می کند باعث آزارتان می شود و او با وجود این که می داند باز هم این کار را تکرار می کند، احتمالا به شما علاقه ای ندارد.

4. حتما اطمینان حاصل کنید که آیا دوست دارد شما با دوستان و خانواده اش وقت بگذرانید یا نه؟

اگر نیت دوست پسرتان جدی باشد اما نخواهد شما را با دوستان و اعضای خانواده اش آشنا کند، احتمالا شما را دوست ندارد. بلکه اگر واقعا عاشق تان باشد، شما را به تمام قسمت های زندگی اش اضافه می کند.

  • وارد کردن شما به تمام جنبه های زندگی اش در ابتدا کاری سختی است.
  • اگر وقتی که کنار دوستان و اعضا خانواده اش هست رفتار متفاوتی با شما دارد، دلیل این رفتارش را جویا شوید. اگر واقعا عاشق تان باشد، در همه حال به شما افتخار می کند.

5. حتما اطمینان حاصل کنید که آیا دوست دارد با دوستان و خانواده شما وقت بگذراند یا نه؟

فردی که به شما علاقه داشته باشد، به اعضای خانواده و دوستان شما هم توجه نشان می دهد.  اگر شما آن ها را دوست داشته باشید اما او علاقه ای به آن ها نداشته باشد هم باید به خاطر شما با آن ها زمان بگذراند.

  • اگر دوست پسرتان از آشنا شدن با دوستان و اعضای خانواده تان طفره رفت، ممکن است به خاطر خجالتی بودنش باشد. اگر بخواهد شما هم دور آن ها را خط بکشید، دوست دارد به شدت شما را تحت کنترل خود داشته باشد که نشانه بدی است.
  • اگر نسبت به آشنا شدن با دوستان و اعضای خانواده شما مایل نباشد، پس احتمالا شما را هم دوست ندارد.

6. آیا کارهایی که شما دوست دارید را انجام می دهد؟

فردی که واقعا عاشق تان باشد، کارهای مورد علاقه تان را انجام می دهد؛ حتی اگر خودش هم نسبت به این کارها بی علاقه باشد. به طور مثال، او در رستوران غذا می خورد به این خاطر که شما مایل هستید یا در مناسبت های فرهنگی شرکت می کند صرفا به خاطر علاقه شما به این مناسبت ها. اگر تمام کارهایی که انجام می دهید صرفا حول فعالیت های مورد علاقه خودش باشد، پس احتمالا شما را دوست ندارد.

  • اگر اصرار داشت به این خاطر که کار مورد علاقه تان را انجام داده است، شما هم باید کاری متناسب با خواسته اش انجام دهید، این بزرگی نیست و به طور کلی، نشانه دستکاری است.
  • مردی که به شما علاقه داشته باشد، به این توجه می کند که چه چیزی واقعا باعث خوشحالی تان می شود زیرا خوشحالی شما برای او در اولویت قرار دارد.

7. اگر به شما آسیب می زند، از او دوری کنید

گاهی اوقات مردم می گویند صرفا به خاطر علاقه ای که به شما دارند، کارهای رنج آوری انجام می دهند. اگر این حرف را از زبان دوست پسرتان شنیدید، باید حواس تان را جمع کنید.

  • رفتار توهین آمیز صرفا به خشونت فیزیکی محدود نمی شود. اگر دوست تان داشته باشد، ارزش تان را پایین نمی آورد، به شما توهین نمی کند یا دستاوردهایتان را بی ارزش تلقی نمی کند.
  • می توانید در این موارد از دوست قابل اعتماد یا پدر و مادرتان مشاوره بگیرید.

روش دوم: به حرف هایی که بر زبان می آورد، گوش کنید

1. به حرف هایش دقت کنید و ببینید که آیا به جای استفاده از کلمه “من” از “ما” استفاده می کند یا نه

دوست پسر عاشق از شما در زندگی روزانه خود اسم می برد. وقتی که برای آینده خودش برنامه ریزی می کند، شما هم در آن آینده جای دارید.

  • آیا او شما را هم در برنامه های خودش اضافه می کند یا فقط برای خودش برنامه ریزی می کند؟
  • آیا وقتی که پشت تلفن با دوستان یا اعضای خانواده اش صحبت می کند، به فعالیت هایی که با یک دیگر انجام داده اید هم اشاره می کند یا نه؟ خانواده اش در جریان رابطه اش با شما هستند؟ یا این که وقتی پیش شما است از صحبت کردن با دوستانش خودداری می کند؟

2. برای اشتباهاتی که مرتکب می شود از شما عذرخواهی می کند یا نه؟

عده ای از مردان خیلی راحت عذرخواهی می کنند اما در حقیقت رفتارشان را تغییر نمی دهند که این عذرخواهی خیلی معنادار نیست. عده ای دیگر از مردان هم از عذرخواهی کردن طفره می روند؛ حتی وقتی که کاملا حق با شما باشد. آیا وقتی که دوست پسرتان کار اشتباهی انجام می دهد، عذر خواهی می کند؟

  • اگر دوست پسرتان کله شق باشد، خیلی سخت ممکن است برای اشتباهات خود عذرخواهی کند اما اگر واقعا عاشق تان باشد، تا زمانی که وضعیت میان تان دوباره به حالت نرمال بازنگشته است، احساس راحتی نمی کند.

3. آیا حرف هایی که بر زبان می آورد با رفتارهایش هماهنگی دارد؟

اگر دوست پسرتان یک حرفی می زند اما این حرف با رفتارش در تضاد است، الزاما گفته ها بی اهمیت هستند. فردی که رفتارها و کلماتش هماهنگ نباشند، از طرز تفکرش نیز مجزا است.

  • اگر کلمات و رفتار دوست پسرتان هماهنگ نباشد، کاملا بی ارزش است. حتی اگر عاشق تان باشد هم نباید به او اعتماد کنید.
  • بسیاری از مواقع پسرها سعی می کنند با اعتراف کردن به تجربیات منفی که در زندگی داشته اند، این رفتارشان را توجیح کنند. در این مواقع، دختران برای آن ها ناراحت شده و سعی می کنند کمک شان کنند.
  • اما دسته ای دیگر از پسرها در این مواقع شروع به سرزنش شما می کنند. مثلا این مشکل را به طرز فکر منفی شما نسبت می دهند که یک علامت هشدار آمیز است.

4. به خاطر داشته باشید که “عاشقت هستم” کافی نیست

فردی که می گوید، “دوست دارم،” اما در رفتارش اثری نمی بینید، در اصل به شما بی علاقه است. گاهی اوقات بدون صداقت از این کلمات استفاده می شود. پس در هنگام شنیدن این جملات باید نسبت به رفتارهای طرف مقابل تان هم ریزبین باشید.

  • اگر مطمئن نیستید که باید به حرف های او اعتماد کنید یا نه، از یک فرد قابل اعتماد کمک بخواهید. شاید او چیزی را متوجه شود که شما آن را از قلم انداخته اید.
  • اگر متقاعد شده اید که دوست پسرتان واقعا شما را دوست دارد، باید به این فکر کنید که آیا او مورد مناسبی برای شما است یا نه. اگر او عاشق تان باشد، الزاما به این معنی نیست که شما هم باید عاشق او باشید.