چگونه با زن سرکش رفتار کنیم؟ سوالیست که در این مقاله میخواهیم آنرا بررسی کنیم. خانواده های شاد از انسان هایی ساخته می شود که طرفین همدیگر را درک کرده و زن و شوهر به یک دیگر محبت داشته باشند.

تنها در صورتی می توان به همه این موارد و وضعیت ایده آل رسید که زن به همه وظایف خود عمل کند. به طور مثال، مرد موظف است که عمر خود را صرف زن و بچه هایش کند؛ زن هم موظف است که در این مسیر کنار شوهرش باشد. حالا اگر زن به حرف های همسرش گوش ندهد یا به حرف های او توجهی نکند، با دست های خودش خانه اش را ویران می کند و رفتارهای او عامل تربیت فرزندان ناشایسته خواهد بود.

با دکتر چک همراه باشید…

چگونه با زن سرکش رفتار کنیم؟

در یک خانواده، ذهن و فکر زن و مرد باید هماهنگ با یک دیگر باشد. گاهی اوقات یک زن سرکش باعث سردرگمی همسر خود شده و در نهایت، مشکلی پیش می آید که نظم و ترتیب در خانواده را از میان می برد.

از همین رو، در این مقاله از سایت دکتر چک به 13 روش برای برخورد با یک زن سرکش (از نگاه اسلام) اشاره می کنیم. هر آقا و همسری باید از این موارد اطلاع داشته باشد؛ پس لطفا تمام جزییات را با دقت بخوانید.

1. به گذشته زن خود نگاهی انداخته و سعی کنید دلایل را پیدا کنید

سرکش بودن مشخصه ای است که به گذشته فرد متصل است؛ زمانی که وی هنوز وارد زندگی شما نشده بود. اما به طور اساسی این رفتار ممکن است پیشرفت کرده و از این رو، باید کنترل شود. کوچک ترین بچه ها و جوانان هم سرکش می شوند زیرا تمام آرزوها و خواسته هایشان همیشه برآورده شده است.

در این شرایط، زن پس از ازدواج هم در برابر خانواده خودش سرکش می شود. به دلیل این که این رفتار به گذشته او مربوط می شود، بدون شک باعث لجباز شدن زن شده و مرد باید کاری در این باره انجام دهد. مهم ترین کاری که می توانید انجام دهید این است که محدودیت هایی برای زن ایجاد کنید و او را در قرارگیری در مسیر بهتر هدایت کنید.

2. استفاده از کلمه “متاسفم” معجزه می کند

سرکش بودن زن یک عامل تحریک کننده در بروز دعوای خانوادگی است. اصلا جای شکی نیست که زن سرکش هرگز اول از شما عذر خواهی نمی کند اما یکی از روش هایی که برای برخورد با زن سرکش وجود دارد، این است که از خطاهای او چشم پوشی کرده و از کلمه متاسفم استفاده کنید. با عذرخواهی خود می توانید سرکش بودن او را کنترل کنید.

3. به درستی ارتباط برقرار کنید

مهم نیست شرایط و اوضاع چطور است؛ در هر شرایطی با ارتباط برقرار کردن می توانید نتایج مثبت آن را در زندگی تان مشاهده کنید.

شب ها قبل از خواب باید با یک دیگر صحبت کنید. باور داشته باشید که اگر این گفتگوها و ارتباطات در شرایط و فرصت مناسب باشند، تاثیرات مثبتی به همراه دارند.

4. از کلمات مناسبی استفاده کنید

نباید فراموش کنید که استفاده از کلمات مناسب و درست صحبت کردن در این شرایط بسیار مهم است زیرا در غیر اینصورت، زن صحبت های شما را نخواهد پذیرفت. پس نه تنها مشکل را برطرف نکرده اید بلکه یک مشکل دیگر هم به وجود آورده اید.

5. به زن سرکش نباید توهین کنید

همه ما انسان هستیم و گاهی اوقات، صبر یک همسر در برخورد با زن سرکش خودش لبریز می شود. بدون شک در این شرایط، نباید به او توهین کرده و ناسزا بگویید.

فراموش نکنید که یک مرد درستکار نباید از زن درستکار خود نفرت داشته باشد. اگر از یک رفتار زن تان خوش تان نمی آید، پس بدون شک رفتار و عادت دیگری دارد که شما به آن علاقه دارید؛ پس توهین کردن به او را فراموش کنید.

6. شما هم نباید به تبعیت از او سرکشی کنید

مهم ترین توصیه ای که برای شما داریم این است که برای برخورد با زن سرکش خودتان نباید شما هم شروع به سرکشی و لجبازی کنید. اگر شما هم همین رفتارها را تکرار کنید، به مرور زمان وضعیت از کنترل خارج خواهد شد. پس لجبازی را کنار گذاشته و با نرمی و لطافت سعی کنید با زن سرکش خود برخورد کنید.

7. از دیگران بخواهید که او را نصیحت کنند

اگر دیگر نمی توانید لجبازی و سرکشی زن خودتان را تحمل کنید، بهتر است با افراد دیگری که همسرتان را بهتر می شناسند، صحبت کرده و از آن ها کمک بخواهید.

بر فرض مثال، از مادر زن تان کمک بگیرید و از او بخواهید که همسرتان را نصیحت کرده و کاری کند که لجبازی و سرکشی اش را کنار بگذارد.

8. عشق خودش نسبت به خودتان را دوباره پرورش دهید

عشق یک مولفه جهانی و فراگیر است؛ به عبارت دیگر، قدرت عشق می تواند هر چیز دیگری را ضعیف کند مثل یک زن سرکش و لجباز. عشق بزرگی که زن نسبت به شما دارد کاری می کند تا سرکشی اش نسبت به شما را کنار بگذارد.

9. در این فرایند صبور باشید

اگر می خواهید در این مسیر موفق شوید، باید صبور باشید. به این گفته خداوند در قران دقت کنید:

“تو انسانی که معتقد و با ایمان هستی، صاحب یک زن شدن از روی اجبار برای تو قانونی نیست. و نباید برای این که مسئولیتی که به آن ها داده اید را قبول کنند، وضعیت را بر آنان سخت کنید. و با مهربانی با آن ها زندگی کنید. اگر از آن ها متنفر شوید، از آفریده خدا نفرت به دل گرفته اید.”

10. از او تعریف کنید

یکی دیگر از راهکارهایی که برای متوقف ساختن و مقابله با زن سرکش وجود دارد، این است که از او تعریف کنید. هر وقت که او در کنترل کردن لجبازی و سرکشی خودش موفق می شود، او را تشویق کنید. در تعریف و تمجید کردن خسیس نباشید زیرا این کار باعث تقویت و ترمیم رابطه تان می شود.

11. محکم باشید

یک مرد و همسر باید محکم و ثابت قدم باشد اما نباید از خشم خود در برابر همسرتان استفاده کنید. اگر همسرتان خیلی زیاده روی کرد و لجبازی و سرکشی اش بسیار بسیار باعث عصبانیت شما شد، در این شرایط باید خونسردی و ثابت قدمی خود را حفظ کرده و فقط خطایش را به او گوشزد کنید.

12. هدف از ازدواج تان را فراموش نکنید

اصلی ترین هدف ازدواج این است که زن و مرد به آرامش و راحتی رسیده و به یک دیگر عشق بورزند. شاید در این مسیر خسته و لسرد شوید اما به هیچ وجه نباید دلیل ازدواج تان با زنی که حالا سرکش شده است را فراموش کنید.