شما می خواهید به یک رابطه، متعهد باشید؛ اما هرگز اینطور نیست. ممکن است افرادی که با آنها قرار می گذارید، نیاز مالی داشته باشند، فاصله مکانی شان از شما دورتر باشد یا حتی شاید نابالغ، بی احساس، خیلی پیر، خیلی جوان باشند و …!

در واقع، شاید، آنها مشکل نداشته باشند و مشکل از خود شما باشد. اگر به رابطه تان متعهد نیستید، وقت آن رسیده که رفتارتان را تغییر دهید.

علیرغم میل شما برای برقراری رابطه، ممکن است کارهایی انجام دهید که تلاشهای شما برای یافتن آن شخص خاص را از بین ببرد.

در این مقاله به 5 علامت در رفتار شما اشاره کرده ایم و تا با درک آن ها بتوانید رابطه تان را مانند گذشته حفظ کنید…

شما واقعاً نمی دانید از یک رابطه چه می خواهید

شما می گویید که یک رابطه ی متعهد می خواهید، اما این برایتان چه معنی ای دارد؟ رابطه ی متعهد به چه شکل خواهد بود؟ آیا واقعاً خواهان این نوع زندگی هستید؟ بدون اینکه تصور واضحی از آنچه می خواهید، داشته باشید، از هر فکری که به ذهن تان خطور می کند، استقبال می کنید. نتیجه می تواند کمی گیج کننده باشد و برای شما و شریک احساسی تان ابهاماتی ایجاد کند.

حتما بخوانید: اختلال شخصیت مرزی به چه معناست، چه علائمی دارد و چگونه درمان می شود؟

شما نمی توانید یک عمر خوشحال بودن با شریک فعلی تان را تصور کنید

این ممکن است نشان دهد که شما در زمینه ی تعهد در رابطه ی فعلی تان مشکل دارید، لازم نیست که زیاد درگیر مسئله تعهد شوید. در این حالت، لازم است که صادقانه تأمل کنید که آیا شریک زندگی تان همان خصوصیاتی را که به دنبالش هستید، دارد یا نه.

برای به دست آوردن آگاهی کامل، از خودتان بپرسید که آیا شما و شریک احساسی تان ارزش ها، اعتقادات مذهبی و اولویت های مالی مشترکی دارید.

رابطه جدی و متعهد

حتی اگر عاشق هم باشید، تردید شما نسبت به تعهد، نشان دهنده ی این است که برخی از ویژگی های شریک احساسی تان باعث می شود که این سوال به ذهن تان برسد که آیا واقعا می توانید در کنار یکدیگر، آینده ی شادی را بسازید؟ اگر عاشق شریک احساسی تان نیستید، این مسئله ممکن است به خودی خود در زمینه ی تعهد در رابطه تان، مشکل ایجاد کند.

وقتی را که باید با شریک احساسی تان بگذرانید، کارهای دیگری انجام می دهید

آیا بعد از هیجان اولیه روابط، علاقه تان به شریک احساسی تان را از دست می دهید؟ اگر به صورت مداوم تمایل دارید که هنگام رسیدن به شریک احساسی تان احساس آرامش بیشتری پیدا کنید یا تلاش می کنید تا در کنار او باشید؛ پس، اقدامات لازم  برای پرورش یک رابطه محکم را انجام نمی دهید.

اگر به قول های خود عمل نمی کنید، باز هم به صورت جدی روابط تان را ضعیف می کنید. حتی اگر تظاهر به برقراری رابطه می کنید، رفتار شما این را نشان نمی دهد.

می خواهید شاد و سرگرم باشید

اینکه بخواهید از خودتان لذت ببرید، مشکلی ندارد؛ اما این کار صمیمیت عاطفی ایجاد نمی کند. شما نمی توانید در کنار اجتناب از روابط عمیقاً شخصی، یک رابطه متعهد سالم برقرار کنید. بنابراین، اگر از به اشتراک گذاشتن اطلاعات شخصی، یادگیری در مورد افکار و احساسات شریک احساسی تان یا صحبت کردن در مورد رابطه تان خودداری می کنید، رابطه شما چندان جدی نیست.

در این رابطه بیشتر به مسائل جنسی اهمیت می دهید

اگر به صمیمیت جنسی بیشتر از صمیمیت عاطفی اهمیت می دهید، پس دوباره در تلاش هستید تا یک رابطه ی غیرجدی برقرار کنید.

حتما بخوانید: رهایی از عشق یک طرفه ؛ چگونه جلوی احساسات خود را بگیریم؟

اگر برخی از این علائم را دارید، وقت آن است که دوباره به این فکر کنید که واقعاً در زندگی چه می خواهید و اینکه در حال حاضر چه چیزی به شما انگیزه می دهد. با وجود حفظ فاصله ی بین تان، ممکن است واقعاً بخواهید یک رابطه ی متعهد داشته باشید.

به عنوان مثال، شما ممکن است شخص مناسبی را ملاقات نکرده باشید، ممکن است نیاز به زمان بیشتری برای ملاقات داشته باشید یا از نزدیک شدن به دیگران می ترسید. با درک واضح این مسائل، می توانید بر موانع غلبه کنید و درنهایت برای بهبود رابطه ای که می خواهید، تلاش کنید.

 

منبع: blogs.webmd