طبق توصیه محققان برای این که وزن کم کنید، باید ذهنیت را آماده این کار کنید. در ادامه به چندین نکته و روش برای کاهش وزن اشاره می کنیم.

ذهنیت درست برای کاهش وزن

در اینجا به چندین روش برای تغییر ذهنیت اشاره می کنیم تا از این طریق راحت تر بتوانید وزن کم کرده و به وزن ایده آل خود برسید.

1. بر کاهش وزن متمرکز شوید.

برای بسیاری از مردم، کاهش وزن حکم یک چالش بزرگ را دارد. اگر کاهش وزن آسان بود، قطعا اینقدر روش و رژیم غذایی معرفی نمیشد.

به گفته یک متخصص تغذیه، “اگر ذهنیت درست نداشته باشید، شروع این مسیر و دستیابی به اهداف برایتان سخت تر خواهد بود. متاسفانه بسیاری از مردم وقتی در بدترین حالت روحی ممکن قرار دارند، به فکر کاهش وزن می افتند. این افراد اصلا به مزایای کاهش وزن – مثل افزایش سلامتی، زندگی طولانی تر، پیشگیری از ابتلا به دیابت و بیماری قلبی – فکر نمی کنند.”

2. کاهش وزن: چرایی خود را پیدا کنید.

به گفته یکی از متخصصین رژیم غذایی، وقتی می خواهید تغییرات معناداری در عادت هایتان ایجاد کنید، باید خیلی خوب از دلیل انگیزه اطلاع داشته باشید.

آن ها توصیه می کنند که با خودتان روراست باشید و این را قبول کنید که برای رسیدن به موفقیت باید در سبک زندگی خود یک سری تغییرات ایجاد کنید.

ذهنیت درست برای کاهش وزن

3. با هوشیاری تصمیم گیری کنید.

باید احساسات و عواطفی که هنگام انتخاب غذا دارید را شناسایی کنید تا یک ارتباط آگاهانه بین افکار و تصمیم ها شکل گرفته و دلیل انتخاب یک غذای ناسالم را پیدا کنید.

بسیاری از مردم بعد از این که احساس تنهایی یا اضطراب می کنند، به سراغ خوراکی های پرکالری و پرچرب می روند.

4. کاهش وزن: هدف را به قسمت های کوچک تر تقسیم کنید.

باید اهداف کوچک تعیین کنید. مثلا یک هدف واقع بینانه و معقول می تواند خوردن روزانه پنج واحد میوه و سبزیجات باشد.

5. از روانشناس کمک بگیرید.

اگر نمی توانید به هدف خود در کاهش وزن رسیده یا اگر با یک سری احساسات مواجه شده اید که کار را سخت کرده اند، بهتر است با روانشناس صحبت کنید. او به شما در شناسایی این موانع کمک می کند.

اگر تصویر درستی از بدن خود ندارید یا می خواهید وزن کم کنید اما چرایی محکمی ندارید، روانشناس یا متخصص تغذیه خیلی کمک تان می کنند.

6. دوباره پاداش ها و مجازات هایی که برای خود در نظر گرفته اید را بررسی کنید.

غذا یک پاداش و ورزش یک مجازات نیست؛ این تفکر غلط را دور بیندازید. طبق توصیه محققان، زمانی که به یک هدف می رسید، باید جشن بگیرید.

مثلا اگر هدف تان این است که هر روز سه واحد میوه و سبزیجات بخورید و یک هفته توانسته اید این کار را انجام دهید، یک کتاب جدید برای خود بخرید.

7. نفسی تازه کنید.

قبل از شروع ورزش یا حتی موقعی که از خواب بیدار می شوید، چند دقیقه وقت گذاشته و روی نفس هایتان تمرکز کنید تا با بدن ارتباط شکل بگیرد و حتی میزان استرس هم کمتر شود.