آیا به خرید یک سشوار جدید فکر می کنید؟ با وجود مدل‌ها و مدل‌های مختلف موجود در بازار، هنوز هم سردرگم هستید و نمی‌دانید بهترین سشوار مناسب نیاز‌های شما و مناسب موی شما کدام است. قطعا خرید یک سشوار مناسب و بادوام می‌تواند چه برای خانم‌ها و چه برای آقایان یکی از تصمیمات بسیار چالش‌برانگیز باشد چرا که سلامت و درخشندگی موهای شما مدیون همین سشوارها است، اگر سشوار خود را نادرست انتخاب کنید ممکن است با مشکلاتی نظیر آسیب دیدگی، موخوره و خشکی و زبری موها مواجه شوید. بنابراین شناخت سشوار مناسب و مهم‌تر از آن خرید یک سشوار مناسب می‌توانید تبدیل به بهترین تصمیمی شود که می‌گیرید، با توجه به این که خرید یک سشوار نامناسب می‌تواند دارای خسارت مادی باشد و همچنین خسارت‌هایی را به ظاهر شما وارد کند بسیار مهم است که بتوانید سشواری مناسب با قیمت قابل قبول را انتخاب کنید. این مقاله به شما کمک می‌کند، تا بتوانید بهترین سشوار مخصوص موهای خود را پیدا کنید و قبل از خرید درباره تمام پارامتر‌های مهم خرید سشوار آگاهی پیدا کنید پس حتما تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

چه چیزهایی را باید قبل از خرید یک سشوار بدانیم؟

قدرت سشوار به وات

وات سشوار نشان می‌دهد که یک دستگاه چقدر قدرتمند است. به عنوان یک قانون کلی، هر چه وات بالاتر باشد، انتظار می‌رود که سشوار گرمای بیشتری تولید کند. به طور معمول استفاده از یک سشوار با قدرت بین 1300 وات تا 1800 وات برای اکثر افراد کافی و مناسب خواهد بود، این در حالی است که مدل‌های با وات بالاتر (2000 وات) بهتر است برای موهای پرپشت در نظر گرفته شوند. اگر موهای ظریفی دارید، خرید یک سشوار با وات کم بسیار بیشتر به صلاح خواهد بود چرا که گرمای کم‌تراز گره خوردن و آسیب به وسیله گرما جلوگیری کند. معمولا موهای ظریف با حرارت کم تری صاف می‌شوند و نیازی نیست که از حرارت بالا استفاده کنید اما اگر موهای بلند و پرپشتی دارید که ضخامت مناسبی دارند ممکن است سشوارهای با وات پایین نتوانند نتیجه مطلوبی را در اختیار شما قرار دهند.

انتخاب سشوار مناسب با توجه به نوع مو

یکی از نکاتی که در هنگام خرید سشوار کم‌تر به آن توجه می‌شود این است که باید بر اساس نوع موی خود تصمیم به خرید یک سشوار بگیرید ممکن است سشواری که بسیار برای موی دوست یا همکلاسی شما مناسب است برای موی شما مناسب نباشد و بلعکس به همین دلیل دقیقا باید بر حسب نیازهای خود و نوع موهای خود یک سشوار مناسب را انتخاب کنید، در بخش زیر به برخی از ویژگی‌هایی که با توجه به هر مویی باید در نظر بگیریم پرداخته‌ایم.

بهترین سشوار برای موهای نازک و کم پشت

  • برای این نوع از موها سشوارهای با وات کم توصیه می‌شود.
  • وجود دکمه برای کنترل و کم کردن حرارت هنگام خشک کردن مو بهترین گزینه برای شما است حتما سشواری را خریداری کنید که گزینه‌های زیادی را برای حرارت در اختیار شما قرار دهد این موضوع باعث جلوگیری از خشک شدن و آسیب دیدن مو می‌شود و می‌توانید از داشتن موهایی خوش حالت و درخشان لذت ببرید.
  • از نظر جنس، سشوارهای سرامیکی بهترین گزینه‌ برای شما هستند چرا که می‌توانند به توزیع یکنواخت گرما در سراسر مو کمک کنند و موهای شما را به صورت یکنواخت و یکسان خشک کنند.

بهترین سشوار برای موهای ضخیم و پرپشت

  • برای این دسته از افراد با دارا بودن این مدل مو توصیه می‌شود که از سشوارهای با وات بالا استفاده شود.
  • برای حذف رطوبت اضافی گیر افتاده بین موها بهتر است از تنظیمات برای بالا بردن حرارت استفاده کنید به این ترتیب دارای موهایی درخشان و خشک خواهید بود.
  • سعی کنید از استفاده مستقیم و بدون پخش حرارت بر روی مو خودداری کنید و از یک پخش کننده حرارت استفاده کنید، چرا که استفاده مستقیم حرارت بالا بر روی هر مدل مویی می‌تواند باعث می‌شود که آن مو آسیب ببیند.

بهترین سشوار برای موهای حالت‌دار یا فرفری

  • معمولا برای این نوع از مدل موها می‌توان از سشوارهای استاندارد استفاده کرد مگر این که دارای موهای بسیار زبر و ضخیمی باشید اما محض احتیاط همچنان بهتر است از سشوارهای دما بالا استفاده نکنید.
  • هنگام خشک کردن موهای مجعد بسیار بهتر خواهد بود اگر از یک دیفیوزر استفاده کرد که به حفظ شکل فرها در هنگام خشک شدن کمک می‌کند.
  • وجود فناوری یونی در سشوارها قادر است به جلوگیری از ایجاد الکتریسیته ساکن در موهای شما کمک کند.

بهترین سشوار برای موهای خشک و آسیب دیده

  • این موها به مواظب بسیار زیادی نیاز دارند به همین دلیل به سشوار بسیار قوی نیاز ندارید و باید از یک سشواری استفاده کنید که دمای بسیار بالایی نداشته باشد، سشوارهای با قدرت کم‌تر بهترین گزینه‌ها برای شما هستند.
  • تنظیمات حرارت کم هنگام خشک کردن مو بهترین گزینه‌ها هستند و به جلوگیری از آسیب بیشتر کمک می‌کنند.
  • سشوارهای سرامیکی می‌تواند به توزیع یکنواخت گرما در سرتاسر مو کمک کنند و از آسیب و خشکی بیشتر جلوگیری کنند. به همین دلیل خرید سشوارهایی با المنت سرامیکی برای افراد با این مدل مو بهترین گزینه است.

چه ویژگی‌هایی برای خرید یک سشوار مهم است؟

اندازه و وزن

بدون اغراق دو مورد از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که یک سشوار باید داشته باشد، اندازه و وزن مناسب است. اگرچه ممکن است اندازه و وزن در هنگام مقایسه مدل‌های مختلف چندان مهم به نظر نرسد، اما اندازه و وزن سشوار مطمئناً می‌تواند بر قابلیت استفاده آن تأثیر بگذارد، به خصوص اگر قصد سشوار کردن موهای بلند را داشته باشید یا آرایشگر باشید که مدام سشوار به دست موهای مشتریان را حالت می‌دهید. اگر سشوار انتخابی شما دارای وزن زیادی باشد، با احتمال بالا در پایان روز دچار دردهای عضلانی می‌شوید. سشوارهای سبک وزن برای خشک کردن موهای بلند مناسب‌تر هستند، در حالی که مدل‌های با وزن استاندارد می‌توانند برای موهای کوتاه‌تر یا استفاده‌های کم‌تر مناسب باشند. نحوه استفاده از سشوار نیز می تواند به شما در تصمیم گیری در مورد مدل سایز مناسب برای نیازهای شما کمک کند. اگر زیاد سفر می‌کنید یا به دنبال مدلی هستید که بتوانید آن را در چمدان یا کیف باشگاه خود قرار دهید، یک سشوار جمع و جور ممکن است برای شما بهترین باشد.

کلیدهای تنظیمات

کلیدهای مختلف سشوار که برای کمک به تغییر تنظیمات در این دستگاه استفاده می‌شوند، این کلیدها به راحتی باید قابل تشخیص به استفاده باشند، به دنبال سشواری باشید که دسترسی به کلیدهای آن در حین استفاده آسان است و دارای لیبل‌های بصری هستند.

فیلترهای جداشونده

برخی از سشوارها دارای فیلتر هوای قابل جدا شدن هستند که به شما امکان می‌دهد گرد و غبار یا کرکی که ممکن است در اثر استفاده جمع شده را پاک کنید. این سشوارها بهترین نوع هستند چرا که شما با دسترسی مناسب به داخل سشوار می‌توانید مانع از سوختن دستگاه شوید.

وجود سری‌های مختلف

اتصالات و سری‌های مختلف همراه در یک سشوار می‌تواند به شما امکان دستیابی به مدل موهای مختلف را بدهد. سری‌های مختلف باعث می‌شوند که دست شما برای ایجاد مدل موهای مختلف بسیار بازتر باشد، علاوه بر این موضوعات، سری‌های مختلف می‌توانند به شکل‌های مختلفی جریان هوا را در موهای شما به گردش در بیاورند این موضوع باعث کاهش موخوره وکاهش آسیب بر اثر گرما می‌شود.

کنترل دما

این که بتوانید انتخاب کنید از چه میزان تنظیم حرارتی و چه درجه‌ای استفاده کنید، کنترل بیشتری هنگام خشک کردن و حالت دادن به موهایتان می‌دهد. دماهای بالاتر سشوار اغلب برای خشک کردن موها استفاده می‌شود، در حالی که دمای پایین‌تر برای حالت دادن به موها بهتر است. دماهای مختلف بسیار بر روی مدل موهایی که می‌خواهید داشته باشید اثرگذار است. به همین دلیل است که باید از سشواری استفاده کرد که به شما اجازه تنظیم دمای بالا را بدهد و گزینه‌های مختلفی داشته باشد تا بتوانید به انواعی از مدل موها دست پیدا کنید چرا که تنوع مو در تنوع دمای سشوار نهفته استو جریان هوای زیاد یا تنظیم شدت سشوار بر روی شدید می‌تواند برای خشک کردن موهای ضخیم‌تر به‌طور مؤثرتر استفاده شود، در حالی که جریان هوای ملایم برای حالت‌هی موها بهتر است به همین دلیل اگر آرایشگر هستید بهتر است که بر روی تنظیمات شدت باد و تنظیمات گرمایی تمرکز بیشتری داشته باشید چرا که به شما کمک می‌کند که میزان بیشتری از کنترل را بر روی موهای مشتری یا خود داشته باشید. از طرفی دارای باد سرد بودن سشوار هم کمک می‌کند که حالت‌دهی مو بهتر انجام شود و مو بدون آسیب خشک بشود این کار به به حالت گرفتن و فیکس شدن بهتر مو در جای خود و درخشندگی مو کمک شایانی می‌کند بنابراین از هوای سرد غافل نشوید و به دنبال سشواری باشید که از تنظیمات هوای سرد هم پشتیبانی کند. تنظیم شدت باید برای مواقعی که نیاز دارید موهای خود را با عجله خشک کنید، بسیار عالی است، تنظیمات باد به طور موقت مقدار هوایی را که در سشوار جریان می‌یابد افزایش می‌دهند و روند خشک کردن مو را تسریع می‌کنند. بسیاری از محصولات موجود در وبسایت برنیا هم از این مورد پشتیبانی می‌کنند.

سشوار کم سر و صدا

اگرچه سشوارها معمولاً وسایلی پر سر و صدا هستند، اما برخی از مدل‌ها دارای فناوری کاهش نویز هستند. به همین دلیل نگران نباشید که صدای حرف زدن باقی افراد خانه را در هنگام سشوار کردن نمی‌شنوید چرا که با تکنولوژی کاهش صدا معمولا روز به روز سشوارها در حال کم‌صدا تر شدن هستند. این موضوع در سشوارهای مخصوص آرایشگری اهمیت بالاتری پیدا می‌کند.

فن آوری‌های جدید برای سشوارها

انواع فن آوری‌های مختلف برای سشوارها در دسترس است که هر کدام مزایای متفاوتی دارند. گفته می‌شود که فناوری یونی از یون‌های دارای بار منفی برای کمک به حفظ رطوبت و کاهش موخوره استفاده می‌کند، فناوری سرامیکی توزیع یکنواخت‌تر گرما را فراهم می‌کند و در عین حال از آسیب و موخوره محافظت می‌کند، در حالی که فناوری تورمالین یون‌های منفی تولید می‌کند که به کاهش استاتیک و تسریع خشک شدن کمک می‌کند. این سشوارها با دارا بودن این ویژگی‌ها نویدبخش داشتن موهایی درخشان و زیبا برای شما هستند.

انواع سشوارها مختلف سشوارهای موجود در بازار

سشوارهای استاندارد

  • برای استفاده روزمره عالی است، سشوارهای استاندارد رایج ترین نوع سشوارهایی هستند که در بازار پیدا می‌کنید. به طور معمول بسیار سبک و آسان برای استفاده هستند و در قیمت‌های مختلف برای هر قشری در دسترس هستند.
  • رایج ترین نوع سشوار موجود در بازار همین سشوارهای استاندارد هستند.
  • اغلب ارزان تر از سشوارهای سالنی است و برای استفاده‌های فردی مثل خشک کردن موها مناسب هستند.
  • طیف گسترده ای از قدرت و وزن را شامل می‌شوند.
  • سبک تر از سشوارهای سالنی هستند به همین دلیل حتی کودکان هم به راحتی می‌توانند از سشوار استاندارد استفاده کنند.
  • طول عمر کمتری نسبت به سشوارهای سالنی دارند (تقریباً 500 ساعت)

سشوار سالنی یا حرفه‌ای آرایشگری

سشوار سالنی یا حرفه‌ای آرایشگری

  • سشوارهای سالنی با ارائه قدرت بیشتر و طول عمر بیشتر نسبت به سشوارهای استاندارد، اغلب گرانتر از همتایان خود هستند. این مدل‌ها که با جریان هوای قوی‌تر موها را سریع‌تر خشک می‌کنند و همچنین کیفیت بالاتری نسبت به دستگاه‌های استاندارد دارند.
  • به طور کلی قوی تر از سشوارهای استاندارد است که امکان خشک کردن سریعتر را فراهم می‌کنند.
  • اغلب سنگین تر از سشوارهای معمولی هستند.
  • طول عمر بیشتری نسبت به سشوارهای معمولی دارند (تقریباً 2000 ساعت(
  • معمولاً گرانتر از سشوارهای استاندارد هستند.

سشوار مسافرتی

معمولاً سبک تر از یک سشوار استاندارد هستند و سشوارهای مسافرتی با در نظر گرفتن محدودیت وزن چمدان طراحی می شوند. این موارد برای سفر عالی هستند، می‌توانید آن‌ها را با خود به باشگاه ببرید و حتی بعد از ورزش هم از آن‌ها استفاده کنید.

  • سبک تر از سشوارهای استاندارد هستند.
  • اغلب کوچکتر از سشوارهای استاندارد هستند.
  • برخی از آن‌ها دارای قطعات تاشو هستند که بسته بندی و نگهداری آن‌ها را آسان تر می‌کند.
  • ممکن است به اندازه مدل‌های دیگر قدرتمند (مثل سشوارهای حرفه‌ای) نباشد.

برندهای برتر سشوار بازار

برندهای برتر سشوار بازار

با توجه به این راهنمای خرید سشوار مناسب که در اختیار شما قرار دادیم می‌توانید صفر تا صد خرید یک سشوار را بر حسب نوع مو و نوع تکنولوژی به صورت کامل انجام دهید.