راهکارهای مختلفی برای حفظ طراوت و زیبایی موها وجود دارد، از خوردن قرص هیرتامین گرفته تا تکنیک هایی مثل مزوتراپی یا PRP، اما در بین تمام آنها اوزون تراپی طرفداران بیشتری دارد. با این راهکار درمانی نه تنها طراوت و زیبایی را به موهایتان هدیه می دهید، بلکه از مشکلاتی مثل ریزش و … جلوگیری خواهید کرد.

در این بحث به صورت جامع فواید اوزون تراپی و مضراتی که ممکن است برای شما ایجاد نماید را کامل و دقیق بررسی کرده ایم.

اوزون تراپی چیست؟

برخی به قدری به زیبایی موهایشان اهمیت می دهند که هزینه های بسیار زیادی در این زمینه می پردازند. مثلاً قیمت روغن آرگان اصل نسبتا بالاست، اما آنها به دلیل تامین مواد مغذی مو اقدام به خرید این محصول می کنند. اوزون تراپی جزء روش های نسبتا مقرون به صرفه تقویت مو است، بنابراین در صورت استفاده از این روش نیاز به پرداخت هزینه زیادی نیست.

اگر از برخی مشکلات پوست و مو مثل شکنندگی، ریزش، شوره، موخوره و … رنج می برید، اوزون تراپی به عنوان یکی از راهکارهای درمانی نتیجه بخش نام برد، بنابراین می توانید از این تکنیک استفاده کنید. طی این فرآیند شما از یک دستگاه مخصوص و محصولاتی ویژه تقویت مو استفاده می نمایید تا طراوت و شادابی را به موهای خود برگردانید.

در این روش درمانی یک مولکول اکسیژن به همراه یک اتم اکسیژن استفاده می شود، به همین دلیل قدرت مولکول بالا می رود و تاثیرات فوق العاده ای برروی موها می گذارد. این تکنیک پل های دی سولفیدی را ترمیم می کند و با خون رسانی به مویرگ های اطراف فولیکول ها ریشه ها را تقویت خواهد کرد.

بررسی فواید اوزون تراپی

شما می توانید با استفاده از این تکنیک و سایر روش های درمانی مثل روغن تراپی خیلی زود به نتیجه برسید و موهایی زیبا داشته باشید. خواص روغن رزماری برای مو یا سایر روغن های گیاهی مثل زیتون و نارگیل، اوزون تراپی و … می توانند بعد از مدتی موهای شما را از بدترین وضعیت ممکن به وضعیتی مطلوب تغییر دهند.

با آگاهی از اینکه اوزون تراپی چیست این فرصت را برای احیای موی خود فراهم کرده اید. قطعا با دانستن جزئیات فواید این روش درمانی مجاب می شوید که چند جلسه اوزون تراپی داشته باشید:

درمان ریزش یکی از مزایای اوزون تراپی

ریزش به دلایل مختلفی رخ می دهد که از جمله آنها می توان به پیری، اختلال های هورمونی، کمبود مواد مغذی، مسائل روانشناختی و … اشاره کرد. شما با استفاده از این روش می توانید ریشه ها را تحریک کرده و به رشد مجدد کمک کنید.

در واقع این متد با تحریک کردن رگ های خونی در اطراف فولیکول ها، غده های مو را تقویت می کند و گردش خون را بهبود می بخشد؛ بنابراین انتظار می رود که بعد از چند جلسه نتایج فوق العاده آن را در جلوگیری از ریزشموهایتان مشاهده کنید.

درمان ریزش یکی از مزایای اوزون تراپی

افزایش حجم و تراکم

اگر موهایی نازک و بسیار حساس دارید، توصیه می کنیم که حتما از این تکنیک استفاده کنید، چون حجم و تراکم را به خوبی افزایش می دهد. در این متد از موخوره نیز جلوگیری می شود، بنابراین تارهای موهایتان بسیار قدرتمند و محکم خواهند شد.

اکسیژن درمانی روشی برای رطوبت رسانی به مو

عوامل زیادی باعث خشکی مو می شوند که از جمله آنها می توان به رنگ کردن یا استفاده مداوم از لوازم حرارتی اشاره کرد، اما شما می توانید این مشکل را به واسطه اوزون تراپی برطرف کنید. در واقع این روش رطوبت را در بین ساقه ها محبوس می کند، بنابراین ساقه ها ترمیم می شوند و ظاهری نرم و براق به دست می آورند.

افزایش جریان خون

با افزایش گردش خون نه تنها دچار مشکلاتی مثل ریزش مو نمی شوید، بلکه عفونت های میکروبی پوستتان هم کنترل خواهد شد.

از بین برنده شوره ها

شوره به دلایل مختلفی به وجود آمده و با پوسته پوسته شدن و خارش های مداوم خود را نشان می دهد. اوزون تراپی با تثبیت کردن پوست سر، از این مشکل جلوگیری خواهد کرد. در واقع با این تکنیک می توانید تمام باکتری ها و قارچ ها را از بین ببرید، بدون اینکه پوستتان آسیبی ببیند.

اکسیژن درمانی روشی برای رطوبت رسانی به مو

سفید شدن زودرس

یکی از چالش هایی که این روزها حتی جوانان با آن دست و پنجه نرم می کنند، سفیدشدن زودرس است. در واقع سفیدی مو می تواند نشانه ای از پیری باشد و سنتان را بسیار زیاد نشان دهد، بنابراین حتما باید به دنبال یک راهکار عالی برای رفع آن باشید.

سفیدی مو به دلایل مختلفی رخ می دهد، مثلاً مواد مغذی آن به اندازه کافی تامین نمی شود. شما با استفاده از تکنیک اوزون درمانی می توانید سرعت جذب مواد مغذی توسط فولیکول ها را افزایش دهید و به تثبیت رنگ طبیعی موهایتان کمک کنید.

معایب اوزون تراپی

اوزون تراپی با وجود تمام مزیت ها و ویژگی های مثبت دارای برخی عیب ها نیز می باشد که باید قبل از استفاده حتما درباره آنها اطلاعاتی داشته باشید.

مسمومیت با اوزون تراپی

در زمان استفاده از این تکنیک باید کاملا مراقب باشید تا مبادا گازها از طریق دهان، بینی یا چشم ها وارد بدنتان شوند، چون به دلیل سمی بودن می توانند مسمومیت های زیادی برایتان به همراه بیاورند. در برخی موارد امکان نفوذ گاز از طریق منافذ پوستی نیز به داخل بدن وجود دارد، بنابراین باید همواره به مقدار مورد نیاز توجه داشته باشید تا مبادا این مشکل برایتان به وجود بیاید.

برای نتیجه گیری بهتر و جلوگیری از عوارضی مثل مسمومیت توصیه می کنیم که برای دریافت خدمات اوزون درمانی حتماً به سراغ کارشناسان حرفه ای بروید؛ این افراد با آگاهی از دوز دقیق گازهای اوزون جلوی بروز هرگونه مسمومیتی را می گیرند.

سوزش چشم و آبریزش بینی

سوزش چشم و آبریزش بینی نیز یکی دیگر از عوارض اوزون است که می تواند مراجعه کنندگان را تهدید کند. این اتفاق به خصوص درباره افرادی که حساسیت یا آلرژی دارند، صدق می کند. البته مشکلاتی مثل سوزش چشم و آبریزش بینی معمولا بعد از 2 تا 3 ساعت از دریافت این خدمات از بین می روند، اما اگر حساسیت های طولانی دارید، ابتدا آنها را برطرف کرده و سپس برای دریافت خدمات به کلینیک های حرفه ای بروید.

حالت تهوع و استفراغ از مشکلات اوزون تراپی

اگر تیزبو هستید و خیلی زود بوهای مختلف را متوجه می شوید، شاید این روش درمانی کمی برایتان آزار دهنده باشد. در واقع بوی حاصل از ترکیبات گازها می تواند حساسیتتان را برانگیخته کرده و باعث مشکلاتی مثل تهوع و استفراغ شود.

این مشکل خیلی زود برطرف می شود، اما می تواند آزاردهنده باشد. خانم هایی که در دوران بارداری یا شیردهی به سر می برند با این چالش بیشتر دست و پنجه نرم خواهند کرد، چون هورمون هایشان به طور کامل به هم ریخته است.

سردرد

از جمله معایب دیگر این تکنیک می تواند به سردردهای ملایم و موقتی اشاره کرد که البته به راحتی با قرص های مسکن برطرف خواهد شد.

فواید اوزون تراپی، دلایلی که به استفاده از این خدمات مجابتان می کند

فواید اوزون تراپی، دلایلی که به استفاده از این خدمات مجابتان می کند

فواید اوزون تراپی به قدری است که مجابتتان می کند که از این روش درمانی استفاده کنید و از نتایج فوق العاده آن برای بهبود وضعیت موهایتان بهره ببرید. این تکنیک در بسیاری از کشورهای جهان استفاده می شود و خانم ها و آقایانی زیادی از طریق آن توانسته اند برخی از مشکلات موهایشان را از بین ببرند.

شما می توانید دوره های درمانی اوزون درمانی را پشت سر بگذارید و از نتایج فوق العاده آن بهره بگیرید و جلوی هزینه های اضافه به منظور بهره مندی از تکنیک های دیگر را بگیرید.