مصرف لیناپلیپتین در بارداری مورد تحقیق بسیاری از دانشمندان در سراسر جهان واقع گردیده است. این دارو برای درمان دیابت نوع 2 مورد استفاده قرار می گیرد. ولی آن چه که برای ما اهمیت دارد این است که آیا مصرف لیناگلیپتین در بارداری می تواند مورد استفاده مادران قرار گیرد یا خیر؟ با دکتر چک همراه باشید…

نظرات اتحادیه پزشکی اروپا، آمریکا و انگلستان در خصوص مصرف لیناگلیپتین در بارداری

تحقیقات زیادی در این خصوص صورت پذیرفته است و اتحادیه اروپا و کشور انگلستان مصرف این دارو را برای خانم های باردار توصیه نمی کنند. اما در آمریکا تحقیقاتی صورت پذیرفته است که شواهد موجود نشان می دهد که مصرف لیناگلیپتین در بارداری فقط باید در صورت نیاز مورد استفاده قرار گیرد.

پزشک باید بتواند جایگزین مناسبی را به جای این قرص برای بیمار تجویز نماید. اما بهترین راه از نظر شما چیست.

آزمایش های صورت پذیرفته در ارتباط با مصرف لیناگلیپتین در بارداری

بر روی موش ها تحقیقاتی صورت گرفت و نشان داده شد که بر جنین تاثیرات بدی را بر جای نمی گذارد. اما در خرگوش ها تحقیقات نشان داده است که موجب نقص جنین شده است.

مطالعه ای که بخواهد در ارتباط با مصرف لیناگلیپتین در بارداری یک نتیجه ی قطعی را اعلام نماید، هنوز انجام نشده و پزشکان بسته به شرایط مادر اجازه مصرف این قرص را خواهند داد.

در گزارش ها آمده است که زنان محدودی در جهان در دوران بارداری این قرص را مصرف می نمایند.

آسیب جنینی فقط بر روی حیوانات نتیجه درستی داشته است و برای انسان نیجه قطعی در این خصوص وجود ندارد.

درمان دیابت نوع 2 با طب سنتی

در طب مدرن برای درمان دیابت نوع 2 از داروهای کاهنده خون استفاده می شود. ولی بهتر است که از انواع گیاهان برای درمان دیابت نوع 2 استفاده کنید. در صورتی که هنوز اقدام به بارداری نکرده اید، بهتراست دیابت خود را با طب سنتی و یا طب مدرن درمان کنید. زیرا مصرف لیناگلیپتین در بارداری ممکن است آسیب هایی را به جنین وارد کند.

برای اینکه دیابت نوع 2 به روش سنتی و گیاهی درمان شود، باید فلاونوئیدها را مورد استفاده قرار داد. این ترکیب در سبزی جات، میوه جات، سیب، پیاز، چای، چای سبز، خشکبار و گل راعی قرار دارد که شما باید طبق نظر پزشک طب سنتی آن ها را مصرف نمایید.

گزارش شده است که گیاه دارچین و آلوئه ورا نیز برای درمان دیابت نوع دو بسیار اثر گذار عمل می کند. اما اگر در حال گذراندن دوران خود بارداری هستید، به صورت خودسرانه از این گیاهان استفاده نکنید و حتما با پزشک متخصص زنان در این خصوص مشورت نمایید.