امروزه فیزیوتراپی به یکی از بهترین و موثرترین روش‌های بازیابی حرکت و بهبود عملکرد اندام‌های مختلف بدن انسان تبدیل شده است و بسیاری از افراد تحت تاثیر این روش درمانی بیماری یا ناتوانی خود را درمان کرده‌اند. اطلاع از هزینه فیزیوتراپی در منزل به افراد کمک می‌کند تا برای استفاده این روش برنامه ریزی کنند. تعرفه فیزیوتراپی در منزل هر ساله در مراکز خدماتی و درمانی تغییر می‌یابد. این روش درمانی بسیار ضروری بوده و قیمت فیزیوتراپی در منزل نیز در مقابل سایر روش‌های درمانی از جمله جراحی مقرون به صرفه است.

در اکثر کلینیک های فیزیوتراپی یا خدمات فیزیوتراپی در منزل، قیمت فیزیوتراپی در منزل برای ناحیه هایی که نیاز به فیزیوتراپی دارند فرق می‌کند، ولی در ویزیت اول هزینه فیزیوتراپی در منزل برای تمام ناحیه بدن تعرفه یکسان است.

آشنایی با هزینه فیزیوتراپی در منزل

فیزیوتراپی نوعی درمان فیزیکی بر پایه حرکات ورزشی است که در کنار برخی دستگاه‌های مخصوص برای بیماران مختلف انجام می‌شود. برنامه درمانی فیزیوتراپی برای افراد مختلف متفاوت است و برنامه‌های درمانی و ورزش‌ها با توجه به شرایط بیمار انتخاب می‌شوند. این ورزش‌ها به منظور مدیریت بیماری و درد انجام می‌شوند و هزینه آن برای هر بیمار مقدار مشخصی خواهد بود.

فیزیوتراپی شاید یک درمان پرهزینه به نظر برسد اما در مقابل سایر روش‌های درمان از جمله جراحی یا تعویض مفصل بسیار مقرون به صرفه است. انجام فیزیوتراپی در منزل این امکان را برای بسیاری از بیماران فراهم کرده است تا بدون نیاز به جابجایی در منزل تحت درمان باشند و طبق برنامه عمل کنند. در صورتی که بیماران طبق برنامه ورزش‌ها را انجام دهند بیماری‌شان به مقدار قابل توجهی بهبود خواهد یافت.

عوامل موثر بر تعرفه فیزیوتراپی در منزل

فیزیوتراپی بسته به شرایط بیمار و درمان‌های مورد نیاز برای بازیابی قدرت بدنی و میزان درد قیمت متفاوتی دارد. اما عوامل دیگری بر قیمت کلی فیزیوتراپی تاثیر دارد. یکی از مهمترین عوامل موثر بر قیمت فیزیوتراپی موقعیت جغرافیایی است. هزینه فیریوتراپی بسته به شهر محل سکونت و کلینیک‌های درمانی متفاوت است. سایر عوامل موثر بر قیمت فیزیوتراپی در منزل به شرح زیر است:

  • پیچیدگی و نوع درمان

یکی از مهمترین عوامل موثر بر هزینه فیزیوتراپی در منزل درمان‌های مورد نیاز و نوع بیماری فرد است. این مساله در انتخاب نوع درمان و روش فیزیوتراپی و تمرینات مورد نیاز نقش مهمی دارد. برخی از بیماران تنها به ورزش و کاردرمانی نیاز دارند اما برخی دیگر از بیماران به دلیل شرایط جسمی باید حتما با استفاده از دستگاه‌های مخصوص فیزیوتراپی تحت درمان باشند. توانبخشی عصبی و استفاده از لیزر در فیزیوتراپی زانو، فیزیوتراپی گردن، فیزیوتراپی ستون فقرات و … برای تسکین درد و بهبود عملکرد عضلات هزینه بیشتری دارد. تعرفه فیزیوتراپی در سال 1402 برای هر یک از اعضای بدن 400 هزار تومان است که برای هر جلسه به صورت جداگانه محاسبه می‌شود.

  • مدت زمان درمان

تعداد جلسات درمان و دفعات مورد نیاز برای تکرار تمرین‌ها از دیگر عواملی است که بر هزینه فیزیوتراپی در منزل تاثیر دارد. در صورتی که درمان کوتاه مدت بوده و تعداد جلسات کم باشد هزینه درمان کمتر خواهد بود اما اگر دوره درمان طولانی باشد و تعداد جلسات درمان بیش از یک الی دو هفته باشد، هزینه فیزیوتراپی بالاتر است. فیزیوتراپی سکته مغزی، فیزیوتراپی پارکینسون و فیزیوتراپی گیلن باره از جمله بیماری‌های است که به دفعات بیشتری نیاز دارد. اما فیزیوتراپی دست و پا و سایر اندام‌ها کوتاه‌تر بوده و تنها تا زمان بهبود دامنه حرکات ادامه خواهد یافت.

  • نحوه ارائه خدمات

خدماتی که بیمار در طول جلسات درمان دریافت می‌کند برای درمان‌های مختلف با یکدیگر تفاوت دارد. این خدمات به روش‌های مختلف ارائه می‌شوند. برخی از درمان‌ها با استفاده از دستگاه‌های فیزیوتراپی انجام می‌شوند. مانند فیزیوتراپی زانو و کمر که برای تحریک عصب از الکترودها استفاده می‌شود. اما برخی دیگر با استفاده از ماساژ درمانی و تمرینات ورزشی انجام می‌شوند مانند تمرینات ورزشی برای تقویت قدرت عضلات در بیماران ام اس. بخشی از خدمات فیزیوتراپی ام اس، فیزیوتراپی سالمند و فیزیوتراپی آسیب‌های نخاعی از جمله بیماری‌هایی هستند که با استفاده از ورزش و ماساژ درمانی انجام می‌شوند.

قیمت فیزیوتراپی در منزل و فواید آن برای بیمار

فیزیوتراپی یکی از درمان‌های ضروری و بسیار موثر در بهبود بسیاری از بیماری‌ها و تسکین دردهای عضلانی و مفصلی است. این روش درمانی معمولا در کلینیک‌های فیزیوتراپی انجام می‌شوند و افراد برای استفاده از خدمات فیزیوتراپی ناچار هستند تا به این مراکز مراجعه نمایند. اما با وجود خدمات فیزیوتراپی در منزل مجموعه ویزیت اول دیگر نیازی نیست به این مراکز مراجعه کرد. تمامی این خدمات به راحتی در منزل ارائه می‌شود که مزایایی برای بیمار به همراه دارد.

  • استفاده راحت از خدمات فیزیوتراپی

مهمترین مزیت فیزیوتراپی در منزل راحتی در استفاده از خدمات برای بیمار است. این خدمات در منزل و با بهترین کیفیت ارائه می‌شوند و هر درمانی که لازم باشد به روش‌های مختلف در منزل انجام می‌شود. بدین ترتیب بیماران به راحتی می‌توانند در منزل خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند. این مساله زمانی که بیمار به سختی حرکت می‌کند و شرایط وی برای جابجایی و حرکت محدود است اهمیت بیشتری خواهد داشت.

سالمندان و بیمارانی که توانایی حرکت کردن و راه رفتن ندارند نمی‌توانند به راحتی از منزل خارج شوند و به مراکز درمانی مراجعه کنند. به همین دلیل می‌توانند به راحتی در منزل تحت درمان بوده و از خدمات استفاده نمایند. بدین ترتیب جلسات و درمان‌ها به طور پیوسته انجام می‌شود و پیشرفت بیمار و روند بهبود وی سریع‌تر پیش خواهد رفت.

  • استفاده از خدمات در محیطی امن و آرام

از دیگر مزایای خدمات فیزیوتراپی در منزل دریافت درمان‌های لازم در محیطی امن و راحت است. مطمئنا هر فرد در منزل خود راحت‌تر است و در طول درمان نیز آرامش و امنیت بیشتری را احساس خواهد کرد. به همین دلیل بیشتر بیماران ترجیح می‌دهند در منزل تحت درمان باشند و خدمات فیزیوتراپی در منزل این امکان را برای ایشان فراهم می‌کند تا بتوانند خدمات را در محیطی که احساس بهتری در آن دارند و در اتاق استراحت خود دریافت کنند.

قیمت فیزیوتراپی در منزل و فواید آن برای بیمار

  • دریافت خدمات اختصاصی و منحصر به فرد

هنگامی که بیمار در منزل خدمات درمانی را دریافت می‌کند فیزیوتراپیست مدت زمان بیشتری را صرف انجام درمان‌ها و تمرینات فیزیوتراپی می‌کند. در حقیقت می‌توان گفت وقتی خدمات در منزل ارائه می‌شوند تمرکز تنها بر بیمار است و فیزیوتراپیست تمام تمرکز و حواس خود را صرف وی خواهد کرد. در نتیجه درمان نتیجه بهتری خواهد داشت و روند درمان سریع‌تر پیش خواهد رفت.

  • گزینه‌ای ایمن برای بیماران

معمولا افرادی که مشکلات حرکتی و یا درد دارند از درمان‌های فیزیوتراپی استفاده می‌کنند و این افراد معمولا برای حرکت کردن و جابجایی مشکلاتی دارند. به همین دلیل بهتر است این افراد با احتیاط بیشتری حرکت کنند و تا حد امکان کمتر جابجا شوند. در نتیجه استفاده از خدمات درمانی و فیزیوتراپی در منزل بهترین گزینه برای این افراد است و این افراد می‌توانند بدون نیاز به جابجایی در منزل تحت درمان باشند.

  • صرفه جویی در زمان و هزینه

هزینه درمان و فیزیوتراپی در منزل همواره از هزینه‌های درمان‌هایی که در مراکز پزشکی د کلینیک‌ها انجام می‌شود مقرون به صرفه‌تر است. هنگامی که فرد برای درمان به مراکز درمانی مراجعه می‌کند از هزینه رفت و آمد گرفته تا هزینه درمان بسیار بیشتر از آن است که فرد بخواهد در منزل تحت درمان باشد. علاوه بر این فردی باید بیمار را همراهی کند و این فرد باید زمانی را برای جابجا کردن بیمار و رفت و آمد صرف کند.

این موضوع معمولا برای افرادی که شاغل هستند و محدودیت زمانی دارند بسیار دشوار است. اما وقتی درمان در منزل انجام شود دیگر نیازی نیست فردی بیمار را همراهی کند. مدت زمان درمان درست به اندازه یک جلسه خواهد بود و هزینه و زمان مورد نیاز برای رفت و آمد به کلینیک فیزیوتراپی حذف می‌شود.

فیزیوتراپی در منزل برای چه افرادی مناسب است؟

تمامی افرادی که به دلیل درد و بیماری قدرت حرکتی و حفظ تعادل خود را از دست داده باشند می‌توانند به راحتی از خدمات فیزیوتراپی در منزل استفاده کنند. بیمارانی که سکته مغزی را پشت سر گذاشته و دچار فلج بدنی شده‌اند، افرادی که به دلیل صدمات جدی و جراحی قادر به حرکت نیستند، افرادی که به دلیل ابتلا به بیماری ام اس نمی‌توانند به تنهایی حرکت کنند و نیاز به کمک دارند. سالمندانی که به دلیل کهولت سن و بیماری‌های دوران سالمندی با مشکلاتی از جمله ضعف عضلات و دردهای مفاصل دست و پنجه نرم می‌کنند و … می‌توانند با استفاده از تمرین‌های فیزیوتراپی بخش زیادی از مشکلات خود را رفع نموده و عضلات و مفاصل خود را تقویت کنند.

فیزیوتراپی در منزل برای چه افرادی مناسب است؟

حدود بیش از نیمی از مردم در طول زندگی خود شرایطی را تجربه می‌کنند که برای بهبود و رفع آن مشکل به فیزیوتراپی نیاز دارند. از این رو فیزیوتراپی در عرضه پزشکی یکی از مهمترین روش‌های درمان و رفع دردهای مزمن محسوب می‌شود و بسیاری از افراد جامعه با استفاده از روش‌های درمانی فیزیوتراپی و ورزش‌های مخصوص آن توانسته‌اند بخش اعظمی از مشکلات فیزیکی خود را رفع کنند و زندگی بدون درد و ناراحتی را تجربه کنند.

هزینه فیزیوتراپی در منزل در مقابل سایر هزینه‌ها از جمله دارو درمانی و جراحی بسیار مقرون به صرفه است. البته در صورتی که بیمار به درمان‌های دیگر نیاز داشته باشد، از تمرین‌ها و ورزش‌های فیزیوتراپی برای بهبود شرایط جسمی و بازگشت به وضعیت عادی استفاده می‌شود. قیمت فیزیوتراپی در منزل در سال 1402 بر اساس خدمات مورد نیاز مشخص شده است و برای اطلاع از تعرفه فیزیوتراپی در منزل می‌توانید با مجموعه ویزیت اول تماس حاصل فرمائید.

نوشته شده توسط سایت(ویزیت اول): https://visit-aval.com