همه مردم اطراف مان تقریبا برای یک بار هم که شده بی حسی پا یا سردی و بی حسی در نوک انگشتان دست را تجربه کرده اند. درصورتی که تنها بعضی اوقات با این شرایط مواجه می شوید، باید بگوییم که امری کاملا طبیعی است؛ اما اگر هر روز این اتفاق برای شما پیش می‌آید شدیدا به کمک نیاز دارید. بی حس شدن یا سردی انگشتان دست و پا درواقع سیگنال و نشانه ای است که به شما می گوید گردش خون بدن تان بسیار ضعیف شده است . همین امر ممکن است منجر به مشکلات کلیوی، ایجاد رگ های واریسی و بیماری های خطرناک دیگر شود. در این قسمت قصد داریم تا با ارائه چندین راهکار بسیار بسیار ساده به شما در برطرف کردن و درمان قطعی واریس پا کمک کنیم. با دکتر چک همراه باشید…

ویدیو زیر را حتما مشاهده کنید

اینفوگرافیک واریس پا

اینفوگرافیک واریس پا

درمان قطعی واریس پا با انجام این راهکار های ساده

6. حیوان خانگی (گربه یا سگ) بخرید

خرید یک حیوان خانگی، مخصوصا یک سگ، خطر ابتلا به بیماری های قلبی را بسیار کم می کند. درصورتی که یک رابطه صمیمانه و خاص میان شما و گربه یا سگ تان برقرار شود ،در کنار آن ها، ضربان قلب تان به طرز شگفت آوری کمتر می شود. از این گذشته نباید فراموش کنید ،که با داشتن سگ این احتمال زیاد می‌شود که از محیط بسته خانه خارج میشوید و به پیاده روی می‌روید. انجام حرکات ورزشی تقویت قلب، نیز کارکرد قلب و رگ های خونی را بیشتر می کند.

حیوان خانگی

5. خوراکی های ادویه دار بخورید

فلفل قرمز و پودر آن فواید بسیاری برای بدن دارند؛ از جمله خواص آن ها می توان به گشاد کردن رگ های خونی و بالا بردن جریان خون اشاره کرد. این خوراکی به کمک سیستم قلبی عروقی بدن رفته و به آن کمک می کند تا به خوبی فعالیت کند و فشار رگ های خونی را همواره ثابت نگه می دارد. همین طور باعث گرم شدن دست و پاها نیز می شود (سرد بودن دست یا پاها به معنی پایین بودن جریان خون است).

نکته: اگر به دلیل تندی بیش از حد فلفل از خوردن آن پشیمان شدید ، بهتر است مقداری پیاز یا سیر را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. سیر باعث آرام شدن رگ های خونی و بالا بردن میزان  ماده «هیدروژن سولفید» می شود. این ماده به تقویت گردش خون کمک می کند. مقدار آنتی اکسیدان های موجود در پیاز بسیار زیاد است، در نتیجه این ماده اجازه شکل گیری لخته های جدید را نمی دهد.

4. لباس های مناسب بپوشید

پزشکان همواره توصیه می کنند که لباس های تنگ را برای مدت طولانی نپوشید. با پوشیدن لباس یا شلوارهای تنگ، گردش خون متوقف شده و از آن جایی که دیگر هیج مانعی وجود ندارد، رگ های واریسی به سرعت سراسر بدن را فرامی گیرند. با پوشیدن لباس های گشاد یا مناسب تن تان ،خون به خوبی در بدن شما گردش می کند و دیگر خطر ایجاد رگ های واریسی وجود ندارد.

3. خوراکی های غنی از فولیک اسید را فراموش نکنید

خوردن خوراکی های حاوی فولیک اسید برای بدن بسیار ضروری است. رشد و بازسازی سلول‌های بدن یکی از دلایلی است که باید مقدار کافی فولیک اسید دریافت کنید. فولیک اسید در امر تولید سلول های قرمز خونی و پیشگیری از ابتلا به کم خونی نقش دارد. درصورتی که مقدار کافی از این ماده به بدن شما نرسد، خطر ایجاد توده های خونی در  رگهای تان بسیار زیاد می شود.

خوراکی های غنی از فولیک اسید

منابع غنی از فولیک اسید عبارتند از:

  • گیاهان برگ دار سبز (اسفناج، برگ های شلغم و کاهو)
  • کلم بروکلی و آواکادو؛
  • میوه های ترش مزه (پرتقال، یافا ، گریپ فروت، انبه، موز، توت فرنگی)؛
  • لوبیا، نخودفرنگی و عدس و ماش؛
  • دانه و آجیل (دانه های آفتاب گردان، بادام و گردو)؛
  • گل کلم، چغندر، ذرت و هویج.

2. بالا بردن پاها

قرار دادن پاها در سطحی بالاتر از قلب به بهبود گردش خون کمک کرده و فشار وارد بر رگ های خونی و پاها را کمتر می‌کند. به علاوه نباید فراموش کنید که این کار در کاهش استرس و فشار بر رگ های خونی و سایر رگ ها و به آرامش رسیدن شما موثر است.

نکته: انگشتان پا را تکان دهید و پاهای خود که بالاتر از سطح بدن تان قرار داده و به حالت دورانی حرکت دهید. 20 دقیقه در روز این کار را تکرار کنید. با انجام آن گردش خون بدن شما بیشتر می شود.

1. ماساژ

در حقیقت ماساژ  به تحریک گردش خون در بافت های نرم بدن و گردش خون بهتر کمک می کند. با توجه به تحقیقات متعددی که در این زمینه صورت گرفته است، محققان به این نتیجه رسیده اند که ماساژ تاثیری مثبت بر روی کارکرد دوره ای رگ های عروقی دارد. حرکات محکم اما آرام باید به صورتی انجام شوند که رگ های خونی به خوبی خون را از خود عبور دهند.

ماساژ و درمان قطعی واریس پا

نکته: برای ماساژ از روغن بادام، نارگیل یا زیتون استفاده کنید. در صورت امکان، بهتر است که چندین مرتبه در هفته ماساژ بگیرید. چنانچه خودتان بخواهید خود را ماساژ دهید، یک غلتک فومی را روی سطح صاف یا زمین قرار دهید، عضلات تان را روی آن قرار داده و سعی کنید تا همراه با غلتک بچرخید.

این 6 راهکار ساده ، در طولانی مدت یک درمان قطعی واریس پا می باشد . حتما آنها را دنبال کنید

چند بار در روز سردی یا بی حسی در نوک انگشتان دست یا پاها شما را آزار می دهد؟ برای رهایی از این حس چه کاری انجام می دهید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید!

واریس پا


مطالب مرتبط را حتما بخوانید :

درمان خانگی خشکی چشم – علت – علائم و پیشگیری
سرطان مغز چگونه به وجود می آید ؟ علت ، علائم و روش های درمانی
علت قرمزی چشم و درمان فوری با روش های خانگی

 

منبع : brightside