داشتن روابط دوستانه و عاشقانه آسان است؛ اما ممکن است نگران باشید که ازدواج تان با وجود تنش ها ماندگار نباشد. با این حال، برای داشتن زندگی متاهلی شاد ، باید روابط عاشقانه خوبی با همسرتان برقرار کنید.

هرچند، ایجاد روابط عاشقانه همیشه آسان نیست، اگر شما و شریک زندگی تان به حفظ زندگی تان تمایل داشته باشید، می توانید یک ازدواج موفق داشته باشید. در این مقاله جنجالی با وب سایت دکتر چک همراه باشید…

نحوه ی داشتن زندگی متاهلی شاد

بخش اول: محتاط باشید

1- به همسرتان احترام بگذارید

 اگر می خواهید یک ازدواج سالم داشته باشید، باید طوری رفتار کنید که همسرتان احساس کند که مثل شماست و هنگام تصمیم گیری، نظر آنها را در نظر بگیرید.

نحوه ی شاد زیستن

اگر با همسرتان به گونه ای رفتار می کنید که عقاید آنها مهم نیست یا دوست دارید حرف آخر را شما بزنید، بنابراین در ازدواج تان عدم تعادل به وجود می آید. به نظر همسرتان مثل نظر خودتان اهمیت دهید و وقت تان را صرف شنیدن به حرف های همسرتان کنید؛ زیرا احساس می کنند که شما برای آنها ارزش قائل می شوید.

با همسرتان مهربان باشید، عاشق او باشید و او را درک کنید. اگر روز بدی را گذراندید یا واکنش بدی نسبت به یک موضوع نشان دادید، عذرخواهی کنید!

به جای این که فکر کنید، چون متاهلی و هر کاری را می توانید انجام دهید، برای همسرتان احترام زیادی قائل شوید.

همچنین باید به حریم خصوصی همسرتان احترام بگذارید. اگر انتظار دارید به شما احترام بگذارد سراغ موبایل، نامه ها، حساب ایمیل، صورت حسابهای بانکی و غیره نروید!

2- برای حفظ رابطه خود و داشتن زندگی متاهلی شاد در زمان حال تلاش کنید

اگر به همسرتان اهمیت می دهید و می خواهید رابطه سالم ایجاد کنید، باید از انجام اشتباهات گذشته خودداری کنید یا شکست های همسرتان را به او یادآوری نکنید!

درعوض، روی تقویت رفتار مثبتش تمرکز کنید و از زمان حال تان برای در کنار هم بودن لذت ببرید.

اگر واقعاً به همسرتان اهمیت می دهید، در این صورت به احساساتش توجه خواهید کرد و به گذشته او اهمیت نمی دهید.

هرچند، همیشه فراموش کردن گذشته آسان نیست، نباید آن را نادیده گرفت. به یاد داشته باشید که همسرتان فردی است که تجربیات زیادی دارد و نباید از اتفاقات گذشته برای صدمه زدن به او استفاده کنید.

3- برای گوش دادن به حرفهایش وقت بگذارید

گوش دادن، یکی از بهترین راه هایی است که نشان می دهد به او توجه می کنید. وقتی همسرتان در مورد روز کاری خود صحبت می کند یا منتظر است که صحبت کردن را تمام کنید، به او توجه کنید؛ بنابراین می توانید آنچه می خواهید را بگویید.

حتما بخوانید: 4 حرفی که هرگز نباید به همسرتان بگویید

سعی کنید واقعاً به حرف هایش گوش دهید و به آنچه به شما می گوید، اهمیت دهید. وقتی در حال گفتگو هستید، موبایل تان را کنار بگذارید، ارتباط چشمی برقرار کنید و حرف هایش را بشنوید.

  • البته همه ما گاهی اوقات حواس مان پرت می شود. اگر در حین گفتگو این اتفاق می اُفتد، وانمود نکنید که حرف های همسرتان را درک می کنید.
  • از همسرتان سؤال کنید تا نشان دهید که واقعاً به حرف هایش اهمیت می دهید و نمی خواهید آنها احساس کنند که خسته تان می کنند.
  • گاهی اوقات، نیاز همسرتان بعد از یک روز سخت، این است که کسی به حرف هایش گوش کند. لازم نیست که همیشه مجبور به مشاوره دادن آنها باشید.

4- به همسرتان اولویت دهید

هرچند، لازم نیست زندگی تان کاملاً به همسرتان وابسته باشد، باید به یاد داشته باشید که وقتی شما و همسرتان تصمیم به ازدواج گرفتید، می خواستید که اولویت زندگی یکدیگر باشید. شما باید به این تصمیم و تمام تصمیمات همسرتان احترام  بگذارید و سعی کنید مناسب ترین کار را انجام دهید و بهترین تصمیم را بگیرید.

نحوه ی داشتن زندگی شاد

اگر خانواده یا دوستانتان با همسرتان رابطه ی خوبی ندارند، در مقابل همسرتان قرار نگیرید؛ حتی اگر فکر می کنید همسرتان غیر منطقی است. اطمینان حاصل کنید که به احساسات همسرتان توجه کردید و به او عشق می دهید و از او حمایت می کنید.

5- روابط تان را حفظ کنید

اگر می خواهید ازدواج شادی داشته باشید، پس ارتباطات خیلی مهم است. شما و همسرتان باید بتوانید با یکدیگر درباره ی افکارتان صحبت کنید؛ به خصوص درمورد کارهایی که هر دو با آن موافق هستید یا با هم انجام می دهید. انجام روزانه ی این کارها، به تقویت ارتباط و حفظ اعتماد بین شریک زندگی، برای ایجاد ازدواجی سالم و محکم کمک می کند.

  • هرگز حرفی را از عصبانیت نزنید که باعث آسیب رساندن به همسرتان شود. حرف های بدی که به همسرتان می زنید، باعث لطمه زدن به روابط تان می شود. در آخر با گفتن این جمله که منظورتان این نبود، از او عذرخواهی کنید.
  • هنگام مشاجره، به موضوع توجه کنید و شخصاً به شریک زندگی تان حمله نکنید.
  • برای برقراری ارتباط محکم، حتی قبل از گفتگو، باید با افکار و خلق و خوی شریک زندگی تان آشنا باشید. شما باید زبان بدن شریک زندگی تان را بشناسید تا اگر اشتباهی رخ داده، به راحتی آن را اصلاح کنید.

6- در هنگام بحث و گفتگو از اعتماد زناشویی به عنوان سلاح استفاده نکنید

اگر شریک زندگی تان به خاطر اعتماد به شما حرفی خصوصی ای با شما در میان گذاشته، نباید با گفتن آن حرف ها به دیگران، فقط به این دلیل که واقعاً در مورد آن فکر نکردید، اعتمادتان را تضعیف کنید.

اگر این بحث، موضوعی ناخوشایند و شخصی بود، در هنگام بحث و گفتگو از آن به عنوان سلاح استفاده نکنید! در این صورت شریک زندگی تان احساس می کند که در حق او نامردی شده است. به این حقیقت توجه کنید که همسرتان با گفتن اطلاعات مهم به شما تکیه کرده و حتما به اعتماد آنها احترام بگذارید.

شما باید فردی باشید که همسرتان بیش از هر فرد دیگری به او اعتماد دارد. کاری نکنید که به اطمینانش به شما، صدمه وارد شود. اگر اشتباه کردید، بابت آن عذرخواهی کنید.

7- برای داشتن زندگی متاهلی شاد خودتان را با خلق و خوی همسرتان وفق دهید.

اگر احساس می کنید همسرتان مشکلی دارد، وقت بگذارید تا او را در آغوش بگیرید و از او درباره موضوع بپرسید، شاید در این مواقع بیشتر به توجه تان نیاز دارد. آن فرصت را نادیده نگیرید.

اگر شریک زندگی تان آماده صحبت کردن نیست، دیگر لازم نیست اصرار کنید و اوضاع را بدتر کنید؛ اما باید نشان دهید وقتی او آماده و مایل به حرف زدن است، در کنارش خواهید بود.

اگر شما و شریک زندگی تان در یک محیط اجتماعی قرار دارید و اوضاع روبراه نیست، در مورد این مشکل جلوی دیگران سؤال نکنید!

شریک زندگی تان را کنار بکشید تا با او صحبت کنید و نشان دهید که واقعاً به او توجه می کنید.

بخش دوم: برای داشتن زندگی متاهلی شاد ، عاشق باشید

8- گفتن کلمه ی «دوستت دارم» را فراموش نکنید

هرگز فکر نکنید که لازم نیست کلمه ی دوستت دارم را بگویید، چون شریک زندگی شما باید از قبل بداند که چه احساسی دارید.

زوج های خوشبخت

سعی کنید به شریک زندگی تان حداقل یک یا دو بار در روز بگویید که چقدر دوستش دارید، به چشم های شریک زندگی تان نگاه کنید و بگویید که به او اهمیت می دهید. فقط کلمه عشقم کافی نیست! وقتی خانه را ترک می کنید یا در پیامک کلمه ی دوستت دارم را بیان می کند، وقت بگذارید تا به شریک زندگی تان بگویید که چقدر برایش مهم هستید.

  • انجام این کارهای کوچک برای بیان این کلمه مقدس می تواند تفاوت بزرگی در روابط تان ایجاد کند.
  • این عبارت را فقط به این علت که خواسته ای دارید،  یا اینکه قصد دارید که بعد از مشاجره آشتی کنید، به زبان نیاورید؛ اگر احساساتتان به شما می گوید این کلمه را بیان کنید. اینجاست که استفاده از این کلمه مهم می شود.

9- روز خود را با بوسه یا آغوش گرم شروع کنید

 مهربان بودن در اول صبح، باعث می شود که در طول روز احساس محبت بیشتری نسبت به یکدیگر داشته باشید. هرچند، ممکن است بخواهید روز خود را با نوشیدن قهوه هنگام صبحانه و نظافت شروع کنید؛ اما چند دقیقه را صرف آغوش گرفتن، بوسیدن یا نوازش همسرتان کنید، این کار می تواند به موفقیت روزانه ی شما کمک کند. اگر هر روز همدیگر را نمی بینید، تا زمانی که دوباره یکدیگر را ببینید، این رفتار محبت آمیز می تواند ماندگار شود.

حتما بخوانید: چطور به آرامش فکری و درونی برسیم ؟ 40 روش موثر در 5 دقیقه

  • برای بوسیدن شریک زندگی تان فقط به مدت شش ثانیه در صبح زمان بگذارید، این کار می تواند باعث افزایش شور و اشتیاق در روابط تان شود. حتی اگر عجله دارید، با بوسیدن گونه ی همسرتان و گفتن «خداحافظ عزیزم» علاقه تان را نشان دهید.

10- برای یکدیگر وقت بگذارید

با پیشرفت روابط تان، متوجه خواهید شد که تعهداتی دارید که باعث می شود به تنهایی وقت تان را سپری نکنید. با وجود این، شما باید حتماً هر هفته زمانی را به تنها بودن اختصاص دهید؛ حتی اگر مجبور شوید بخشی از وقت تان را با دوستان یا خانواده تان سپری کنید تا این اتفاق بیفتد.

به یاد داشته باشید که شرکت در جشن تولد دوست تان یا پختن غذا در خانه والدینتان به معنای این نیست که هر دو با هم به تنهایی وقت می گذرانید.

  • اگر احساس می کنید که برنامه ی روزانه ی پرمشغله ای دارید و به تنهایی وقتی را با هم سپری نکردید، پس باید سعی کنید حتی چند دقیقه را به پیاده روی با هم اختصاص دهید یا مدتی را با یکدیگر در مهمانی سپری کنید.
  •  قرار ملاقات های خود را از قبل برنامه ریزی کنید؛ بنابراین شما و همسرتان می دانید که باید برای آن روز برنامه ی خود را تنظیم کنید.

11- قدرت لمس کردن را دست کم نگیرید

 تا جایی که می توانید همسرتان را در آغوش بگیرید، لمس کنید و ببوسید یا ارتباط نزدیکی با هم داشته باشید. این ارتباط فیزیکی می تواند به تقویت روابط تان کمک کند و باعث شود که با یکدیگر احساس نزدیکی کنید؛ حتی اگر همیشه در یکجا نیستید.

  • ناگفته نماند که حفظ روابط جنسی سالم می تواند به بهبود روابط تان کمک کند. در مورد درک آنچه می پسندید یا  تمایل ندارید با شریک زندگی تان صمیمی و صادق باشید.
  • انجام کارهای کوچک که باعث می شود تا احساس دوست داشته شدن کنید و لبخند بزنید را فراموش نکنید. چه دست شریک زندگی تان را ببوسید یا وقتی پرمشغله هستند کارهای او را انجام دهید، یا قبل اینکه سر کار بروند یک یادداشت عاشقانه برای او روی آینه بچسبانید. هرگز نباید از انجام کارهای کوچک دست بکشید!

مهم نیست که چقدر خسته هستید یا در رابطه تان احساس آرامش می کنید. شما هرگز نباید تنبلی کنید؛ چون این رفتارتان باعث می شوید که همیشه همسرتان احساس کند که برای شما عزیز است.

اگر خیلی مشغول انجام برخی کارهای معمولی برای شریک زندگی تان بودید، سعی کنید این کار را وقتی انجام دهید که زمان بیشتری دارید. اجازه دهید که همسرتان بداند شما به او بی توجه بودید و به همین علت می خواهید زمانی را به جبران این اشتباه اختصاص دهید.

12- اجازه دهید که شریک زندگی تان بداند چقدر از او قدردانی می کنید

برای انجام کارهای کوچک روزمره مثل: شستشو یا مرتب کردن تختخواب، از او قدردانی کنید.

زوج های پیر شاد

به شریک زندگی تان بگویید که واقعاً او را دوست دارید و از کمکی که به شما می کند، سپاسگزارید. البته، شما می توانید در مقابل، کارهایی را انجام دهید که باعث می شود شریک زندگی تان از شما قدردانی کند.

حتی می توانید برای همسرتان یادداشت عاشقانه بنویسید و در این یادداشت از آنها به خاطر همه کارهایی که برای شما انجام داده، از مراقبت از سگ در حالی که بیمار بودید گرفته تا برنامه ریزی برای یک جشن تولد هیجان انگیز، تشکر کنید.

13- با هدیه دادن و قدردانی از هم، یکدیگر را سورپرایز کنید

این کار باعث خاص شدن لحظات و داشتن زندگی متاهلی شاد می شود. لازم نیست هدیه های گران و پردردسر تهیه کنید. فکر کردن به انجام این کار، مهم است. انجام یک کار کوچک که باعث ایجاد روابط صمیمانه می شود، به زمان نیاز دارد.

به شریک زندگی تان توجه کنید تا متوجه شوید که چه کارهایی مورد علاقه ی اوست و آن هدایای غیر منتظره را برای او در یک زمان مناسب فراهم کنید.

هرچند، مناسبت های ویژه، مانند: تولد یا سالگرد ازدواج، می تواند زمان خوبی برای هدیه دادن باشد، گاهی اوقات زمان های دیگر را هم به هدیه دادن اختصاص دهید. در این صورت، همسرتان احساس نمی کند که فقط به این دلیل که کاری انجام داده، برای او هدیه خریده اید.

14- در صورت لزوم به همسرتان کمک کنید

اگر همسرتان یک هفته پر مشغله داشته، باید این شرایطش را درک کنید و زمان بیشتری را به آشپزی یا انجام کارهای خانه اختصاص دهید. وقتی شما مشغله داشتید، آنها می توانند همین کار را برای شما انجام دهند.

هرچند باید تعادل برقرار کنید. اگر به همسرتان اهمیت دهید، باید وقتی به کمک تان نیاز دارد، به او کمک کنید.

  • همسرتان حتی ممکن است انکار کند که به کمک بیشتری احتیاج دارد، اما اگر می بینید که دچار استرس و فشار زیاد شده، در پخت و پز، مراقبت از سگ یا انجام برخی کارها به او کمک کنید.

بخش سوم: کارهایی که باید در مرحله ی آخر انجام دهید

15- برای انجام کار خود وقت بگذارید و به همسرتان اجازه دهید که کارهای خود را انجام دهد

ممکن است فکر کنید که شما و همسرتان برای داشتن یک زندگی شاد، باید همه ی کارها را با هم انجام دهید. با این حال، اگر واقعاً می خواهید ارتباط خود را حفظ کنید، باید استقلال داشته باشید.

ایده های داشتن زندگی شاد

اگر شما و شریک زندگی تان کاملاً همه کارها را باهم انجام می دهید و زمانی برای پرداختن به علایق تان ندارید، به احتمال زیاد به یکدیگر وابسته خواهید شد و هویت خود را از دست می دهید.

  • اگر هر دو، وقت تان را صرف پرداختن به سرگرمی ها و علاقه های خود کنید، پیشرفت خواهید کرد. آیا شما نمی خواهید دقیقا همان شخصی باشید که بیست سال بعد باید باشید؟
  • علاوه بر این، اگر شما و همسرتان زمان بیشتری را به تنهایی سپری کنید، می توانید به خاطر زمانی که با هم هستید از یکدیگر قدردانی کنید. وقتی همیشه در کنار هم هستید، بهتر می توانید به هم کمک کنید.
  • لازم نیست وقتی با دوستان تان بیرون می روید، فقط به این دلیل که ازدواج کردید، همسرتان را به همراه خودتان ببرید. هرچند، شما و همسرتان باید در زندگی اجتماعی یکدیگر دخالت داشته باشید، لازم است که وقتی را هم با دوستان تان بگذرانید؛ بنابراین می توانید روابط دوستانه و حمایتی ایجاد کنید.

16- رمانتیک باشید

اگر می خواهید ازدواج تان ماندگار باشد، پس باید تلاش کنید تا رمانتیک باشید. در حالی که بعد از اینکه مدت طولانی با همسرتان هستید یا وقتی بچه دار می شوید، اوضاع تغییر خواهد کرد، باید تلاش کنید تا هر کدامتان احساس خاص بودن کنید.

قرار ملاقات بگذارید و با هم عهد ببندید و به یکدیگر اظهار عشق کنید. این کار باعث می شود که ازدواج تان، هیجان انگیزتر و سرگرم کننده باشد.

در اینجا فهرستی از کارهایی تهیه کردیم که می توانید برای رمانتیک بودن انجام دهید:

  • حتماً شب ها بیرون بروید. چه هر هفته یا هر هفته یک بار، و مطمئن شوید که کارهای تکراری انجام نمی دهید.
  • حتی وقتی در خانه هستید، زمانی را به انجام کارهای رمانتیک اختصاص دهید. فرقی نمی کند که در حال تماشای یک کمدی رمانتیک هستید یا درحالیکه شمع روشن کردید، شام می خورید، مهم است که حتی وقتی در خانه هستید، کارهای هیجان انگیزی انجام دهید.
  • سعی کنید هر سال در سالگرد ازدواج تان جملات معنادار برای یکدیگر بنویسید. برای نوشتن علت دوست داشتن همسرتان، وقت بگذارید.
  • این که روابط تان را تازه نگه دارید، می تواند رمانتیک باشد. سفر رفتن در آخر هفته، ثبت نام در کلاس رقص، یا باز کردن بطری نوشیدنی برای همسرتان می تواند باعث ایجاد روابط عاشقانه و هیجان انگیز شود.

17- با یکدیگر سازش کنید

اگر واقعاً می خواهید رابطه تان دوام داشته باشد، باید یاد بگیرید که سازش داشته باشید و در صورت لزوم فداکاری کنید.

روابط تان همیشه سرگرم کننده و آسان نخواهد بود، و مواقعی وجود خواهد داشت که باید درباره ی آینده با هم حرف بزنید. اینکه تصمیم بگیرید کجا زندگی کنید، چه موقع بچه دار شوید یا در زمینه ی تصمیمات شغلی صحبت کنید،  روی روابط شما به عنوان خانواده تأثیر می گذارد. مهم است که شما و همسرتان ارتباط محکمی داشته باشید و قبل از تصمیم گیری از نیازهای خود آگاه باشید.

  • مهم نیست که تصمیم بزرگ یا کوچک می گیرید، باید هر دو قبل از تصمیم گیری نظرات تان را بگویید.
  • گوش دادن مهم است. اجازه دهید که همسرتان بدون ایجاد مزاحمت یا مخالفت، احساساتش را ابراز کند. قبل از گفتن آنچه به ذهن تان خطور می کند، به حرف های او گوش دهید.
  • وقتی صحبت از سازش می شود، مهم است که به خاطر بسپارید که شاد بودن از آن مهمتر است. از خودتان بپرسید که آیا واقعاً آنچه را می خواهید که برای آن می جنگید یا اینکه فقط لجبازی می کنید؛ هر دو باید با یکدیگر سازش کنید.

18- دوستان و خانواده های یکدیگر را در زندگی تان بگنجانید

از آنجا که شما و همسرتان به دنبال توسعه ی روابط و داشتن زندگی متاهلی شاد هستید، مهم است که خانواده و دوستان را در زندگی تان بگنجانید. هرچند، لازم نیست که با خانواده های یکدیگر دوست باشید یا دوستان یکدیگر را دوست داشته باشید، باید تلاش کنید تا احساس کنید خانواده های شما جزئی از یک خانواده بزرگ هستند و دوستانتان را تبدیل به دوستان مشترک کنید.

حتما بخوانید: چگونه خودمان را همانطور که هستیم بپذیریم و شاد باشیم

این باعث امنیت بیشتر ازدواج تان می شود و به شما کمک می کند مواقعی که به کمک نیاز دارید، حمایت شوید.

  • اگر همسرتان را دوست دارید، پس باید تلاش کنید تا خانواده و دوستان آنها را دوست داشته باشید. اگر همسرتان خانواده یا دوستان خوبی ندارد، این را درک کنید و با همسرتان صحبت کنید که چگونه می توانید بدون کنار گذاشتن آنها، رابطه ی بهتری برقرار کنید.

19- در مواقع شادی و غم در کنار هم باشید

اگر می خواهید ازدواج تان دوام داشته باشد، باید در مواقع سختی کنار همسرتان باشید. اگر همسرتان یکی از عزیزانش را از دست داده یا در انتخاب شغلش با مشکل مواجه شده، باید در این مواقع حامی او باشید.

آموزش شاد زندگی کردن

این را بدانید وقتی شما هم به کمک نیاز دارید، او برای شما همین کار را انجام خواهد داد. شما نمی توانید انتظار داشته باشید که همسرتان همیشه خوش اخلاق بوده و اوضاع روحی خوبی داشته باشد. باید به آن ها اطمینان دهید که وقتی به شما نیاز دارند از آنها حمایت می کنید.

  • البته اگر همیشه فقط یک نفر از شما از دیگری حمایت کند، می تواند کمی ناامید کننده و خسته کننده باشد. اگر احساس می کنید همیشه شما باید از او حمایت کنید، در مورد کارهایی که می تواند انجام دهد و به شما کمک کند با همسر تان صحبت کنید تا احساس بهتری داشته باشید.

20- انتظارات واقع بینانه داشته باشید

برای داشتن زندگی متاهلی شاد ، باید درک کنید که هر روز نمی توانید برای پیاده روی به پارک بروید. البته به این معنی هم نیست که شما باید انتظار داشته باشید که ازدواج تان یکنواخت، ناامید کننده و مایوس کننده باشد، بلکه به این معناست که باید برای این واقعیت آماده باشید که اختلاف ها، ناامیدی در زندگی رخ می دهند. کاملاً طبیعی است که همیشه لحظات خوبی را تجربه نکنید.

هر دو باید این نکته مهم را بدانید.
  • اگر انتظار دارید که ازدواج تان هر روز کاملاً آرامش بخش باشد، پس ناامید نباشید.
  • به یاد داشته باشید که همسرتان، دقیقاً مانند شما نقایصی دارد. اگر انتظار دارید کامل باشد، این انتظار خودتان را ناراحت می کند. اگر همسرتان نقایصی دارد، مانند: همیشه دیر رسیدن، و می خواهید این کمبودها را برطرف کنید، باید صادقانه و صریح راجع به آن ها صحبت کنید و حاضر باشید عادتهای بد خودتان را هم تغییر دهید.

21- یاد بگیرید که با هم پیشرفت کنید.

با گذشت سالها، این احتمال وجود دارد که شخصی که با او ازدواج کردید، همان فردی نباشد که در گذشته قول هایی به شما داده است. انسان تغییر می کند، علم و تجربه کسب می کند و از تجربیاتش درس می گیرد؛ آنها حتی ممکن است دیدگاه خود را در مورد چندین موضوع، از افکارشان، از بچه دار شدن گرفته تا مسائل سیاسی، تغییر دهند. اگر می خواهید یک ازدواج سالم داشته باشید، باید قبول کنید که هم شما و هم همسرتان، با گذشت زمان تغییر خواهید کرد. نکته مهم این است که شما با هم پیشرفت می کنید، از یکدیگر جدا نیستید.

  • روش هایی را که همسرتان با استفاده از آنها تغییر می کند، درک کنید. اگر احساس می کنید مشکلی وجود دارد، نباید ساکت باشید! بلکه باید در مورد آن صحبت کنید.
  • وقتی سن تان بیشتر می شود، در حالیکه که ادامه دادن مسیر زندگی شخصی خودتان مهم است، طی کردن این مسیر می تواند به شما کمک کند تا در کنار یکدیگر پیشرفت کنید.

اگر آشپزی با هم را دوست دارید، یا تیم ورزشی مورد علاقه تان را تشویق می کنید، و هرسال فیلم های مورد علاقه تان را تماشا می کنید، باید برنامه ای داشته باشید که به شما امکان پیشرفت در کنار هم به عنوان زوج را بدهد.

  • مهمترین نکته برای داشتن زندگی متاهلی شاد این است که باید شما و همسرتان همچنان به یکدیگر محبت کنید و این واقعیت را درک کنید که شما هم در زندگی با فراز و نشیب هایی مواجه خواهید شد؛ اگر واقعا یکدیگر را دوست داشته باشید، می توانید به زوج هایی قوی، توانا و عاشق تری تبدیل شوید.

 

 

منبع