در زنان ، موهای زائد صورت معضل بزرگیست ،در حالیکه بعضی از مردان در  آرزوی ان هستند! قرنهاست زنان از روش های  درد آور مختلفی برای خلاص شدن از شر این مو ها، اعم از: کندن ، چیدن ، استفاده از وکس و موم شکر، تراشیدن و تیغ کردن ، درما بلیدینگ ، بند انداختن ، واجبی کشیدن ، استفاده از روش هایی که مانع از رشد مو شود (نسخه های موضعی) ، کرم های مو بر ،الکترو لیز ،لیزر و میکرو ویو استفاده کردند.

روز به روز تعداد زنانی که تمایل دارند از روشی که مردان برای اصلاح صورتشان استفاده میکنند (تیغ کردن )، استفاده کنند رو به افزایش است.در اینجا تعدادی از مزایا و معایب این روش را برای شما شرح میدهیم.

مزایا : روشی ست ،بدون درد که بسته به میزان رشد مو هایتان ؛شما را چند روزی از شر موهای زائد خلاص میکند. و با یک لایه برداری خفیف باعث روشن تر و صاف شدن پوستان میشود.

عواقب : التهاب ، بریدگی ،قرمزی ، عفونت و رویش سریع مو. ممکن است خودتان نیز بارها با این عوارض روبرو شده باشید.

اما سوال اصلی که مدام از ما پرسیده میشود این است که ، آیا تیغ کردن موهای زائد باعث کلفت و ضخیم شدن تار های مو میشود؟

خیر . فولیکول های مو داری یک سرعت رشد و ضخامت یکسانی که با تیغ کردن تغییری نمیکنند ،البته شایان به ذکر است که برخی عوامل مثل سن ،هورمون ،مصرف برخی از دارو ها و…میتواند باعث تغییر رشد و ضخامت مو ها شود، اما تیغ کردن باعث میشود موهای نرم قبلی کمی ،سفت و تیز تر شوند ؛که علت ان ساده ست لبه تیز تیغ با قطع کردن موهاباعث ، این امر میشود.

 ابزار های مختلف اصلاح صورت

درحالیکه درمردان ، به علت هورمون های مردانه روی صورتشان موهای کلفت و ضخیم میروید ؛ این موها در زنان نازک و روشن تربه اصطلاح کرکی ست ؛پس انها مثل مردان نیازی به یک تیغ ودستگاه تراش ان چنانی نیستند ؛استفاده از تیغ های دستی کوچک و تیغ های الکتریکی برای خلاص شدن از شر موهای زائد پشت لب وگونه کافیست .کیت های اصلاح  برند میشل ، درما بلیدیگ های چند منظوره و حتی تیغ هایی و ژیلت های مخصوص صورت ، نیز مناسب است.تیغ های مخصوص صورت

استفاده تیغ برای صورت زنان

کیت اصلاح برند میشل

بهتراست برای هر یک از بخش های بدنتان از یک تیغ جداگانه  استفاده کنید مثلا برای صورتان از یک تیغ جدا  وبرای بقیه بدنتان نیزازیک تیغ دیگر( زیرا باعث انتقال میکروب از یک سطح بدن به جای دیگر میشود). بعد از اینکه صورتان را تیغ کردید برای اجتناب از التهاب ازمحصولاتی مثل :تونر ،رتینوئد ،الفا یا بتا هیدروکسید استفاده نکنید به جای ان از یک ابرسان ،مرطوب کننده و یا سرم هالورونیک اسید استفاده کنید.

اگر به طور ناگهانی شاهد افزایش رویش موها ی صورتتان شدید ،به پزشک مراجعه کنید ؛زیرا میتواند نشانه اختلال هورمونی مثل سندرم پلی کیستیک تخمدان باشد. استفاده از تیغ در زنانی که در گونه ،چانه و گردنشان موهای کلفت و مردانه میروید (به علت هورمون های مردانه) میتواند در مواردی باعث بدتر شدن شرایط شود.  ازعوارض استفاده از تیغ میتوان به عفونت (تاول تبخالی که به علت ویروس تبخال بوجود میاید) ؛ جوش و اکنه و یا حتی بعد ها با چوشگاه هایشان ،نیز اشاره کرد.