قارچ واژن یکی از رایج ترین مشکلات جنسی خانم ها می باشد. عفونت های قارچی واژن به دلیل رشد غیر معمول و بسیار زیاد مخمر در واژن ایجاد می شود و بسیار شایع است به طوری که حدود 75 درصد از خانم ها حداقل یک بار در طول زندگی خود به آن مبتلا می شوند. یک واژن سالم حاوی باکتری ها و برخی سلول های مخمر است، اما اختلال در تعادل مخمر و باکتری باعث رشد بیش از حد سلول های مخمر و علائم برفک واژن می شود.

در مقاله ای با عنوان عفونت واژن و بهترین قرص برای عفونت رحم به دلایل مختلف بیماری های واژینال زنان پرداخته ایم که قارچ واژن یکی از آنهاست.

با توجه به اینکه این بیماری بسیار شایع است در این مقاله از وب سایت دکتر چک به صورت تخصصی به درمان دارویی که توسط پزشکان پیشنهاد می شود پرداخته ایم و قویترین داروی ضد قارچ واژن را به ترتیب خدمتتان معرفی می کنیم.

توجه: این لیست طبق تحقیقات ما و پیشنهادات پزشکان تهیه و جمع آوری شده است. اما بدان معنا نیست که شما خودسرانه به مصرف این قرص ها بپردازید. تجویز دارو به عهده پزشک است و بهتر است این دارو ها توسط پزشک برای شما تجویز گردد.

بهترین و قویترین داروی ضد قارچ واژن به ترتیب

این دارو ها عوارض دارند و بعضی از آنها برای افراد دیابتی یا خانم های باردار توصیه نمی شود. این موارد حاصل جدید ترین علم و تحقیقات می باشد و فقط جهت اطلاع شماست و باید توسط پزشک تجویز گردند.

۱ – Fluconazole (فلوکونازول): این مورد به ندرت توسط پزشکان تجویز میگردد چون یک داروی ضد قارچ تقریبا قوی می باشد. این دارو بیشتر در درمان عفونت های قارچی واژن، دهان، حلق و مری و عفونت های قارچی پوستی مورد استفاده قرار می گیرد.

۲ – Clotrimazole (کلوتریمازول) : در درمان عفونت های پوستی و قارچی ناحیه واژن ، اطراف ناخن، ریش و سر بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.

۳ – Miconazole (میکونازول) : در درمان کچلی و قارچ ناحیه واژن، ران پا همچنین خارش واژن و درمان عفونت ها توسط پزشک تجویز میگردد.

۴ – Terconazole-Topical (ترکونازول موضعی ) : یک داروی ضد قارچ مناسب برای درمان قارچ واژن

۵ – Nystatin A1 (نیستاتین) : این دارو در درمان کچلی سر و ریش و عفونت قارچی واژن مورد استفاده قرار میگیرد.

۶ – Tioconazole (تیوکونازول) : در درمان عفونت قارچی واژن بسیار خوب عمل می کند

۷ – Miconazole (میکونازول) : مناسب برای درمان قارچ واژن است. با مبارزه به غشای سلولی قارچ مهاجم و تغییر در عملکرد و پیشرفت آن ، موجب خروج مواد ضروری داخل سلولی می شود . این دارو بیوسنتز تری گلیسیرید ها و فسفولیپید ها را در قارچ مهار می کند.

۸ – Itraconazole (ایتراکونازول) : یک ضد قارچ بسیار قوی می باشد که توسط برخی از پزشکان جهت مهار و درمان قارچ واژن مورد استفاده قرار میگیرد.

 

دوباره تاکید می شود که این قرص ها با مشورت و پیشنهاد دکتر عمومی یا متخصص زنان و زایمان باید برای شما تجویز گردد.