تمامی خانم‌ها حداقل یک بار در ماه دچار قاعدگی خواهند شد که برای بسیاری از آن‌ها، این دوران حالتی به همراه درد و حس ناخوشایند است. بیشتر این افراد برای سپری کردن این بازه از ماه از محصولاتی مثل نوار بهداشتی، تامپون و یا کاپ قاعدگی استفاده‌ می‌کنند که از میان آن‌ها، استفاده از نوار بهداشتی به دلیل راحت بودن آن بسیار مرسوم‌تر است. رعایت بهداشت در دوران قاعدگی بسیار ضروری بوده و واجب است تا در هنگام انتخاب نوار بهداشتی، راحتی خود را در نظر بگیرید. از آنجایی که نوار بهداشتی ارتباط مستقیمی با سلامت شخصی و جنسی خانم‌ها دارد، انتخاب سرسری این محصول به هیچ عنوان درست نیست.

برای آنکه یک انتخاب درست را از میان انبوه مدل و برندهای نوار بهداشتی گیج‌کننده در بازار داشته باشیم و همچنین کمی از دغدغه بانوان در این دوران را کم کنیم، قصد داریم تا چند نمونه از بهترین نوار بهداشتی‌های موجود در بازار ایران را با توجه به کیفیت آن‌ها، در این مطلب مورد بررسی قرار دهیم.

در انتخاب نوار بهداشتی باکیفیت چه نکاتی را باید در نظر بگیریم؟

  • سایز: توجه به سایز و انتخاب بهترین گزینه بسته به هر شخصی متفاوت است. با انتخاب یک اندازه مناسب با توجه به شرایط دوران قاعدگی‌تان، بسیاری از مشکلات نظیر احساس ناراحتی یا پس دادن را نخواهید داشت.
  • نوع نوار بهداشتی: نوار بهداشتی‌ها را به دسته‌های بالدار و غیر بالدار، مشبک یا پنبه‌ای‌ می‌توان تقسیم کرد که با توجه به میزان تحرک، جنس پوست یا تجربه هر فرد، باید از میان آن‌ها انتخاب کرد.
  • میزان جذب: در هر نوار بهداشتی بسته به مدل آن، ممکن است از انواع مواد یا فرمولاسیون‌ها برای جذب بیشتر و سریع‌تر استفاده شده باشد. نوار بهداشتی‌ها را بر اساس میزان جذب به سه دسته جذب پایین، متوسط و بالا تقسیم‌ می‌کنند.
  • جنس: از آنجایی که نوار بهداشتی‌ها تماس مستقیم با بدن دارند و برای حفاظت بیشتر از محیط زیست، باید در انتخاب جنس آن دقت کرد. بهترین انتخاب برای جنس نوار بهداشتی نوعی است که از موارد طبیعی استفاده شده باشد تا باعث حساسیت نشود.
  • راحتی و نرمی: خاصیت نرمی و راحتی و سبک بودن کمک‌ می‌کند تا در دراز مدت استفاده از نوار بهداشتی به بدن آسیبی وارد نشود و به راحتی به کارهای روزمره خود بپردازید.
  • برند: از هر برندی برای نوار بهداشتی استفاده نکنید؛ چرا که با یک انتخاب نامناسب، خود را با مشکلات زیادی در زمینه سلامتی مواجه خواهید کرد.
  • قیمت: در تعیین قیمت نوار بهداشتی عواملی چون برند، جنس، جذب و غیره دخیل هستند که پیش از انتخاب، باید هر کدام از آن‌ها را بررسی کنید.
  • تنفس پذیری: گردش هوا در نوار بهداشتی از رشد قارچ‌ها و بروز عفونت جلوگیری کرده و عواملی مثل بوی نامطبوع و حساسیت‌های مختلف را از بین‌ می‌برد.
  • خاصیت‌های دیگر: برخی از نوار بهداشتی‌ها در کنار انجام وظیفه اصلی، ویژگی‌هایی مثل عصاره‌های خوش‌بوکننده، نرم‌کننده، ضد حساسیت و غیره را نیز دارا هستند که البته این ویژگی‌ها ممکن است برای تمامی افراد مناسب نباشد؛ پس در انتخاب آن دقت کنید.

نظرات دیگران: بررسی تجربه استفاده از انواع نوار بهداشتی در خرید نوار بهداشتی آن به شما کمک‌ می‌کند تا بهترین تصمیم را از میان تنوع موجود داشته باشید.

در انتخاب نوار بهداشتی باکیفیت چه نکاتی را باید در نظر بگیریم؟

بررسی کیفیت چند نمونه از نوار بهداشتی‌های موجود در بازار

نوار بهداشتی پنبه ریز:

پنبه ریز یکی از تولیدکننده‌های ایرانی بوده که در زمینه ارائه نوار بهداشتی در انواع روزانه و شبانه فعالیت‌ می‌کند. تنوع محصولات این برند زیاد است و در سایز‌های مختلفی محصولات خود را تولید‌ می‌کند. نوار بهداشتی‌های پنبه ریز، قدرت جذب و قیمت مناسبی نیز دارند، اما در مواردی بروز حساسیت و عرق‌سوز در مدل مشبک، چسب ضعیف و حرکت نوار بهداشتی و استحکام ناکافی نیز رویت شده است.

نوار بهداشتی مای لیدی:

یکی از نام‌های معروف دیگر در زمینه نوار بهداشتی، مای لیدی است که تنوع بالایی از مدل‌ها را به بانوان ارائه کرده و با سایز مختلف، قدرت جذب بالا و قیمت مناسب، رضایت بسیاری از افراد را به دنبال دارد. این نوار بهداشتی در مدل‌هایی با بسته‌بندی کوچک برای حمل و استفاده راحت‌تر نیز در نظر گرفته شده است. از معایب این نوار بهداشتی به کار بردن مواد پلاستیکی که سبب بروز حساسیت در مدل‌های مشبک‌ می‌شود، نامناسب بودن برای برخی پوست‌های حساس و بوی ناخوشایند در برخی مدل‌ها را‌ می‌توان عنوان کرد.

نوار بهداشتی مای لیدی

نوار بهداشتی تافته:

نوار بهداشتی‌های تافته کیفیت بسیار بالایی داشته و رضایت بسیاری از مشتریان را جلب کرده است. مدل‌های مختلف با ویژگی‌های خاص خود، به نیاز‌های متفاوت پاسخ‌ می‌دهد. نوار بهداشتی‌های این برند جذب کافی و قیمت مناسبی دارند و با پودر جذب آنتی باکتریال و لایه‌های ترکیبی لطیف گذراندن دوران قاعدگی را راحت‌ می‌سازد. برای این نوار بهداشتی اما امکان وقوع عرق‌سوز و حساسیت به دلیل وجود مواد پلاستیکی در مدل مشبک و چسب ضعیف و جابه‌جا شدن نوار بهداشتی، امتیازی منفی محسوب‌ می‌شود.

نوار بهداشتی مولپد:

از دیگر برندهای تولیدکننده نوار بهداشتی در بازار، مولپد است که حس لطافت و آرامش را به ارمغان‌ می‌آورد. فرمولاسیون به کار رفته در این نوار بهداشتی‌ها، جذب سریع را به وجود آورده و از ایجاد بوی بد جلوگیری‌ می‌کند. سایز و مدل‌های مختلف در نوار بهداشتی مولپد، با قیمت مناسب آن را برای استفاده هر فردی مناسب ساخته و در مدت طولانی از پس دادن یا حس ناخوشایند جلوگیری‌ می‌کند. این برند در 3 دسته کلاسیک، اکسترا و اولترا برای استفاده روز یا شب نوار بهداشتی تولید کرده که دست شما را برای انتخاب باز‌ می‌گذارد.

نوار بهداشتی سافتکس:

سافتکس یک برند فعال در زمینه محصولات‌ هایژنیک بانوان است که با هدف حس راحتی و رفع نیاز‌های آن‌ها در دوران حساس قاعدگی، محصولات بسیار باکیفیتی را با ویژگی‌های مثبت فراوان ارائه‌ می‌دهد. تنوعی که در نوار بهداشتی برند سافتکس موجود است، فرآیند انتخاب برای انواع افراد را آسوده کرده و همچنین با به‌کارگیری بهترین مواد و رویه‌ها، حتی برای پوست‌های حساس هم مناسب است. جذب عالی در نوار بهداشتی‌های این برند با به‌کارگیری فناوری دو کاناله صورت‌ می‌گیرد که کانال اول وظیفه پخش سریع و یکنواخت خون در سطح پد و کانال دوم، پخش سریع خون و جلوگیری از نفوذ آن به خارج از پد را بر عهده دارد.

چسبندگی قوی در نوار بهداشتی نگرانی از بابت حرکت آن را رفع کرده و با انواع مدل‌ها (از جنس پنبه، مشبک و مناسب برای پوست حساس) و سایزبندی‌های مختلف به تمامی نیازها پاسخ‌ می‌دهد تا در فعالیت‌های مختلف روزانه به مشکل بر نخورید. شما می‌توانید جهت اطلاع از قیمت و انواع محصولات سافتکس، وارد لینک https://softexiran.com/shop/ شوید.

نوار بهداشتی سافتکس

حال که چند نمونه از باکیفیت‌ترین نوار بهداشتی‌های در دسترس در بازار ایران را بررسی کردیم‌، می‌توانید به راحتی از میان آن‌ها انتخاب کنید. نوار بهداشتی سافتکس در میان این تنوع از ویژگی‌های مثبت بسیاری برای انواع افراد، با شرایط‌ مختلف ارائه‌ می‌دهد که یک انتخاب عالی برای هر فردی محسوب‌ می‌شود.