کانسیلرهای برند Maybelline، یکی از ابزارهای همه‌کاره آرایشی در بازار هستند و می‌توانند علاوه بر پنهان کردن حلقه‌های تیره زیر چشم، لکه‌ها، جای جوش و آکنه و خطوط ریز صورت را پوشش دهند. بسیاری از خانم‌هایی که به‌صورت حرفه‌ای آرایش می‌کنند، علاوه بر کانسیلر میبلین، از ابزارهای آرایشی دیگری هم برای پوشاندن جای جوش روی صورت کمک می‌گیرند. این کار به آن‌ها کمک می‌کند تا همزمان با پوشش کامل عیب‌ونقص‌های صورت، زیرسازی کاملی برای روتین آرایشی‌شان داشته باشند.

طبق گفته متخصصان پوست از جمله دکتر جفری هسو (Dr. Jeffery Hsu)، لوازم آرایشی می‌توانند باعث بدتر شدن جای آکنه و جوش در پوست صورت شوند. البته، بسته به اینکه شما از چه لوازم آرایشی و چگونه از آن استفاده می‌کنید، علاوه بر جلوگیری از بدتر شدن شرایط پوست، جای جوش را برای همیشه محو کنید. اما نحوه پوشش جای جوش با کانسیلر چیست و قبل و بعد از آن باید چه لوازم آرایشی را استفاده کرد؟ در ادامه با پیشنهاد یکی از پرفروش‌ترین مدل‌های کانسیلر میبلین یعنی Age Rewind، نحوه پوشش جای جوش روی پوست را آموزش خواهیم داد.

محصولات آرایشی مورد نیاز را آماده کنید

اگر می‌خواهید از همه قدرت جادویی کانسیلرهای میبلین برای پوشش جای جوش و آکنه روی صورت استفاده کنید، باید لوازم آرایشی زیر را داشته باشید:

قبل از اینکه بخواهید از کانسیلر Maybelline برای پوشش جای جوش استفاده کنید، باید از توصیه‌های مربوط به پوست‌های مستعد جوش پیروی کنید. برای افرادی که دارای پوست مستعد جوش و آکنه هستند، توصیه می‌شود که از لوازم آرایشی دارای مواد کودوژنیک خودداری کنند. طبق توصیه دکتر هسو، این مواد آرایشی می‌توانند باعث بدتر شدن جوش و بیشتر شدن آن شوند.

همچنین، طبق توصیه دکتر هسو، در هنگام انتخاب لوازم آرایشی مکمل کانسیلر Maybelline، از محصولات زیر پرهیز کنید:

  • پرایمرهای سیلیکونی که در نهایت باعث مسدود شدن منافذ پوستی شما خواهند شد.
  • محصولات حاوی روغن از جمله روغن‌های طبیعی مثل روغن نارگیل و آووکادو
  • محصولات حاوی لانولین یا روغن پوست گوسفند که به‎‌شدت کودوژنیک است.

به‌طور کلی، لوازم آرایشی خاص مثل کرم پودر که قرار است با کانسیلر Maybelline ترکیب شوند، باید غیرکومدون‌زا و دارای بافت ملایم باشند. این محصولات آرایشی به پوست صورت اجازه تنفس می‌دهند و منافذ آن را مسدود نمی‌کنند. در نتیجه، بهترین گزینه برای پنهان کردن جوش‌ها و جای زخم آن‌ها محسوب می‌شوند.

اول، از پرایمر استفاده کنید

همان‌طور که عنوان پرایمر پیداست، این محصول آرایشی باعث می‌شود تا پوستتان برای شروع روتین آرایشی و اعمال کانسیلر روی پوست آماده شود. پرایمر به یک‌نواخت کردن پوست صورت کمک می‌کند و باعث می‌شود پس از اعمال کانسیلر و کرم پودر، نواحی خاصی از صورت دچار لک نشوند.

قبل از اینکه کانسیلر Maybelline را برای پوشش جای جوش روی صورت استفاده کنید، پرایمر را با استفاده از نکات زیر روی پوستتان بمالید:

  • مقدار کمی از پرایمر را روی انگشت یا اسفنج آرایشی‌تان اضافه کنید. به اندازه یک نخود کافی است.
  • از انگشتان یا اسفنج آرایشی استفاده کنید و پرایمر را به‌صورت یکنواخت روی پوستتان پخش کنید. مراقب باشید که پرایمر وارد چشمتان نشود.
  • قبل از استفاده از کانسیلر Maybelline، اجازه دهید تا چند دقیقه‌ای از استفاده پرایمر بگذرد.

از کانسیلر Age Rewind میبلین استفاده کنید

از کانسیلر Age Rewind میبلین استفاده کنید

نوع و مدل کانسیلر میبلین، در پوشش جای جوش و اسکار نقش مهمی دارد. از آنجایی که کانسیلر مدل ایج ریوایند، قبل از کرم پودر در روتین آرایشی استفاده می‌شود، هم به داشتن ظاهری یک‌دست کمک می‌کند و هم قابلیت پوشش کامل جای جوش را دارد.

اگر جای جوش روی صورتتان تیره، صورتی یا قرمز است، شاید نیاز باشد که از یک کانسیلر اصلاح‌کننده رنگ هم استفاده کنید. کانسیلرهای سبز می‌توانند به پوشش لکه‌های قرمز جوش روی صورت کمک کنند. برای پوشاندن جای جوش و زخم روی صورت با کانسیلر میبلین این نکات را رعایت کنید:

  • یک نقطه کوچک (اندازه نخود) از کانسیلر میبلین را روی نوک اسفنجی اپلیکاتور بریزید.
  • اپلیکاتور را روی ناحیه‌ای که جای جوش است، بمالید و آن را به آرامی پخش کنید تا با پوست ترکیب شود.
  • در برداشتن مقدار کانسیلر زیاده‌روی نکنید و از لایه‌های نازک و متعدد برای پوشش بیشتر استفاده کنید.
  • با استفاده از انگشت تمیز دست یا اسفنج آرایشی، کانسیلر را به آرامی روی پوست پخش کنید تا یک‌دست شود.
  • اگر از کانسیلر اصلاح‌کننده رنگ استفاده می‌کنید، مقدار اصلاح‌کننده یا کورکتور را روی لایه‌ای از کانسیلر Maybelline که قبلاً روی پوست پخش کرده‌اید، بمالید. حالا با ضربه‌های آرام و ملایم انگشت یا نوک اسفنجی اپلیکاتور روی کانسیلر ضربه بزنید تا لایه‌های هر دو کانسیلر با همدیگر مخلوط شوند.

از کانسیلری که با تناژ رنگ پوستتان مطابقت دارد، استفاده کنید

مهم است که سایه یا رنگ کانسیلر، با تناژ رنگ پوستتان مطابقت داشته باشد تا در نهایت، پوستی یک‌دست و هماهنگ داشته باشید. ترکیب خوب کانسیلر با رنگ پوست، نکته‌ای کلیدی است که باعث ایجاد یک ظاهر بی‌عیب‌ونقص می‌شود.

همچنین، فراموش نکنید که نکات زیر را در حین استفاده از کانسیلر Maybelline رعایت کنید:

  • نقاطی از پوست که جای جوش روی آن‌ها وجود دارد را با کانسیلر میبلین نقطه‌گذاری کنید.
  • از یکی از انگشتانتان یا اسفنج آرایشی استفاده کنید تا کانسیلر به آرامی و از طریق لمس کردن، با پوست صورت ترکیب شود.

کرم پودر یا فونداسیون را روی پوست اعمال کنید

کرم پودر یا فونداسیون را روی پوست اعمال کنید

پس از کانسیلر میبلین، نوبت به کرم پودر می‌رسد تا به یک‌دست شدن رنگ پوستتان کمک کند. همچنین، کرم پودر باعث می‌شود تا همه لوازم آرایشی با همدیگر ترکیب شوند. کرم پودر در انواع مختلفی از جمله مایع، پودری و استیکی وجود دارد، اما در نظر گرفتن نکات زیر بسیار مهم هستند:

  • کرم پودر مایع بهترین گزینه برای پوست‌های خشک است.
  • کرم پودر ممکن است خطوط ریز و چین‌وچروک صورت را به‌خوبی محو نکند.
  • کرم پودر پودری برای افراد با پوست‎های چرب بهتر است.

برای ترکیب کرم پودر با کانسیلر Maybelline و محو شدن کامل جای جوش، نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  • با مقدار کم کرم پودر شروع کنید.
  • با استفاده از انگشت، اپلیکاتور یا اسفنج آرایشی خود، کرم پودر را مخلوط کنید تا لایه‌ای سبک و نازک از آن حاصل شود.
  • با پخش کردن لایه‌های نازک کرم پودر روی صورت، نواحی مختلف از جمله جای جوش را پوشش دهید.

خرید کانسیلر اصل Maybelline + اصالت کیفیت کالا

مدل‌های پرفروش و پرطرفدار کانسیلر میبلین، از جمله محصولات آرایشی وجود در بازار هستند که به‌دلیل محبوبیت زیاد، نسخه‌های تقلبی آن‌ها هم عرضه می‌شود. بنابراین، مهم است که در هنگام خرید، آن‌ها را از یک فروشگاه معتبر خریداری کنید.

برای خرید کانسیلرهای اصل برند Maybelline، کافی است عبارتی مثل ** کانسیلر میبلین خانومی ** را در گوگل سرچ کنید. فروشگاه خانومی، یکی از معتبرترین فروشگاه‌های آرایشی بهداشتی کشور است که نمایندگی همه برندهای معتبر جهان و ایران را دارد. برای دریافت مشاوره تخصصی در مورد خرید کانسیلرهای میبلین با شماره‌تلفن 79186000 – 021 تماس بگیرید.