بررسی کامل عمل بینی فانتزی یا عمل بینی عروسکی

تفاوت عمل بینی فانتزی با عروسکی در چیست؟ آیا هر کدام از آنها به جراحی جداگانه‌ای نیاز دارند یا عمل بینی فانتزی و عروسکی یکی است؟ اگر به  دنبال تغییرات بسیار اساسی روی بینی خود هستید شاید اولین گزینه‌ای که توجه شما را به خود جلب کند عمل بینی فانتزی باشد. هنگام جستجو در مورد این نوع جراحی زیبایی بینی ممکن است نام عمل بینی عروسکی را در کنار عمل بینی فانتزی دیده باشید و از خود بپرسید که تفاوت عمل بینی فانتزی با عروسکی چه می‌تواند باشد؟ در ابتدای باید به شما بگوییم هیچ تفاوتی بین عمل بینی فانتزی و عروسکی وجود ندارد!

هر دو این اصطلاحات تنها برای یک عمل و یک تکنیک به کار می‌روند، بنابراین عمل بینی عروسکی همان عمل بینی فانتزی است که طرفداران خود را دارد.  در عمل بینی فانتزی یا عمل بینی عروسکی شکل و ساختار بینی از حالت طبیعی خارج شده و تیغه بینی دچار قوس و انحنا می‌شود به طوری که نوک بینی سر بالا به نظر می‌رسد این یک جراحی خاص و گسترده است که باید بر اساس ویژگی‌های صورت تناسب و تقارن درست بینی با دیگر اجزای صورت انجام شود به این معنی که بینی نباید بیش از اندازه کوچک شود.

زیرا این می‌تواند در آینده مشکلاتی را برای شما به همراه داشته و حتی عملکرد تنفسی‌تان را تحت تاثیر قرار دهد. با این وجود بسیاری از افراد عمل بینی عروسکی را یک تکنیک جذاب و تحسین برانگیز میدانند که می‌تواند چهره آنها را به الگوهای خود در دنیای مجازی و حقیقی شبیه سازد.

جدا از تفاوت عمل بینی فانتزی با عروسکی انتخاب این تکنیک فقط به دلیل یروی از مد یک تصمیم احساسی و غیرمنطقی است که اگر بدون توجه به اندازه و پهنای صورت انتخاب شود سالها بعد وقتی مقابل آینه قرار می‌گیرید احساس پشیمانی خواهید کرد. انتخاب عجولانه و احساسی علاوه بر مشکلات جسمی می‌تواند با مشکلات روحی متعددی همراه باشد و اعتماد به نفس شما را به شدت تحت تاثیر قرار دهد.

از همین رو بهتر است قبل از انتخاب هر تکنیکی با پزشکان و جراحان مجرب در مورد کارآمدی و اثرات زیبایی آن بر روی چهره خود مشورت نمایید. مشاوره آنلاین کلینیک جراحی بینی تهران می‌تواند در این زمینه مشاور خوبی برای شما باشد. حال که دانستید تفاوت عمل بینی فانتزی با عروسکی  در انتخاب واژگان است، بهتر است با این سبک جراحی بینی بیشتر آشنا شوید. در این مقاله سعی شده همه آنچه که شما باید در مورد این جراحی بینی بدانید آورده شود. پس تا انتها ما را همراهی نمایید.

جدا از تفاوت عمل بینی فانتزی با عروسکی، این مدل بینی چه فرمی دارد؟

جدا از تفاوت عمل بینی فانتزی با عروسکی، این مدل بینی چه فرمی دارد؟

همانطور که گفته شد تفاوت عمل بینی فانتزی با عروسکی یک تصور اشتباه است ولی چرا این نام برای این جراحی انتخاب شده است؟ عمل بینی فانتزی به این دلیل عروسکی نیز نامگذاری شده چون ساختار آن بسیار شبیه شخصیت‌های عروسکی در کارتون‌های دیزنی است. در عمل بینی فانتزی، بینی نسبت به قبل بسیار نازک شده و تیغه بینی به شکل منحنی یا قوسی دیده می‌شود، از طرفی نوک بینی نیز رو به بالا تغییر داده می‌شود. از آنجا که قوس و انحنای نوک بینی باعث می‌شود تا سوراخ‌های بینی به شکل بزرگ‌تری نسبت به قبل دیده شوند. در این جراحی سوراخ‌های بینی نیز کوچکتر خواهند شد. در نهایت ساختار بینی بسیار ظریف، کوچک و زنانه خواهد شد که بسیار شبیه بینی طراحی شده در عروسک باربی است.

بزرگترین تفاوت عمل بینی فانتزی یا عمل بینی عروسکی با عمل بینی طبیعی در همین انحنا و قوس روی بینی است.

 مدل جراحی بینی عروسکی را می‌توان برای افراد در سنین مختلف با قومیت‌های مختلف انجام داد. با این حال به دلیل ویژگی‌های ژنتیکی، جنسیتی، نوع و پوست بینی ممکن است همه افراد به یک نتیجه عالی و مطلوب دست پیدا نکنند. به خصوص افرادی که دارای بینی‌های گوشتی درشت و پهن هستند.

جراحان زیبایی و بینی توصیه می‌کنند قبل از هر اقدام برای عمل بینی فانتزی یا عمل بینی عروسکی حتماً با پزشک خود مشاوره نمایید و بعد از تشخیص و ارزیابی‌های کلی بر اساس سایر ویژگی‌های ساختار صورت خود، نوع و تکنیک جراحی را انتخاب نمایید.

عمل بینی فانتزی یا عمل بینی عروسکی چگونه انجام می‌شود؟

در عمل بینی فانتزی یا عمل بینی عروسکی شاید یکی از پیچیده‌ترین روش‌های جراحی زیبایی بینی باشد به ویژه برای افرادی که دارای بینی گوشتی پهن و درشت هستند. بدون توجه به تفاوت عمل بینی فانتزی با عروسکی، در این جراحی پزشک سعی می‌کند تا روی پل یا تيغه بینی قوس و انحنا لازم را ایجاد نماید و پس از آن نوک بینی را به سمت بالا تغییر دهد به طوری که زاویه بین لب بالایی و بینی حدود ۱۰۵ درجه تغییر پیدا کنند. این باعث می‌شود تا ظاهر بینی خمیده به نظر برسد.

 جراحی بینی به روش باز و بسته دو تکنیک مهم هستند که برای عمل بینی فانتزی یا عمل بینی عروسکی به کار می‌روند. جراحی بینی به روش باز با ایجاد یک برش در فاصله بین دو سوراخ بین یا همان کلوملا انجام می‌شود. پس از ایجاد برش پزشک پوست بینی را بالا برده تا ساختارهای بینی برای انجام جراحی بهتر در دسترس باشند. این نوع جراحی باعث می‌شود تا پزشک میدان دید وسیع‌تری داشته و جزئیات را به خوبی پیاده‌سازی نماید. در مقابل جراحی بینی به روش بسته برای عمل فانتزی یا عروسکی محدودیت بیشتری دارد و در مواردی از این تکنیک استفاده می‌شود که بینی فرد به تغییرات زیادی برای رسیدن به مدل دلخواه نیاز  نداشته باشد.

تفاوت عمل بینی فانتزی با عروسکی در بینی‌های گوشتی یا استخوانی

همانگونه که اشاره شد، تصور تفاوت عمل بینی فانتزی با عروسکی اشتباه است. تفاوت اصلی در این تکنیک با عمل بینی به شکل طبیعی و استاندارد است. رینوپلاستی با هدف بهبود عملکرد و زیبایی بیشتر بینی انجام می‌شود. همانطور که می‌دانید جراحی رینوپلاستی به دو دسته کلی جراحی بینی گوشتی و استخوانی تقسیم بندی می‌شود. نوع استخوان، غضروف و پوست در هر دو نوع بینی استخوانی و گوشتی فاکتورهای اصلی انتخاب تکنیک رینوپلاستی هستند. در این بین شاید پوست بینی اهمیت بیشتری داشته باشد. در زیر نوع استخوانی یا گوشتی برای انجام عمل بینی فانتزی یا عمل بینی عروسکی مورد بررسی قرار گرفته است:

  • عمل بینی فانتزی یا عمل بینی عروسکی برای بینی گوشتی

بینی گوشتی ساختاری استخوانی و غضروفی با پوست ضخیم دارد. ضخامت پوست در بینی‌های گوشتی به دلیل وجود غدد چربی متعدد است که این یک چالش اصلی برای انجام عمل بینی فانتزی یا عمل بینی عروسکی محسوب می‌شود. از طرفی غضروف‌های ضعیف نوک بینی باعث می‌شوند تا ایجاد قوس و انحنا همانگونه که در عمل بینی عروسکی متداول است کمی سخت‌تر شود. پره‌های بینی گوشتی نیز پهن و ضخیم هستند که باید تغییر اساسی در آن‌ها ایجاد شود. با وجود اینکه عمل بینی فانتزی یا عمل بینی عروسکی برای بینی‌های گوشتی نسبت به بینی استخوانی سخت‌تر  است، اما انجام آن غیر ممکن نیست. این یک جراحی زمانبر است زیرا غضروف‌های ضعیف نوک بینی باید تقویت شده و این کار از طریق پیوند گراف یا غضروف انجام می‌شود. برای پیوند غضروف ممکن است از غضروف لاله گوش یا دنده‌ها استفاده شود و در مواردی که پزشک تشخیص بدهد ممکن است غضروف مصنوعی برای استحکام و فرم دهی بهتر نوک بینی استفاده شود. اگر پوست بینی بسیار ضخیم باشد به طوری که بعد از جراحی همپوشانی آن روی ساختارهای جدید مشکل باشد بهتر است عمل بینی نیمه فانتزی برای بیمار در نظر گرفته شود.

  • عمل بینی فانتزی یا عمل بینی عروسکی برای بینی استخوانی

در این نوع بینی ساختار استخوانی بیشتر به چشم می‌آید  از همین رو ممکن است قوز و بلند بودن بینی از دلایل اصلی جراحی رینوپلاستی باشد. در بینی استخوانی برخلاف بینی گوشتی پوست غضروف‌های استحکام بیشتری دارند از همین رو راحت‌تر می‌توان آنها را به فرم دلخواه عروسکی رساند. از طرفی به دلیل نازک بودن پوست بینی جایگذاری آن بعد از جراحی بینی فانتزی راحت‌تر خواهد بود و کمتر نیاز به برش پوست است. در اکثر موارد استحکام غضروف‌ها باعث می‌شود تا نیازی به پیوند غضروفی نباشد، بنابراین با توجه به توضیحات داده شده بینی استخوانی گزینه بهتری برای عمل بینی فانتزی یا عمل بینی عروسکی خواهد بود.

بدون در نظر گرفتن تفاوت عمل بینی فانتزی با عروسکی چه افرادی می توانند برای این جراحی اقدام کنند؟

بدون در نظر گرفتن تفاوت عمل بینی فانتزی با عروسکی چه افرادی می توانند برای این جراحی اقدام کنند؟

بدون در نظر گرفتن تفاوت عمل بینی فانتزی با عروسکی افرادی برای انجام این جراحی کاندیدای خوبی محسوب می‌شوند که شرایط زیر را داشته باشند:

  1. افرادی که به دلیل ناراحتی از فرم بینی دچار کاهش اعتماد به نفس و مشکلات مربوط به آن هستند.

  2. کسانی که انتظارات واقع‌بینانه در مورد نتایج بعد از جراحی دارند

  3. داشتن مشکلات آناتومیکی که مانع از تنفس صحیح در بینی می شود نیز افراد را کاندید عمل بینی می‌کند و همزمان با درمان این مشکل آنها می‌تواند تغییرات اساسی در ساختار بینی خود ایجاد نمایند

  4. افرادی که سن بلوغ آنها به پایان رسیده و رشد استخوان‌ها و غضروف هایشان کامل شده است.

  5. کسانی که وضعیت سلامت عمومی آنها برای عمل مناسب است.

  6. افراد غیر سیگاری و کسانی که خود را متعهد به ترک سیگار قبل و بعد از عمل می‌کنند نیز کاندیداهای خوبی برای انجام عمل بینی فانتزی یا عمل بینی عروسکی هستند.

آیا تفاوت عمل بینی فانتزی با عروسکی و طبیعی در طول دوره نقاهت و بهبودی است؟

جدا از تفاوت عمل بینی فانتزی با عروسکی و طبیعی، بعد از انجام هر نوع رینوپلاستی مقدار کبودی و تورم وجود خواهد داشت که میزان آنها بسته به نوع جراحی و  مراقبت‌های افراد پس از جراحی متفاوت است. به طور معمول دوره بهبودی و نقاهت بعد از عمل بینی فانتزی یا طبیعی حدود ۶ ماه تا یک سال خواهد بود. البته اگر نیاز به تغییرات اساسی روی صورت بیمار نبوده  و جراحی به روش بسته انجام شده باشد، مدت زمان بهبودی کمتر شده و دوره نقاهت چیزی حدود ۲ تا ۴ ماه خواهد بود. رعایت نکات و مراقبت‌های پس از جراحی باعث می‌شود تا دوره بهبودی و نقاهت کمتر شود استفاده از کمپرس سرد، بالا نگه داشتن سر، قرار نگرفتن در معرض نور خورشید و هیدراته نگه داشتن بدن مهمترین اقداماتی هستند که می‌توانند به بهبودی سریع‌تر شما کمک نمایند.

سخن پایانی دکتر یزدانی از بهترین جراحان بینی

 تفاوت عمل بینی فانتزی با عروسکی فقط در انتخاب نام آن است. بینی فانتزی یا عمل بینی عروسکی هر دو یکی هستند و با یکدیگر تفاوتی ندارند. در عمل بینی فانتزی قوس و منحنی بیشترین نسبت به حالت طبیعی روی بینی فرد ایجاد می‌شود به طوری که نوک بینی سر بالا خواهد شد. افرادی که دارای بینی استخوانی هستند کاندیدای بهتری برای انجام این تکنیک رینوپلاستی می‌باشند، اما آنچه که باعث می‌شود تا نتایج جراحی به بهترین شکل حاصل شوند.

دکتر یزدانی از بهترین جراحان بینی

رعایت مراقبت‌های اصولی بعد عمل و همچنین انتخاب یک جراح ماهر و کاربلد است که به خوبی بتواند ساختار بینی را بررسی کرده و تغییرات لازم را ایجاد نماید. از همین رو به شما توصیه می‌شود با نوبت دهی آنلاین کلینیک جراحی بینی تهران تماس حاصل نمایید تا بتوانید با پزشکان توانمند این مجموعه ارتباط برقرار کرده و یک جراحی عالی و بدون نقص را تجربه نمایید.