ژل‌های رویال یکی از محبوب‌ترین و کاربردی‌ترین مواد طبیعی به‌شمار ‌می‌روند. احتمالاً شما هم تابه‌حال نام این ژل‌ها را شنیده‌اید، اما نمی‌دانید دقیقاً برای چه مواردی مورد استفاده قرار می‌گیرند و چه خاصیتی دارند. این ژل‌ها ازجمله مغذی‌ترین مواد طبیعی بوده که حاوی مواد معدنی مختلف، اسید‌های ضروری، ویتأمین‌ها و پروتئین‌ها هستند. گفته می‌شود که ژل‌های رویال برای بانوان فواید زیادی به همراه دارند و می‌توانند به‌منظور درمان برخی از بیماری‌ها و مشکلات مورد استفاده قرار بگیرند. اگر شما هم می‌خواهید با خواص ژل رویال برای بانوان آشنا شوید، تا انتهای این مطالب با ما همراه باشید!

معرفی ژل رویال

ژل‌های رویال را با نام ژل زنبور عسل، ژل سلطنتی و ژل شاه انگبین نیز می‌شناسند. ژل رویال مانند عسل و گردهٔ گل ازجمله مهم‌ترین فرآورده‌ترین زنبور عسل است که خواص بسیار زیادی دارد. این ژل توسط زنبور عسل تولید می‌شود و تولید آن با ۲ هدف کلی انجام می‌شود؛ اول این‌که ژل‌های رویال اصلی‌ترین مواد غذایی برای پرورش نوزادان زنبور هستند که در ۳ روز ابتدایی باید آن را مصرف کنند؛ هدف دوم هم این است که زنبور ملکه در تمام طول عمر خود از این ژل تغذیه می‌کند.

یکی از جالب‌ترین نکاتی که درمورد مصرف این ژل‌ها توسط زنبور‌ها وجود دارد، این است که در صورتی که نوزادان زنبور به مدت ۳ روز از این ژل استفاده کنند، به زنبور کارگر و در صورتی که برای مدت ۵ روز آن را مصرف کنند به زنبور ملکه تبدیل می‌شوند. دلیل این امر این است که ۲ روز مصرف اضافه‌تر ژل‌های رویال می‌تواند زنبور‌ها را از نظر جثه ۴۳ درصد بیشتر و ازلحاظ وزن ۶۰ درصد سنگین‌تر کند. وجود مواد معدنی و انواع ویتامین‌ها در این ژل‌ها موجب شده‌است تا برای مصارف مختلفی مورد استفاده قرار بگیرند. با این‌که این ژل‌ها برای تمام افراد قابل استفاده بوده و خواص زیادی دارند؛ اما خواص آن برای بانوان بسیار موردتوجه قرار گرفته‌است. در ادامه ما این فواید را بررسی خواهیم کرد.

خواص ژل‌های رویال برای بانوان

همان‌طور که اشاره کردیم، وجود مواد مغذی فراوان در ژل‌های رویال باعث شده‌است تا این محصولات فواید زیادی برای سلامت جسمی و روانی داشته باشند. این ژل‌ها برای آقایان نیز بسیار مفید هستند و هر فردی می‌تواند از آن‌ها استفاده کند؛ اما فواید آن برای خانم‌ها بسیار موردتوجه قرار گرفته‌است. در ادامه برخی از مهم‌ترین فواید ژل رویال برای خانم‌ها را برای شما بیان می‌کنیم:

  • بهبود سندروم پیش از قاعدگی

سندروم پیش از قاعدگی یکی از مهم‌ترین مشکلاتی است که اکثر خانم‌ها آن را تجربه می‌کنند. سندورم قاعدگی می‌تواند مشکلاتی زیادی مانند بدخلقی، تحریک‌پذیری، خستگی و گرفتگی عضلات را ایجاد کند. با این‌که هیچ درمانی قطعی برای بهبود سندروم پیش از قاعدگی وجود ندارد؛ اما برخی از دارو‌های طبیعی مانند ژل رویال می‌توانند تا حد زیادی این علائم را کاهش دهند. براساس مطالعات صورت‌گرفته، مصرف این ژل می‌تواند تأثیر زیادی در بهبود این علائم داشته باشد.

  • بهبود علائم یائسگی

همان‌طور که می‌دانید، در دوران یائسگی چرخهٔ قاعدگی متوقف شده و خانم‌ها توانایی باردار شدن خود را از دست می‌دهند. یائسگی ممکن است در سنین ۴۵ تا ۵۵‌سالگی رخ دهد و سن دقیق آن به شرایط جسمی بدن فرد بستگی دارد. در این دوران بدن خانم‌ها در حالتی قرار می‌گیرد که احتمال بروز بسیاری از بیماری‌ها مانند بیماری‌های قلبی و عروقی، اختلال در سطح چربی‌ها، پوکی استخوان و غیره بالا می‌رود. تحقیقات انجام‌شده در این زمینه، نشان‌دهندهٔ این است که مصرف این ژل می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های ذکرشده را تا حد زیادی کاهش دهد.

  • مفید برای تنبلی تخمدان‌ها

یکی دیگر از فواید ژل رویال برای خانم‌ها این است که مصرف آن می‌تواند تأثیر زیادی روی بیماری تنبلی تخمدان داشته باشد. تنبلی تخمدان به شرایطی گفته می‌شود که در دوران قاعدگی هورمون‌های جنسی زنانه کاهش یافته و یا نامنظم هستند. براساس یکی از تحقیقاتی که در سال ۲۰۰۸ انجام شده‌است، مصرف ژل رویال برای مدت ۴۵ روز می‌تواند تأثیر زیادی روی افزایش هورمون‌های جنسی داشته باشد. درنهایت دوره‌های قاعدگی منظم خواهند شد.

حال ممکن است این سؤال برای شما به وجود ‌آید که چه مدت باید این ژل را مصرف کنیم تا بتوانیم تنبلی تخمدان خود را درمان کنیم؟ در این خصوص باید بگوییم که مصرف ژل‌های رویال برای تنبلی تخمدان‌ها باید طولانی مدت باشند. با این‌که مصرف آن در کوتاه‌مدت نیز می‌تواند تأثیر زیادی روی بهبود این بیماری داشته باشد؛ اما اگر می‌خواهید به‌صورت دائمی این مشکل را برطرف کنید، باید در طولانی مدت از این ژل استفاده کنید.

  • درمان ناباروری

یکی دیگر از فوایدی که می‌توان برای مصرف ژل رویال بیان کرد این است که ژل رویال برای درمان ناباروری نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این خصوص تحقیقات زیادی صورت گرفته‌است که همگی نشان‌دهندهٔ این موضوع هستند که ترکیبات این ژل توانسته است تأثیر زیادی برای درمان ناباروری داشته باشد. به‌علاوه جالب است بدانید مصرف ژل‌های رویال می‌توانند از سقط جنین جلوگیری کند. خانم‌هایی که قصد باردار شدن دارند، می‌توانند با مصرف این ژل، کیفیت تخمک‌ها را بهبود بخشند و شانس باردار شدن خود را بالا ببرند. همچنین مصرف آن می‌تواند برای خانم‌هایی که از طریق روش‌های کمک باروری باردار شده‌اند نیز مفید باشد.

  • درمان ریزش مو

ریزش مو یکی از رایج‌ترین مشکلاتی است که بسیاری از خانم‌ها با آن درگیر هستند. ریزش مو می‌تواند تأثیر زیادی روی اعتمادبه‌نفس خانم‌ها داشته باشد. مواد طبیعی مختلفی معرفی شده‌اند که می‌توانند این مشکل را تا حد زیادی کنترل کنند. یکی از این مواد طبیعی ژل‌های رویال هستند. ترکیبات موجود در این ژل‌ها می‌توانند ویتأمین‌ها و املاح موردنیاز بدن را تأمین کرده و تأثیر زیادی در درمان ریزش مو داشته باشند.

برند وارنبو، تولید کننده محصولات آرایشی و بهداشتی ارگانیک

برند VARENBO که در انحصار کمپانی نگین شهد سپاهان است، از سال ۱۳۹۳ فعالیت خود را به طور گسترده در حوزه تهیه و تولید محصولات بهداشتی و مراقبتی پوست بر پایه فرآورده‌های ارگانیک و طبیعی زنبور عسل (ژل رویال، عسل، موم زنبور و…) آغاز کرد.

متخصصان این مجموعه با بهره‌گیری از دانش و تجربیات ۳۰ ساله خود و استفاده از محصولات بهترین زنبورستان‌های کشور، موفق به تولید لوازم آرایشی و بهداشتی که برگرفته شده از دامان طبیعت شدند. فلذا از این پس می‌توانید با خیالی آسوده، محصولات با کیفیت و اصل را که حتی برخی از آن‌ها فاقد پارابن می‌باشد، با قیمت مناسب از این مجموعه تهیه کرده و لذت یک خرید هوشمندانه و مقرون به صرفه تجربه کنید. برخی از بهترین و پرفروش‌ترین محصولات VARENBO عبارتند از:

  • شامپو بدن وارنبو
  • کرم ضدآفتاب وارنبو
  • کرم آبرسان وارنبو
  • صابون کرمدار وارنبو
  • لوسیون بدن وارنبو
  • شامپو مخصوص موهای چرب
  • شامپو مخصوص موهای معمولی وارنبو
  • شامپو مخصوص موهای خشک وارنبو
  • کرم مرطوب کننده و جوان کننده وارنبو

جمع‌بندی

ژل رویال یکی از مغذی‌ترین مواد طبیعی است که توسط زنبور‌ها تولید می‌شود. این ژل فواید زیادی برای خانم‌ها و آقایان به همراه دارد، زیرا سرشار از انواع ویتأمین‌ها، مواد معدنی و پروتئین‌های موردنیاز بدن است. البته همان‌طور که بیان شد، خواص آن برای خانم‌ها بسیار موردتوجه قرار گرفته‌است. ما در این مطلب سعی کردیم برخی از مهم‌ترین فواید ژل رویال برای خانم ها را برای شما کنیم تا بتوانید با مصرف آن، بسیاری از بیماری‌ها را کنترل و یا درمان کنید.