بسیاری از افراد به دلیل قیمت پایین، دسترسی آسان و حتی عدم آگاهی، از لوازم آرایشی تقلبی استفاده می کنند. اگر شما هم جزو این دسته هستید، در صورتی که بدانید عوارض لوازم آرایش تقلبی چیست استفاده از آن ها را برای همیشه کنار خواهید گذاشت.

در این مطلب می خواهیم ضمن بررسی عوارض استفاده از لوازم آرایش فیک، با شما درباره چگونگی تشخیص اصالت این محصولات نیز صحبت کنیم. پس پیشنهاد می کنیم تا انتهای آن با همراه باشید تا اطلاعات جالب و ضروری را کسب نمایید.

اثرات محصولات آرایشی فیک

بسیاری از افراد به دلیل صرفه جویی در هزینه ها به سراغ استفاده از محصولات آرایشی فیک می روند. در حالیکه این کار اشتباه است و شما به راحتی می توانید لوازم آرایشی اصل را از برندهایی که قیمت مناسبی دارند تهیه کنید. به عنوان مثال قیمت بی بی کرم اصل بسته به برند آن طیف گسترده ای دارد و برای تمامی اقشار جامعه قابل تهیه خواهد بود.

پیش از اینکه بخواهیم توضیح دهیم عوارض لوازم آرایش تقلبی چیست، می خواهیم درباره ترکیباتی که در این محصولات مورد استفاده قرار می گیرند صحبت کنیم. لازم است بدانید اغلب این لوازم آرایشی حاوی مواد شیمیایی سمی و خطرناک مانند آلومینیوم، جیوه، آرسنیک، سیانور و حتی ادرار و مدفوع انسان هستند.

شاید شنیده باشید که وجود مقدار کمی از سرب در لوازم آرایشی مجاز است؛ اما محصولات تقلبی علاوه بر داشتن میزان زیادی از این ماده خطرناک، در محیط های غیر بهداشتی تولید می شوند و ممکن است باعث بروز آسیب های جبران ناپذیر شوند.

برخی از اثرات محصولات آرایشی فیک عبارتند از:

عفونت چشم

در صورت استفاده از مداد، خط چشم، سایه و ریمل تقلبی ممکن است به عفونت های چشم دچار شوید. با توجه به حساسیت بالای این عضو، درمان عفونت های به وجود آمده به صرف وقت و هزینه زیادی نیاز خواهد داشت و حتی گاهی احتمال نیاز به جراحی نیز وجود دارد.

اثرات محصولات آرایشی فیک

واکنش های آلرژیک و بثورات پوستی

در بسیاری از لوازم آرایشی تقلبی، مواد شیمیایی حساسیت زا و مضر به کار رفته و هیچ هشداری نیز روی بسته بندی ان ها ذکر نشده است. بنابراین با مصرف این تولیدات ممکن است دچار حساسیت های شدید، التهاب، قرمزی، خشکی و خارش پوست دچار شوید.

بروز جوش و آکنه

از آنجا که لوازم آرایش تقلبی تحت نظارت هیچ متخصصی قرار ندارند و حاوی ترکیبات خشن و مضر هستند، به سرعت باعث انسداد منافذ پوستتان می شوند. بدین ترتیب با استفاده از این محصولات در مدت زمان کوتاهی دچار جوش و آکنه خواهید شد.

تورم لب ها

رژ لب، برق لب یا مداد لب های تقلبی علاوه بر داشتن مقدار بالای سرب که برای سلامتی بسیار مضر است، حاوی ترکیبات نامناسبی هستند که ممکن است باعث تورم، خشکی و دردناک شدن لب های شما شوند.

مشکلات سلامت عمومی بدن در دراز مدت

علاوه بر موارد فوق، قرار گرفتن شما در معرض مواد شیمیایی، احتمال ابتلا به فشار خون، ناباروری و عوارض جدی دیگر را به شدت افزایش خواهد داد.

راه تشخیص لوازم آرایش تقلبی

حالا که می دانید استفاده از محصولات تقلبی برای میکاپ با چه عوارض خطرناکی همراه است، توصیه می کنیم راه تشخیص لوازم آرایش تقلبی را بشناسید تا هنگام خرید، در دام محصولات بی کیفیت نیفتید. در ادامه برخی از این راهکارها را بیان می کنیم:

تشخیص اصل بودن لوازم آرایشی با بارکد

اولین روش تشخیص اصل بودن لوازم آرایشی با بارکد یا برچسب روی محصول انجام می شود. محصولات اصل دارای بارکد، شماره سریال یا کد روی بسته بندی خود هستند که با اسکن کردن QRCode می توانید از اصالت آن مطمئن شوید.

تشخیص اصل بودن لوازم آرایشی با بارکد

سایت تشخیص اصل بودن لوازم آرایشی

اگر به دنبال سایت تشخیص اصل بودن لوازم آرایشی هستید می توانید به سایت های Checkfrech و Checkcosmetics که از قدیمی ترین سایت ها هستند مراجعه کنید. سایت ایرانی TTAC نیز برای شناسایی اصالت محصولات ایرانی کاربرد دارد.

تست کردن محصول

روش بعدی برای تشخیص فیک بودن لوازم آرایشی، تست کردن محصول روی پوست است. سایه چشم و رژگونه اصل ریزشی روی پوست ندارد و رژ لب اصل نیز به نرمی روی پوست کشیده می شود. همچنین محصولات کرمی اصل بسیار سبک و زود جذب هستند و روی پوست تکه تکه نخواهند شد.

توجه به بو و بافت محصول

اغلب محصولات تقلبی دارای بویی ناخوشایند، عجیب و آزاردهنده هستند. همچنین به عنوان مثال، اگر یک کرم پودر مات را مشاهده کردید که به صورت براق و شاین دار بود، مطمئن باشید که این محصول اصل نمی باشد. بنابراین بررسی لوازم آرایشی با دقت بالا، روش دیگری برای تشخیص اصالت آن است.

کیفیت بسته بندی محصول

در اغلب موارد برای بسته بندی محصولات تقلبی از متریال بی کیفیت و بسیار ناشیانه استفاده می شود. همچنین تفاوت در سایز، ابعاد و اندازه محصول، بی کیفیت بودن لوازم جانبی آن مانند براش، آینه یا پد، تفاوت در رنگ های پلت سایه یا رژگونه و … از معیارهای تشخیص عدم اصالت محصول مورد نظر هستند.

سایت تشخیص اصل بودن لوازم آرایشی

سخن پایانی

در این مطلب علاوه بر بررسی عوارض استفاده از لوازم آرایش تقلبی، درباره روش های تشخیص اصالت این محصولات با شما عزیزان صحبت کردیم. در پایان نیز توصیه می کنیم همیشه محصولات آرایشی و بهداشتی خود را از مراکز معتبر تهیه کنید تا از اصل بودن آن ها اطمینان کامل داشته باشید.