اپیدرم یا بیماری پوست پوست شدن کف پا، یکی از شایع‌ترین بیماری‌های پوستی در بانوان و آقایان است. گاهی بر اثر این عارضه پوست کف پا به‌صورت تکه‌ای کنده می‌شود و خارش‌های پوستی را به همراه دارد. همچنین ممکن است لکه‌های زرد و بثورات پوستی روی بخش‌های مختلفی از کف پا باقی بمانند. علت این عارضه، کمبود برخی ویتامین‌ها در بدن است که روی کیفیت پوست کف پا اثر می‌گذارد. اگر فرد به کمبود شدید این ویتامین‌ها دچار شود، کف پا دچار زخم و ترک نیز خواهد شد که برای درمان آن نیاز به تشخیص پزشک است. برای یافتن پاسخ سوال «کمبود کدام ویتامین باعث پوسته شدن کف پا میشود» و سریع‌ترین روش درمانی این عارضه، اطلاعات این مقاله را از دست ندهید.

کمبود ویتامین A؛ علت پوسته شدن کف پا

ویتامین آ در تشکیل و ترمیم سلول های پوستی اهمیت بسیاری دارد و برای تکثیر سلول‌های پوستی ضروری خواهد بود. علاوه‌بر این به رفع التهاب ناشی از مشکلات پوستی کمک شایانی می‌کند. اگر ویتامین آ‌ در بدن کاهش یابد، فرد با مشکلات پوستی از جمله پوسته شدن کف پا یا اگزما مواجه خواهد شد. اگزما باعث خشکی، خارش و التهاب پوست در اقصی نقاط بدن خواهد شد و برای درمان آن باید به پزشک مراجعه کنید. شما می‌توانید با مصرف لبنیات، روغن کبد ماهی کاد، سیب‌زمینی شیرین، هویج، اسفناج، جگر گاو و بروکی از ویتامین آ به مقدار کافی برخوردار شوید.

البته یک روش سریع‌تر برای درمان پوست پوست شدن کف پا، استفاده از ویتامین A در قالب قرص ویتامین است. برای مصرف این قرص باید ابتدا با پزشک متخصص مشورت کنید تا دوز مناسب برای شما را تجویز کنید. سپس باتوجه‌به دوز مناسب و نحوه مصرف، ویتامین آ را میل کرده و شاهد بهبود پوست کف پا باشید. برای تهیه قرص ویتامین a یا مشاهده قیمت قرص مولتی ویتامین ،‌ می‌توانید همین حالا به فروشگاه مکمل شاپ مراجعه کرده و مکمل‌های تقویتی موردنظر خود را با بهترین قیمت تهیه کنید.

کمبود ویتامین A؛ علت پوسته شدن کف پا

کمبود ویتامین E باعث خشکی پوست کف پا خواهد شد

ویتامین e‌ یکی از ویتامین‌های محلول در چربی است که به‌عنوان یک آنتی‌ اکسیدان قوی نیز شناخته می‌شود. آنتی اکسیدان‌ها وظیفه محافظت از سلول‌های بدن در برابر اثر مخرب رادیکال‌های آزاد دارند. برخورداری از مقدار کافی این ویتامین خطر ابتلا به بیماری‌های خطرناکی مانند سرطان، بیماری‌های قلبی یا حتی آلزایمر را کاهش می‌دهد. برای درمان پوسته پوسته شدن کف پا در کودکان و بزرگسالان، باید مصرف ویتامین e را در برنامه غذایی خود داشته باشید.

منابع طبیعی ویتامین E بادام، فلفل دلمه‌ای قرمز یا سبز، زردآلوی خشک، کیوی، روغن جوانه‌ی گندم و تخم آفتاب‌گردان هستند که می‌توانید با مصرف این خوراکی‌ها، کمبود ویتامین ای را جبران کنید. از طرفی اگر بدن با کمبود شدید ویتامین E‌ مواجه شود، مشکلات هماهنگی بین عضلات و اختلال در بینایی را به همراه خواهد داشت. در این زمان مصرف منابع غذایی تاثیری ندارد و باید حتما قرص ویتامین E ‌مصرف شود. توجه داشته باشید قیمت قرص ویتامین e ایرانی نسبت به مدل خارجی ارزان‌تر است؛ زیرا هزینه‌‌های گمرک و واردات را شامل نخواهد شد.

فقدان ویتامین C؛ یکی از دلایل پوسته شدن کف پا

در پاسخ به سوال «کمبود کدام ویتامین باعث پوسته شدن کف پا میشود؟» پزشکان می‌گویند فقدان ویتامین سی یکی از دلایل خشکی و پوست پوست شدن کف پا است. ویتامین سی حاوی مقادیر بسیاری کلاژن بوده که پوست بدن برای ترمیم خود به آن نیاز دارد. علاوه‌بر این ویتامین سی سیستم ایمنی بدن را تقویت خواهد کرد و در کنار داشتن پوست با کیفیت، بدن شما در برابر ابتلا به ویروس‌‌ها مقاوم خواهد شد.

بهترین منابع ویتامین سی از جمله فلفل تند، توت فرنگی، کلم بروکلی، گریپ فروت، گوجه فرنگی، انبه، لیمو، گل کلم، سیب زمینی، هندوانه، اسفناج، کلم، نارنگی و مرکبات، کیوی هستند که شما با گنجاندن آن‌‌‌ها در رژیم غذایی خود از ویتامین سی برخوردار خواهید شد. همچنین می‌توانید زیر نظر پزشک به مصرف قرص ویتامین c 1000 خارجی یا ایرانی بپردازید و شاهد بهبود پوست پوست‌های کف پا باشید. مصرف ویتامین سی یکی از بهترین روش‌های درمان پوسته پوسته شدن کف پا در کودکان و بزرگسالان است.

پوسته شدن کف پا نشانه چیست؟ کمبود امگا سه

امگا سه به‌عنوان یکی از اسیدهای چرب ضروری بدن، برای عملکرد صحیح سلول‌های بدن ضروری است. امگا سه حاوی مقادیری است DHA که چربی سلول‌های پوست را تامین می‌‌کند. کمبود امگا سه در بدن منجر به خشکی پوست در بخش‌های مختلفی از بدن خواهد شد؛ زیرا این اسید چرب ضروری به مقدار کافی در بدن وجود ندارد. برای تامین امگا سه بدن، پیشنهاد می‌کنیم منابع غذایی آووکادو، ماهی کاد، دانه‌ها، شاه ماهی، ماهی ساردین و دانه چیا مصرف کنید.

البته امگا سه موجود در این خوراکی‌ها مقدار کمی است و به‌زودی نتیجه نمی‌دهند. به‌همین خاطر اگر به‌دنبال روشی با اثربخشی سریع‌تر هستید، مصرف قرص امگا سه زیر نظر پزشک را به شما پیشنهاد می‌کنیم. با مصرف روزانه قرص امگا سه در دوز مشخص، پوست پوست شدن کف پا درمان خواهد شد. در پاسخ به سوال «پوسته شدن کف پا نشانه چیست» باید گفت کمبود امگا سه یکی از دلایل پوسته شدن کف پا است.

کمبود چه ویتامینی باعث پوسته شدن کف پا میشود؟ ویتامین B2

حفاظت از ساختار پوست، کاهش التهاب و افزایش سرعت بهبود زخم‌ها از آثار مثبت ویتامین ب۲ است. این ویتامین به ترشح مخاط در پوست کمک می‌کند؛ بنابراین از خشکی پوست جلوگیری خواهد شد. اگر فردی فقدان ویتامین ب داشته باشد، با پوسته شدن کف پا مواجه خواهد شد. در پاسخ به سوال «کمبود کدام ویتامین باعث پوسته شدن کف پا میشود» باید گفت کمبود ویتامین ب 2 یکی از این دلایل است.

برای رفع کمبود ویتامین ب 2 یا ریبوفلاوین در بدن، باید گوشت، ماهی، مرغ، تخم‌مرغ، فراورده‌های لبنی، سبزیجات سبز، قارچ و بادام مصرف کنید. برای مصرف قرص ویتامین ب دو نیز باید ابتدا با پزشک مشورت کنید تا دوز مشخص را برای شما تجویز کند. سپس صبح‌ها با معده خالی به مصرف این ویتامین بپردازید؛ زیرا ویتامین ب 2 محلول در آب است و جذب آن با معده خالی به بهترین شکل انجام می‌شود.

مصرف قرص‌های ویتامین مکمل شاپ؛ سریع‌ترین درمان درمان خشکی کف پا

در پاسخ به سوال «کمبود کدام ویتامین باعث پوسته شدن کف پا میشود» باید گفت کمبود ویتامین‌های ای، آ، ب 2، سی و امگا سه باعث پوسته شدن کف پا خواهد شد. کوچک‌ترین آسیبی که کمبود این ویتامین‌ها به بدن وارد می‌کند،‌ پوست پوست شدن کف پا است و فقدان آن‌ها آسیب‌های بزرگ‌تری به همراه خواهد داشت.

شما می‌توانید با مصرف مولتی ویتامین‌ها و قرص‌های ویتامین در کنار برخورداری از رژیم غذایی مفید از این عارضه جلوگیری کنید. اگر برای درمان پوسته پوسته شدن کف پا در کودکان یا بزرگسالان نیاز به قرص‌های ویتامین دارید، شما می‌توانید انواع قرص ویتامین را همین حالا از مکمل شاپ تهیه کنید. فروشگاه مکمل شاپ متنوع‌ترین قرص‌های ویتامین و مکمل‌ها با بهترین قیمت به‌ فروش می‌رساند که شما می‌توانید این محصولات را به‌صورت اینترنتی خریداری کنید. پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده قرص‌های تقویتی و مکمل‌های داروخانه آنلاین مکمل شاپ، از آدرس mokamelshop.com دیدن کنید.

 

توجه: دکتر چک پیشنهاد می کند قبل از خرید از داروخانه فوق، از صحت اصل بودن و معتبر بودن دارو اطمینان حاصل فرمایید.