به تازگی مقاله ای منتشر شده است که نشان می دهد برنامه های آموزش پیلاتس هیچ خطری برای بیماران مبتلا به فشار خون بالا ندارند. حتی در طول درمان هم می توان این ورزش ها را انجام داد.

مزایای دوره های پیلاتس برای مبتلایان به فشار خون بالا؛ پیش زمینه

فشار خون بالا یا پرفشاری خون، انسان های زیادی را درگیر کرده و به همین خاطر هم یکی از بیماری های نگران کننده محسوب می شود. این عارضه ریسک ابتلا به بیماری قلبی عروقی را زیاد کرده و به طبع آن، ناتوانی و مرگ و میر هم زیاد می شود.

با این که این روزها داروهای مفیدی برای درمان پرفشاری خون تولید شده اند اما برای این که بیمار نتایج دلخواه را بگیرد، باید سفت و سخت از برنامه درمان تبعیت کند.

شواهد موجود نشان می دهد که برای کنترل تمام فاکتورهای خطرناک در ابتلا به این بیماری، باید از روش های دارویی و غیردارویی استفاده شود. به ویژه، فعالیت بدنی نقش بسزایی در کاهش فشار خون این بیماران دارد. ورزش و فعالیت بدنی حتی برای بیمارانی مفید است که بدنشان واکنش زیادی به داروهای فشار خون نشان نمی دهد.

از میان ورزش های موجود، گفته می شود که ورزش هوازی یا ایروبیک بهترین گزینه برای کنترل فشار خون است. به گفته محققان، تمرین های ایزومتریک، استقامتی و سنگین هم مفید هستند. با وجود تمام این مزایا اما بیمار خیلی به این روش ها پایبند نیست.

در این مطالعه، محققان اثرگذاری دوره های پیلاتس بر کنترل فشار خون در بیماران مبتلا به فشار خون بالا را بررسی می کنند.

مزایای دوره های پیلاتس برای مبتلایان به فشار خون بالا

درباره مطالعه

محققان به منظور انجام این مطالعه از چهار پایگاه داده دیجیتال استفاده کردند. آن ها به طور تصادفی یک سری آزمایش و مطالعات مقایسه ای با موضوع اثرات پیلاتس بر کاهش فشار خون این بیماران را انتخاب کردند.

در نهایت، چهار آزمایش بالینی و هفت مطالعه مقایسه ای انتخاب کردند. در مجموع، 458 نفر در این مطالعه ها حضور داشتند. شرکت کنندگان پرفشاری خون جبران نشده، فشار خون ریوی یا فشار خون معمولی داشتند.

به شرکت کنندگانی که فشار خون ریوی داشتند، محققان در طول جلسات پیلاتس داروهای ضدفشار خون دادند.

یافته های مطالعه

بررسی های محققان نشان داد که پیلاتس نقش بسزایی در کنترل فشار خون بیماران مبتلا به پرفشاری خون دارد.

علاوه بر این، در مقایسه با سایر فعالیت های بدنی، پیلاتس تاثیر بیشتری در کاهش فشار خون سیتولیک، دیاستولیک و متوسط دارد.

پیلاتس؛ نتیجه گیری

به گفته محققان، پیلاتس می تواند به این دسته از بیماران در کنترل میزان فشار خون کمک کند اما در مقایسه با سایر فعالیت های بدنی اثرات خارق العاده ای ندارد.

آن ها در ادامه می گویند که تمرین های ایزومتریک باعث کاهش قابل توجه فشار خون می شود. با توجه به این شواهد، محققان می گویند که از این پس برای کنترل فشار خون این بیماران می توان شرکت در دوره های پیلاتس را هم به آن ها پیشنهاد کرد.