ورزش و انجام تمرینات بدنسازی تحت هرشرایطی و در هر سن و سالی یکی از بهترین راه‌ها برای بدست آوردن و حفظ سلامتی جسم و روح شماست. شاید شماهم جزو افرادی باشید که تاکنون باشگاه نرفته‌اید یا اصلا ورزش نکرده‌اید. داشتن سلامتی نعمت بزرگیست که اگر در سنین جوانی به فکر آن نباشید ممکن است در بزرگسالی شرایط و توان ورزش کردن را دیگر بدست نیاورده و شرایط ایده‌آل بدنی و روحی را از دست بدهید. اگر هنوز هم فکر می‌کنید که زمان زیادی دارید تا بخواهید ورزش کنید یا اگر به فکر شروع ورزش هستید و می‌خواهید بدانید برای یک ورزشکار مبتدی چه سبک تمرین، چه دستگاه بدنسازی و هوازی و چه نوع تمریناتی درخانه و یا باشگاه مناسب است بهتراست تا انتهای این مقاله باما همراه باشید.
ما دراین مقاله قصد داریم تا درخصوص بهترین دستگاه‌های هوازی و بدنسازی صحبت کرده و بیان کنیم که برای یک فرد مبتدی استفاده از کدامیک ازین دستگاه‌ها مناسب بوده و برای شروع چه برنامه‌ای می‌توانند برای تمرینات خود داشته باشند.

الپتیکال ؛ یکی از بهترین دستگاه‌های بدنسازی

دستگاه بدنسازی الپتیکال در دسته دستگاه‌های هوازی قرار می‌گیرد. این دستگاه یک دستگاه تمام عیار و مناسب هم برای چربی سوزی و هم برای ریکاوری و عضله سازی است که اکثر افراد می‌توانند هم درخانه و هم در باشگاه از آن استفاده کنند. خرید الپتیکال برای یک ورزشکار مزایای بسیاری دارد و نحوه استفاده از آن آسان بوده و علاوه بر عضلات ران و ساق پا عضلات فیله کمر، زیربغل و پشت و همچنین بازوها را نیز درگیر می‌کند. داشتن یک دستگاه الپتیکال درخانه شمارا تا مقدار بسیار زیادی به سلامتی نزدیک خواهد کرد.

دوچرخه ثابت ؛ بهترین دستگاه بدنسازی برای لاغری ران

دوچرخه ثابت دیگر دستگاه هوازی است که برای ریکاوری، عضله سازی و چربی سوزی بسیار مناسب است. دستگاه بدنسازی دوچرخه ثابت بدلیل شرایط تمرینی که ایجاد می‌کند دستگاهی فوق العاده برای افرادی است که ران‌های حجیمی دارند و قصد لاغری ران و ساق پا را دارند.

دستگاه دوچرخه ثابت در سه مدل تولید می‌شود که این مدل‌ها اسپینینگ، ساده و مبلی یا پشتی دار هستند که مدل اسپینینگ کامل ترین مدل و مدل مبلی ایمن ترین و پر طرفدارترین مدل این دستگاه بدنسازی است. خرید دوچرخه ثابت اما درهرنوع و مدلی مزایای تقریبا مشابهی دارد و شما بیشتر بسته به نوع هدفتان می‌توانید در انتخاب مدل دوچرخه انتخاب داشته باشید. دوچرخه ثابت اسپینینگ از انواع آپشن‌های یک دوچرخه ثابت اسپرت برخوردار است. نوع مبلی یک صندلی پشتی دار دارد که برای افرادی که سنگین وزن هستند یا مشکلات جسمی دارند مناسب است و مدل ساده نیز همان دوچرخه معمولی است که تنها آپشن آن تنظیم سختی حرکتی می‌باشد.

تردمیل دستگاه هوازی که مبتدیان باید حتما استفاده کنند

تردمیل دستگاه هوازی که مبتدیان باید حتما استفاده کنند

بهترین و شاید پرطرفدارترین دستگاه بدنسازی و هوازی دنیا تردمیل است. دستگاه تردمیل یک شبیه ساز پیاده روی درشرایط گوناگون و شبیه ساز دویدن است که شما به راحتی با استفاده از این دستگاه ورزشی می‌توانید چربی سوزی انفجاری را تجربه کنید. دستگاه تردمیل نیز در انواع مختلفی تولید می‌شود. قیمت تردمیل به مدل و امکانات آن بستگی دارد. جدیدترین نوع تولید شده تردمیل مکانیکی است که معمولا با ژنراتور کار می‌کند. به این شکل که دستگاه زمانی کار می‌کند که شما روی آن حرکت کنید و تسمه دستگاه به حرکت بیوفتد. دراین حالت صفحه نمایش دستگاه و تمامی آپشن‌ها نیز با استفاده از انرژی که ازطرق راه رفتن یا دویدن شما ایجاد خواهد شد روشن شده و یک تمرین فوق العاده را برایتان رقم خواهد زد.

دستگاه‌های بدنسازی بازو و پا مناسب مبتدیان

دستگاه‌های بدنسازی تنوع بسیاری دارند و شما برای تمرین دادن به هر عضله‌ای امکان انتخاب ازمیان دستگاه‌های گوناگونی را دارید. دراین بین برای عضلات پا و بازو دودستگاه‌ تمام عیار که شما بیشترین امکان انتخاب نوع تمرینی را دارید مثال می‌زنیم.

دستگاه سیمکش

دستگاه سیمکش بهترین دستگاه برای تمرین دادن با عضلات بازو و ساعد است. شما به راحتی می‌توانید تمریناتی مثل جلوبازو سیمکش، پشت بازو سیمکش، ساعد از جلو، ساعد از پشت، جلوبازو فیگوری، جلوبازو دست جمع و دست باز، پشت بازو سیم تک دست، پشت بازو طناب وغیره را با استفاده از این دستگاه انجام دهید.

دستگاه بازو

دستگاه بازو نیز دیگر دستگاهی است که می‌توانید از آن استفاده کنید و به شما امکان انجام تمریناتی چون جلوبازو تک دست دستگاه، جلوبازو آرنولدی، جلوبازو دست باز و دست جمع، پشت بازو فرانسوی، پشت بازو پرسی وغیره را با این دستگاه انجام دهید.

اسمیت

دستگاه اسمیت دستگاهی عالی برای پاهاست. با این دستگاه تمریناتی چون اسکوات، ساق ایستاده، پرس پا خوابیده روی زمین، لانگز اسمیت و غیره را می‌توانید انجام دهید.

هاگ اسکوات

دستگاه هاگ اسکوات دیگر دستگاهی است که امکان انجام تمرینات را به شما می‌دهد. با این دستگاه نیز می‌توانید تمریناتی نظیر هاگ پا، هاگ پا معکوس، اسکوات، ساق پا و غیره را تجربه نمایید.

برنامه ورزشی با دستگاه بدنسازی برای مبتدیان

برنامه ورزشی با دستگاه بدنسازی برای مبتدیان

درادامه برنامه مختصری برای شروع تمرینات مبتدیان را مثالمی‌زنیم.

  • 5 دقیقه گرم کردن بدن با حرکات کششی
  • 15 دقیقه تردمیل سرعت متوسط
  • پرس سرشانه دمبل 4 ست 10 تکراری
  • نشر جانب دمبل 3 ست 10 تکراری
  • بالاسینه هالتر 3 ست 12 تکراری
  • پرس سینه دمبل 4 ست 10 تکراری سوپرست با فلای دستگاه 4 ست 12 تکراری
  • کراس اور سیمکش 3 ست 12 تکراری
  • زیربغل لت از جلو 3 ست 8 تکراری
  • زیربغل قایقی دست جمع 3 ست 8 تکراری
  • زیربغل پلاور دمبل 3 ست 10 تکراری
  • جلوران دستگاه 3 ست 10 تکراری
  • پشت ران دستگاه 3 ست 8 تکراری
  • پرس پا دستگاه 3 ست 8 تکراری
  • ساق پا ایستاده 4 ست 10 تکراری سوپرست با ساق نشسته 4 ست 10 تکراری

خرید بهترین دستگاه‌های بدنسازی برای مبتدیان

درانتها اگر قصد خرید هرنوع دستگاهی را دارید به شما فروشگاه دنیز اسپرت را معرفی می‌کنیم. شما به کمک دنیز اسپرت می‌توانید تمامی تجهیزات بدنسازی را مقایسه و بررسی کرده و پس از آن با استفاده از مشاوره رایگان متخصصین ورزشی دنیز اسپرت انتخابی درست و مناسب برای خود داشته و همچنین می‌توانید از تمامی خدمات پس از فروش دنیز اسپرت نیز استفاده نمایید. اگر بدنبال یک فروشگاه معتبر و باسابقه هستید حتما از دنیز اسپرت دیدن کنید.‌