هرچند هر فردی در دوران قرنطینه ی ویروس کووید19 می تواند احساس تنهایی و انزوا کند، افراد مجردی که به تنهایی زندگی می کنند، ممکن است با مشکل بیشتری مواجه شوند. با وجود این، اگر مجرد هستید، احتمالاً خیلی تنها هستید.

در سال 2017، اداره سرشماری گزارش داده که 45 درصد از افراد، مجرد یا مطلقه و بیوه هستند یا هرگز ازدواج نکردند. برخی از افراد با دیگران زندگی می کنند؛ پس احساس تنهایی نمی کنند. اما بسیاری از افراد دیگر تنها زندگی می کنند.

درک این موضوع تنهایی شما را پر نمی کند؛ اما حداقل می تواند به شما اطمینان دهند که دیگران در کنارتان هستند. شما می توانید کارهایی انجام دهید که تنهایی خود  را کم کنید.

لازم نیست تا برای رهایی از تنهایی و ایجاد ارتباط، حتما ازدواج کنید.

شما می توانید با محبت کردن به کسانی که دوستشان دارید و افراد نیازمند و همچنین انجام امور خیریه با دیگران ارتباط برقرار کنید. بنابراین، می توانید با افرادی در ارتباط باشید که با آنها زندگی می کنید (اگر در یک خانه زندگی می کنید) و با خانواده و دوستان از نزدیک صحبت کنید. همچنین، برای اینکه دیگران احساس تنهایی نکنند، کنار آنها حضور داشته باشید.

حتما بخوانید: از کجا و چگونه بفهمیم افسرده ایم ؟

شما می توانید با افرادی که تنها هستند یا با مرگ عزیزانشان مواجه شدند و حال روحی خوبی ندارند، از طریق تلفن یا تماس ویدیویی ارتباط برقرار کنید.

همچنین، می توانید از یک سگ یا حیوان خانگی نگهداری کنید. همه این راه های ارتباطی می تواند تنهایی تان را پر کند. همچنین این کار به کاهش اضطراب تان کمک می کند؛ زیرا این امکان را برای شما فراهم می کند که وقتی همه چیز از کنترل تان خارج شده، تأثیر مثبتی ایجاد کنید.

ناراحتی خود را قبول کنید و حمایت دیگران را بپذیرید.

اگر تنها یا غمگین هستید، این احساسات را قبول کنید. با خودتان صحبت کنید، چون شما بهترین دوست برای خودتان هستید.

با کسانی صحبت کنید که به شما اهمیت می دهند، به آنها فرصتی دهید تا نسبت به خودشان، به عنوان یک دوست خوب احساس آرامش و احساس خوبی داشته باشند.

به انتظارات تان فکر کنید

افراد مجرد، به راحتی می توانند تصور کنند که افراد متاهل، زندگی شاد و پر از آرامشی در کنار خانواده دارند؛ در حقیقت اینطور نیست!

بسیاری از افراد مجرد، مطلقه یا بیوه هستند. افراد متاهلی که ازدواجهای موفقی دارند، ممکن است خودشان یا یکی از اعضای خانواده شان بیماری های جدی داشته باشند یا به کمک های زیادی در زمینه ی مالی نیاز دارند یا درگیر اختلافات خانوادگی هستند.

این بازتاب ها، وضعیت شما را تغییر نمی دهند؛ اما به شما کمک می کند که به علت کشمکش با یکدیگر، کمتر احساس تنهایی کنید.

با دیگران ملاقات کنید

این روزها بیشتر آشنایی ها به صورت آنلاین اتفاق می اُفتد. بنابراین، می توانید از این زمان قرنطینه، برای پیدا کردن دوست استفاده کنید. اگر فردی را پیدا کردید که به دوستی با شما علاقه مند است، از طریق تلفن یا گفتگوی تصویری با او آشنا شوید. هرچند نکته ی مهم این است که این آشنایی، روابط پایدار و حمایتی را برای تعادل احساسات عاطفی حفظ می کند.

حتما بخوانید: تفکر منفی چه تاثیری بر روی آلزایمر دارد؟

در پایان قرنطینه متوجه می شوید که خوشحالی تان به دلیل داشتن شریک احساسی نیست؛ بلکه این احساس به کارهایی که در در دوران قرنطینه و بعد از آن، در زندگی تان انجام می دهید و روابطی که با افراد مختلف برقرار می کنید، بستگی دارد.

 

منبع: webmd