هزینه ایمپلنت دندان همیشه یکی از نکات مهم و دغدغه افرادی است که دندان از دست رفته دارند و میخواهند کاشت ایمپلنت دندان انجام دهند.

هزینه ایمپلنت دندان بر اساس عوامل مختلفی تغییر میکند که اطلاع از این موارد می تواند کمک بسیار زیادی به شما برای انتخاب بهترین هزینه ایمپلنت برای سال 1401  کند.

ایمپلنت دندان قیمت های مختلفی دارد که بر اساس جنس ایمپلنت دندان، مارک ایمپلنت، تعداد ایمپلنت دندان و همچنین پزشک متخصص ایمپلنت دندان تعیین می شود. جنس و مارک ایمپلنت دندان به کشور سازنده ایمپلنت مرتبط است بصورتی که در حال حاضر پایین ترین هزینه ایمپلنت دندان مربوط به قیمت ایمپلنت ایرانی 3A است که با مبلغ 3.000.000 تومان تعیین قیمت شده است.

بیشتر بخوانید: هزینه ایمپلنت دندان در ایران

همچنین  قیمت ایمپلنت دندان کره ای از مبلغ 3.390.000 تومان تا 7 میلیون تومان است که این نوع ایمپلنت دندان یکی از محبوب ترین و رایج ترین انواع ایمپلنت دندان در ایران است.

یا ایمپلنت دندان اشترومن که ساخت کشور سوئیس هستند از 4.500.000 تومان تا 14 میلیون تومان قیمت دارند. به این ترتیب متوجه شدید که کشور سازنده و مارک ایمپلنت دندان تاثیر بسزایی در قیمت هر واحد ایمپلنت دندان دارد.

ایمپلنت دندان چیست ؟

ایمپلنت دندان روشی برای جایگزینی دندان های از دست رفته است. ممکن است شما به دلایلی مانند پوسیدگی زیاد یک دندان و یا شکستگی دندانی ناچار به کشیدن دندان خود شده باشید.

در این شرایط جای خالی یک دندان بسیار آزار دهنده است و مشکلات زیادی را مانند ظاهر نازیبا و همچنین مشکلات گوارشی برای ما ایجاد می کند.

امروزه کاشت دندان یا ایمپلنت دندان به کمک ما آمده است تا بتوانیم براحتی دندان از دست رفته خود را جایگزین کنیم. ایمپلنت دندان روشی نوین برای کاشت دندان طبیعی است که در چند مرحله انجام می شود و چندین روش متفاوت دارد.

انواع ایمپلنت دندان به شرح زیر می باشد:

  • ایمپلنت دندان سنتی (روش معمول)
  • ایمپلنت دندان فوری یکروزه
  • ایمپلنت دندان دیجیتالی

همانطور که بالاتر اشاره کردیم ایمپلنت دندان انواع مختلفی دارد که به 3 دسته تقسیم می شوند. در روش اول که همان ایمپلنت دندان سنتی و معمولی است، و محبوبترین روش کاشت ایمپلنت دندان هم هست.

مراحل ایمپلنت دندان

مراحل ایمپلنت دندان

ابتدا باید عکس opg  از وضعیت فعلی دهان و دندان خود تهیه کنید و پس از آن با مشاوره و معاینه پزشک متخصص ایمپلنت دندان با توجه به شرایط و سلامت دهان و دندان شما و کیفیت استخوان فک جراحی بر روی لثه را آغاز می کند و در یک جلسه درمانی 20 الی 30 دقیقه ای اولین جراحی روی دندان شما صورت می گیرد.

در این مرحله فیکسچر یا پایه ایمپلنت دندان درون استخوان فک قرار میگیرد. روی آن بسته می شود. پس از آن یک دوره استراحت 2 الی 3 ماهه در پیش رو دارید تا پایه ایمپلنت دندان کاملا به استخوان فک جوش بخورد و محکم شود.

پس از آن در مرحله دوم دوباره عکسبرداری از وضعیت استخوان و ناحیه ایمپلنت انجام می شود و اگر همه چی درست باشد و استخوان جوش خورده باشد، مرحله دوم و که قراردادن اباتمنت بر روی پایه ایمپلنت دندان است انجام می شود. در این مرحله یک قطع درون ایمپلنت پیچ می شود که محل اتصال پایه دندان و تاج سرامیکی و سفید رنک دندان است.

پس از آن قالب دهان گرفته می شود و باید منتظر باشید تا روکش سرامیکی دندان شما آماده شود و بر روی پایه قرار داده شود در این مرحله کار کاشت ایمپلنت دندان به پایان رسیده است و می توانید از دندانی زیبا و سالم لذت ببرید. 😊

ایمپلنت دندان چقدر طول میکشد؟

ایمپلنت دندان چقدر طول میکشد؟

لازم بذکر است که توجه داشته باشید در مرحله اول ممکن است هزینه های جانبی اضافه شود و مدت زمان درمان و هزینه درمان ایمپلنت افزایش یابد.

برای افرادی که مدت زمان زیادی است دندان خود را از دست داده اند، ممکن است تحلیل استخوان و کاهش ضخامت استخوان بوجود آمده باشد که در این حالت باید پیوند استخوان و تزریق پودر استخوان انجام شود که به هزینه و زمان درمان ایمپلنت اضافه می شود.

همچنین گاهی در دندان های عقب یا خلفی که از دست رفته اند پایین آمدن سینوس اتفاق می افتد که در این حالت کاشت ایمپلنت دندان غیرممکن است و در ابتدا باید سینوس لیفت انجام شود که بر زمان درمان و هزینه ایمپلنت دندان می افزاید.

ایمپلنت دندان فوری یا ایمپلنت یکروزه

ایمپلنت دندان فوری چیست؟ ایمپلنت دندان فوری چگونه است؟ قیمت ایمپلنت دندان فوری چقدر است؟

ایمپلنت دندان فوری یا ایمپلنت یکروزه روشی نوین و جدیدتر است که باعث می شود تا در کوتاه ترین زمان ممکن و با کمترین میزان جراحی کاشت ایمپلنت دندان انجام شود.

چون مراحل کاشت دندان طبیعی و قراردادن روکش موقت روی ایمپلنت در یکروز انجام می شود، این روش به ایمپلنت فوری یا ایمپلنت دندان یکروزه معروف شده است.

ایمپلنت دندان فوری یا ایمپلنت یکروزه

بیشتر بخوانید: قیمت ایمپلنت فوری دندان در تهران

 در روش ایمپلنت فوری دندان در همان جلسه اول جراحی پایه ایمپلنت دندان کاشته می شود و پس از آن روی ایمپلنت دندان تاج سرامیکی موقت قرار می گیرد تا در مدت استراحت و نقاهت ظاهر زیبای دندان شما حفظ شود. این روش معمولا برای ایمپلنت دندان جلو انجام می شود.

قیمت ایمپلنت دندان فوری کمی بالاتر از روش معمولی است و قیمت تاج سرامیکی موقت نیز به آن افزوده می شود.

قیمت ایمپلنت دندان فوری در سال 1400 از قیمت 6.500.000 تومان تا 11 میلیون تومان می باشد که بهترین راه حل برای ایمپلنت دندان جلو و کاشت فوری ایمپلنت دندان است.

مزایای ایمپلنت دندان

مزایای ایمپلنت دندان یکی از دلایل محبوبیت این روش کاشت دندان است که در ادامه به معرفی مزایای ایمپلنت دندان میپردازیم.

یکی از بزرگترین مزایای کاشت ایمپلنت دندان، طول عمر و طبیعی بودن ایمپلنت است. ایمپلنت دندان به دلیل جنس باکیفیت و سازگار بافت بدن دارد طول عمر بالایی دارد بصورتی که اگر بهداشت دهان و دندان و توصیه های پزشک خود را انجام دهید بیش از 20 سال ماندگاری دارند.

استحکام و مقاومت ایمپلنت دندان ها بسیار بالا است و می توانید براحتی و بدون دغدغه از آن استفاده کنید و مواد غذایی سفت را بجوید.

همچنین این روش باتوجه به کیفیت ایمپلنت و روکش آن بسیار طبیعی است و کاملا شبیه به دندان واقعی شما است. ایمپلنت دندان هیچگونه آسیبی به دندان های شما نمیرساند و دلیل برتری این روش به نسبت بریج دندان، همین مورد است.

در بریج دندان برای کاشت دندان از دست رفته از دندان های مجاور کمک گرفته می شود و درصد آسیب به دندان های مجاور بالاست اما در ایمپلنت دندان هیچگونه آسیبی وجود ندارد.

عوارض ایمپلنت دندان

عوارض ایمپلنت دندان

معمولا عوار ایمپلنت دندان در اثر کاشت نامناسب ایمپلنت پدیدار می شود و بصورت کلی عوارض زیادی ندارد. دو دلیل برای بوجود آمدن عوارض ایمپلنت دندان و عدم موفقیت ایمپلنت کاشت نادرست ایمپلنت توسط پزشک بی تجربه و کیفیت نامناسب ایمپلنت دندان است.

این دلایل باعث می شود که ایمپلنت دندان بعد از مدتی لق و شل شود و در این حالت درواقع ایمپلنت دندان رد شده و ناموفق بوده است که باید مجددا جراحی و کاشت ایمپلنت انجام شود.

اگر ایمپلنت دندان بدرستی درون استخوان قرارنگیرد و یا توسط پزشک نابلد انجام شود، درد ایمپلنت دندان و تروم و عفونت بوجود می آید و باید سریعا بررسی شود البته درد بسیار کم ایمپلنت دندان تا 2 الی 3 روز بعد از جراحی ایمپلنت طبیعی است.

پس بهترین راه حل این است که بهترین نوع ایمپلنت دندان را انتخاب نمائید و بخاطر هزینه بالاتر سلامت دهان و دندان خود را به خطر نیندازید همچنین انتخاب درست کلینیک دندانپزشکی و پزشک متخصص ایمپلنت دندان از موارد بسیار مهم برای کاشت ایمپلنت دندان است.

بهترین متخصص ایمپلنت دندان در تهران

یکی از نکات مهم برای کاشت ایمپلنت دندان در ایران انتخاب بهترین پزشک متخصص ایمپلنت دندان در تهران است که تاثیر بسیار زیادی در موفقیت ایمپلنت دندان دارد.

ایمپلنت دندان جزو درمان هایی است که تخصص و تجربه متخصص ایمپلنت در آن بسیار بسیار مهم است و جراحی توسط متخصص ایمپلنت دندان در تهران بسیار مهم است. ما دکتر صادق آقاجری متخصص ایمپلنت دندان در تهران و دندانپزشکی آیریک را به شما عزیزان معرفی میکنیم.

دکتر صادق آقاجری با بیش از 10 سال تجربه در خصوص جراحی فک و لثه با بیش از 98 درصد موفقیت کاشت ایمپلنت جزو بهترین متخصص ایمپلنت دندان در تهران هستند.

برای ویزیت و مشاوره رایگان توسط دکتر صادق آقاجری به سایت دندانپزشکی آیریک مراجعه کنید.