ایمپلنت دندان یکی از روش های جایگزینی دندان های از دست رفته است. این روش با قرار دادن یک پایه فلزی در استخوان فک، امکان جایگزینی دندان های طبیعی را فراهم می کند. ایمپلنت های دندانی از مواد زیست سازگار ساخته می شوند و با استخوان فک پیوند می خورند. این پیوند باعث می شود که ایمپلنت ها مانند دندان های طبیعی هستند، به مدت طولانی دوام داشته باشند.

ایمپلنت کره ای یکی از پرکاربردترین و پیشرفته‌ترین روش‌های جایگزینی دندان‌های از دست رفته است. این نوع ایمپلنت‌ها از مواد با کیفیت و فناوری‌های پیشرفته تولید می‌شوند که باعث ماندگاری بالا و عمر طولانی آن‌ها می‌شود.

طول عمر ایمپلنت های کره ای

ایمپلنت های کره ای یکی از انواع ایمپلنت های دندانی هستند که در سال های اخیر در ایران بسیار محبوب شده اند. این ایمپلنت ها از کیفیت و دوام بالایی برخوردار هستند و قیمت مناسبی نیز دارند.

طول عمر ایمنت های کره ای به عوامل مختلفی که می گویند، از جمله:

کیفیت مواد سازنده ایمپلنت

مهارت جراح ایمپلنت

بهداشت دهان و دندان

شرایط عمومی سلامت بیمار

ایمپلنت های کره ای از مواد زیست سازگار مانند تیتانیوم یا زیرکونیا ساخته می شوند. این مواد به دلیل استحکام، دوام و مقاومت بالایشان در برابر خوردگی و شناسایی می شوند و طول عمر بالای ایمپلنت را تضمین می کنند.

مهارت جراح ایمپلنت نیز یکی از عوامل مهم در تعیین طول عمر ایمپلنت است. یک جراح باتجربه و ماهر می تواند ایمپلنت را با دقت و مهارت بیشتر در استخوان فک قرار دهد و احتمال موفقیت کاشت ایمپلنت را افزایش دهد.

بهداشت دهان و دندان نیز از عوامل مهم در حفظ سلامت ایمپلنت است. با بهداشت دهان و دندان، از تجمع پلاک و جرم روی ایمپلنت مانع می شود و احتمال بروز بیماری های لثه کاهش می یابد.

شرایط عمومی سلامت بیمار نیز می تواند بر طول عمر ایمپلنت تأثیر بگذارد. بیماری هایی که زمینه ای مانند بیماری یا بیماری های قلبی بیمارانی دارند، ممکن است در معرض خطر بیشتری برای دست دادن ایمپلنت باشند.

با توجه به عوامل ذکر شده، می توان گفت که طول عمر ایمپلنت های کره ای بین 10 تا 20 سال است. اما این زمان می تواند به عوامل مختلف بسته شود، کمتر یا بیشتر شود.

بررسی مزایای ایمپلنت کره ای

بسیاری از دندانپزشکان به طور معمول از ایمپلنت های کره ای برای جایگزینی یک یا چند دندان از دست رفته استفاده می کنند. ایمپلنت های کره ای هم هزینه مناسب تری دارد و هم قطعات ساخت پروتزی آن راحت تر در دسترس جراحان ایرانی قراردارد.

فناوری ایمپلنت دندان به دلیل مزایایی که نسبت به درمان های قبلی دارد، به مدرن ترین روش جایگزینی دندان تبدیل شده است. و با نوآوری های مدرن در دندانپزشکی، اکثر بیماران می توانند از آنها بهره ببرند – حتی کسانی که قبلاً به آنها گفته شده بود نمی توانند.

افراد مناسب برای ایمپلنت کره ای

افراد مناسب برای ایمپلنت کره ای

اگر یک یا چند دندان از دست رفته یا دندان های شکسته یا پوسیده دارید که ممکن است بیشتر از یک ترمیم ساده باشد، ایمپلنت معمولا بهترین گزینه است . می توانید از تکنیک ایمپلنت استفاده کنید.

در گذشته بیمارانی که استخوان کافی نداشتند یا شرایط و عادات بهداشتی خاصی داشتند. آنها کاندیدای کاشت در نظر گرفته نشدند. پیشرفت در تشخیص و بازسازی استخوان امکان استفاده از ایمپلنت را برای اکثر بیماران فراهم کرده است.

مشاوره در مورد ایمپلنت دندان کره ای

با پزشک مشورت کنید تا :

با گزینه های مختلف درمانی آشنا شوید متوجه خواهید شد که آیا کاندیدای کاشت دندان هستید یا خیر

پاسخ تمام سوالات خود در مورد ایمپلنت دندان کره ای و سایر ایمپلنتها را خواهید شنید

مزایای بهترین نوع ایمپلنت دندان

ایمپلنت های دندانی مانند دندان های طبیعی عمل می کنند

یکی از بزرگترین مزایای ایمپلنت کره ای این است که قدرت جویدن را به طور کامل باز می گرداند. اکثر بیماران نمی توانند تفاوت بین دندان های طبیعی خود و دندان های کاشته شده را تشخیص دهند. آنها می توانند به طور معمول با ایمپلنت های خود غذا بخورند و همچنین می توانند به طور معمول مسواک بزنند و نخ دندان بکشند.

ایمپلنت های دندانی که می توانند تا آخر عمر دوام بیاورند

در حالی که یک پل دندانی تنها حدود 10 سال دوام می آورد، ایمپلنت های دندانی می توانند یک عمر دوام بیاورند. این ایمپلنت از تیتانیوم ساخته شده و با استخوان فک یکپارچه شده است. این فلز زیست سازگار است، یعنی برای بدن غیر سمی است و توسط بدن دفع نمی شود. به طور کلی، این ایمپلنت یک دندان جایگزین قوی و محکم است.

دندان های کاشته شده دندان های مجاور را ثابت نگه می دارند

شکافی در دهان که به دلیل از دست دادن دندان ایجاد می شود باعث می شود دندان های مجاور به صورت اریب به سمت شکاف حرکت کنند. این باعث می شود دندان های شما از حالت طبیعی و زیبای خود خارج شوند و می تواند روی گاز گرفتن، توانایی جویدن و ظاهر شما تأثیر بگذارد. می تواند باعث اختلالی شود که تعویض دندان را در آینده دشوار می کند. یک نیش بد همچنین می تواند منجر به مشکلات TMJ (مفصل گیجگاهی فکی) شود و ممکن است منجر به درد مفاصل و سردرد شود.

ایمپلنت دندان از تحلیل استخوان جلوگیری می کند

از دست دادن استخوان در فک زمانی رخ می دهد که ریشه دندان (یا ایمپلنت) وجود نداشته باشد، استخوان فکی برای تحریک وجود نداشته باشد. در جایی که دندانی وجود ندارد، استخوان فک در فضای خالی به دلیل عدم تحریک آتروفی می شود. اگر ایمپلنت دندان در محلی که دندان شما در سال اول افتاده بود قرار داده نشود، آن قسمت از استخوان ۲۵ درصد حجم خود را از دست می دهد و از دست دادن استخوان در طول سال ها ادامه خواهد داشت.

ایمپلنت های دندانی می توانند از افتادگی صورت و پیری زودرس جلوگیری کنند

افتادگی صورت می تواند یک اثر ناخواسته از دست دادن استخوان به دلیل از دست دادن دندان باشد. اینجاست که قسمت پایین صورت شروع به فرورفتن می کند و فاصله بین نوک بینی و چانه به تدریج بسته می شود. این تغییرات می تواند شامل چین و چروک های اضافی اطراف دهان، نازک شدن لب ها و برجستگی های برجسته تر روی چانه باشد. باعث می شود یک فرد بزرگتر از سن واقعی خود به نظر برسد..

هنگامی که ریشه دندان بدون جایگزینی باقی می ماند، مانند دندان های معمولی، صورت شروع به افتادگی می کند زیرا توده استخوانی از بین می رود. ایمپلنت های دندانی می توانند از این اتفاق جلوگیری کنند.

جراحی ایمپلنت کره ای در مرکز ایمپلنت دکتر مرتضی قادری

جراحی ایمپلنت کره ای در مرکز ایمپلنت دکتر مرتضی قادری

در مرکزایمپلنت دکترمرتضی قادری، جراحان متخصص و با تجربه با استفاده از تکنولوژی های پیشرفته و مواد با کیفیت بالا، جراحی ایمپلنت کره ای را انجام می دهند. این مرکز با بیش از15 سال سابقه فعالیت در زمینه جراحی ایمپلنت، به یکی از برترین مراکز در کشور تبدیل شده است و به بیماران خود خدمات با کیفیت و استاندارد بالا ارائه می دهد.

جراحان ما در مرکز ایمپلنت دکتر مرتضی قادری با تجربه و آگاهی کامل از فنون جدید جراحی ایمپلنت، به بیماران خود خدمات با کیفیت و حرفه ای ارائه می دهند. آنها با استفاده از تجهیزات پزشکی پیشرفته و مواد با کیفیت بالا، جراحی های ایمپلنت کره ای را با نتایج بسیار موفق و قابل قبول انجام می دهند.

با توجه به تخصص و تجربه جراحان، بروز رسانی های علمی و پژوهش های پزشکی در زمینه جراحی ایمپلنت، مرکز ایمپلنت دکتر مرتضی قادری به یک مرجع معتبر در زمینه جراحی ایمپلنت تبدیل شده است. بنابراین، برای بستری شدن در این مرکز و انجام جراحی ایمپلنت کره ای، بیماران می توانند به یک مرکز با کیفیت و قابل اعتماد مراجعه کنند.

در نهایت، جراحی ایمپلنت کره ای یک روش پزشکی پیشرفته است که به بیماران امکان می دهد تا دوباره لذت یک لبخند زیبا و دندان های سالم را تجربه کنند. با انجام این روش در مرکز ایمپلنت دکتر مرتضی قادری، بیماران مطمئن هستند که بهترین خدمات پزشکی را دریافت می کنند و به سرعت به وضعیت سلامتی و رضایت خود دست پیدا می کنند.