فرا رسیدن فصل تابستان برای افرادی که پوستی چرب و جوش دار دارند مانند عذابی آسمانی است. در این فصل گرمای هوا باعث می شود تا میزان تعریق پوست افزایش پیدا کند. بنابراین پوست صورت به دلیل چربی و تعریق حالت چسبناکی پیدا کرده و به راحتی آلودگی های محیطی را جذب می کند.

به همین دلیل در فصول گرم سال احتمال افزایش جوش صورت در افرادی که پوستی چرب دارند بیشتر است! اما به نظرتان برای رفع این مشکلات راهکاری وجود دارد؟

شما می توانید با رعایت روتین پوست چرب و جوشدار در تابستان باعث تنظیم تولید چربی پوست و رفع جوش صورت شوید. به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا در این مقاله به بررسی روتین مناسب چرب و جوش دار بپردازیم.

روتین پوستی چرب در تابستان هنگام صبح

تولید بیش از حد سبوم پوست باعث چرب شدن صورت، ایجاد جوش و افزایش سایز منافذ باز پوست می شود. برای درمان این مشکلات می توانید از بهترین محصولات روتین پوست چرب در تابستان استفاده کرده و مشکلات پوستی خود را رفع کنید.

برای مثال محصولات لافارر از بهترین محصولات مراقبتی هستند که در درمان مشکلات پوست چرب مانند جوش و منافذ باز نقش به سزایی ایفا می کنند.

در کنار لافارر برندهای معتبر دیگری نیز به تولید محصولات مراقبتی پوست چرب می پردازند که در ادامه به معرفی آن ها پرداخته و مراحل روتین پوست چرب را شرح می دهیم.

صورتتان را با یک شوینده مخصوص بشویید

اولین مرحله روتین پوست چرب و جوشدار در تابستان شامل شستشوی صورت می شود. در واقع توصیه می کنیم بلافاصله پس از این که از خواب بیدار شدید صورت خود را با فوم یا ژل شوینده مخصوص پوست چرب بشویید.

به این صورت چربی اضافه سطح پوست پاک شده و از ایجاد جوش جلوگیری می شود. شما می توانید شوینده صورت یا فیس واش مخصوص پوست چرب را از برندهای مورینگا امو، لافارر، سی گل، وچه و… تهیه کنید.

از تونر صورت استفاده کنید

یکی از مهمترین محصولات مراقبتی پوست که در روتین پوست چرب و منافذ باز در تابستان جایگاه ویژه ای دارد، تونر صورت است. بعد از شستشو و خشک کردن صورت می توانید با استفاده از یک پد مناسب کمی تونر به پوستتان بزنید تا PH صورتتان تنظیم شود.

همچنین تونر چربی اضافه و آلودگی های باقی مانده را از صورتتان پاک کرده و از مشکلاتی مانند ایجاد جوش و افزایش سایز منافذ باز پوست جلوگیری می کند.

پوستی صاف و یکدست با سرم صورت

پوستی صاف و یکدست با سرم صورت

روتین پوست چرب و جوشدار در تابستان شامل محصولاتی می شود که از آن ها می توان به سرم پوست اشاره کرد.

این محصول مراقبتی پوست با توجه به اهداف مختلفی تولید می شود و مصرف کنندگان می توانند بعد از بررسی مشکلات پوست خود سرم مخصوصی را برای رفع جوش، رفع تیرگی صورت، رفع چین و چروک و… خریداری کنند.

بنابراین بهتر است ابتدا مشکلات پوستی خود را شناسایی کرده و سپس با توجه به آن ها سرم مناسبی را خریداری کنید.

مرحله سوم روتین پوستی چرب در تابستان به استفاده از سرم صورت اختصاص دارد. بنابراین بعد از استفاده از تونر اجازه دهید صورتتان خشک شود و سپس چند قطره سرم را روی پوستتان ماساژ دهید.

کمی آبرسان و مرطوب کننده به پوست صورتتان بزنید

برخلاف تصور بعضی افراد، استفاده از آبرسان جزو مهمترین مراحل روتین پوست چرب و منافذ باز در تابستان است.

در واقع آبرسان و مرطوب کننده مخصوص پوست چرب، رطوبت مورد نیاز صورت را تامین کرده و باعث تنظیم چربی پوست می شود. البته بهتر است از محصولاتی استفاده کنید که بافت سبکی داشته و فاقد مواد مضر باشند.

برای مثال کرم کنترل کننده چربی و آبرسان لافارر انتخاب مناسبی برای پوست چرب است. در کنار آن می توانید کرم آبرسان شاربوت، هلس دریم، ساسکین و… را نیز امتحان کنید.

از کرم دور چشم استفاده کنید

از کرم دور چشم استفاده کنید

معمولاً چربی پوست باعث مشکلاتی مانند میلیا در پوست نازک و حساس دور چشم می شود. به همین دلیل کرم دور چشم در روتین پوستی چرب در تابستان جایگاه ویژه ای دارد.

شما می توانید قبل یا بعد از استفاده از آبرسان صورت کمی کرم دور چشم به پوست اطراف چشمتان زده و باعث رفع مشکلاتی مانند میلیا، تیرگی و چین و چروک این ناحیه شوید.

در حین خرید کرم دور چشم حتما به مواردی مانند سن، بافت محصول و عملکرد کرم دور چشم برای پوست توجه داشته باشید.

محافظت از پوست با ضد آفتاب

از بهترین محصولات روتین پوست چرب در تابستان می توان به ضد آفتاب اشاره کرد. در واقع ضد آفتاب مهمترین محصول مراقبتی پوست است که از پوست حساس صورت در برابر اشعه های مضر محافظت می کند.

با استفاده مداوم از ضد آفتاب احتمال پیری زودرس پوست از بین می رود. همچنین از دیگر خواص ضد آفتاب برای صورت می توان به جلوگیری از آفتاب سوختگی، جلوگیری از ایجاد لک های تیره، جلوگیری از چین و چروک پوست و… اشاره کرد.

روتین پوستی چرب در تابستان هنگام شب

روتین پوست چرب و منافذ باز در تابستان در دو نوبت صبح و شب انجام می شود. بنابراین بهتر است شب ها پیش از خواب از محصولات مراقبتی پوست به ترتیب زیر استفاده کنید:

با میسلار واتر پوست تان را تمیز کنید

در روتین پوست چرب و جوشدار در تابستان استفاده از میسلار واتر اهمیت بالایی دارد. با استفاده از میسلار واتر چربی اضافه، آلودگی و مواد آرایشی از روی سطح پوست پاک شده و به همین دلیل احتمال جوش صورت کاهش پیدا می کند.

مراحل بعدی روتین شبانه پوست چرب

اگر قصد رعایت روتین پوست چرب و منافذ باز در تابستان را دارید باید بدانید روتین صبح و شب تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند؛ اما هنگام شب بهتر است از محصولات مراقبتی پوست به ترتیب زیر استفاده کنید:

  1. صورتتان را با میسلار واتر پاک کنید.
  2. با استفاده از یک شوینده مناسب پوستتان را بشویید.
  3. کمی تونر به صورتتان بزنید.
  4. از دور چشم استفاده کنید.
  5. با سرم یا اسنس پوست صورتتان را ماساژ دهید.
  6. از آبرسان و مرطوب کننده استفاده کنید.
  7. و در پایان برای جلوگیری از خشکی لب ها بالم لب را فراموش نکنید.

پوست چرب و جوش دار در تابستان

جمع بندی

در این مقاله به معرفی بهترین محصولات روتین پوست چرب در تابستان پرداختیم. اگر پوست چربی دارید احتمالاً مشکلاتی مانند جوش و منافذ باز پوست را تجربه کرده اید.

برای رفع این مشکلات می توانید از محصولات مراقبتی پوست استفاده کرده و با رعایت روتین صبحگاه و شبانه پوست چرب با تمامی مشکلات پوستی خداحافظی کنید.

در این مقاله تمامی مراحل روتین صبحگاهی و شبانه پوست چرب را شرح دادیم اما در پایان ذکر نکاتی ضروری است. در واقع توصیه می کنیم به صورت مداوم از محصولات مراقبتی پوست استفاده کنید تا در طی زمان متوجه تاثیر این محصولات شوید.

همچنین پیشنهاد می کنیم محصولات مراقبتی پوست را از برندهای معتبر و با ضمانت اصالت کالا تهیه کنید.

بهترین برندهای محصولات مراقبتی پوست در ایران شامل برند مورینگا امو، لافارر، پریم، وچه، سینره، نئودرم، سی گل، دیپ سنس و… می شوند که محصولات با کیفیتی را تولید می کنند. بنابراین شما می توانید محصولات مراقبتی پوست را از هر یک از این برندها خریداری کنید.

اما در حین خرید حتماً به نوع پوست خود توجه داشته باشید و محصولات مراقبتی پوست چرب را به سبد خریدتان اضافه کنید.