همۀ والدین در مقطعی از زندگی خود نیاز دارند که یک پرستار بچۀ قابل اعتماد پیدا کنند که البته کار آسانی هم نیست. پرستار بچه علاوه بر قابل اعتماد بودن باید خصوصیات اخلاقی خاصی داشته باشد. این شخص باید مهربان و در عین حال محکم باشد. همچنین آن ها باید بتوانند به اندازۀ کافی کودک یا کودکان شما را سرگرم کنند تا احساس دلتنگی و حبس خانگی به فرزند شما دست ندهد.

از آنجایی که کودکان عزیزترین سرمایه های هر پدر و مادری محسوب می شوند، باید مطمئن باشید که فرد مناسبی را برای نگهداری از آن ها انتخاب می کنید. به همین دلیل پیدا کردن یک پرستار کودک قابل اعتماد، عملا بسیار دشوار است. با این حال روش های مختلفی برای آشنایی با یک فرد قابل اعتماد و استخدام او وجود دارد. در مقالۀ پیش رو به این سوال شما که مراقب کودک خوب از کجا پیدا کنم، پاسخ می دهیم.

مراقب کودک خوب از کجا پیدا کنم؟

برای پیدا کردن یک پرستار یا مراقب کودک خوب روش های متفاوتی وجود دارد که بهترین آن ها به شرح زیر است.

  1. پرس و جو کردن

اگر شما به نظرات و بازخوردهای واقعی دیگران اهمیت می دهید، برای پیدا کردن یک پرستار خوب هم می توانید همین کار را انجام دهید. اکثر مردم قبل از خرید یک وسیلۀ ساده مثل دستکش بیسبال برای فرزندان خود علاوه بر جستجو در اینترنت از مادرانی که تجربۀ خرید چنین وسیله ای برای فرزندان خود را دارند، پرس و جو می کنند.

اتخاذ همین رویه در هنگام جستجوی یک پرستار بچه نیز می تواند منجر به پیدا کردن یک مراقب خوب برای فرزندتان شود. برای این کار می توانید در گروه هایی که مادران زیادی عضو آن هستند وارد شوید و از آن ها درخواست کنید تا برای پیدا کردن یک پرستار خوب به شما کمک کنند. احتمالاً از تعداد افرادی که با میل و رغبت یک پرستار معتمد را به شما معرفی می کنند شگفت زده خواهید شد. در واقع اولین و بهترین راه برای پیدا کردن یک پرستار خوب پرس و جو از اطرافیان و دوستان است.

  1. با افرادی که می شناسید صحبت کنید

مراقب کودک خوب

در پاسخ به این سوال که مراقب کودک خوب از کجا پیدا کنم، باید بگوییم یکی از بهترین راه ها جستجو در حلقۀ اجتماعی و خانوادگی است. قبل از اینکه سراغ افراد غریبه بروید بهتر است در خانواده یا حلقۀ دوستان خود جستجو کنید و ببینید آیا کسی حاضر است مسئولیت نگهداری از فرزند شما را قبول کند یا خیر؟

شاید شما ندانید ولی حتی تعدادی از مربیان مهد یا مربیان ورزشی می توانند از کودک شما نگهداری کنند. مزیت استخدام فامیل و افراد آشنا این است که شما به خوبی آن ها را می شناسید و به این افراد اعتماد دارید. مزیت دیگر آن این است که کودک شما چهره ای آشنا در اطراف خود خواهد داشت که باعث می شود احساس خستگی و دلتنگی کمتری را تجربه کند. این کار برای بچه های کوچک تر که هنوز در مرحلۀ خطر رویارویی با غریبه ها هستند بسیار ایمن تر است. کودکان اغلب با افرادی که می شناسند راحت تر ارتباط برقرار می کنند تا با یک پرستار بچۀ کاملا جدید که هرگز او را ندیده اند.

  1. مراجعه به موسسات مجاز

اگر با دو روش گفته شده در پاراگراف های قبلی مقالۀ “مراقب کودک خوب از کجا پیدا کنم”، نتوانستید برای کودک خود پرستار مناسبی پیدا کنید می توانید با مراجعه به موسسات مجازی که افراد متخصص این کار را معرفی می کنند، پرستار مناسبی پیدا کنید.

اغلب این موسسات مجموعۀ گسترده ای از پرستاران واجد شرایط را دارند که به طور کامل غربالگری شده اند و گواهی CPR را دریافت کرده اند. آن ها اغلب این افراد را به طور کامل تضمین می کنند و شما می توانید با اطمینان خاطر پرستار کودک مورد نظر خود را پیدا کنید.

یکی از مزایای موسسات مجاز این است که به شما کمک می کنند با یک پرستار از نزدیک تعامل داشته باشید و در هر زمانی از شما پشتیبانی می کنند.

پرستار بچه باید چند سال داشته باشد؟

موضوع بعدی که در مقالۀ “مراقب کودک خوب از کجا پیدا کنم”، مورد بررسی قرار می دهیم سن مناسب برای یک پرستار کودک است. اینکه پرستار کودک شما باید چند ساله باشد به خود شما و البته سن کودک بستگی دارد. اغلب برای  کودکان کوچک و شیرخوار، به یک پرستار کودک باتجربه نیاز دارید. شما باید فردی را استخدام کنید که بتواند در شرایط اضطراری تشخیص درستی داشته باشد و وحشت زده نشود.

اما به طور کلی پرستار انتخابی باید علاوه بر تجربه، علم کافی برای مراقبت از فرزند شما در هر سنی را داشته باشد. امروزه مراکز بسیاری دوره های مراقب از کودک، کمک های اولیه  و فعالیت های متناسب با کودکان در سنین مختلف دارند. پرستاری که در این دوره ها شرکت کرده باشد معمولا قابل اعتماد است.

به پرستار بچه چقدر حقوق بدهم؟

به پرستار بچه چقدر حقوق بدهم؟

این یکی از آن سوالات پر تکراری است که بعد از سوال ” مراقب کودک خوب از کجا پیدا کنم”،  مطرح می شود. دستمزد در نظر گرفته شده برای یک پرستار کودک به عوامل بسیاری بستگی دارد. اینکه که پرستار انتخابی شما چند سال تجربۀ کار دارد و با چه مهارت هایی آشناست، تاثیر بسزایی در دستمزد دریافتی او خواهد داشت.علاوه بر این حقوق و مزایای یک پرستار کودک می تواند بر اساس شهر و منطقۀ زندگی شما بسیار متفاوت باشد.

برای رسیدن به یک جواب درست در این زمینه بهتر است از اطرافیان خود که در حال حاضر برای فرزندان خود پرستار دارند یا در گذشته از کمک آن ها استفاده کرده اند، پرس و جو کنید. البته موسسات مجازی که پرستار کودک معرفی می کنند هم گزینۀ خوبی برای قیمت گرفتن هستند. آن ها می توانند در مورد میزان دستمزد هر پرستار با ویژگی خاص، اطلاعات خوبی در اختیار شما بگذارند. اما در نهایت این شما و فردی که به عنوان پرستار انتخاب می کنید هستید که باید بر سر این موضوع به توافق برسید. در اکثر مواقع حقوق پرداختی با توجه به توافق طرفین در نظر گرفته می شود.

جمع بندی

همان طور که در طول مقالۀ “مراقب کودک خوب از کجا پیدا کنم”، گفته شد، کودکان بخش مهمی از زندگی ما هستند و همۀ والدین برای آسایش و رفاه آن ها تلاش می کنند. بنابراین انتخاب یک پرستار و مراقب خوب مهم ترین کاری است که والدین برای کودکان خود انجام می دهند.

یادتان باشد اگر  برای مراقبت از کودک خود به یک پرستار احتیاج دارید، باید با تحقیق و بررسی بسیار این کار را انجام دهید. از آنجایی که کودکان بسیار آسیب پذیر هستند و توانایی مراقبت و محافظت از خود را ندارند، انتخاب شخص مناسب برای نگهداری از آن ها اهمیت بسیاری دارد. بهترین پرستار برای کودک شما می تواند یکی از اعضای خانواده یا دوستان باشد که از نزدیک با رفتار و اخلاق آن ها آشنایی دارید.