ساخت ماسک صورت

ما در این مقاله از دکترچک قصد داریم به روش‌های ساخت ماسک صورت در خانه بپردازیم. صرف وقت و هزینه‌های بالا برای داشتن پوستی شفاف و جوان را فراموش کنید. اگر شما هم طالب پوستی نرم، شفاف و زیبا هستید، با ما همراه باشید. برای داشتن پوستی زیبا فقط کافی است روش‌های ساخت ماسک‌ صورت را که در پایین به شما معرفی می‌کنیم یاد بگیرید و استفاده نمایید. این ماسک‌ها تماما از مواد طبیعی ساخته می‌شوند و هیچ عوارضی برای پوست شما نخواهند داشت.

ساخت ماسک صورت
  • ماسک صورت موز

موز دارای خواص بسیار زیادی برای پوست است. خواص موجود در ترکیبات موز می‌تواند به آب‌رسانی پوست شما و مرطوب کردن آن کمک کند. پس درنتیجه به داشتن پوستی نرم و شفاف کمک می‌کند. برای ساخت ماسک صورت موز فقط کافی است یک موز رسیده و کاملا زرد را به‌صورت خمیر  در‌آورده و آن را بر روی صورت و گردن خود بمالید. و سپس بعد از ده الی بیست دقیقه آن را با آب سرد بشویید. اگر می‌خواهید یک ماسک صورت کامل را با استفاده از موز تهیه کنید، باید یک‌چهارم ماست ساده را به همراه دو قاشق غذاخوری عسل مخلوط کرده و یک موز متوسط را به آن اضافه کنید. و از آن را به‌طور یکدست روی پوست خود بمالید.

  • ماسک صورت سرکه سیب

استفاده از سرکه سیب به‌عنوان یک ماسک صورت از زمان‌های گذشته رایج بوده است و تا به امروزه مورداستفاده قرارگرفته است. این ماسک به‌عنوان یک‌لایه بردار و تمیزکننده طبیعی پوست عمل کرده و پوست شمارا شفاف و تمیز می‌کند. برای ساخت ماسک صورت  با سرکه سیب کافی است، یک قاشق غذاخوری سرکه سیب را با دو لیوان آب مخلوط‌ کنید و بعد از شستن صورت با آب، از آن به‌عنوان یک شستشو دهنده نهایی استفاده کنید تا پوست شما کاملاً تمیز و شفاف شود. همچنین می‌توانید با مخلوط کردن یک‌چهارم لیوان سرکه سیب و یک‌چهارم لیوان آب ماسک صورت خانگی بسازید. این محلول را به‌آرامی بر روی پوست خود بمالید و بگذارید تا خشک شود، سپس آن را بشویید.

  • ماسک صورت شیر خشک

یکی دیگر از روش‌های ساخت ماسک صورت در خانه استفاده از شیر خشک است. با مخلوط کردن یک‌چهارم لیوان شیر خشک و آب می‌توانید یک ماسک صورت خانگی درست کنید. به شیر خشک مقداری آب اضافه کنید تا به‌صورت خمیر غلیظ دربیاید، سپس این خمیر را به‌صورت یکدست بر روی صورت خود بمالید و بگذارید تا کاملاً خشک شود سپس آن را با آب گرم بشویید. خواص شیر باعث شفاف شدن و نرمی پوست می‌شود.

  • ماسک صورت جو پرک

اگر به دنبال یک ماسک با تأثیر سریع هستید، ما به شما استفاده از ماسک جو پرک را پیشنهاد می‌کنیم. برای ساخت ماسک جو پرک یک‌دوم فنجان آب گرم را با یک‌سوم  فنجان جو پرک مخلوطکنید و به مدت دو تا سه دقیقه روی حرارت بگذارید تا کاملاً حل شود. سپس دو قاشق غذاخوری ماست ساده و یک عدد تخم‌مرغ به آن اضافه کرده و باهم مخلوط‌کنید تا به شکل یک خمیر یکدست در بیاید. یک‌لایه از خمیر بدست‌آمده را بر روی صورت خود بمالید و بگذارید بین ده تا پانزده دقیقه روی صورت‌تان بماند. سپس آن را با آب گرم بشویید.

  • ماسک صورت ماست

لازم نیست برای شستشو و تمیز کردن صورت خود از آب گرم استفاده کنید. برای تمیز کردن پوست و بستن منافذ کافی است که مقداری ماست ساده را روی صورت خود بمالید و بگذارید حدود بیست دقیقه بماند. اگر می‌خواهید یک ماسک صورت کامل با ماست داشته باشید، یک قاشق چای‌خوری ماست ساده را با یک‌چهارم آب‌پرتقال، مقداری گوشت پرتقال و یک قاشق چای‌خوری آلوئه‌ورا مخلوط‌کنید. حداقل پنج دقیقه قبل از شستشو صورت این ماسک را روی صورت خود قرار دهید.

  • ماسک صورت خردل

خردل برای تسکین و تحریک پوست شما بسیار مفید است. برای ساخت ماسک صورت خردل فقط کافی است که مقداری از خردل زرد ملایم را روی صورت خود بمالید و پس از دقایقی آن را بشویید. فقط توجه داشته باشید، قبل از استفاده از خردل مقداری از آن را روی نقطه‌ای از پوست خود امتحان نمایید تا مطمئن شوید پوست شما دچار حساسیت نمی‌شود.

ساخت ماسک صورت
  • ماسک صورت لیمو

برای ساخت ماسک صورت لیمو باید آب یک عدد لیمو متوسط را با یک‌چهارم فنجان روغن‌زیتون یا (روغن بادام شیرین) مخلوط کنید، و آن را به صورت یک لایه نازک روی صورت خود بمالید. این ماسک صورت هم به‌عنوان ماسک لایه‌بردار و هم به‌عنوان یک ماسک مرطوب‌کننده پوست عمل می‌کند.

  • ماسک صورت تخم‌مرغ

تخم‌مرغ دارای خواص فراوانی برای پوست است. ازجمله خاصیت‌های تخم‌مرغ مرطوب کردن و شفاف‌سازی پوست است. اگر پوست خشکی دارید که به مرطوب‌کننده نیاز دارد، یک زرده تخم‌مرغ را جدا کرده و روی صورت خود بمالید. اگر پوست چربی‌دارید، سفیده تخم‌مرغ را جدا کرده و آن را باکمی لیمو و عسل مخلوط کرده و روی صورت خود بمالید. اگر پوست نرمالی دارید تمام تخم‌مرغ را کاملاً مخلوط کرده و به‌آرامی روی صورت خود بمالید، سپس بعد از حدود نیم ساعت آن را بشویید. شما بعد از گذشت نیم ساعت تاثیرات این ماسک را می‌توانید روی پوست خود مشاهده کنید.

  • ماسک صورت توت‌فرنگی

برای ساخت ماسک صورت توت‌فرنگی در خانه، باید تعدادی توت‌فرنگی را با سه قاشق غذاخوری بادام‌زمینی و دو قاشق غذاخوری ماست ساده مخلوط‌کنید تا به شکل خمیری یکدست دربیاید. سپس آن را روی صورت خود بمالید. این ماسک برای نرم کردن و شفاف‌سازی پوست صورت استفاده می‌شود. شما می‌توانید این ماسک را برای استفاده مجدد تا بیست‌وچهار ساعت در یخچال نگه‌داری کنید.

  • ماسک صورت مخمر

این ماسک صورت برای جوانان با پوست چرب بسیار عالی عمل می‌کند. برای ساخت این ماسک صورت به یک بسته مخمر احتیاج دارید. در صورت نداشتن مخمر می‌توانید به‌راحتی آن را از عطاری‌ها تهیه کنید. محتوای 7 گرم مخمر را با سه قطره آب‌لیمو و کمی آب مخلوط‌کنید تا یک خمیر بدست آید. در صورت نیاز می‌توانید از آب بیشتری برای رقیق‌تر کردن آن استفاده کنید. مخلوط به‌دست‌آمده را بر روی صورت خود به صورت یک لایه نازک بمالید و بعد از ده الی پانزده دقیقه آن را با آب بشویید.

  • ماسک صورت عسل و جو پرک

برای ساخت این ماسک صورت عسل و جو در خانه شما به دوسوم فنجان جو پرک نیاز دارید. جو پرک را با یک‌دوم فنجان آب گرم به مدت پنج دقیقه روی حرارت قرار دهید تا کاملاً غلیظ شود.  درحالی‌که مخلوط شما در حال گرم شدن است نصف قاشق غذاخوری سرکه سیب به همراه دو قاشق ماست ساده و دو قاشق عسل و یک عدد سفیده تخم‌مرغ داخل یک‌کاسه مخلوط‌کنید و سپس جو پرک گرم شده را به آن اضافه کنید. به مدت یک دقیقه به مخلوط استراحت داده و بعد آن را روی صورت خود بمالید. توجه داشته باشید، برای تاثیر بهتر حداقل پانزده دقیقه مخلوط را روی صورتتان نگه دارید و سپس آن را بشویید.

  • ماسک صورت جوان‌کننده پوست

پایه اصلی این ماسک صورت که خاصیت‌های جوان کننده پوست را دارد موز است. خواص موز به سفت شدن و کاهش چین‌وچروک پوست کمک می‌کند. توجه داشته باشید، برای ساخت ماسک صورت جوان‌کننده از میوه زرد و کاملا رسیده استفاده کنید. برای ساخت این ماسک شما علاوه بر یک عدد موز رسیده متوسط، به یک‌چهارم فنجان خامه زده‌شده نیاز دارید. موز و خامه زده شده را باهم مخلوط‌کنید و سپس یک عدد کپسول ویتامین E 500-iu را خالی کرده و به مخلوط اضافه کنید. مخلوط را کاملاً به هم زده و به مدت پانزده دقیقه روی صورت خود بگذارید. این ماسک خانگی برای جوان‌سازی پوست و از بین بردن چین‌و‌چروک بسیار عالی عمل می‌کند.

ساخت ماسک صورت