داشتن آرزو های بزرگ راحت است… اما به واقعیت پیوستن آن آرزو ها و اهداف چندان راحت نیست.
حقیقت این است که، بسیاری از ما با وجود دلهره های روزانه بهترین تلاشمان را میکنیم, که باعث ثمر دادن بزرگترین نتایج میشود و تفاوت بین موفقیت و شکست را ایجاد میکند.
جستجو و پیدا کردن چیزی که مانع شما از رسیدن به سطح بعدی موفقیت میشود ارزش وقت گذاشتن را دارد، زیرا زمانی که چیزی که مانع شما میشود را پیدا کنید، شانس غلبه بر آن و پیشرفت خواهید داشت.
در سالها تجربه من در زمینه ی راهنمایی و هدایت دیگران به سوی اهدافشان، من تکرار دوباره و دوباره ی این 5 عادت خود تخریبی را دیده ام.

1- سرزنش دیگران

همچنین شناخته شده به عنوان : بهانه آوردن
قبل از اینکه بتوانید مسئولیت زندگی خود را به عهده بگیرید و به سمت اهدافتان حرکت کنید، باید مالکیت موقعیت حال خود را بدست بگیرید.
و گرچه ده ها عامل در همه ی جنبه های زندگی حال حاضر شما دخالت دارند، همه چیز به این برمیگردد: شما وکالت تغییر چیز ها را دارید و هیچکس نمیتواند مانع شما از موفقیت شخصیتان شود.
اکنون زمان آن است که دست از سرزنش رئیس خود، همسرتان یا کسی که در ترافیک راهتان را بست، بردارید و شروع به پیدا کردن راه های استفاده از وسایلی که برای پیشرفت دارید، کنید.

2- غفلت از سلامتی

ممکن است این کار با اهداف شغلی، مالی و شخصی تان برای پیشرفت بی ارتباط به نظر برسد. اما غفلت از سلامتی تاثیر عمیقی بر هر حوزه زندگی شما دارد.
اگر بدون کالری و قهوه به کار خود ادامه دهید، بهترین تصمیم را برای آینده تان نخواهید گرفت؛ بلکه شما تصمیمتان را بر اساس خستگی خواهید گرفت.
با به عهده گرفتن مسئولیت سلامتی خود، تجدید نیرو با مواد مغذی و داشتن خواب کافی به طور مداوم خود را برای موفقیت آماده کنید.
اکنون با ایجاد عادات سالم و سازگار شروع کنید.

3- ماندن در محیط امن خود

مطمئنا محیط امنتان راحت است.
زمانی که در محیط امن خود مستقر شوید و متوجه شوید که هیچ چیزی شما را مجبور به حرکت نمی کند، ماندن در آنجا، تزیین کردن آن، بالا انداختن پاها و مرخص کردن خود از کار ها بسیار راحت میشود.
این کار را نکنید!
رویاها و اهداف شما به حقیقت نخواهند پیوست مگر اینکه دست بجنبانید و به سوی دنیای نامعلوم حرکت کنید، جایی که امکان دارد احمق به نظر برسید، با شرایط ناخوشایند یا چالش برانگیز غیر منتظره ای روبرو شوید.
همینجا یاد بگیرید که چگونه شجاعت بیرون آمدن از محیط امن خود را پیدا کنید.

4- هرگز یاد نگرفتن

افرادی که دائما کنجکاو هستند و دائما در حال یادگیری اند کسانی هستند که بیشترین رضایت و موفقیت را دارند.
هنگامی که به طور گسترده مطالعه میکنید، عمیق تر در رشته خود یا هر موضوعی که مورد علاقه تان است و به اهداف و برنامه هایتان مربوط میشود جستجو میکنید، دیدگاه خود را به موضوعی گسترش میدهید که در واقع ممکن است بتواند شما را به جایی که میخواهید برساند.
لحظه ای که احساس کنید به اندازه ی کافی یاد گرفته اید همان لحظه ایست که شروع به حفر قبر خود میکنید. یک دانش آموز مادام العمر باشید. یادگیری را جزو جدایی ناپذیر زندگی خود کنید. مغزتان به خاطرش از شما تشکر خواهد کرد.

5- تعیین نکردن اهداف

داشتن یک نقشه ی مبهم ذهنی از جایی که میخواهید در پنج یا ده سال آینده باشید یک چیز است. نوشتن اهداف دقیق، قابل اندازه گیری و عملی که بتوانید از همین حالا برایشان تلاش کنید چیز کاملا متفاوتی است.
پس همین حالا قلم و کاغذ بیاورید، از کمی بی پروایی نترسید و اهداف هوشمندانه بنویسید.


مطالب مرتبط را حتما مطالعه کنید :

6 دلیل اهمیت تعیین اهداف – آموزش توانایی در پیگیری پیشرفتتان
چرا باید جلوی هدر رفتن وقتمان را بگیریم؟ روش های مدیریت زمان و موفقیت
زمانی که احساس می کنید سلامت روانی شما باری بر روی دوش دیگران است