ایده های کسب و کار مربوط به غذا در صنعت خوراکی و غذایی هرگز اعتبار خود را از دست نمی دهند چرا که مردم باید چندین بار در روز نیاز خود به مواد غذایی را برطرف کنند. پس مطمئن باشید که اگر وارد این صنعت شوید، حسابی پولدار خواهید شد! تا آخر مقاله با دکتر چک همراه شوید و اگر پیشهاد یا سوالی دارید در قسمت نظرات بیان کنید…

81 ایده کسب و کار مربوط به غذا

در این مقاله از سایت دکتر چک به 81 ایده کسب و کار در صنعت غذایی اشاره می کنیم که بسیاری از آن ها را با صرف هزینه های بسیار اندک می توانید اجرایی کنید.

برنامه ریزی غذایی

یک برنامه ریز حرفه ای غذایی به مردم کمک می کند تا در یک بازه زمانی مشخص غذاهای سالم مصرف کنند. این برنامه بیشتر برای افرادی مناسب است که رژیم گرفته اند و می خواهند وزن را کم کنند. اگر فرد برای بیشتر وعده های غذایی برنامه ریزی کند، از خوردن غذاهای ناسالم و صرف میان وعده های نامنظم خودداری می کند. وظیفه برنامه ریز غذایی مشابه با متخصص رژیم غذایی است.

آماده سازی خوراکی های مخصوص تناسب اندام

یکی دیگر از ایده های بی نظیر در صنعت خوراکی، ترکیب شغل برنامه ریز غذایی با مربی تغذیه می باشد. یکی از کارهایی که می توانید انجام دهید این است که مواد غذایی مورد نیاز ورزشکاران و بدن سازان را آماده کنید. با انجام این کار، مشتریان زیادی جذب خواهید کرد. اگر در حال حاضر در انجمن های سلامت و تناسب اندام حضور دارید و در عین حال با مراکز تناسب اندام و باشگاه ها نیز در ارتباط هستید، بدون شک می توانید از این ایده بهره ببرید.

فروشگاه مواد غذایی ارگانیک

مواد غذایی ارگانیک

در سال های اخیر شاهد افزایش محبوبیت مواد غذایی ارگانیک بوده ایم؛ از این رو، راه اندازی فروشگاه های مواد غذایی ارگانیک ایده ای بی نظیر در این حوزه محسوب می شود.

با وجود این که در برخی از سوپر مارکت ها و فروشگاه های زنجیره ای گاهی اوقات مواد غذایی ارگانیک به فروش می رسد اما اگر یک مغازه تاسیس کنید که تنها به ارائه و فروش این محصولات اختصاص داشته باشد، برای خریداران جذابیت بیشتری خواهد داشت و مسلما مشتریان زیادی جذب خواهید کرد.

مزارع برداشت توت، سیب، کدو تنبل و غیره

اگر یک کشاورز هستید و تمام این محصولات را در مزرعه خود کشت کرده اید، از امروز می توانید برنامه تجاری متفاوتی را پیگیری کنید. ابتدا می توانید محصولات خود را به رستوران ها، در بازارهای مختص کشاورزن یا دیگر صنایع مرتبط با مواد غذایی به فروش برسانید. سپس در قدم بعد می توانید مزرعه خود را به روی عموم باز کرده و اجازه دهید که خودشان محصول مورد نظر را برداشت کنند.

کلاس های آموزش تزیین کیک

مغازه فروش کیک دارید؟ یکی از راهکارهایی که می توانید درآمد فعلی تان را حسابی افزایش دهید راه اندازی کلاس های آموزش تزیین کیک می باشد. هزینه برگزاری این کلاس ها برای شما ناچیز است و افراد زیادی هستند که عاشق خوراکی هستند و می خواهند در این کلاس ها شرکت کرده و ترفند جدیدی بیاموزند.

ارسال مواد غذایی

امروزه کسب و کار ارسال مواد غذایی به یک شغل مستقل تبدیل شده است. با وجود این که برندهای تجاری بزرگ و صاحب نام در این عرصه مشغول به کار هستند، اما شما می توانید در یک منطقه کوچک این کار را انجام دهید.

مسلما یک شرکت در منطقه تان وجود دارد که این خدمات را ارائه می دهد؛ عملکرد آن را بررسی کرده و راه هایی برای متمایز کردن خود پیدا کنید.

پرورش ماهی

ابتدا باید به این نکته اشاره کنیم که برای راه اندازی یک مزرع پرورش ماهی به سرمایه اولیه زیادی نیاز دارید. اما بعد از این که یک سیستم کاری عالی برای خود راه اندازی کردید، حسابی سود خواهید کرد.

اگر ماهی های مناسبی پرورش دهید می توانید مواد اولیه مورد نیاز برای رستوران ها و فروشگاه های خوار و بار فرشی را تامین کرده و حتی ماهی را به صورت مستقیم به دست مشتری برسانید.

کیوسک های فروش غذا

می توانید کیوسک های فروش مواد غذایی را در فضای بیرون فروشگاه ها، محوطه باشگاه ها یا حتی مکان های پر رفت و آمد راه اندازی کنید. حتی با فروش محصولات ساده ای مانند آب معدنی، نوشیدنی و میان وعده های بسته بندی شده می توانید سود خوبی کسب کنید. گر مکان و خوراکی های مناسبی را برای فروش انتخاب کنید، تصمین می کنیم که مشتریان زیادی جذب خواهید کرد.

کامیون های فروش غذا

یکی از مشکلاتی که کیوسک های فروش غذا دارند، محدود بودن تعداد مواد خوراکی برای فروش است اما اگر یک کامیون مخصوص این کار داشته باشید، می توانید تقریبا هر چیزی که فکرش را می کنید، به فروش برسانید. البته برای عملی کردن این ایده به سرمایه زیادی نیاز دارید اما اگر محصولات مناسب را برای فروش شناسایی کنید، مسلما سود خوبی عایدتان خواهد شد.

با وجود این که موقعیت مکانی اولیه برای اجرایی کردن این کار بسیار مهم است، اگر خوراکی های خوبی پیشنهاد کرده و کیفیت مناسبی را ارائه دهید، مردم حاضرند که مایل ها برای خرید از شما را طی کنند.

خوراک شناس متخصص در تشخیص ذرت بو داده

ذرت بو داده یکی از محبوب ترین میان وعده ها در سراسر جهان است که اتفاقا میان وعده سالمی هم محسوب می شود {البته اگر در مصرف کره زیاده روی نکنید}. اما اگر به یک خوراک شناس ماهر تبدیل شوید می توانید مزه ها و رنگ های مختلفی را ارائه کرده و شهرت زیادی به دست آورید.

ابتدا می توانید این کار را از خانه شروع کرده و به مرور زمان با افزایش تعداد مشتریان برای خود مغازه اجاره کنید. یکی از کم هزینه ترین و در عین حال پر سودترین ایده ها در صنعت مواد غذایی، خوراک شناس در حوزه ذرت بو داده می شود. می توانید از همین الان دست به کار شوید.

فروشگاه مواد غذایی مقوی و سالم

امروزه مردم بیشتر به خوراکی های مصرفی خود توجه می کنند. نکته مثبتی که درباره این کسب و کار وجود دارد، رشد پیوسته و مستمر این حوزه است.

پس از این که مدتی فعالیت کردید، با فروش مواد مغذی که شخصا پرورش داده اید و همین طور گیاهان دارویی و انواع مختلف ادویه که در سراسر جهان یافت می شود، شهرت زیادی به دست خواهید آورد.

مزارع پرورش گیاهان دارویی

با استفاده از گیاهان دارویی مناسب، دستورالعمل های معمولی پخت غذا به طور معجزه آسایی عالی می شوند. یکی از مزیت های گیاهان دارویی، عدم نیاز به مزارع و زمین های بزرگ برای پرورش آن ها است.

از آن جایی که امروزه تکنولوژی های زیادی برای کشت محصولات دارویی در داخل خانه به وجود آمده اند، می توانید یک انبار کوچک کرایه کرده و شروع به کاشت این گیاهان در داخل شهر کنید.

تولید سس تند

تولید سس تند

اگر تاکنون به یوتیوب سری زده باشید، احتمالا با چالش های مختلف سس تند روبرو شده اید. برخی از سس تندهایی که در این چالش ها مورد استفاده قرار می گیرند از فلفل و گیاهان دارویی غیر طبیعی تهیه شده اند.

ینابراین، یکی دیگر از ایده های کسب و کار در صنعت مواد غذایی که می توانید در خانه راه اندازی کنید، تولید سس تند می باشد.

خرده فروش مواد غذایی در سطح جهانی

بسیاری از افرادی که به مواد غذایی علاقمند هستند، مجبورند تک به تک به فروشگاه های شهر که هر کدام ملیت های مختلفی دارند سر زده تا بتوانند مواد اولیه مورد نظر خود را تهیه کنید؛ البته اگر اصلا این فروشگاه ها وجود داشته باشند!

اگر شما بتوانید یک فروشگاه مواد غذایی تاسیس کنید که تمام مواد مغذی از تمام ملیت ها در آن پیدا شود، مسلما سود بسیار هنگفتی به دست خواهید آورد.

خوراکی های رژیمی مخصوص بیماران

بسیاری از پزشکان، رژیم های غذایی بسیار سختی برای بیماران خود تجویز می کنند. اگر در حرفه آشپزی مهارت دارید می توانید با یک متخصص رژیم غذایی همکاری کرده و کسب و کاری را راه اندازی کنید که نیازهای این گروه از افراد را تامین کنید.

پس از این که وارد این کسب و کار شدید می توانید مواد غذایی مورد نیاز بیمارانی را تامین کنید که بیماری های مزمن دارند؛ پس مسلما یک رابطه طولانی مدت همراه با سود خوب در انتظارتان خواهد بود.

متصدی بار سیار

حضور یک متصدی بار در جشن تولدها و مراسم، جشن ها و مناسبت های بی شمار دیگر، ارزش مراسم را بیشتر می کند.

البته باید این نکته را نیز ذکر کنیم که این روزها نمی توانید به راحتی یک متصدی بار خوب پیدا کنید. اگر به خودتان اعتماد دارید و مطمئن هستید که از عمده انجام این کار بر می آیید، می توانید این کار را به صورت سیار انجام دهید.

مزرعه پرورش قارچ

این روزها بیشتر مردم فقط از قارچ های دکمه ای استفاده می کنند اما گونه های بسیار متعددی از قارچ در فروشگاه ها یافت می شود.

اگر شروع به تولید قارچ های دارویی کنید، پول خوبی می توانید از این راه به دست آورید. می توانید قارچ های تولیدی خود را به مشتریان، رستوران ها یا فروشگاه های مواد غذایی مقوی به فروش برسانید.

خرده فروشی روغن زیتون

امروزه همه می دانند که روغن زیتون خاصیت بسیاری برای سلامتی دارد و در عین حال مزه بی نظیری هم به غذا می دهد. اما مشکلی که وجود دارد این است که به سختی می توان یک روغن زیتون خوب و با کیفیت در بازار پیدا کنید.

از آن جایی که برندهای تجاری و گونه های مختلفی از روغن زیتون در سراسر جهان یفت می شود، اگر یک فروشگاه تاسیس کنید که تنها مختص فروش روغن زیتون باشد می توانید سود خوبی به دست آورید.

غذاهای آماده

ایده کسب و کار در صنعت غذایی

درست است که ما انسان ها می خواهیم همیشه غذاهای سالم و مقوی مصرف کنیم اما گاهی اوقات به دلیل مشغله های زیادی که داریم، امکان پخت و پز وجود ندارد. اگر شما از این فرصت استفاده کرده و غذاهای آماده مصرف تولید کنید، می توانید نیاز این دسته از مشتریان را برطرف کنید. اگر همچنان این کار را ادامه دهید، می توانید رستوران تاسیس کرده یا وارد کارهای پر سود دیگری شوید.

آشپز شخصی

اگر در رشته آشپزی تحصیل کرده باشید، می توانید به عنوان آشپز شخصی مشغول به کار شوید.

فرقی نمی کند که ک آشپز حرفه ای یا تازه کار باشید، انعطاف پذیری کاری در این حرفه بسیار زیاد است و می توانید درآمد خوبی کسب کنید. سرمایه گذاری اولیه برای راه اندازی این کار بسیار اندک است.

تولید مواد غذایی برای حیوانات خانگی

اگر به علاقه روز افزون مردم به حیوانات خانگی نگاهی بیاندازیم، متوجه می شویم که سود بسیار زیادی در تولید مواد غذایی مخصوص حیوانات خانگی نهفته است.

رستوران سیار

اگر می خواهید نحوه عکس العمل نشان دادن مردم نسبت به مواد غذایی خود را بسنجید، می توانید یک رستوران سیار راه اندازی کنید. اگر همه چیز خوب پیش رفت، سپس می توانید درباره موقعیت اصلی تاسیس رستوران تصمیم گیری کرده و کار را شروع کنید. از تم ها و منوهای مختلفی در رستوران خود استفاده کنید.

تامین مواد اولیه رستوران

امکان ندارد که این روزها وارد یک خیابان شده و به یک رستوران یا فست فود برخورد نکنید؛ مسلما تمام این رستوران ها و فست فودها به مواد اولیه نیاز دارند و شما می توانید این نیاز را تامین کنید. از این لیست مواد غذایی مورد نظر خود مانند روغن زیتون یا قارچ را انتخاب کرده و آن ها را با کیفیت عالی به دست این فروشگاه ها برسانید.

خرده فروشی نمک

نمک؟ این روزها تنها یک نوع نمک در بیشتر مغازه ها و سوپر مارکت ها پیدا می شود اما امروزه می توانید هر نمکی که دوست دارید، از نمک هیمالیا تا نمک دریایی خاکستری فرانسوی، را تهیه کنید.

این کسب و کار را با سرمایه اولیه اندک می توانید شروع کنید. می توانید به صورت انلاین یا حضوری این نمک ها را به فروش برسانید و در نهایت حتی می توانید یک فروشگاه مختص فروش انواع نمک نیز افتتاح کنید.

خرده فروشی ادویه

درست مانند ایده های خرده فروشی نمک و گیاهان دارویی، خرده فروشی ادویه نیز طرفداران خاص خود را دارد و می توانید با هزینه ای اندک در خانه اقدام به پرورش ادویه کنید. ادویه های صنعتی که امروزه مشاهده می کنید باید مدت ها در قفسه ها خاک بخورند تا فردی پیدا شده و آن ها را خریداری کند اما اگر از ادویه های تازه خود رونمایی کنید، طولی نمی کشد که مشتریان زیادی جذب خواهید کرد.

خرده فروشی چای

از آن جایی که تاسیس فروشگاه چای تا حدودی یک حرفه ای تخصصی و ویژه است، بایستی مکانی مناسب برای تاسیس فروشگاه انتخاب کرده و حضوری قدرتمند در فضای آنلاین داشته باشید؛ به این صورت، طولانی مدت بودن کسب و کار تضمین خواهد شد.

آب معدنی

امروزه انواع مختلفی از آب در فروشگاه ها یافت می شود اما مشکلی که وجود دارد این است که نمی توانید همه نوع آب را در یک مکان و در یک فروشگاه پیدا کنید.

از آن جایی که مردم به دنبال خرید آب معدنی های با کیفیت هستند، می توانید یک فروشگاه تاسیس کرده و تنها اقدام به فروش آب معدنی کنید. ارزش بازار این صنعت تا سال 2026 از 217.2 میلیارد دلار عبور خواهد کرد؛ بنابراین ورود به این صنعت فرصتی بی نظیر خواهد بود.

خدمات کنسرو سازی

تهیه کنسرو از میوه، سبزیجات و حتی گوشت امروزه به روشی محبوب برای کسب درآمد تبدیل شده است. اما مشکل این روش این است که عمدتا در آزمایشگاه و کارخانه انجام می شود.

باید سرویسی برای کنسرو سازی مواد غذایی پیدا کنید که مورد قبول مردم باشد. این کسب و کار با توجه به خواسته های مردم ممکن است فصلی باشد.

تولید گوشت خشک شده

افرادی که بسیار به سلامت خود توجه می کنند می توانند از گوشت های خشک شده به عنوان منبعی غنی از پروتئین آماده و فوری استفاده کنند.

تولید گوشت های خشک شده به نسبت کار آسانی است اما مسلما به زمان زیادی نیاز دارد. اگر ابزار و مواد اولیه مورد نیاز را در اختیار داشته باشید، می توانید به راحتی این نوع گوشت ها را تولید کرده و کسب و کار پر سودی برای خود راه اندازی کنید.

آموزش آنلاین کیک پزی

یکی از مزیت های اینترنت، حضور در همه جا و ارائه خدمات است. اگر حرفه زیادی در آشپزی دارید یا حتی به آشپزی علاقمند هستید، می توانید کلاس های آموزش پخت و پز را به صورت آنلاین برگزار کنید.

با استفاده از تکنولوژی یا تهیه فیلم می توانید، کلاس های خود را در فضای آنلاین به صورت خصوصی یا گروهی برگزار کنید. مهم تر از همه این است که می توانید این کار را در خانه انجام دهید و نیازی به داشتن یک آشپزخانه صنعتی نخواهید داشت.

کرایه وسایل و تجهیزات مورد نیاز کترینگ

صدها گروه فعال در حوزه کترینگ هر روز مشغول خدمت رسانی هستند و در عین حال بیشتر  تجهیزات متعلق به خودشان نیست.

کرایه تجهیزات مورد نیاز کترینگ تا حدودی یک حرفه تخصصی است اما اگر بتوانید این کار را انجام دهید، سود خوبی در انتظارتان خواهد بود. در عین حال حتی می توانید خوراکی های مورد نیاز را هم تامین کنید.

مشاور مواد غذایی، تغذیه و تنظیم فهرست غذا

ایده کسب و کار غذایی

به عنوان یک مشاور می توانید با رستوران ها، آشپزها، متخصصین تغذیه و سازمان هایی که در زمینه ارائه مواد غذایی فعالیت دارند، همکاری کنید.

برای ورود به این عرصه به مدرک و تاییدیه نیاز دارید و پس از دریافت این مدارک می توانید صاحب کسب و کار پر سودی در حوزه مواد غذایی شوید.

یک نانوا ماهر

کیفیت تمام نان ها با یک دیگر برابر نیست و نانواه به من نشان می دهند که چه محصولات با کیفیتی را از دست داده اند.

اگر در حال حاضر به عنوان نانواد مشغول به فعالیت هستید، می توانید میزان مهارت خود را افزایش دهید. راهی که برای شروع کار انتخاب می کنید مهم نیست، بهبود کیفیت نان ها و محصولات دیگر ضامن رشد کسب و کار خواهد بود.

خرده فروشی کره آجیل و خشکبار

می توانید از بادام زمینی، بادام، بادام هندی، فندق استرالیایی، پسته و دیگر خشکبارها کره درست کنید. اگر از آجیل و خشکبار کره درست کنید و از مواد افزودنی و نگهدارنده استفاده نکنید، از فروشگاه های محصولات فراوری شده پیشی خواهید گرفت.

البته یکی از معایب این کسب و کار، آلرژی داشتن عده به خشکبار و آجیل می باشد؛ بنابراین باید حسابی دقت کنید. گران قیمت بودن آجیل یکی دیگر از نقطه ضعف های این کسب و کار می باشد که اگر فروشنده ای مناسب پیدا کنید، از این طریق به سود زیادی خواهید رسید.

کسب و کار فروش نوشیدنی های انرژی زا

نوشیدنی های انرژی زا را در هر فروشگاه و سوپر مارکتی می توان پیدا کرد اما زمانی مشتری را جذب می کنید که نوشیدنی هایی سالم و بی خطر برای سلامتی تولید کنید.

برای راه اندازی این کسب و کار در ابتدا به سرمایه زیادی نیاز دارید اما اگر به محصول تولیدی خود اعتماد داشته باشید، سود زیادی در انتظارتان خواهد بود.

تولید بستنی قیفی لذیذ

با وجود این که سال ها از تولید بستنی قیفی می گذرد اما تنها چندین نمونه محدود از این بستنی ها وجود دارد. می توانید برای مغازه هایی که شلوغ هستند و فرصت تهیه بستنی قیفی ندارند، بستنی های لذیذ درست کنید.

بستنی هایی با مزه، رنگ و مدل های مختلف درست کنید تا میان خود و رقبا تمایز ایجاد کنید. به راحتی می توان این کار را از خانه شروع کرده و به مرور زمان آن را توسعه دهید.

تولید کننده نودل

با تولید نودل های تازه می توانید محصولات خود را به رستوران ها بفروشید.خلاقیت به خرج دهید. با مواد اولیه مختلفی مانند گندم سیاه یا نودل های فاقد گلوتن، نودل های مختلفی درست کنید.

آب نبات های لذیذ

تقریبا هیچ انسانی را نمی توان روی کره زمین پیدا کرد که به آب نبات بی علاقه باشد و دلیل ارزش چندین میلیارد دلاری این صنعت نیز همین می باشد. اما علاقمندان به آب نبات به محصولات با کیفیت تری نیاز دارند.

آب نبات های مورد نظر خود را درست کرده و به صورت آنلاین، به رستوران ها و قنادی ها و همین غذاخوری ها بفروشید. این کار را می توانید در خانه و با هزینه اولیه اندک آغاز کنید.

سس

اگر واقعا به دنبال یک سس خوب و با کیفیت هستید، باید دست به کار شده و آن را درست کنید. اگر تاکنون سس درست کرده باشید می دانید که این کار زمانبر است.

با وجود این که می توانید در خانه و آشپزخانه خود اقدام به تهیه سس کنید اما باید این نکته را بدانید که به دریافت مجوز نیاز دارید. اگر سس های با کیفیتی تهیه کنید، طولی نمی کشد که برند تجاری تان سر زبان ها خواهد افتاد.

تهیه چاشنی

اهمیت چاشنی نیز مشابه سس است و ارزش و کیفیت دستور غذایی را بیشتر می کند. از چاشنی برای تهیه خوراکی های زیادی می توان استفاده کرد؛ مانند گوشت گوسفند، مرغ، ماهی، سبزیجات.

اگر در این کار مهارت داشته باشید، مشتریان زیادی را جذب خواهید کرد.

راهنمای رستوران های محلی

اگر عاشق مواد غذایی هستید، از این راه می توانید کسب و کار خود را راه اندازی کنید. به عنوان یک راهنمای رستوران، می توانید برای رستوران ها مشتری جذب کنید.

اگر در شهری بزرگ با تعداد زیادی رستوران زندگی می کنید نباید از این فرصت غافل شوید. با این کار هم می توانید از رستوران ها و هم از مشتریان پول بگیرید. حتی اگر همه چیز خوب پیش می رفت می توانید کسب و کار خود را تا شهرهای دیگر نیز گسترش دهید.

تهیه نان شیرینی لذیذ

با وجود این که امروزه در تمام شهرها می توان نان شیرینی پیدا کرد اما افزایش ارزش این حوزه نشان می دهد که مردم حاضر هستند بابت خرید نان شیرینی های خوب و استثنایی هزینه های زیادی پرداخت کنند.

اگر در تهیه نان شیرینی خلاقیت به خرج دهید و از مواد اولیه مختلف استفاده کنید، حسابی کسب و کارتان رونق خواهد گرفت.

دستگاه فروش خودکار

با استفاده از دستگاه های فروش خودکار می توانید تمام خوراکی های مورد نظر خود را به فروش برسانید؛ از نوشیدنی های گازدار گرفته تا آب نبات چوبی، میوه، ساندویچ، سوپ، آجیل و محصولات بسیار متنوع دیگر.

اگر مکان مناسبی را برای قرار دهی این دستگاه ها پیدا کنید و با فروش ساندویچ، سوپ و دیگر مواد غذایی بتوانید خود را از دیگر دستگاه های فروش خودکار متمایز کنید، کسب و کار پر رونقی خواهید داشت. مهم ترین مسئله ای که باید مد نظر قرار دهید، موقعیت نصب دستگاه می باشد.

خوراکی های فاقد گلوتن

برخی از مردم به گلوتن و گندم آلرژی دارند و بیماری سلیاک یا حساسیت نسبت به گلوتن حال آن ها را بد می کند. این دسته از افراد همیشه باید مواد غذایی فاقد گلوتن را مصرف کنند اما این امکان همیشه وجود ندارد.

اگر فروشگاهی باز کنید که فقط مواد غذایی فاقد گلوتن را به این دسته از افراد ارائه دهید، در پایان سود خوبی عایدتان خواهد شد.

خرده فروشی خوراکی های آسیایی

با راه اندازی یک خرده فروشی خوراکی های آسیایی می توانید خوراکی های سنتی و با کیفیتی را به فروش برسانید که در فروشگاه های زنجیره ای بزرگ نمونه آن وجود ندارد. البته مکان تاسیس فروشگاه و محصولاتی که برای فروش انتخاب می کنید بسیار مهم هستند.

مثلا می توانید محصولات متنوعی مانند خوراکی های کنسرو شده، سس، ادویه، چاشنی و انواع گوشت های مخصوص این کشورها را ارائه کنید. بهتر است که میزان اطلاعات خود درباره غذاهای آسیایی را افزایش دهید تا غذاهای مورد تقاضا را شناسایی کنید. در پایان می توانید از سود خوبی که در انتظارتان قرار دارد لذت ببرید.

کترینگ برای مراسم های رمانتیک

کترینگ برای مراسم های رمانتیک

مردم به برگزاری مراسم های رمانتیک علاقه دارند و اگر شما بتوانید مواد خوراکی مورد نیاز را تامین کنید، پول خوبی به دست خواهید آورد.

کترینگ برای مراسم های رمانتیک یک کسب و کار پاره وقت است اما اگر در حوزه آشپزی مهارت داشته باشید، یک استارت آپ یا آشپز آماتور باشید، این کسب و کار راهی عالی برای ورود دائم به صنعت غذایی است.

صنعت تولید خوراکی کودک

ارزش صنعت تولید مواد غذایی مخصوص کودکان به رقم قابل توجهی رسیده است و انتظار می رود که تا پایان سال 2021 به 76.8 میلیارد دلار برسد. مسئله دیگری که قابل توجه است، تمایل والدین به خرید مواد غذایی تهیه شده از مواد اولیه طبیعی و فاقد مواد نگهدارنده، نمک، شکر، رنگ های صنعتی و مواد غلظت دهنده می باشد.

پیش از این که از دستور پخت های بی نظیر خود را برای تهیه مواد خوراکی مخصوص کودکان استفاده کنید، ابتدا از بستگان و دوستان بخواهید که به کودک خود داده و نظرشان را بپرسید.

فروش نان بیگل

نان بیگل به نان های حلقه ای شکل و سفتی گفته می شود که آن را پیش از طبخ آب پز کرده اند. این مغازه ها برای اولین بار در شهر نیویورک تاسیس شدند اما امروزه تقریبا در تمام دنیا وجود دارند. در کنار درآمد زیاد این کسب و کار، باید به حجم بالای کار هم توجه داشته باشید.

باید هر روز نان های بیگل تازه را درست کنید اما وقتی که تعداد مشتریان تان زیاد شد، سود خوبی خواهید کرد. در کنار فروش این نان ها، می توانید انواع نوشیدنی ها و دسرها را هم ارائه دهید تا سود جانبی تان زیاد شود.

سرویس کترینگ باربیکیو

برنامه ریزی، سفارش دادن، آماده کردن و پخت غذا برای مهمانان کار بسیار زمانبر و سختی است و سرویس کترینگ باربیکیو این خلاء را پر می کند.

عمده ترین نقطه صعف این کار رقابت زیاد است؛ بنابراین، اگر می خواهید موفق شوید باید غذاهای خود را با کیفیت بالایی ارائه دهید.

تولید کننده بیسکویت

کسب و کار تولید بیسکویت را با سرمایه اولیه اندکی می توانید راه اندازی کنید. با وجود این که امروزه انواع بیسکویت ها را می توان از تمام فروشگاه ها خریداری کرد اما مردم به دنبال بیسکویت و کیک های تازه هستند.

اگر به حجم بالای بیسکویت مصرفی روزانه دقت کنیم، متوجه می شویم که پتانسیل زیادی در این کار وجود دارد. رمز موفقیت در تولید بیسکویت داشتن بسته بندی مناسب، تولید بیسکویت با مزه های متنوع و استفاده از مواد اولیه سالم و مقوی می باشد.

خرده فروشی آب نبات

سود جانبی ناشی از فروش آن نبات چوبی و شیرینی بسیار قابل توجه است. تقریبا تمام مردم به خوردن آب نبات چوبی علاقه دارند.

یکی از خوبی های تاسیس مغازه خرده فروشی آب نبات این است که می توانید انواع و اقسام آب نبات ها را ارائه کنید و اگر برندهای خوبی را تامین کنید، به سود خوبی خواهید رسید. می توانید این کار را به صورت آنلاین انجام دهید.

مدیریت فروشگاه

امروزه آگهی های استخدام در فروشگاه هایی را مشاهده می کنیم که به دنبال افرادی هستند که بتوانند قسمت های غذاخوری یا غرفه های مواد غذایی را مدیریت کنند. بیشتر شرکت ها ترجیح می دهند که انجام فعالیت های با اهمیت کمتر را به دیگران واگذار کنند.

برای موفقیت در این حوزه باید مهارت و اطلاعات زیادی داشته باشید؛ از داشتن مهارت در بررسی لیست دارایی ها تا کمک به برگزاری مناسبت ها.

راه اندازی cat cafe (کافه با حضور گربه ها)

از دهه 1990 محبوبیت کافه های با حضور گربه در کشورهای آسیایی افزایش یافت. اولین کافه با تم گربه در شهر تای پی، تایوان تاسیس شد و امروز در تمام شهرهای جهان شعبه دارد. مردم در این کافه ها می توانند همراه با دوستان و گربه خود لحظات شادی را تجربه کرده و در عین حال نوشیدنی و دیگر غذاها را تست کنند.

در برخی از این کافه ها مواد غذایی و نوشیدنی هم سرو می شود اما برخی دیگر تنها مناسب گذراندن لحظاتی با گربه تان می باشد. اگر به گربه ها و کافه علاقه داشته باشید، این ایده برای تان مناسب است.

البته پیش از راه اندازی این کار باید قوانین و مقررت شهر محل سکونت خود را بررسی کنید؛ در برخی از شهرها اجازه ورود گربه به مکان های سرو غذا داده نمی شود.

کترینگ

کترینگ نیز یکی دیگر از ایده های کسب و کار در صنعت غذایی به شمار می رود و فرد مستلزم داشتن اطلاعات متنوع درباره خوراکی ها است. با اختصاص دادن سرمایه ای اندک به این کار می توانید کسب و کار خود را شروع کرده و در ابتدا به دوستان و اعضا خانواده تان سرویس دهی کنید.

البته نباید فراموش کرد که برای موفقیت در این حرفه باید اطلاعات قابل قبولی درباره شغل های مربوطه داشته باشید. بیشتر افرادی که وارد این کار می شوند شکست می خورند و یکی از دلایل این مسئله این است که نمی توانند همه چیز را کنترل کنند. به عنوان صاحب این کسب و کار باید درباره تمام مسائل مرتبط اطلاعات کسب کنید.

تهیه چیز کیک

اگر یک آشپز ماهر هستید و به خوبی می دانید که چگونه باید یک چیز کیک خوشمزه و دلچسب درست کنید، می توانید از این راه کسب درآمد کنید. در ابتدا چیز کیک های خود را به اعضا خانواده و دوستان بفروشید.

اگر در فستیوال ها و نمایشگاه ها شرکت کنید، علاوه بر افزایش میزان فروش شاهد افزایش محبوبیت خود نیز خواهید بود. مهم ترین مسئله در موفقیت در تهیه چیز کیک، کیفیت است. تولید محصول با کیفیت با جذب مشتریان جدید همراه خواهد بود.

فروشگاه پنیر

برای تاسیس یک مغازه پنیر فروشی باید یک برنامه ریزی دقیق داشته باشید. رمز موفقیت در این کسب و کار ارائه انواع متفاوتی از پنیر و توانایی خودتان در تامین آن ها می باشد.

ابتدا کار خود را از وسعت کم شروع کنید و پنیرهای مختلفی را ارائه کنید. اگر بتوانید پنیرهای با کیفیت از سراسر جهان را تامین کنید، طولی نمی کشد که پیشرفت خیره کننده ای خواهید داشت.

فروش شکلات

اگر به تهیه شکلات و آبنبات علاقه دارید، احتمالا این کسب و کار مناسب شما است. با انتخاب شکلات مناسب، می توانید انواع مختلفی از شکلات درست کنید.

پس از تهیه شکلات های مورد نظر خود آن ها را به صورت عمده یا خرده فروشی عرضه کنید. شاید شما هم از آن دسته افراد باشید که یک دستور خانوادگی تهیه شکلات دارید و می توانید از این راه سود خوبی کسب کنید.

کسب و کار برشته کاری قهوه

یکی از مزایای این کسب و کار، تولید قهوه های تازه است. افزایش تعداد کافی شاپ ها نشان می دهد که مردم بیش از هر زمان دیگری به دنبال چشیدن طعمی جدید و خلاقانه تر هستند.

فروش قهوه

قهوه

با توجه به فواید و استفاده فراوانی که قهوه دارد؛ از تقویت عملکرد در محل کار تا ایجاد آرامش، نباید از این کسب و کار غافل شوید.

البته نباید از رقابت زیادی که در این حوزه وجود دارد غافل شوید؛ از این رو، باید راهی برای متمایز کردن خود از دیگران پیدا کنید و در پایان متوجه سود هنگفتی که عایدتان می شود، خواهید شد.

مغازه فروش غذاهای آماده یا دلی

یهودی های آلمانی برای اولین بار و در دهه 1800 غذاهای آماده یا دلی را به خاک آمریکا بردند. راه اندازی یک کسب و کار و فروش دلی یک ایده پر سود و در عین حال لذت بخش می باشد.

می توانید انواع مختلفی از دلی ها را به فروش برسانید. رمز موفقیت در این کار، شناسایی میزان تقاضا در محل زندگی خود و تهیه دلی هایی است که مشتریان به دنبال آن هستند. همه نوع خوراکی را می توانید تهیه کنید؛ انواع سوپ ها، سالادها، ساندویچ ها و غذاهای اصلی.

واگن رستوران

واگن های رستوران قسمت اصلی و ثابت در صنعت رستوران آمریکا را تشکیل می دهند. با راه اندازی این کسب و کار باید غذاهای ارزان قیمت به فروش رسانده و با کمک چندین عامل خود را از دیگران متمایز کنید.

مثلا می توانید کیفیت خدمات را ارتقا داده و در عین حال قیمت را کم تر کنید و حتی از تم ها و منوهای خاص کمک بگیرید. رمز موفقیت در این کار خدمت رسانی خوب به مشتریان است.

تئاتر همراه با شام

اگر به صنعت لذت و سرگرمی علاقه دارید و انواع مواد غذایی را می شناسید، می توانید این کسب و کار را شروع کنید.

در حقیقت، در این کار باید سه واحد تجاری دیگر را نیز مدیریت کنید: رستوران، بار و نمایش. تئاتر همراه با نمایش بیشتر در بین توریست ها و زوج های جوان محبوبیت دارد.

تولید کیک های سفت

در صنعت تولید کیک های سفت اغلب کیک ها بدون استفاده از تخم مرغ و دیگر مواد اولیه حاوی پاتوژن درست می شوند و در نهایت در کارتن یا قیف های مشابه با بستنی قیفی به مشتری به فروش می رسند.

بازار کشاورزان

بازار کشاورزان مکانی مناسب برای ایجاد ارتباط میان کشاورزان و مردمی است که بسیار به سلامتی خود اهمیت می دهند. برای این که یک بازار مخصوص کشاورزان راه اندازی کنید، باید فروشنده ها را به راه اندازی غرفه تشویق کنید.

مشتریان این بازار علاوه بر مردم معمولی، افرادی هستند که می خواهند تازه ترین محصولات مورد نظر خود را تهیه کنند. ورود به این بازار راه را برای ورود به صنعت مواد غذایی هموار می کند.

فست فود

مهم ترین جنبه راه اندازی فست فود این است که می توان بهترین و لذیذترین غذاها را در یک زمان فوق العاده کوتاه آماده کرد. امروزه انواع و اقسام گوناگونی از فست فود وجود دارد.

رستوران VIP

اگر حسابی به خودتان اعتماد دارید و فکر می کنید که می توانید خوراکی های لذیذی را اقشار مرفه جامعه درست کنید، این کار دقیقا برای خودتان ساخته شده است.

فروش ماست یخ زده

فروش ماست یخ زده در کل درباره فروش محصولات متنوع به مشتریان است؛ می توانید اسموتی و دسرهای یخ زده مرکب از سر شیر و تخم مرغ پخته و حتی انواع نوشیدنی های پر طرفدار را هم به منو خود اضافه کنید.

رمز موفقیت در این کار، تهیه خوراکی های خاص است.

فراوری عسل

در فراید فراوری عسل باید موم و دیگر ترکیبات نامناسب از عسل خارج شود و به لطف تکنولوزی، امروزه ابزارهای زیادی در بازار پیدا می شوند که کارتان را تسهیل می کنند.

پیش از راه اندازی این کسب و کار، ابتدا برنامه ریزی کرده و تمام شرایط را مهیا کنید. در این کار علاوه بر فروش عسل می توانید موم زنبور عسل و پرپولیس {ماده ای موم مانند} را هم به فروش برسانید.

پرپولیس استفاده گسترده ای در تولید محصولات آرایشی و غذایی مانند بالم لب، خمیر دندان، لوسیدن ها، شامپو و پماد دارد.

تولید مربا و ژله

اگر به جایگاه ثابت ژله و مربا در صبحانه نگاهی بیاندازیم، متوجه می شویم که این کسب و کار بسیار پرسود خواهد بود.

رمز موفقیت در این کار این است که شناخته شوید و همین منظور باید نمونه ای از مربا و ژله هایی که درست کردید را به فروشگاه داده و در قرار ملاقات ها از آن ها استفاده کنید. با ارائه طعم های جدید به کسب و کار خود رونق دهید.

متخصص مواد غذایی

به عنوان یک متخصص مواد غذایی می توانید به مراجعه کنندگان خود برای داشتن یک سبک زندگی سالم کمک کنید. باید نیازهای غذایی مراجعه کنندگان را بررسی کرده و خوراکی و نوشیدنی هایی که برای سلامتی مفید هستند را پیشنهاد کنید.

برای ورود به این حوزه به مدرک و تاییدیه نیاز دارید اما پس از دریافت این مدارک می توانید برای خودتان یا شرکت های حاضر در بخش سلامت خدمت رسانی کنید.

مسئول هماهنگی مسابقات خوراکی

با توجه به این که امروزه خانم های خانه دار بیشتر به سلامتی و خوراکی هایی که مصرف می کنند، توجه می کنند، انجام هماهنگی های لازم برای برگزاری مشابقات خوراکی ایده پر سودی به نظر می رسد.

اگر میزبانی این مراسم ها را بر عهده بگیرید، علاوه بر این که پول زیادی از اسپانسر دریافت می کنید به افزایش سلامت جامعه نیز کمک کرده اید.

تولید پاستا

با وجود این که امروزه پاستا ایتالیایی از شهرت خاصی برخوردار است، شما هم با تولید طعم های مختلف نودل می توانید به کسب و کار خود رونق دهید. افرادی که عاشق پاستا هستند یا رستوران هایی که فرصت و علاقه ای به تهیه پاستا ندارند، می توانند مشتری تان شوند.

پاستاهای تازه را به قیمت های بیشتری در مقایسه با پاستاهای خشک می توانید بفروشید. باید همواره لیست خوراکی ها و مواد اولیه را کنترل کنید تا هیچ کدام از مواد اولیه خراب نشوند و همیشه پاستاهای تازه درست کنید.

تولید سرکه و خیار شور

با توجه به نیاز فروشگاه خرده فروشی که در محله تان قرار دارد می توانید انواع مختلفی از سرکه و خیارشور را تولید کنید.

از آن جایی که ذخیره سازی این خوراکی ها آسان است نیازی به صرف هزینه های زیاد بابت انبار نیست و می توانید خیارشور و سرکه های تولیدی خود را در بازار کشاورزها، دست فروش یا سوپر مارکت ها به فروش برسانید.

تولید چیپس سیب زمینی

این روزها بازار تهیه و فروش چیپس سیب زمینی بسیار پر رونق شده است. برخی از مشتریان به دنبال خرید گزینه های سالم تر هستند؛ مانند چیپس هایی که سرخ نشده باشند یا از رنگ و طعم های مصنوعی در تهیه آن ها استفاده نشده باشد. اگر فروشنده خوبی را برای تامین مواد اولیه انتخاب کنید، سود جانبی تان افزایش خواهد یافت.

خوراکی های لبنی فراوری شده

در فروشگاه های فراوری محصولات لبنی تمام مواد خوراکی از پنیر و سر شیر گرفته تا ماست و شیر تولید می شود. ارزش این صنعت در حال افزایش است و سود زیادی نیز دارد.

ظرفیت تولید و توانمندی در ارسال محصولات از عوامل تعیین کننده در افزایش سود هستند. البته باید یک فروشنده خوب برای فراوری محصولات لبنی انتخاب کنید.

فروش کاپ کیک

فروش کاپ کیک

ثابت شده است که صنعت فروش کاپ کیک در برابر تورم آسیب پذیر نیست و با توجه به این که قیمت آن ها پایین است، همیشه مشتریان منحصر به فرد خود را دارند.

از جمله مزایای راه اندازی یک مغازه فروش کاپ کیک می توان به سرمایه اندک برای راه اندازی، تبعیت از یک مدل تجاری ساده، توانایی ایجاد برنامه کاری و در عین حال انجام آن از خانه اشاره کرد.

تولید میان وعده

کسب و کار تولید و فروش اسنک را با هزینه اندک می توانید راه اندازی کنید زیرا راهی آسان و کارآمد برای فروش محصولات است.

تهیه و تامین سوشی

امروزه پیدا کردن رستورانی مناسب برای خرید برنج سوشی و وسابی {نوعی غذای محبوب ژاپنی که به سوشی و دیگر خوراکی ها برای تند کردن مزه اضافه می شود.} کار سختی است.

اگر بتوانید یک رستوران خوب فروش سوشی راه اندازی کنید و از محصولات طبیعی ژاپنی در تهیه آن ها استفاده کنید، سود خوبی در انتظارتان خواهد بود.

تولید نان ذرت مکزیکی

محبوبیت نان ذرت مکزیکی روز به روز در حال بیشتر شدن است. اگر به غذاهای لاتین و علی الخصوص غذاهای مکزیکی علاقه دارید، از این کسب و کار حسابی سود خواهید کرد.

کسب و کار و فروش پودر ادویه

آسیاب کردن و بسته بندی ادویه یکی دیگر از کسب و کارهای پر سود در صنعت مواد غذایی است. امروزه میزان تقاضا برای ادویه در سراسر جهان و در کشور افزایش یافته است.

ادویه مشتریان زیادی دارد: از افراد معمولی گرفته تا رستوران ها و هتل ها، همه و همه در تهیه خوراکی های خود به ادویه نیاز دارند.

تولید سرکه

سرکه از آب و استیک اسید تشکیل شده است و هم به عنوان دارو و هم به عنوان نگهدارنده استفاده می شود. سرکه در طعم های مختلفی وجود دارد از جمله سرکه سیب و بالزامیک. در رستوران و خانه ها همیشه به سرکه سیب نیاز است.

سوالات پر تکرار

بهترین کسب و کار در صنعت مواد غذایی چیست؟

بهترین کسب و کار در این حوزه کاری می باشد که به آن علاقه دارید، در بازار برای آن تقاضا وجود دارد و میزان فروش آن از هزینه ها بیشتر شود.

چگونه باید یک کسب و کار کوچک در صنعت مواد غذایی راه اندازی کنم؟

هر کدام از ایده ها که برای تان جذاب تر است را شروع کنید. در بازار تحقیق کرده و متوجه میزان تقاضا شوید. یک منو خوب تهیه کرده، قوانین و ضوابط موجود را بررسی کرده و تاییدیه و جوازهای لازم را دریافت کنید. اگر ایده های رستوران، کیوسک یا کامیون مواد غذایی بیشتر نظرتان را جلب کرده است، اول تحقیق کرده و بهترین موقعیت مکانی را انتخاب کنید.

محبوبیت کدام یک از کسب و کارها بیشتر است؟

این پنج کسب و کار بیشترین محبوبیت را دارند: رستوران، کامیون مواد غذایی، نانوایی، کافی شاپ و فروش مواد غذایی مخصوص حیوانات خانگی.

به چه مقدار سرمایه برای راه اندازی یک کسب و کار در صنعت مواد غذایی نیاز دارید؟

بسته به نوع کسب و کاری که برای شروع انتخاب می کنید، هزینه اولیه برای راه اندازی کسب و کار متفاوت خواهد بود. اما در مجموع بین 5 میلیون برای راه اندازی یک کسب و کار خانگی و 100 میلیون تومان برای تاسیس رستوران نیاز خواهید داشت.