همانطور که تا الان متوجه شده اید، اینستاگرام می تواند ابزار خوبی برای کسب درآمد و دیده شدن مشاغل کوچک و بزرگ باشد. افراد زیادی در سرتاسر دنیا وجود دارند که درآمد های نسبتا زیادی را با استفاده از این اپلیکیشن بدست آورده اند. در واقع, امروزه کسب درآمد از اینستاگرام، یک راه حل عالی برای کسانی است که بودجه زیادی در اختیار ندارند و می خواهند از صفر شروع کنند.

اگر فکر می کنید برای راه اندازی کسب و کارتان به یک مغازه یا وب سایت رسمی نیاز دارید، کاملا در اشتباهید. در ابتدا، می توانید از اینستاگرام شروع کنید و پس از آنکه ایده تان سودآوری داشت، به فکر توسعه کارتان باشید.

ما امروز می خواهیم به شما در عملی کردن ایده تان کمک کنیم. در صورتی که مطمئن نیستید چه فعالیتی در اینستاگرام برایتان بهتر است، ادامه این مطلب را با دکتر چک همراه باشید و با توجه به استعدادتان، یکی از گزینه های زیر را انتخاب کنید…

ایده های فروش در اینستاگرام

ایده های فروش در اینستاگرام

ابتدا میخوایم چند ایده پردرآمد فروشگاهی اینستاگرام را خدمتتان به صورت خلاصه معرفی کنیم سپس به کسب و کار های پردرآمد بپردازیم. شما میتوانید با راهندازی یک فروشگاه اینترنتی در اینستاگرام و انجام تبلیغات در حدود 10 تا 30 میلیون به درآمد دائمی فوق العاده برسید. دقت داشته باشید که تبلیغات خود را به صورت هدف مند در اینستاگرام انجام دهید.

مطمئن باشید اگر تبلیغات به صورت صحیح انجام شود، هر کالایی در اینستاگرام فروش دارد. البته نباید از تولید محتوا برای محصولات خودتان غافل شوید! و اما ایده های فروشگاهی در اینستاگرام:

  • فروش کیف و کفش
  • فروش عطر و ادکلن
  • فروش مراقبت های پوست و مو
  • فروش لباس بچه و سیسمونی
  • فروش محصولات چوبی و مجسمه های چوبی
  • فروش پتو
  • فروش ساعت و ساعت های هوشمند
  • فروش بدلیجات
  • فروش ساپورت و جوراب
  • فروش ست های ورزشی
  • فروش لباس زیر زنانه و مردانه
  • فروش پاپوش عروسکی
  • فروش لوازم تحریر فانتزی
  • فروش کود و گل و گیاه
  • فروش گلدان های لوکس گل و گیاه
  • فروش اکسسوری لوکس و خاص
  • فروش جعبه های هدیه با لوازم
  • فروش عینک و فریم عینک
  • فروش تابلو های خاص و مدرن
  • فروش چراغ های لوکس و دیواری
  • فروش کتاب

توجه داشته باشید که لازمه اصلی فروش، تولید محتوا برای محصول و تبلیغات هدفمند آن است. در قسمت بعدی کسب و کار های دیگر اینستاگرام رو معرفی کرده ایم. لطفا اگر سوال یا تجربه ای دارید در قسمت نظرات برای ما و دیگر دوستان بنویسید.

ایده های کسب درآمد از اینستاگرام

اینفلوئنسر اینستاگرام

یکی از بهترین ایده ها و روش های ابتدایی کسب درآمد با اینستاگرام، تبدیل شدن به یک اینفلوئنسر است. برای اینکه تبدیل به یک اینفلوئنسر موفق شوید، اول از همه باید زمینه فعالیتتان را انتخاب کنید. مثلا می توانید به موضوعات آرایشی، آشپزی، فنی، معماری، گردشگری و … بپردازید.

پس از آنکه مخاطبان زیادی بدست آورید، با مارک های تجاری کار کنید و با دریافت هزینه تبلیغات، محصولات یا خدمات آن ها را معرفی کنید.

بازبینی محصولات

افراد زیادی هستند که به واسطه صداقت و نظر کارشناسی شان درباره دسته خاصی از محصولات، دنبال کنندگان زیادی دارند. اگر به طور مثال در زمینه خودرو اطلاعات خوبی در اختیار دارید، می توانید با معرفی محصولات خودرو و به اشتراک گذاشتن مزایا و معایب و نظر شخصی خودتان درباره آن محصول، تعداد فالورهایتان را افزایش دهید و در کنار فعالیت، تبلیغ صفحات و محصولات دیگر را هم قبول کنید.

مدیر اینستاگرام

کسب درآمد از اینستاگرام

می توانید نماینده محصول یا خدمات خاصی در اینستاگرام باشید. مارک های تجاری و مشاغل آزاد مثل جواهر سازی ها، به یک صفحه برای دیده شدن و فروش بیشتر نیاز دارند. شما به ازای فعالیت ماهانه و تعداد پست های روزانه ای که در این صفحات قرار می دهید، یک دستمزد ثابت دارید. همچنین باید پاسخ گوی سوالات و نظرات افراد مختلف باشید.

فروشندگی تجاری

اینستاگرام گزینه ای برای فروش مستقیم محصولات دارد. اگر محصولی تولید می کنید، می توانید با استفاده از این ابزار، محصولاتتان را به فروش برسانید.

فروشنده محصولات دیجیتالی

اگر وبسایت یا فروشگاهی دارید که در آن، محصولات دیجیتالی مانند کتاب های الکترونیکی یا چاپی را به فروش می رسانید، می توانید با استفاده از اینستاگرام، در سطح کشور و حتی دنیا، شناخته شوید و فروش بیشتری داشته باشید.

عکاس رویداد

در صورتی که یک عکاس حرفه ای هستید و در این زمینه فعالیت می کنید، می توانید نمونه کارهایتان را در اینستاگرام به اشتراک بگذارید تا بهتر دیده شوید. همچنین در قسمت بیوگرافی، اطلاعات دسترسی خود مانند ایمیل، شماره تلفن، آدرس محل کار و … را ثبت کنید تا مشتریان جدید بتوانند با شما تماس بگیرند.

عکاس استوک

عکاس اینستاگرام

بسیاری از مارک ها یا مشاغل، برای تولید محتوا، نیاز به عکس های خاص و جذاب دارند. می توانید تصاویر خود را همراه با یک برچسب به اشتراک بگذارید و نسخه اصلی آن ها را به کسانی که تمایل به خرید دارند، بفروشید.

عکاس محصولات

می توانید به شرکت های تجاری یا تولید کنندگان، پیشنهاد عکاسی حرفه ای و به اشتراک گذاشتن تصاویرشان را بدهید.

عکاس پرتره

عکاسی پرتره یکی دیگر از مشاغلی است که می توانید از اینستاگرام، به عنوان نمایش دهنده نمونه کارهایتان و ارتباط با مشتریان استفاده کنید.

فروشنده محصولات چاپی

در صورتی که عکاس یا طراح هستید، می توانید تصاویر جالبی ایجاد کنید و آن ها را روی وسایلی مانند تیشرت یا لیوان چاپ کنید و از طریق اینستاگرام، فروش بالایی داشته باشید. هر چه در کارتان خلاقیت بیشتری داشته باشید، خریداران بیشتری خواهید داشت.

متخصص مد

در صورتی که در صنعت مد سررشته دارید، می توانید از اینستاگرام برای نشان دادن استعدادتان استفاده کنید. با جذب فالورهای بیشتر، به مرور می توانید از محصولات و مارک های تجاری بیشتری تبلیغات بگیرید.

ایجاد کانال غذا در اینستاگرام

برای ایجاد کانال غذا، مهم نیست اگر در آشپزی مهارتی ندارید. همین که بیان و نظرات شما صادقانه باشد کافی است. با گشت و گذار در رستوران ها و کافه های مورد علاقه تان و معرفی آن ها، می توانید علاوه بر کسب درآمد مستقیم از طریق تبلیغ مکان ها، از روش های غیر مستیقم هم درآمد داشته باشید.

همچنین می توانید با مارک های غذایی همکاری داشته باشید و در ازای معرفی محصولاتشان، مبلغ قابل توجهی دریافت کنید.

مد بلاگر

مد بلاگر

یکی از راه های کسب درآمد با اینستاگرام، تبدیل شدن به مد بلاگر است. می توانید عکس های لباس خود را به اشتراک بگذارید و پس از اینکه در سبک خاصی از مد شناخته شدید، با مارک های لباس و محصولات آرایشی همکاری کرده و محصولاتشان را معرفی کنید.

استایلیست شخصی

برخی از افراد هستند که به دنبال مشاور برای تغییر استایل و ظاهراشان هستند. اگر در زمینه مشاوره مهارت دارید و می توانید پیشنهادات خوبی به افراد بدهید تا ظاهرشان را بهتر کنند، اطلاعات تماستان را در صفحه اینستاگرام قرار دهید تا برای استخدام استایلیست شخصی، با شما تماس بگیریند.

کارشناس DIY

DIY مخفف “do it yourself” و به معنی “خودت انجام بده” است. کسانی که در این زمینه فعالیت می کنند، تکنیک ها و وسایل جدید را درست کرده و آن را در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارند. در کنار ارسال آموزش هایتان، می توانید با مارک های تجاری همکاری کرده و از محصولات آن ها استفاده کنید.

شیرینی پزی

اینستاگرام بهترین وسیله برای نشان دادن مهارت های آشپزی و به خصوص شیرینی پزی است. اگر می خواهید دنبال کنندگان بیشتری داشته باشید، بهتر است روش های جدید تزئین شیرینی و غذا را یاد بگیرید. با اشتراک گذاشتن نتیجه کارتان، نه تنها به تعداد فالورهایتان اضافه می شود و احتمال فروش شیرینی هایتان بیشتر می شود، بلکه می توانید با معرفی محصولات، خدمات و مشاغل دیگر نیز، درآمد مضاعف داشته باشید.

بلاگر غذا

بلاگر غذا

اگر به فکر فروش غذا یا شیرینی نیستید، می توانید از نحوه درست کردن آنها فیلم یا عکس تهیه کنید و محصولات و مارک ها تجاری را معرفی کنید. همچنین در کنار آن، می توانید در صفحه شخصی تان به تبلیغ صفحات دیگر بپردازید.

بلاگر مسافر

در صورتی که عاشق سفر کردن هستید، می توانید خاطرات و نکات سفر هایتان را به اشتراک بگذارید. افراد زیادی هستند که می خواهند قبل از سفر کردن به یک مکان، درباره آنجا اطلاعات خوبی داشته باشند. این افراد به دنبال صفحه های این چنینی هستند. در کنار به اشتراک گذاشتن تجربیاتتان، با مارک های مسافرتی مانند خطوط هوایی و هتل ها همکاری کنید و تبلیغ آن ها را در صفحه تان قرار دهید.

بلاگر سبک زندگی

سبک زندگی شامل طیف وسیعی از فعالیت ها می شود. برای تولید چنین محتوایی، دست شما باز است و می توانید تبلیغ اقلام و مارک های تجاری زیادی را در پست هایتان داشته باشید. هر چه سبک زندگی تان جذاب تر باشد، دنبال کنندگان بیشتری خواهید داشت.

آرایشگر چهره

از آنجایی که آرایش کردن کاملا بصری است و برای آموزش آن باید از طریق فیلم اقدام کنید، اینستاگرام یکی از بهترین گزینه ها برای شناخته شدن شما است. هر چه کارتان بهتر باشد و مهارت بیشتری داشته باشید، دنبال کنندگان بیشتری هم خواهید داشت و محصولاتی که معرفی می کنید فروش بیشتری دارند.

آرایشگر مو

این هم مانند آرایشگر صورت است. می توانید نمونه کارهایتان را به اشتراک بگذارید و برای جذب مشتری بیشتر، اطلاعات تماستان را در صفحه قرار دهید.

صاحب مشاغل دست ساز

می توانید تصاویر صنایع دست سازتان را در اینستاگرام قرار دهید و آن ها به فروش برسانید. در کنار آن، از دنبال کنندگانتان بخواهید نظراتشان برای هر محصول را با شما مطرح کنند تا از ایده های جدید آن ها استفاده کنید.

نقاش

اگر در نقاشی کردن مهارت دارید، می توانید آثارتان را برای فروش یا چاپ به نمایش بگذارید.

نقاش پرتره سفارشی

اطلاعات تماس و نمونه کارهایتان را در صفحه اینستاگرامتان به اشتراک بگذارید تا مشتریان بتوانند از مهارت شما مطلع شوند و در صورت نیاز، از شما بخواهند که تصاویر سفارشی شان را نقاشی کنید.

طراح گرافیک

می توانید نمونه کارهایتان را در اینستاگرام به نمایش بگذارید و سپس، به مشتریان اجازه دهید مستقیماً برای تهیه خدمات، با شما تماس بگیرند.

طراح اینفوگرافیک

یکی دیگر از راه های کسب درآمد با اینستاگرام، شناخته شدن به عنوان طراح اینفوگرافیک است. شمت می توانید نمونه کارهای جذابتان را در صفحه اینستاگرام قرار دهید و از این طریق، مشتریان بیشتری را جذب کنید.

خوش نویسی

می توانید کارهای نامه نگاری یا خوشنویسی سفارشی مارک ها یا افرادی که قصد دارند تابلوها یا دعوت نامه های عروسی با خط زیبا داشته باشند را انجام دهید. اینستاگرام می تواند ابزاری برای معرفی کارهای شما باشد.

بازاریابی

بازاریابی

نوع دیگری از مدیریت صفحه اینستاگرام به این صورت است که شما صفحه ای برای معرفی یک محصول یا خدمات ایجاد می کنید، و به ازای هر مشتری که برای خرید به صفحه شما مراجعه می کند، یک حق کمیسیون مشخص دریافت می کنید. شما سفارش و مشخصات مشتری را تحویل می گیرید و به صاحب کسب و کار تحویل می دهید. همچنین ممکن است دریافت هزینه هم به عهده شما باشد.

فیلمبرداری

همانطور که می دانید، یکی از قابلیت های اینستاگرام، به اشتراک گذاری فیلم است. می توانید نمونه فیلم های تبلیغاتی را به اشتراک بگذارید و با مارک ها و مشاغل زیادی همکاری کنید. هر چه خلاق تر باشید، مشتریان بیشتری را جذب می کنید.

انیماتور

در صورتی که در زمینه انیمیشن تخصص دارید، نمونه کارهای خود را در اینستاگرام به اشتراک بگذارید.

شعبده بازی

شعبده بازی همیشه طرفداران زیادی دارد، مخصوصا اگر از روش های جدید برای این کار استفاده می کنید. با به اشتراک گذاشتن مهارت هایتان، می توانید با جذب مشتری، همزمان به تبلیغ مشاغل و محصولات دیگر بپردازید و از طریق تبلیغات آن ها، سوددهی داشته باشید.

کمدین

برای شناخته شدن به عنوان یک استند آپ کمدی، اطلاعات تماس و قسمت های کوتاهی از نمایش تان را در اینستاگرام به اشتراک بگذارید.

فروشنده کالاهای دست دوم

اگر در خانه چند کالای قدیمی یا دست دوم دارید و می خواهید آن ها را به فروش برسانید، می توانید تصویر آن ها را در اینستاگرام به اشتراک بگذارید، و از مشتریان بخواهید قیمت های پیشنهادی شان را اعلام کنند.

سفیر نام تجاری

اگر تعداد دنبال کنندگانتان زیاد است، می توانید به عنوان سفیر نام تجاری و به اشتراک گذاشتن پست های تبلیغاتی، پول یا امتیازات زیادی بدست آورید.

صفحه حیوان خانگی

شاید کمی عجیب به نظر برسد اما چنین صفخاتی دنبال کنندگان زیادی دارند. یک حساب کاربری اینستاگرام ایجاد کنید و درباره یک حیوان خانگی خاص (می تواند حیوان خانگی خودتان باشد و یا حیوانات دیگر​​) پست های جالب به اشتراک بگذارید. برای بهتر دیده شدن و در خاطر ماندن، بهتر است یک نام منحصر به فرد برای صفحه تان انتخاب کنید. از طریق تبلیغات، می توانید درآمد خوبی داشته باشید. این هم یکی از راه های جالب کسب درآمد با اینستاگرام است!

نوازندگی

نوازندگی

اگر در نوازندگی یا خوانندگی دستی دارید، با به اشتراک گذاری فیلم هایتان، می توانید تا حد زیادی شناخته شوید و برای عروسی یا رویدادهای خاص، سفارش داشته باشید.

سخنران عمومی

اگر در این زمینه فعالیت می کنید، قرار دادن نمونه سخنرانی هایتان، راه خوبی برای بهتر دیده شدن و دعوت شدن به سخنرانی های بیشتر است. همچنین می توانید با استفاده از قابلیت Live اینستاگرام و صحبت مستقیم با طرفداران و شنوندگانتان، افراد بیشتری را به سمت خودتان جذب کنید.

میزبان وبینار

با برگزاری وبینار و به اشتراک گذاشتن آن ها در اینستاگرام، علاوه بر بیشتر کردن تعداد دنبال کنندگانتان، می توانید توانایی ها و تخصص تان را به اشتراک بگذارید و رزومه تان را قوی تر کنید.

تبلیغ کننده رویداد زنده

اینستاگرام یک پلتفرم عالی برای تبلیغ رویدادهای زنده است. با استفاده از قابلیت های فراوان این شبکه، می توانید به صورت زنده، تبلیغات خود را درباره شرکت ها، مشاغل، رویداد ها و … انجام دهید و از این طریق، دنبال کنندگان زیادی بدست آورید.

برگزار کننده رویداد

کسب درآمد از اینستاگرام

اگر به طور مثال برگزار کننده مراسم عروسی هستید، با به اشتراک گذاشتن تصاویر و فیلم های نمونه مراسمی که آن را برگزار کرده اید، می توانید مشتریان زیادی بدست آورید. یادتان نرود که اطلاعات تماستان را به صورت کامل، در صفحه خود قرار دهید.

میم ساز

میم ها روش خوبی برای تبلیغات و ایجاد عادات جدید هستند. از این جهت، مارک ها و شرکت های تجاری، به دنبال افرادی هستند که میم های خاص و جالبی می سازند. اینستاگرام، ابزار خوبی برای نشان دادن نمونه کارهای شما است.

برنامه ویرایش عکس

اگر در ایجاد و توسعه برنامه مهارت دارید، می توانید برنامه ای بسازید که تصاویر و فیلم ها را برای اشتراک گذاری در اینستاگرام ویرایش می کند.

مشاور اینستاگرام

افراد زیادی هستند که به دنبال یک مشاور برای توسعه و بزرگ کردن صفحه اینستاگرامشان می گردند. می توانید نکات و آموزش های خود را به اشتراک بگذارید و با قرار دادن اطلاعات تماستان، به طور خصوصی، به افراد دیگر مشاوره دهید و برای این خدمات، پول دریافت کنید.

متخصص تبلیغات

مارک هایی که می خواهند در بازاریابی خود موفق تر عمل کنند، به سراغ متخصص تبلیغات می روند. اگر در این زمینه فعالیت می کنید، وقت آن رسیده است که نمونه کار هایتان را به اشتراک عموم بگذارید تا در سطح بالاتری شناخته شوید.

خدمات مسابقه اینستاگرام

برگزاری مسابقات یکی از روش های پرطرفدار برای تبلیغ نام تجاری و کسب درآمد با اینستاگرام است. مسابقه ای برای یک محصول برگزار کنید و از دنبال کنندگانتان بخواهید با معرفی دوستان و آشنایانشان، شانس برنده شدنشان را بیشتر کنند.

مربی کسب و کار

ایده شغل اینستراگمی

می توانید از پلتفرم اینستاگرام به عنوان بستری برای ارائه خدمات مشاوره ای عمومی استفاده کنید و به سایر مشاغل کمک کنید تا در کارشان پیشرفت کنند. نکات و راهنمایی هایتان را به اشتراک بگذارید و از دنبال کنندگانتان بخواهید برای دریافت مشاوره و راهنمایی بیشتر، با شما تماس بگیرند.

مربی زندگی

می توانید به طور کلی تر صحبت کنید و درباره نحوه داشتن زندگی بهتر، از تجربیات و تخصص خود بگویید.

مربی تناسب اندام

با فراگیر شدن ویروس کوئید 19، مربیان زیادی خدماتشان را از باشگاه ها به سمت یوتیوب و اینستاگرام آوردند. شما هم می توانید یکی از این مربیان باشید و با به اشتراک گذاشتن تخصصتان، افراد بیشتری را برای ثبت نام در کلاس های مجازی، ترغیب کنید.

حتی می توانید کلاس های رایگان برگزار کنید و برای کسب درآمد با اینستاگرام، از تبلیغ محصولات و خدمات در صفحه تان استفاده کنید.

دوره های آموزش آنلاین

اگر در زمینه خاصی مهارت دارید و می توانید این مهارت را به دیگران آموزش دهید، اینستاگرام یکی از راه های تبلیغ مهارت شماست. اطلاعات تماس و گوشه ای از صحبت ها و کیفیت کلاستان را به اشتراک بگذارید و برای جذب بیشتر افراد، تخفیف های ویژه در نظر بگیرید.

اطلاع رسانی درباره کلاس ها را هم می توانید از طریق اینستاگرام انجام دهید.

مدرس کارگاه به صورت زنده

اگر در زمینه های فنی مهارت دارید، می توانید کلاس هایتان را به صورت زنده برگزار کنید و کار با ابزار را به افراد مختلف آموزش دهید.

امیدواریم با مطالعه این صفحه، ایده راه اندازی و کسب درآمد مناسب خودتان را پیدا کرده باشید…